Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

#1581 xSimone, 20 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2014
    Oh main, ik heb ineens ontiegelijk buikpijn, steken niet normaal! 't blijft een beetje hangen, soms héél even een paar seconde weg, en toch weer terg! Onder in m'n buik.
    Pfoeeeh moet 't echt weg zuchten, maar twijfel nog of 't weeën zijn, dus ze zeggen zolang je twijfelt zijn het waarschijnlijk geen weeën, want als je weeën hebt dan weet je echt echt wel zeker! En 't blijft wat hangen, gaat bijna niet weg, dus denk 't niet.
    Als ik loop doet 't ook ontiegelijk pijn.

Net erg veel afscheiding, geel/wit. Maar iig geen prop.

Ik merk nu trouwens, dat 't wel af en toe weg gaat en weer terug komt.. En als de kleine beweegt krijg ik ook steek scheuten!!
    Arrgh, zelfs niezen doet pijn in m'n onderbuik!!

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

Even voor de ervarene onder ons.
    Ik ben wel even benieuwd. Voelen weeën echt als krampen, alsof je ongesteld moet worden zoals ik veel lees, of alsof je héél nodig moet poepen en daar buikpijn van hebt. Of kan 't ook zoals ik nu voel, om de zoveel tijd gewoon een enorme steek gevoel geven? 'T voelt namelijk niet alsof ik ongesteld moet worden, maar heb soms gewoon echt enorme steken!!!

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Niet dat ik ervaren ben maar ik heb die vraag aan ervaren vrouwen voorgelegd en die zeggen dat de eerste weeen idd als erge menstruatiekramp voelt maar na een wee is het helemaal weg (behalve rugweeen).

Persweeen voelen als die kramp icm het gevoel en de pijn van HEEL nodig moeten poepen.

4. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hmmm, en wat zouden enorme steken/pijn betekenen dan..
    Ik vind t erg lastig. Ene kant heb ik wel echt steken maar andere kant ook zo'n druk alsof t voelt ongesteld te moeten worden, maar geen krampen iig.

5. LaCantina

LaCantina Lid

3 jun 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kunnen wat indalingsweeën en/of voorweeën zijn. Die kunnen erg pijnlijk zijn. Ook de bewegingen van je kindje kunnen pijnsteken geven.

Echte weeën komen echt aan als een golf, worden steeds sterker en zwakken daarna weer af. Daarna een tijdje niks en dan komt de volgende. Gemiddeld zullen ze steeds langer aanhouden, pijnljker worden en kortere tijd tussen elke wee. Wanneer je die hebt, weet je het wel.
    Al heb je altijd uitzonderingen van vrouwen die FLOEP zomaar bevallen, amper pijnlijke weeën hebben.

Succes ermee! Je mag evt. verspreid over 24u maximaal 3x 1000mg paracetamol innemen als je het echt niet trekt. Zelf ben ik hier altijd terughoudend in, maar het mag.

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Me kleine is al ingedaald. Woensdag lag e alleen nog niet vast maar wel ingedaald dat zal her dus iig niet zijn.
    Voorweeën dan!

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zo het niet ook van de warmte komen? Dan grijp je wat sneller naar koude drankjes en ijsjes. Is eigenlijk heel slecht voor je darmen en buik als het buiten zo warm is.

Hier weer een enorme groeispurt gehad. Voel me echt een dikke zeekoe. Niks past me meer dus heb lelijke combi's aan, ben vet aangekomen, mijn benen en voeten....die noemen ze hier hoeven inmiddels of kenkels ( wanneer je benen en enkels 1 geheel zijn), en mijn buik lijkt van voetbal naar skippybal te zijn gegaan... Ik heb me de hele zwangerschap op en top mooi gevoeld en trots geweest op mijn buik. Maar nu voel ik me meer een vet bol wijf dat zich met kilo's gewicht extra huffend en puffend voortsleept.

Zo, moest ff klagen!

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    En de steken kunnen ook "gewoon" nog bandenpijn zijn. Het blijft lastig te zeggen.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik doe met je mee hoor! Gister paste mijn bikini nog....nu niet meer :$

10. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Helemaal niet herkenbaar hoor:D

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

Denk niet van de warmte MI, want drink niet véél meer koudere drankjes als anders ofzo. Dusss dat denk ik niet. En bandepijn voelde anders als dit, dat voelde ik meer links of rechts in m'n buik steekscheuten, dit is toch ander gevoel. Maar we wachten 't rustig af.

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Van harte gefeliciteerd noelle! Wat een heftige bevalling zeg. Hopelijk kan je toch
    Net een beetje gaan genieten. Hoe heet jullie wondertje?

Hier ook ff klagen heb het zo gehad slaap al 4 nachten amper zweet me rot
    Heb hoofdpijn en heb net even heerlijk zitten janken. Hoop zo dat
    De kleine snel komt maar ben bang dat hij nog zeker 2 weken blijft zitten :(

13. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Voel me gelukkig een stuk beter :D zal wel een beetje warmte zijn, er komt een heeeeel klein beetje frisse lucht hier... Heeeerlijk !

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vandaag wel redelijke dag gehad. Veel in het zwembad gelegen en nog even op bed. Het begint hier nu te betrekken en te waaien, heerlijk!
    Merk wel dat ik de puf er uit heb.... Mijn lichaam voelt loom, zwaar en moe aan.

Morgen nog een weekje.... Spannend!!!

15. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

het klinkt erg herkenbaar naar wat ik ook min of meer had. Ik heb ook af en toe wee-achtige steken, die ik soms echt ff moet wegpuffen. ik weet zeker dat het geen echte weeen zijn. Dit doet zeer, maar weet zeker dat echte weeen me nog meer zeer gaan doen. Verloskundige zei voorweeen en dat was ik zelf ook al dacht. Ze kon dat ook zien aan activiteit op de CTG had ze het over.. Misschien is er bij jou meer aan de hand hoor, maar bij mij dus voorweeen en dat zegt helemaal niets, kan je nog wel weken mee lopen.

16. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Jeetje, het is hier zo heet en koelt nauwelijks af!
    Denk je heel erg blij te zijn met een mobiele airco die we vanmiddag gekocht hebben.. doet dat ding het niet! aaaaahhh, ik word hier helemaal gek van :(:(

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier is het afgekoeld naar 22\23graden en het waait! Zaaaaaalig! Toen we thuis kwamen van mn schoonouders gelijk alles open gezet!

Moet wel nu echt mijn voetjes omhoog want ze zijn mega dik!

Simone, ja en eventuele voorweeen kunnen ook overgaan in echte weeën las ik laatst dus spannend!

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Heb verloskundige gebeld omdat ik vanaf vanochtend aan al enorme steek in onderbuik heb die blijft aanhouden. En vanmorgen diarree. Ze denkt voorweeën of dat t hoofdje iets aan t afknellen is. Ze zegt t zou kunnen doorzetten maar kan ook nog een hele poos duren. Als ik wat anders geks nog ga merken, zoals bloed of iets dan moet ik weer bellen.
    Ben benieuwd. Zal nog wel ff duren ben ik bang.
    Heb wel vaker steken gehad, maar dit houd wel al heel lang aan dat heb ik nog niet eerder gehad.

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik Hoop het

20. michelleee

michelleee Actief lid

30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    Tis heel opvallend rustig in me buik.. ben benieuw of der nog wat gaat gebeuren heb wel vaker gelezen dat de kleintjes rustiger worden voor de bevalling... hmm ben benieuw wat de avond brengt

Deel Deze Pagina