Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Joppie1: Volgens mij krijg ik ook geen groei echo! Inderdaad alleen als er op de 20 weken echo iets afwijkents is te zien, of dat er bij de 'gewone' controles wat fout blijkt te zijn. Wij krijgen alleen bij 12 weken de termijnecho en de 20 weken echo.
    Ik vond 't ook vreemd dat 'heel veel meiden waar ik mee klets', standaard de groeiecho bij +/- 30 weken hebben!?

2. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Lovel, 16 kilo is niet zo veel hoor bij een laag gewicht van 54 kilo, juist als je wat lichter bent mag je wat meer aankomen. Mijn bmi zat al iets te hoog, iets van 25.5 geloof ik, dus wel nog ok, maar dan kom je normaal gesproken juist niet zoveel meer aan..

En weet even niet meer wie dat zei, ken jullie nog niet zo goed bij naam :) maar hoofdje al vast in bekken? die van mij ligt nog in stuit!! ik hoop maar dat ze nog gaat omdraaien en dan meteen maar gelijk indalen zodat ze lekker vast ligt!

Hier ook geen groeiecho en ook geen liggingsecho, tenzij verloskunidige twijfelt of baby goed ligt, wat bij nu dus geval is. Ik moet met 33 weken weer op controle en denkt ze dan nog steeds dat ze met hoofd naar boven ligt, dan wel liggingsecho. Reden die mijn verloskunidige aangaf is dat zorg al duur genoeg is en die extra echo's alleen maar aantikken...tsja, zit wat in, maar ik had toch wel graag nog die extra echo gehad..

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    495
    83
    Jeetje, wat een hoop reacties al weer!! En gezellig zoveel meiden er weer bij :D

Hier nog een propje hoor, ook iets van 16 kilo ofzo :$ Hou sinds die warmte een paar weken terug heerlijk vocht vast...olifantenvoetjes met worstenteentjes en varkenspootjes om jullie een idee te geven ;) Was ook net lekker bezig in de sportschool om weer in shape te komen toen de test positief was, eerste maanden teveel last van duizeligheid om te kunnen sporten en toen bekkeninstabiliteit dus was helemaal gedoemd om thuis te gaan zitten en rusten. Ben ik de enige die zich zo verschrikkelijk verveeld?! Al had ik nog zo'n hekel aan mijn werk en net ontslag genomen toen ik zwanger bleek, zelfs dat mis ik onderhand :$
    Ik ben wel heel erg benieuwd wie er straks als eerste mamma wordt hier hoor :D Tijd gaat zooo langzaam ineens! Kunnen we niet zo *poef* ineens zes weken verder zijn??

Enne...straks dus een clubje: bevallen eind juli/begin augustus getting back in shape? ;)

Rustig aan voor de dames met de harde buiken, we zijn er bijna!

4. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Welkom Dayna en Sterre! Zal jullie zo even erbij zetten op de lijst.

Kilo's Deze zwangerschap ben ik tot nu 12 kilo aangekomen vorige zwangerschap in totaal 20 kilo. Dit heeft toch wel een tijdje geduurd voordat het er weer af was.

Groeiecho Ik heb met 30 weken de groei echo gehad. Bij mijn oude vk praktijk deden ze deze niet meer alleen als er iets afwijkends te zien was qua groei tijdens de 20 weken echo.

Ligging Kleine man ligt hier al weken naar beneden sinds de laatste controle ligt hij ook ingedaald maar nog niet helemaal vast.

Werk Wat een leuke en mooie beroepen hebben jullie zeg! Voordat ik zwanger werd van nr 2 volgde ik de opleiding voor Verzorgende IG maar daar ben ik mee gestopt na de zwangerschap wil ik dit graag weer oppakken maar dan middels een thuis studie.

Mannetje is hier sinds gister ook ineens wat rustiger voel vandaag alleen een hoop geduw beneden dus denk dat hij zich vast aan het leggen is. Hij heeft wel al 2x de hik gehad gelukkig;)

mamamarcela Inderdaad maar goed rustig aan doen dan! 30 weken is nog erg vroeg om al te bevallen!

5. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bevallingslijst

25 juli - Flipske - Jongen- 2e kindje
    28 juli - Joppie1 - Jongen- 1e kindje
    30 juli - Ukkie89 - Jongen -2e kindje
    31 juli - Lovel - Meisje - 2e kindje
    01 aug- Noelle85 - Jongen-1e kindje
    02 aug- Doortje81- Jongen-1e kindje
    03 aug- Amber2007- Jongen-2e kindje
    03 aug- Xsimone- Meisje-1e kindje
    03 aug- MI87- Verassing- 1e kindje
    04 aug- Nijo- Verassing-3e kindje
    04 aug- Corina1985- Jongen-2e kindje
    05 aug- Dayna - Meisje -1e kindje
    09 aug- Alyssa2014 - Meisje - 1e kindje
    10 aug- Sterre1977 - Verassing - 1e kindje
    10 aug- Nephthys- Verassing- 1e kindje
    11 aug- Joy1- Meisje- 1e kindje
    11 aug- Mamamarcella- Meisje-3e kindje
    12 aug- Phillys- Meisje-1e kindje

----------------------------------------
    7x meisje 7x jongen 4x verassing

Is het geslacht van jullie kindje een verassing Sterre1977?

Jongens en meiden staan weer gelijk hoor:D

6. Sterre1977

Dank je wel Ukkie! Ik krijg trouwens een meisje! zal het lijstje nog even aanpassen :)

7. Sterre1977

Bevallingslijst

05 aug- Dayna- -1e kindje
    10 aug- Sterre1977 -Meisje - 1e kindje

6x meisje 7x jongen 3x verassing [/QUOTE]

8. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bevallingslijst

05 aug- Dayna- Meisje -1e kindje
    10 aug- Sterre1977 -Meisje - 1e kindje

8x meisje 7x jongen 3x verassing

Meisje lopen voor;)

9. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier hoofd naar beneden maar nog niet vast. Met dit termijn zegt dat niet zoveel volgens mij. Ze schieten zo weer terug omhoog als je pech hebt.

Nu een kilo of 12 aangekomen en vind het wel best zo. Wil er niet teveel meer bij. Ik heb pas over 2 weken weer een afspraak ben dan 34.6. Ook geen echo meer als er geen aanleiding voor is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echo's ook niet zoveel aan vind. Natuurlijk is t hardstikke leuk, maar die bewegende voetjes vind ik nog leuker.

@simone ik heb even gekeken. Op 10 juni wordt er gestemd over deze nieuwe wetgeving. Het betekend dat werkgevers die nu mensen 3 maanden thuis laten zitten zodat ze geen vast contract hoeven te geven voortaan 6 maanden moeten wachten tot ze deze werknemers weer in dienst kunnen nemen met een tijdelijk contract. Google maar eens op ketenbepaling.

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Aha oké! Ik zal 't even uitzoeken. Maar hij werkt via een uitzendbureau, misschien gaat het dan allemaal weer anders. En week 40 mag hij sowieso weer terug komen is hem verteld. Dus zal even zien, bedankt voor de informatie in ieder geval! Flipske.

11. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Dankje Ukkie voor op het lijstje te zetten.

Ik heb met 28weken een groei echo gehad. En ze liep bij alles eigenlijk paar dagen voor alleen met haar bovenbeen botje 1week en 2dagen ofzo.. mJaa vind het niet gek, papa is heel lang ;)

Ik heb trouwens elke controle een echo. Ik loop bij de gyn onder controle ivm herhaalde miskramen.
    Dat is dus wel echt een voordeel van bij de gyn lopen.

Ik heb vandaag echt last van steken onder :) Mijn buik is ook wel gezakt.. zal verbaasd zijn als ze niet aan het indalen is, maar dat hoor ik morgen.

Hier is het vooral heel veel duwen en schuiven, alleen als ik in bed plat lig dan begint ze te schoppen.

12. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag ladies, gezellig boel hier!

Ik heb wel een groeiecho gehad, en mag meer echo's als ik wil maar ik ben niet zo dol op echo's omdat ik altijd zenuwachtig blijf dat ze iets zien wat niet klopt. Maar volgens mij is het niet standaard.

Sterre en Jopie, verhalen komen overeen. Ik ben heeeeeel dik geweest, toen 24 kilo afgevallen, in jaren en jaren weer wat aangekomen. Mijn "normale" gewicht was 77 (wou altijd 75 maar ja, ik houd ook van eten...) toen ging ik veeeeeel sporten en ging ik zo naar 79, blessure, 81 zwanger van Malin, daar hield ik er 2/3 aan over aangezien ik na een maand weer zwanger was. En bewust niet heel erg opgelet heb omdat afvallen en zwanger worden niet samen gaat. En nu dus plus 10. Dus 94 kilo's bij 1,73. Nu hoop ik onder de 15 kilo te eindigen. Zet nu de maltesers dus maar weg... :)

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi dames! Wat moest ik veel lezen! Dit topic gaat mega hard!

Denk dat iedereen erover heen heeft gelezen maar aantal pagina's terug vroeg ik ook al naar de 30 weken echo... Maar niemand reageerde boehoe.

Ik krijg hem ook. Alleen ben dan bijna 32 weken... Was niet eerder plek. Was standaard. Ook heb ik met de 20 weken echo in 4D gekeken! Dat was een verrassing! Echt mooi om te zien en toen leek het sprekend op papa!

Gisteren rondleiding + praatje gehad over de bevalling. Krijg er nu toch langzaam zin in! Wil mijn kleintje zien! Wel doen ze standaard een draadje op het hoofdje tijdens de bevalling en die zit met een klein naaldje in het hoofd van de baby!!! Dat vond ik zielig. Doet dat geen pijn bij de baby dan?
    Waar ik wel van schok was dat de groep bestond uit meiden die 10 of 12 weken zwanger waren!! Zat ik daar met mijn toeter!
    Ik zou met die termijn echt nog niet naar zo'n bijeenkomst gaan... Niemand had nog buik!!!

Vrijdag dus de echo. Onze kleine is dus erg groot en lang en ben benieuwd wat nu de stand van zaken is. Ga ook even vragen waar ze de grens trekken. Het hoofdje is namelijk ook erg groot en ja, op een gegeven moment lijkt mij dat het niet meer gaat passen. Dus dat ga ik allemaal even vragen. Bij welke lengte/grootte ze zeggen: nu gaan we inleiden...

14. Lindsje1982

Lindsje1982 Actief lid

1 jan 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om jullie herkenbare verhalen te lezen meiden. Hier ook binnen de laatste 10 weken. Het wordt nu wel steeds wat zwaarder. Vooral de hele dag werken vind ik steeds moeilijker.

Best wat harde buiken maar ik heb hier dan ook een heel druk klein meisje in mijn buik :p.

Oh en wat betreft de kilo's gaat het hier ook lekker ;). Vorige keer bij de VK was ik al ruim 10 kilo aangekomen. Vrijdag weer voor controle. Ik vrees dat de week vakantie in Portugal vorige week geen goed heeft gedaan qua kilo's :D.

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hoe en wat meten ze precies met groeiecho's dan?
    Ik heb alleen zelf gekozen voor een 4D pretecho bij 28+6. Toen hebben ze wel hoofdomtrek en buikomtrek gemeten, en die lagen PRECIES op 't gemiddelde. Dusss ik ben wel gerustgesteld :D
    Bij de 20 weken echo, was ook alles mooi tussen de lijnen, alleen wel iets aan de lage kant, maar dat kwam wss omdat wij zelf ook niet groot zijn. Hihi! Maar ;t was wel goed, en bij de controles van vlk, wordt er ook altijd gezegd dat 't goed groeit! :D

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oh, en hier dus 4 a 5 kilo erbij pas. Maar ik ben nooit goed geweest in aankomen al eet ik heeeeeeeel veel. Haalt niet veel uit. Maar onze beeb loopt 4 weken voor dus hij groeit tich goed!

Hebben jullie nog mooie echo's? Ik zal mijn 20 weken echo's erbij zetten. Lijkt mij leuk die van jullie te zien als je wil!!!

17. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    30 weken echo, ik heb geen idee bij elke bezoek heb ik ook een echo. Ik zie ons ventje geregeld dus.
    Reden, overgewicht, schildklierproblemen en ook nog zwangerschaps hypertensie (bloeddruk). En ze dachten suiker, maar gelukkig niet. Afkloppen*
    Normaal moet je om de 4 week heen, maar vanaf het begin heb ik weer een strippen kaart :)

18. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, mag ik mee aftellen? Ik ben 25 juli uitgerekend! :)

19. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    xSimone: Bij mij was de groei echo: hoofd en buik omtrek en boven been botje.

Mooie echo's MI87

20. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Wat een leuke foto's !! Ons meisje wil helaas totaaaal niet meewerken bij de echo's. Zie er altijd net niks van :) Vorige week hadden wij ook een 3D echo maar helaas lag de navelstreng op het hoofdje, dus nu volgende week weer. Ze hadden wel een omtrek van het hoofdje gedaan etc, alles was precies op schema behalve de benen. Die waren 1,5 voor. Mijn vriend en ik zijn gewoon klein allebei hihi

Deel Deze Pagina