En aangezien mamavanjuul gaat kolfen neem ik aan dat ze de borstvoeding per fles geeft of gecombineerd borst/fles en daar zitten ook spenen op Dan kun je ook een speentje geven voor evt. zuigbehoefte bij het kindje.
Alyssa, jeetje nee toch schrikken. sTerkte hopelijk gaat het gauw beter. Ik heb de kolf gebruikt om de productie op gang te brengen, nog 60 gram en meneertje heeft zijn geboorte gewicht alweer te pakken. Geloof dat ik pokon heb hij komt ook netjes om de 3 uur. En ja je kraamhulp zal alles uitkoken want dat moet sowieso. Speentje kan voor verwarring zorgen maar als een baby zoveel zuigbehoefte heeft kun je niet anders.
moet dinsdag nog naar perinatoloog maar begreep dat indien het nodig is eerst ballon krijg waarna donderdag vliezen gebroken worden. Indien woensdag ballon niet nodig is worden donderdag pas vliezen gebroken en weeen opwekkers gegeven en moet ik wel blijven. Willen me die nacht aan buscopan infuus leggen en petadine geven om nog even bij te tanken en hopen dat de pijn daardoor wat beter uit te houden is. Kans is behoorlijk groot dat ballon niet nodig gaat zijn volgens perinatoloog omdat kleine met 22 weken al wilde komen en ik sinds die tijd een verkorte baarmoederhals heb.
Welkom Tannetje!!! Jeetje heftig hoor. Nierproblemen tijdens zwangerschap. Was je daar al bekend mee? Of puur alleen in de zwangerschap?
Inderdaad Mi, ik doe jet nog niet wacht er wel ff mee tot de kraam, maar tegen die tijd dat je bevalt weer moeten weet ik niet, ligt eraan hoelang je nog moet..?? Weet niet hoelang het open mag liggen voordat je weer moet? (Gebruikt flessen speen na elke voeding toch?), maar gewone spenen?
Ik wil misschien ook kolven hoor, maar weet nog niet hoe en wat , zie ik dan allemaal wel.. Hihi maar even zien hoe ik alles ervaar!
Yep Bij allebei borst en fles gegeven en allebei hadden ze ook een giga zuigbehoefte. Dus ik ben voorbereidt En bij een ks duurt het wat langer voordat de productie op gang komt, dus dan moet je wat vaker kolven. En wat je er uit krijgt, wordt dan weer aan de baby gegeven. En voor mijn dochters vind ik het ook wel leuk dat ze een flesje kunnen geven. De speentjes zitten nu in een tupperware bakje. Maar goed...morgen is de baby er al, dus tja....
vorige zwangerschap 2 keer een nierkoliek gehad. Daarna geen klachten meer gehad nu vanaf 22 weken meerdere keren per week. Waarschijnlijk drukt de kleine mijn nier af waardoor er stuwing ontstaat. Zeker weten doen we pas na de bevalling
Ik heb wel wat last van harde buiken vandaag. Maar ze ligt ook raar in mn buik haha. Hopelijk zet t door naar echte weeën.
Alyssa, gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat het heftig is geweest de bevalling! Kon je geen pompje krijgen? Dat doen ze hier in het ziekenhuis vanaf 7cm en als je geen ruggenprik willt/kan krijgen. In ieder geval kan je lekker gaan genieten van je kleine in je armen
Heftig zeg tannetje! Simone hier al 4 dagen last van harde buiken en sinds gisteren ook steeds steken onderin maar niets wat doorzet MamavanJuul laaste dagje zwanger. Spannend zeg morgen heb je je meisje in je armen!
Wat spannend mamavanjuul! Genier ervan morgen, eindelijk jullie meisje ontmoeten. Alyssa gefeliciteerd met jullie dochter! Hopelijk weten ze gauw wat het is en kunnen ze gerichte medicatie geven als nodig. Tannetje welkom, wat spannend allemaal zeg. Hoop dat alles goed is na de bevalling! En dat het dus meevalt. Hier gister voor de tweede keer gestript en nu goed echt rondom losgewoeld die vliezen. Daarna wat kramp en slijmverlies. Wel harde buiken gehad maar niks aan t handje verder. Vandaag het beval-idee maar wat van me afgezet. Ben nu wat rustiger eronder, ons ventje is er blijkbaar nog niet klaar voor. Dus maar met wasgoed bezig gegaan en andere klusjes in huis. Bezigheidstherapie. Morgen weer met verloskundige bellen over hoe nu verder. Misschien door naar de gyn of toch nog gewoon afwachten. We zien t wel.
Ik heb inderdaad ook last van steken onderin, ukkie! Maar ook nog steeds niks doorgezet. Heb vanmorgen even "geklust", (als ik op m'n rug blijf liggen, gaat dat nog wel, haha!) dus misschien dat 't wel werkt, vandaag of morgen, maar 't zal wel niet. Ik heb me al een beetje erop ingesteld dat ik tot na de uitgerekende datum ga lopen. Dan kan 't altijd mee vallen. Ik denk nu zelf dat 't 4 à 5 dagen later wordt, dus dan zou 't donderdag 7 of vrijdag 8 augustus moeten zijn. Nou ja, ik ben d'r wel klaar mee, en wil héél graag zien hoe ze er uit ziet en zo, maar begin ook wel beetje tegen de pijn van de bevalling op te zien, gewoon spannend, en als ze d'r maar gezond uit komt! Ag, we sil see! Misschien dat 't ineens begint. Mijn moeder heeft bij haar bevallingen van ons 3 ook nooit voorweeën gehad, haar echte weeën kwamen ook zomaar uit het niets! Dus kan bij mij ook zo zijn, spannend. Ben wel wat vaker misselijk, terwijl ik dat mijn gehele zwangerschap weinig tot niet heb gehad, en ook wat meer 'winderig' en vaker en dunnere ontlasting, kunnen allemaal tekenen zijn zeggen ze, maar ondanks dat, kan 't ook nog weken aanhouden! Ag de meeste 'eerste zwangerschappen', lopen over tijd (gemiddeld 4 dagen), dus daar reken ik ook maar op.. ik ga er alleen niet van uit, dat ik de 41,42 ga passeren, maar je weet 't maar nooit! HOPELIJK VAN NIET! OMG!
Heb een nieuw topic geopend met een vraag over ontlasting! Iemand enig idee? http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/527705-ontlasting-vraag.html#post17379771
Tannetje, jeetje wat vervelend! Dan liggen jouw nieren zeker net te dicht bij de baarmoeder of andersom, de baby te dicht bij je nieren... Zal helemaal de erste keer schrikken geweest zijn toen je nog niet wist wat het was? Mamavanjuul, hopelijk pak je een beetje slaap vannacht! Muggen: nu even gedragen! Mamavanjuul moet morgen op en top zijn! Nu even niet zoemen. ( bij mij waren ze ook weer bezig vannacht) En mocht je niet meer langskomen hier vandaag dan heeeeeeeeel veel succes, en vooral geniet er van! Het is toch weer een mooi mensje wat je op de wereld gaat zetten!
Mamavanjuul heel veel succes morge en geniet van je kleintje!! Xsimone..neee johhh je wordt nie de laatste!! Wie weet gebeurt het ineens!! vandaag hier beetje steekjes en voorweeen weer voorderest niks.. ben vandaag lekker de stad in geweest met me vriendin dus lekker veel gelopen