Laatste 10 weken aftellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Alvast heel veel succes.:)

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Dank je wel!!

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Zie je er tegenop? of valt het mee? :)

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Pfff, kraamvisite is toch vaak wel een heet hangijzer he? Zeler omdat je niet zo goed weet (als het de eerste is, zoals bij mij en bij meerderen hier zo te lezen) wat te verwachten na een bevalling en of je assertief genoeg zal zijn om vrienden en familie eventueel weg te sturen.

Maar ja, als je echt moe bent en je wilt gaan slapen en natuurlijk als de baby gevoed is en moet slapen, dan is er voor het bezoek ook niet zo veel meer aan hoor. Als je niet mensen weg wil sturen, neem ik aan dat ze vanzelf weg gaan als je zegt dat je moet slapen... (en daad bij woord voegt, hihi) En de kraamhulp kun je ook als "partner in crime" betrekken en mensen weg laten sturen.

Ik heb besloten dat ik me vooral aan mijn eigen ritme en dat van mijn kindje ga houden. Dus niet wakker worden/maken/blijven voor bezoek. En ik ga ook niet rennen voor bezoek, iedereen weet waar de koelkast en de waterkoker staan, zo gaat dat hier met verjaardagen ook: eerste drankje wordt gebracht, verder mag je voor jezelf zorgen.

Maar goed, mijn schoonfamilie moet ook een hele reis ondernemen om hier te komen dus die stuur ik inderdaad niet na een uurtje weg. Maar ik doe wel mijn eigen ding hoor, en volgens mij vermaken ze zich ook prima zonder mij of baby, gaan ze maar ff winkelen ofzo. Komt wel goed! (zei ze stoer)

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik zie er eerlijk gezegd helemaal niet tegenop, ik kan eigenlijk niet wachten totdat de bevalling begint!! Ik ben super nieuwschierig naar ons meisje! De laatste weken groei je er ook echt wel een beetje naar toe denk ik.

Succes met de laatste loodjes!

6. Naamgebruiker

Naamgebruiker Actief lid

3 jul 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha zie het al helemaal voor me. Als die van mij aan zou komen zetten met een tang zou ik gelijk onderduiken, wil er toch graag tien houden.

Kun je niet proberen, tijdje onder de koude kraan dat ze misschien wat inslinken en dan met flinke dosis olie aan het werk??? succes ermee in elk geval, lijkt me erg onprettig zo een knellende ring....

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou dames, jullie zullen het niet geloven maar mijn ring is af!!!
    Hoe? Haha nou uhmmm dat heeft nog wel even geduurd.
    Mijn vriend paktte gisteravond zijn gereedschapskoffer uit de garage en omdat ik allemaal tangen e.d zag liggen vroeg ik 'Wat ga je met me doen?'. Uiteindelijk heeft 'ie het met een rond veiltje net zo lang geveild tot de ring door was. (heeft ongeveer 3 kwartier geduurd). Toen heeft 'ie de ring met 2 tangen opzij gebogen en was 'ie af! :D Pfffieuwww ik was zo opgelucht dat dat ding eindelijk af was. Zie hieronder een foto.

@ Juli2009: Spannend meid! Je hebt de 40 weken bereikt! :D
    Nu is het een kwestie van afwachten!

8. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Pf, van mij mag het nu wel komen hoor!!

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Voel je al gerommel?

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    @ Miepie,

inderdaad... ik wil de eerst dag alleen de moeders, broertjes en zusjes over de vloer hebben. Gewoon dat ze er gezamenlijk zijn.. En dan is 1 uurtje visite gewoon echt not done. Niet voor zulk direct familie als moeders, broertjes en zusjes..

En daarna wil ik eventjes geen visite. Vrienden en kennissen zijn na de eerste week welkom. Maarja, hangt er ook echt vanaf hoe ik me voel, hoor.

Oh ja... lees deze link even door :)
    10 gouden regels voor kraambezoek, echt handig!
    Ouders Online - Tien gouden tips voor uw kraambezoek

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

jij ook nog niet bevallen meis! we schelen een dagje..ben het nu ook best zat

12. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Nou Sjanienu, dat is mooi! Alhoewel ik wel zou balen dat mn ring kapot is:p
    Heb gisteren 2 nagels gebroken en mn vingertopje verbrand en baalde echt heel erg!!:x

Maar goed, de kz is gister geweest. WAs een aardige vrouw. Ze heeft wat dingen verteld over de bevalling enz en of ik alles al in huis had. Ik moet de bedklossen nog bestellen.
    verder vroeg ze of ik tegen de bevalling opzag en ik zei dat ik daar idd heel erg tegenop zie en het heel eng vindt:( Maar ja, zij kan het natuurlijk niet mooier maken dan het is. Een tip die ze me gaf was dat als ik eenmaal echte weeen heb, dat ik die in 3x moet wegpuffen, en dan doen alsof je moet poepen, anders heeft het geen zin en is het zonde van de wee.. Dat was het zo'n beetje geloof ik.

Voor de rest heb iik nu een beetje last van mn onderrug en sinds gisteren ook steken in mn vagina..Vannacht had ik het gevoel dat ik belletjes voelde daar beneden, apart;)

De kraamperiode heb ik ook echt geen zin in! Al die drukte enz
    Mn ouders en schoonouders zijn nu op vakantie en over 1.5 weer terug als ik 38 weken ben. SOms denk ik toch het zou wel vet zyn als ik beval terwijl ze er niet zyn:D Gemeen he hahaha. Maar ik denk niet dat dat er in zit..

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Doen alsof je moet poepen.. gewoon de wee wegpersen ofzo??
    Meedrukken?
    Heb weleens gehoord dat dat helpt..

Maar een goede wee duurt 1 minuut, toch?
    Hoe kun je zo een lange wee in maar 3x wegpuffen dan?
    Of 3 hele lange puffen..? :)

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Meedrukken ja, zo druk je de baby naar beneden. Ze zei als je vanuit je hoofd perst, krijg je het warm en word je helemaal rood terwijl dat helemaal geen zin heeft.

Ik weet niet hoelang een wee duurt, maar ze zei dat je idd diep adem moest halen en dan lang wegpuffen en dat 3 x achter elkaar..:)

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ Hodje: Het maakt mij niet uit dat de ring kapot is. Was er niet echt aan gehecht ofzo. Ben allang blij dat 'ie af is! Kopen we na de zwangerschap wel weer een nieuwe hihi.

Hoe dat dalijk gaat met weeën wegpuffen enzo weet ik allemaal nog niet. Heb niet zo'n cursus gehad. Ik moet vrijdag weer naar de VK dus zal zullen we het er eens over hebben.

16. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb ook geen cursus gedaan, had ik echt geen zin in. Ik d8 ook als ik strax in paniek raak, weet ik ook echt niet meer wat ik daar geleerd heb. De kz zei dat het niet uitmaakte en dat ze je op dat moment goed begeleiden. Dus ookal schiet je in de stress of weet je niet wat je moet doen, dan vertellen zij dat aan je..Ik ben benieuwd!
    Moet morgen naar de vk en die had al aangegeven dat het dit keer over de bevalling zal gaan..

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja precies in zo'n pufcursus had ik ook echt geen zin hoor.
    Heb wel een informatieavond gehad over de bevalling en kraamtijd en vanavond en volgende week heb ik een cursus borstvoeding.
    We wilden nog een informatie avond in het ziekenhuis maar dat is alleen maar de 1e dinsdag vd maand en die dagen konden we al een hele lange tijd niet. Ik verwacht ook wel dat ze je op het moment vd bevalling goed daarin begeleiden. Wil wel weten hoe ik een wee zo aangenaam mogelijk voor mezelf kan maken en hoe weg te puffen.
    Mijn vriend gaat vrijdag ook mee naar de VK omdat het nu toch wel op het einde gaat lopen. (ga normaal alleen omdat ie moet werken). Dan zullen we het één en ander te horen krijgen over de bevalling. Heb ook nog wat vragen aan haar. Zal allemaal best goed komen. :)

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0

Hee, dank voor de link, heb m met interesse gelezen! :) Ik haal eruit wat voor mij werkt. Zo vind ik nr. 7 een beetje overdreven en nr. 8 een hele goede! Verder weet ik dat mijn man echt wel mensen weg stuurt als het te lang of te veel is. We spreken iets van een teken af, hihi.

En tsja, ik vind een uur voor familie heel erg "done" als je heel erg moe bent hoor... Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat mijn familie te lang zou blijven als ze zien dat ik er doorheen zit. Die gaan of weg, of helpen met iets (koken of boodschapje ofzo). Maar ook voor hen geldt: tijd is tijd. En als dat na een uur is, is dat na een uur. Komen ze de dag erop gewoon nog een keertje! :)

19. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Heb wel last al 2 dagen van wat "verlies" maar wat het is..? Verder weinig. Soms wat buikpijn. Kindje is wel sinds gister stukken rustiger.

Ja, nog steeds niks. Wachten duurt lang. Kan goed nog 2 weken duren, zullen wij wel weer hebben..!

20. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Het is zo dat sommige mensen van het kraambezoek niet snappen dat je veel rust nodig hebt en dat ze daarom maar een uurtje kunnen blijven, waardoor ze zich gepasseerd zullen voelen. Jammer is dat. Ze snappen soms niet dat je liever een paar dagen wacht met kraambezoek of dat je opeens afbelt omdat het je allemaal even zwaarvalt. Die mensen zouden het zelf eens mee moeten maken, dan weten ze waar het over gaat.

Deel Deze Pagina