Laatste 10 weken aftellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja lastig dat bezoek. Ik denk dat er veel mensen in mijn omgeving het wel zullen snappen, maar het is wel lastig dat ze allemaal meteen een hele dag willen komen. Leuk hoor, maar ik ben nu na zo'n bezoek-dag al erg moe. Ze moeten zich dan toch echt zelf een beetje vermaken!

Dat puffen heb ik wel geleerd (wel een cursus gedaan, maar dan ging het tegelijkertijd ook over borstvoeding, de kraamtijd, verzorging van je baby etc.).

Je moet inderdaad de wee in drieën knippen. Je haalt diep adem door je neus met je buik (niet met je schouders omhoog zeg maar) en dan zucht je dat even weg. Oh, en niet f-f-f-f, maar bij ons zeiden ze als een hondje, dus een beetje hijgen. Je moet daarna dus ook nog uitademen, omdat je bij het "puffen" steeds inademt en weer uit. Dus alsof je een kaarsje uitblaast, en dan weer inademt. Snappie? Nou, en dan uitademen en weer opnieuw diep inademen. Dat doe je dan 3 keer en dan is je wee ongeveer voorbij.

Dat hoef je trouwens alleen te doen wanneer je persweeën hebt en je nog niet mee mag persen. Puffen en persen tegelijkertijd is niet echt te doen geloof ik. Ach, ze leggen het je ook allemaal daar wel uit, zeiden ze hier. Ik vind het wel fijn om die ontspanningsoefeningen te kennen, zodat je zo efficient mogelijk met de tijd tussen die weeën om kunt gaan. En het is wel een leuk clubje.

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Door dit topic durf ik me trouwring niet meer aan te doen haha... Van de week kreeg ik hem niet zo makkelijk meer af en toen dacht ik nou dan doe ik hem maar niet meer aan voordat ie straks door geknipt moet worden.... En ik hou niet eens zoveel vocht vast...

En ook ik heb geen puf cursus gedaan had ook zoiets ik zie het wel... Maar nu zei me moeder vorige week je gaat in het ziekenhuis bevallen maar de weeen gaan waarschijnlijk toch thuis beginnen en dan? ze is bang dat ik in paniek zal raken ofzo omdat ik dan niet weet hoe ik het weg moet puffen... Maar ja we zien het dan wel...

Gister naar de vk geweest de baby is helemaal ingedaald dus dat is mooi en toen zei ze nou tot volgende week of misschien niet natuurlijk... Stiekem hoop ik toch dat ik volgende week niet meer hoef haha...

3. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hallo allemaal

vandaag 39 weken en een dag
    maandag naar de gyn geweest
    de kleine is niet ingedaald
    verder zit alles ook nog potdicht
    en geen gerommel

pfff
    ben het nu echt goed beu aan het worden
    ben de laatste tijd ook echt heeeeel erg moe
    ben dan bvb pas een uur of 2 op en wil weer gaan slapen

zucht...
    ik tek in ieder geval af naar volgende week maandag
    dan opnieuw naar de gyn en kunnen we eventueel een datum afspreken om me in te leiden als er nog niks gebeurd (ben dan 40 weken) of als de kleine niet ingedaald is (en uitzoeken waarom hij niet ingedaald is)

hoewel ik bang ben voor de bevalling
    mag het nu toch echt wel gaan komen

aan iedereen hier; succes nog bij de laatste loodjes!

4. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Sjanienu, fijn dat je je ring kwijt bent! Kan me voorstellen wat dat een opluchting is. Meteen een goed idee om jezelf te verwennen bij de juwelier na de bevalling :D

Sitara, balen dat het nog niet echt lijkt te vlotten. Hoewel het indalen niet perse wat hoeft te zeggen, kan ook tijdens de bevalling gebeuren. Mijn broer en ik waren volgens mijn moeder allebei niet ingedaald en toch zonder in te leiden (beide 5 dagen te laat) geboren.
    Hoop voor je dat je kleintje zich snel meldt!

*ff Zeuren hoor..*
    Pfff... Ik zou zooooo graag weer eens lekker door willen slapen zonder elk uur te moeten plassen of wakker te worden van elk geluidje of pijntje.
    Wil ook weer leuke dingen kunnen doen :( Alles doet zo'n pijn :(

Nog ff, nog ff, nog ff :D

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Hier gaat alles nog perfect :D
    ik wens iedereen met de laatste loodjes heel veel succes
    en hopelijk komt de beeb van sitara nu wel snel !!

6. ja ook ik mag de laatste 10 weekjes gaan aftellen wat is het toch weer snel gegaan

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Jaaa ik mag ook de laatste 10 weken af gaan tellen :D

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ shay01, ik zou hem ook maar niet meer omdoen want hij kan zo van het ene op het andere moment klem komen te zitten.
    Neem nou de mijne...vorige week kreeg ik ze allemaal nog af...en een paar dagen later moest 'ie doorgeknipt worden.
    Zou echt super k*t zijn als je je trouwring niet meer af zou krijgen.

@ Meinkleine, erg is dat he dat je s'nachts geen oog meer dicht doet. Ik ken het. Kan me niet meer herinneren wanneer ik een hele nacht heb doorgeslapen. Vannacht was het ook weer hopeloos bah. Zal alleen maar erger worden ben ik bang.

@ iedereen die begint aan de laatste 10 weken: SUCCES! :D

9. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Pas weer na de pubertijd vrees ik :)

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hihi zo erg hoeft het niet te zijn hoor dames! Mijn dochtertje van 1,5 die slaapt al heeeeeel lang door. Van 19 tot 8 ;)

11. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Haha was ook maar een grapje :D Bedoelde dat dan de echte zorgen en slapeloze nachten pas komen... Misschien een periode wat beter, maar zodra de pubertijd komt...... ;)

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Zelfs dan niet, dan lig je nachten wakker te wachten tot je kind thuiskomt van de disco ;)

13. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Dat bedoel ik ook haha :D

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Vandaag mijn laatste werkdag, en dan VERLOF!!! WHOEI!!! :D

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb vandaag een gesprek met de verlos over de bevalling... Vind het best spannend, heb er vannacht in ieder geval wel een beetje van wakker gelegen. Niks tastbaars ofzo hoor, ik ben ook (nog? ;)) helemaal niet bang voor de bevalling. Maar ineens is het zo dichtbij! Ik vind het zoooooo'n raar idee dat ik zaterdag alweer 36 weken zwanger ben! Waarschijnlijk ook omdat ik zo'n geluksvogel ben bij wie het de laatste trimester juist beter gaat dan daarvoor. Ik geniet er nog te veel van dus misschien ben ik in die zin wel een beetje "bang" voor wat nog komen gaat...

16. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb gisteren dat gesprek gehad met de vk, vond het echt nix voorstellen;)
    Maar ik had zelf ook geen vragen.. Ik zie het op dat moment wel denk ik dan.

Ik voel me zo ongesteld nu, die vieze krampen:( heb het echt niet gemist om ongesteld te zyn! Voel ook een beetje nattigheid van beneden, ik geloof dat ik deze laatste dagen ook meer vocht verlies. Maar denk dat het gewoon afscheiding is..
    De baby is nog niet ingedaald en daar baal k wel een beetje van..

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Die krampen die kunnen wel komen van het indalen.

18. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Zo'n ongesteldheidskrampen (in combi met harde buiken) had ik inderdaad ook bij het indalen ja.
    Het gaat toch best hard nu! Bedacht me net dat ik over minder dan 6,5 week al thuis mag bevallen ohhhh... hopelijk duurt het ook niet veel langer meer dan :D

Sjanienu, lekker verlof! Hoewel ik niet meer kan wachten tot ik weer aan het werk kan na al dat verplichte verlof, geloof ik best dat je er ook echt van kan genieten als je nog zo lang door hebt moeten werken.

Wat wordt er precies besproken op het gesprek over bevallen?

19. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Heb trouwens de laatste week heel veel last van rommelende darmen, soms zo erg dat ik er een beetje misselijk/ellendig van wordt. Zal wel komen dat de beeb alles aan de kant duwt zeker? Hadden/hebben jullie daar ook meer last van op het eind?

20. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh ik wist niet dat die kramp met het indalen te maken kon hebben. D8 eerder aan die steken in de vagina ofzo.
    Maar goed, het is nu weer voorbij.
    Rommelende darmen heb ik nu 2 dagen last van en ook erge diarree. De vk zei dat dat allemaal voortekenen kunnen zyn...Ik moest wel bellen als ik langer dan 3 dagen diarree had..:)

In dat gesprek vertelde ze wanneer ik hun moest bellen. Als je om de 5 min weeen hebt die een minuut aanhouden.. Als mn vliezen braken moest ik gaan liggen en bellen(omdat de baby nog niet helemaal is ingedaald), als je teveel bloed verliest, meer dan een gewone menstruatie en als het vruchtwater verkleurd was.

Over de bevalling zelf, niet echt veel verteld. Gewoon dat ze je goed begeleiden en dat ik niet bang hoefde te zyn enz.. Oh ja en dat alle vrouwen het kunnen en er nooit een baby in is blijven zitten:D
    Weten we dat ook weer! hahaha

Deel Deze Pagina