Laatste 10 weken aftellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden, niks aan de hand.
    Die roze afscheiding van vanmiddag zal wel onschuldig zijn (I hope so!)
    Wel nog regelmatig lichte menstruatiekrampen, maar misschien zijn dat de bekende oefenweeen (alhoewel ik het weinig vind voorstellen, hoort toch veel meer pijn te doen?)

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Gelukkig maar.... Ik begrijp heel goed dat het nu nog even niet meteen hoeft los te barsten...

Ik heb af en toe last van hele vage menstruatiepijn. Zal er wel bijhoren denk ik dan. Heb je ze op vaste tijden, zeg maar? of gewoon eens per dag een keertje?

Enneh.... heb jij de klossen al onder je bed? :D Zeiltje? :D

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb dat vage menstruatieachtige gevoel elke dag, best vaak, maar er zit geen regelmaat in.

Nou, van mij mag ze zelfs tot na de uitgerekende datum blijven zitten :)

En nee!!! Ik heb nog geen klossen onder mijn bed. Ik heb kraammatrassen gehaald, maar ook deze liggen er nog niet.
    Een vluchtkoffer staat er ook nog helemaal niet. Ik moet nog een kraampakket halen.
    We moeten zelfs nog een babymatrasje halen...

Echt TE erg dus :)

Jullie al helemaal ready steady??

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nog stééds geen babymatrasje??? ;)

Joh, alles is zo gehaald hoor, als nood aan de man is.

Hier vannacht de eerste nacht met bed op klossen, gisteren gehaald. Dat slaapt echt heel anders! Had ik niet verwacht, maar ik was er ook heel onrustig van, gewoon omdat het zo anders is. :) Een kraampakket kreeg ik al weken geleden van mijn zorgverzekering, dat staat op zolder want daar durfde ik niet meer in te kijken na de ontvangst. :D

Wat is een kraammatras dan?

Ik heb ook nog geen vluchtkoffer. Het lijkt allemaal nog zo ver weg en ik vind het nog steeds abstract. Straks ben ik moeder en is mijn man vader, ik vind dat nog zo onwerkelijk, hihi. Dus hier qua spullen redelijk ready steady, maar mentaal zeker nog niet! (al hoop ik ook niet te lang overtijd te gaan lopen, ik ben niet de geduldigste... )

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik vind het ook nog veel te vroeg voor het vluchtkoffertje en het kraampakket kan ik pas met 37 weken ophalen dus nog even de tijd :D
    Maar mijn huishulp zit wel elke x heb je je koffertje al klaar ???
    Neeeeeee nog niet !!!
    Vind het nog niet nodig en mijn man ook niet hij zegt dan : die tas kan ik zelf ook wel inpakken als het zover is.
    :D

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb vd week een bedzeiltje gekocht, die gaat deze week onder. Ben begonnen aan het vlucht'koffertje'. Die is nu half klaar. Sommige dingen kan ik er nog niet eens indoen, dingen die ik nog gebruik. (en zul je zien, is het zover vergeet ik de helft).
    Ik moet dinsdag weer naar de VK en zal es vragen hoe ik de klossen kan halen. De één zegt dit en de ander dat dus ik weet het niet meer.
    Ik heb ook al een paar dagen lichte menstruatiekrampen. Net ook weer. Stelt weinig voor idd, maar vraag me dus af of dit de voorweeën of oefenweeën zijn.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    @ Miepie74,
    als het goed is zitten er al 2 kraammatrassen in je kraampakket.
    Deze moet je bovenop je matras leggen daaroverheen komt dan weer je hoeslaken. Dat is ter bescherming tegen vlekken en nattigheid (stel je vliezen breken in je bed..)

Omdat ik thuis wil bevallen heb ik alvast 2 extra kraammatrassen gehaald.

Die klossen heb je gewoon gehuurd?? Ik ga ze halen bij de thuiszorgwinkel. Daar kun je ze huren/lenen.
    Dat doe ik volgend weekend wel. Ben dan precies 38 weken :)

@ Sjanienu,
    ach, ik heb ook nog geen vluchtkoffer :)
    Dat is zo gepakt, volgens mij. Er staan ook zoveel dingen op dat lijstje die niet supernoodzakelijk zijn.

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    @Assi
    Ah, ter bescherming van je matras! Ik heb zeiltjes, die zaten inderdaad in het kraampakket. Vanochtend erop gedaan. Dat de vliezen ondanks dat nog even moge wachten met breken, haha!
    De klossen inderdaad geleend bij de Thuiszorgwinkel gisteren, ook een ondersteek en ik kreeg er een rugsteun bij. Kun je eventueel gebruiken ipv of ter aanvulling van kussens als je wat meer rechtop in bed wil zitten/liggen/hangen als je (borst-)voeding geeft. Allemaal gratis en voor niets, prima geregeld!

@Sjanienu: die klossen en ondersteek kun je inderdaad lenen bij een Thuiszorgwinkel in de buurt. Google maar even, dan staat er wel bij wat hun procedures zijn. Ik kon ze gewoon ophalen, maar ik heb weleens gelezen dat je soms van tevoren beter even kan bellen of ze nog wel hebben.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wahaha gisteren mezelf weer gewogen sinds 2 juni.
    En sinds 2 juni alweer 5 kilo aangekomen!

Jeetje, wat kan dat hard gaan, hey! Ik had het wel een beetje door aangezien mijn oude vertrouwde kanten slips niet meer lekker zaten, een gigantische afdruk op mijn huid gaven en zelfs een beetje scheurden :p

Maargoed, ik moest van de VK nog wat meer aankomen dus echt ermee zitten kan ik niet.

Heb vorige week zelfs al mijn kleding van voor de zwangerschap gesorteerd...en echt 90% heb ik weggedaan aan het Leger Des Heils.
    Allemaal in mijn oude maatje 34.
    Ga na mijn zwangerschap heerlijk shoppen, een nieuwe garderobe aanschaffen. Ben ik wel aan toe na alle positiekleding, zeg! :)

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Oh ja, lekker SAMEN met de kleine shoppen... Zien jullie het al een beetje voor je?
    :)

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb nog nooit een verloskundige horen zeggen dat je meer moet aankomen.
    Ik ben nu 33 weken en ben nog maar 6 kilo aangekomen nou de verloskundige was daar helemaal blij mee.
    Als je kindje goed groeit hoef je toch niet persee veel aan te komen toch?
    Ik denk dat mijn kleding van voor mijn zwangerschap juist te groot zijn want ik ben nu nog lichter als voor de zwangerschap omdat ik in het begin heel veel ben afgevallen.
    Maar ik verheug me ook op een nieuwe garderobe :)
    En ik zei tegen mijn man, als ik dadelijk bevallen ben, en alles loopt goed gaan we lekker shoppen :D Mijn man was daar erg blij mee, want die vondt het wel lekker rustig dat ik nu niet zoveel kleren meer koop ;)

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ze vond het goed als ik wat meer vetreserves op zou bouwen, vooral omdat ik straks borstvoeding wil gaan geven.

Maar vind het zo wel mooi geweest.. Hahaha.

En ik kan nietttt wachten tot ik weer kan shoppen naar 'normale' kleding. Er hangen zulke leuke dingen in de winkels en ik vind positiekleding nu zo saai! Pfff ben er klaar mee.

Ik koop nu ook minder dan voor de zwangerschap :p
    Om het vervolgens strakjes weer in te halen :)

13. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goeiemorgen!

Voor veel in het topic zit het er nu echt aan te komen he! Grappig dat het voor diegene die nu al thuis mogen bevallen het nog even mag wachten en ik echt elke dag het gevoel heb dat ik het echt niet meer uit hou die laatste weken haha :D

Voor een vluchtkoffertje is het hier nog te vroeg, wel hebben we echt alles al klaar voor de baby.
    Van voeding tot de kinderwagen :D

Vannacht heeft het de hele nacht gerommeld in m'n rug en buik maar zonder harde buiken dus geen oefenweeën. Misschien wat stress? Heb het ondertussen er zó mee gehad dat ik elke dag wel een potje loop te janken :$

Assi, nee ik kan me er echt nog helemaal niks bij voorstellen. Hoe vaak ik ook naar de 3D echo's kijk, het blijft heel onwerkelijk dat dat mensje in mijn buik zit :D

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou meid, hier is ook nog niet alles gereed, ook al ben ik 37 weken zwanger.

Wat ik nog mis is:
    - Bedklossen
    - Kraampakket
    - Babymatras
    - Baby garderobekastje (heb nu alle kleertjes in de commode, op zich goed te doen, maar toch..)
    - Vluchtkoffer
    - En nog geen mallemoer aan geboortekaartjes gedaan

Toch maar heel snel gaan doen allemaal!
    Ook al lijkt het hier ook nog ver weg...en ik hoop ook dat ze nog effies blijft zitten! Lekker tot 40 weken ofzo.

15. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Oh nee, ik ben wel blij dat hier alles in orde is. Moeten alleen nog versiering voor de geboorte en kleine kraambedankjes kopen, verder is alles al gereed. Ook de enveloppen voor de geboortekaartjes zijn al geschreven. Nog 4,5 week en dan mag hij van mij toch wel komen :)

Klossen hoeft niet hier van de kraamzorg ivm waterbed en de rest ligt al netjes klaar voor de bevalling (op een eventueel koffertje na dan). Hoef ik daar dadelijk iig niet voor te stressen :D

16. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Bij ons zijn de enveloppen besteld van de kaartjes.
    Ik moet nog klossen halen.
    Het kraampakket heb ik al
    De babykamer is helemaal klaar.
    De kleertjes zijn uitgewassen en gestreken, dus ik ben eigelijk ook wel klaar.

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hiert beginnen we nu aan de babykamer. De laatste dingetjes van de uitzet worden de komende 2 weken verzameld. Kaartjes zijn al uitgezocht, moet alleen nog tekst leveren voor een proefdruk. Klossen komen nog, die neem ik mee als ik borstvoedingscursus heb. Vluchtkoffer...ach....die an nog wel even wachten. Wel heb ik, omdat ik doordeweeks alleen woon, een lijst met alle belangrike telefoonnummers, lidmaatschapsnummers (van kraamzorg, ziekenhuis, bloedgroep, lidmaatschapsnummer verzekering) etc. gemaakt voor mijn familie en mijn Lief. Dan hoef ik die, als ik door weeëen overmand word, niet meer op te zoeken.

18. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier alles klaar alleen moet ik nog ff klossen voor onder het bed halen en het huis van top tot teen opruimen en schoonmaken. (Wat zal de kraamzorg wel niet denken;))

19. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Yes, ook ik mag me eindelijk aanmelden hier :D, kon al niet wachten tot ik uberhaubt mee kon doen aan de laatste 10 weken aftellen laat staan deze nu echt af te gaan tellen hihihi, zoooooooooooooo spannend!

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij moeten ook nog wel wat doen.

- De klossen voor onder het bed halen
    - een dienblad (tja, de kraamzorg stond erop)
    - geboortekaartjes
    - babyfoon
    - gordijntjes en een lamp voor de babykamer
    - vluchtkoffer inpakken

verder hebben we eigenlijk alles. Alleen moeten we nog wel een lijst maken met belangrijke telefoonnummers enz.

Vind het allemaal eng dichtbij komen nu. Heb er echt zin in hoor :)! Ben ben ook heel erg zenuwachtig!

Deel Deze Pagina