Hallo allemaal, Ik zal me even voorstellen: ik ben cheyenne en momenteel bijna 32 weken zwanger en ik vind het erg leuk om de dingen te lezen op dit forum, waaronder dit topic. Ik vind de laatste 10 weken best wel 'pittig' in die zin dat alles zwaarder wordt, ik nergens zin in heb, me ontzettend lui voel, maar toch onrustig wordt van dat rustige gedoe. En ondertussen dij ik steeds meer uit. Maar goed, ik probeer me zo goed mogelijk te vermaken, maar heel de tijd tv kijken of lezen is ook niet alles. Ik ben nu bijna klaar met een schilderijtje borduren, erg leuk om te doen, vind ik zelf. Verder kan ik niet wachten tot het september is, maar aan de andere kant vind ik het doodeng. Mijn eerste werd een keizersnede, dus ik weet helemaal niet hoe een normale bevalling is. Weeen heb ik wel gehad hoor, maar kan niet eens meer omschrijven hoe dat voelde, ja het voelde niet bepaald fijn. Nou, ik wens jullie allemaal succes met de laatste loodjes. gr. cheyenne
@ Jenna, welkom hier! Heel herkenbaar, hoor. De laatste loodjes worden ook hier steeds zwaarder. Voel me steeds brakker, lusteloos.. Het is nu 12.00 uur, maar ben pas een half uur op en nog voel ik me brak, nergens zin in. Heb ook telkens van die slechte nachten, pfff. Maar in de loop der dag knap ik altijd wel op en ga dan flink aan het huishouden (zoals elke dag). Tv kijken, internetten en lezen..sja ik vermaak me er wel mee. Heb toch weinig trek in iets inspannends
Snoopy, wij hebben ook een Wii maar dat gaat nu echt niet met de BI Hoe doe je dat? Kom om in de spelletjes, maar de minste beweging is al genoeg om van de pijn te vrekken jammer genoeg. Jenna, welkom! Ja vooral al die belachelijke tellsell reclames de hele dag door op tv :S Alles wordt idd steeds zwaarder, die buik zit behoorlijk in de weg af en toe haha! Assi, slaap... wat is dat ook alweer haha! Vanmorgen was ik zo moe dat ik eindelijk een beetje indoezelde, belt m'n moeder me wakker. Val ik weer een beetje in slaap, zijn ze buiten met bladblazers bezig Ga zo nog maar eens lekker op bed liggen
@jenna, welkom hier, ik heb bij de eerste ook een ks gehad, ook wel weeen maar kwam helaas maar tot 8 cm.. Ik zie ook best wel tegen de bevalling om omdat ik echt niet weet wat er komen gaat maar het lijkt me zo geweldig om de kleine meteen op men buik te krijgen dus hou ik dat maar in mijn achterhoofd en dan komt het vast wel goed Waarom heb jij bij de eerste een ks gekregen?
@Jenna Welkom hier! Ik zit vooral achter de playstation om mijn tijd door te komen. Al heb ik de afgelopen weken wel nog halve dagen gewerkt. (morgen laatste dag, jippie !) Kga mijn werk denk ik wel missen. Ben blij bijna verlof te hebben wanr het werdt wel zwaar de laatste weken. Maar vond het ook wel heerlijk om bezig te zijn. Maar goed, na de bevalling zal ik me ook echt niet vervelen. Ff iets heel anders. Heeft 1 van jullie je haar geverfd tijdens de zwangerschap? Ik wil graag high lights laten zetten.
Hallo dames, Nog steeds aan het aftellen? Hoe dichterby de datum komt, hoe minder vertrouwen ik er in heb dat de baby op tijd zal komen Voel nog helemaal niets..alleen erge rugpijn en dat blijkt te komen dat mn bekken overbelast zyn en mn rug scheef is gaan staan. DAt verklaart de erge rugpijn die ik al 2 weken heb nu. Ga daar nu voor naar de fysio.. Voor de rest heb ik veel last van diarree en heel veel lucht in mn darmen Heeft iemand hier ook last van? Ik weet niet of dit er bij hoort op het eind of dat ik gewoon iets verkeerds heb gegeten.. Hebben jullie er trouwens over nagedacht hoelang je zou willen lopen na de uitgerekende datum en of je eventueel gestript zou willen worden? Ik begon er bij mn vk over en die reageerde zo belachelijk:x alsof ik iets heel vreemds vroeg..
Ik heb mijn haar laten verven. Het kan geen kwaad, hoor. Is hier op de site nog eens bevestigd door de VK's. Mijn kapper gebruikt ook goed spul met zo min mogelijk peroxide. Hmm Hodje. Nog niet zo over nagedacht. Kans dat ik ingeleid wordt zit er wel in, als wurm zo voor blijft lopen op de groei. Maar liefst laat ik de natuur zijn werk doen. Ik hoop alleen wel, voor mijn rammelende bekken, dat wurm geen 9 ponder wordt.
Vandaag controle verloskundige gehad , ben nu 34,5 week zwanger. Kleine frummel is al ingedaald.. of ie vast zat , wist ze nog niet zeker.. Maar dat ie in me bekken lag , was goed te voelen ! Is dit een teken dat het snel gaat komen of zegt het niks..? Dit is me eerste frummel , dus heb echt geen idee.. 8)
Nathalie, onze baby is al een tijdje ingedaald en ligt vast, maar het kan nog goed tot de 42e week duren hoor Wel fijn dat hij goed ligt!
@ Hodje: ik hoor wel vaker dat de bevalling begint na een goeie sch**tpartij : het kan dus een teken zijn dat je lichaam alvast alles aan het opruimen is.... Ik hoop het voor je want je bent er wel klaar mee toch?
Hodje, kan idd van het voorwerk zijn maar hoeft niet. Heb al een paar weken afwisselend darmkoliek/diarree/verstopping :S
Ja ik ook nog maar 10 weken. Ik vind het ook zo spannend. Ik maak me af en toe wel wat zorgen maar dat zal er ook wel bij horen. Hoop gewoon dat het helemaal gezond is maar goed, waarom zou dat niet zo zijn, toch? Liefs, Ka.
Kaatje, die zorgen worden alleen nog maar erger als je kindje er eenmaal is.. Eerste keer naar school, eerste keer alleen buiten spelen, eerste keer alleen de straat over steken, eerste keer op stap
Pfff, weer zo een slechte nacht gehad. Echt 8 keer eruit geweest om te plassen. En dan zijn het geen kleine beetjes, nee..echt elke keer een grote plas. En als ik hoognodig moet plassen, merk ik dat ik echt moet rennen naar de w.c. anders verlies ik een beetje urine Ik heb nu echt meer het gevoel dat haar hoofdje meer drukt dan voorheen (en ze was al ingedaald). Ook pijn in mijn liezen, steken.. Jaaaa...die laatste loodjes begin ik nu pas te voelen.
Assi, heul herkenbaar Soms denk ik dat ik beter op de pot kan gaan slapen haha! Gister had ik zoiets raars! Baby is al volledig ingedaald en zit vast in het bekken, maar gister kreeg ik me toch een onbehaaglijk gevoel tussen mn schaambeen en bekken. Terwijl ik gewoon rustig lag leek het wel alsof zijn hoofdje rond draaide daar *auw*!! Was ook binnen 2 a 3 sec over gelukkig, heel raar! Herkenbaar?
Nog 1 week haha ben benieuwd! Kan het me nog steeds niet bevatten dat ik gewoon in 1 x mama ben strax...zat er gisteren over na te denken en kreeg het er wel wat benauwd van Ik had gister ook in eens steken in mn schaamstreek terwijl de baby al ingedaald is.. misschien dat ie wat verder naar beneden drukt of gewoon zn hoofdje beweegt Ik had ook een harde buik daarbij. Ik voel nu wel in 1 x dat de baby echt overal in mn buik zit, er zit geen zacht plekje meer. Het voelt allemaal zo hard, alsof ik overal botten voel!
Heey MijnKleine!! hahahaha ...Ik doe t ook maar 1 x per wk ofzow, vind het erg leuk om te doen en zo verveel ik me eventjes niet Ja t is voornamelijk gewoon staan en handen/armen bewegen en als t me nie meer lukt te blijven staan dan ga ik even zitten hahaha en speel ik zittend verder al is dit minder leuk! Ik heb ook heeeel erg last van BI, kan niet lang staan en lopen, maar ook niet liggen grrrr maar wii doe ik altijd eventjes kort en als t echt niet gaat erbij zitten
Pff heb weer een slopende nacht gehad vannacht, geen oog dicht gedaan dus. Denk dat ik bij elkaar 1 uur geslapen heb. Dit gaat nu al weken zo en ben er helemaal klaar mee! Wil gewoon eens lekker een nachtje slapen. Vanmorgen maar es de vk gebeld, maar mag er niks voor innemen. Hoop toch echt dat dit na de bevalling weer beter wordt (uitgezonderd de voedingen en baby die zich laat horen ). Heb ook steeds menstruatiekrampen, ze duren niet lang...ongeveer 3 seconden. Zullen wel voorweeën zijn denk ik want indalingweeën kan niet meer want de kleine ligt al helemaal vast tussen de bekken.