Was het maar zo dat wij konden plannen wanneer de baby's geboren worden. Dan heb ik namelijk ook nog wel een paar datums in mijn hoofd, die ik het liefst wil vermijden
@eline078: ik denk dat ons meisje eerder komt, maar het is mijn eerste zwangerschap dus ik zal er vast compleet naast zitten, net zoals ik dacht dat het een jongetje was (dat zei mijn gevoel, hihi...)! @charisma83:slaapproblemen hebben we inderdaad allemaal last vd heupen en daardoor elke 5 minuten moeten omdraaien, 6 keer per nacht plassen, kuitkrampen, snurkende man, you name it! de harde buiken zeggen inderdaad niks, sommige vrouwen hebben al 4 weken gerommel en bevallen uiteindelijk met 42 weken dus het zegt niks @oemhudaifa: zou best kunnen hoor, ik heb achteraf gezien ook veel harde buiken gehad tijdens het indalen, nu is het weer rustig dus je beebje kan al heel goed aan het indalen zijn! dat getik helemaal onder herken ik wel @tascha en charisma: bedankt, ik hoop ook dat mijn urine schoon is maar de arts had al gezegd dat het er weer onrustig uitzag en daarom nu op de kweek is gezet. ik hoop ook dat het meevalt maar ik hou in mijn achterhoofd dat het ietsje anders kan lopen, ach als beebje maar gezond is dan ben ik de gelukkigste op aarde
@ mymiracle, wat zou er eventueel gebeuren als je urine niet goed blijkt te zijn, maar de baby zich aankondigd. Moet je dan perse in het ziekenhuis bevallen?
als mijn urine niet goed is (wordt nu gecontroleerd op streptococcen bacterie) dus als het positief test op streptococcen dan moet ik in het zkh bevallen aan een antibiotica infuus, in alle andere gevallen krijg ik gewoon weer antibiotica en het zou kunnen dat als de kleine zich tijdens die kuur aandkondigd zij ook de kuur moet afmaken, maar dat moet dan worden bekeken door een kinderarts dus ik denk ik beide gevallen zkh. dit geld overigens alleen als je vaker in de zwangerschap een blaasontsteking hebt gehad, als je urine na 1 kuur schoon is doen ze verder niks
Tascha: nou ik hoop dat het gelijk weg is de fysio denkt er helaas anders over en wilt dat ik na de bevalling door de scan om te kijken of het geen hernia is. Moet eigenlijk gewoon wachten.En natuurlijk duimen. Het is hier trouwens ook heerlijk weer net effies in de tuin gezeten zalig gewoon. Enne morgen lekker gaan zitten, mooi kijken en dag gewoon over je heen laten gaan. Shirley17:Ischias is een pijn in de rug en been(in mijn geval benen) door een druk op je zenuw. Is pijnlijk en vermoeiend vergelijk het maar als een harde buik in je bil hahaha. mymiracle: duim met je mee dat de uitslag helemaal goed is en je lekker thuis kan bevallebn. OemHudaifa:Ik heb af en toe ook het idee dat ik door mijn knieen zak haha zo laag ligt de beeb heb ik het idee. Enne voetjes richting ribben altijd goed toch! En ja meis zal je toch even een stapje terug moeten doen als je er zoveel last van hebt. Eline078:Gekneusde rib helemaal! helemaal heftig ben blij dat mijne niet zo druk is. en wat betreft eerder of later heb echt geen idee! Ik zeg dan eerder dat de beeb veel later komt dan eerder.
@Mymiracle, ik ga dan maar hopen dat het allemaal mee valt en dat je lekker ontspannen mag bevallen. @Meertje, het is gelukkig alleen morgen avond en ik laat het inderdaad lekker allemaal langs me heen gaan. Ik wou ook dat ik een tuin had, ik wil ook naar buiten Ik hoop voor je dat het na de bevalling weg is, maar als de fysio denkt aan een hernia?
Tja zo ver had ik er nog niet over nagedacht hahaha. Nee hoor dan moet het of met rust en fysio als nog overgaan en anders operatie. Maar ga er vanuit dat het ischias is en dat het na de bevalling stuk minder wordt. Maar heb je geen balkon die groot genoeg is voor visite!
Nee helaas geen balkon die groot genoeg is en al mijn balkons zijn momenteel vies van de werkers, dus moet er eerst geschrobt worden. Ik blijf wel lekker bij mijn open raam zitten vandaag. Wat voor weer wordt het morgen eigenlijk? Ik ga vanavond taartjes bakken en de kinderwagen beneden opzetten. Ik ga thuis bevallen, maar wel op de eerste en ik en de kids slapen op de 3e. Dus we moeten even een lig plekje hebben voor de baby als ze mij aan het hechten zijn en zo, dus daar hebben we de kinderwagen voor gebombardeerd. Die vanavond lekker opzetten en op maken, leuk.
Ja dat was voor mij ook een flinke tegenvaller. Ik voel me kleintje al sinds een week of 14 en toen was het nog leuk, beetje plopjes in je buik toen werden het zachtje schopjes en moest je je echt concentreren om het te voelen. Vanaf week 27 is het al echt niet leuk meer. Toch is het bizar dat zon kleintje van pakweg 2 kilo zoveel kan aanrichten. Nu heeft het er ook wel mee te maken dat ik erg tenger ben en mijn baarmoeder aan de rechterkant heel hoog zit waar hij dus makkelijk bij kan. Categorie doe je niks aan Mijn statement dat het eerder komt is ook uit de lucht gegrepen hoor maar vind het wel leuk om achteraf te kijken of het klopt. Met het geslacht zat ik ook goed . Hoeist met de babyuitzet ? Alles al klaar?
Hier zo goed als klaar. Moet nog even de geslachtsbepalende kleren wassen, maar dat mag niemand zien, dus moet ik even op een onbewaakt moment doen. En verder de wieg bekleding moet er nog in, dat is gewasse en als dat er in zit kan het bedje opgemaakt worden. Dan zetten we op de eerste het babybadje en de kinderwagen neer en dan zijn we aardig klaar. En jij?
Bezig met de was en voornamelijk het strijkwerk. wat een rotklus dat kleine prul strijken. Babykamer op wat decoratie af, voor de rest staat alles wel klaar dacht ik zo. Op de naam en de geboortekaartjes na... Wat een ellende een naam zoeken voor een jochie. Ben al maanden bezig en heb nog steeds niet dé naam.
Lekker klaar heeeeerrrrrliijjjkkkk. Geboortekaartje ligt nu voor de laatste keer bij de drukker om nog wat veranderingen aan te passen. Naam hebben we al. Kleertjes gestreken en gewassen (blijft steeds meer kleertjes bijkomen kan het gewoon niet laten) Alleen die LAMP heb ik nog niet. Maar heb mezelf voorgenomen om mij daar niet meer druk om te maken loop vanzelf wel tegen de juiste lamp aan hahaha. Wanneer doen jullie trouwens die klossen onder bed en die hoes op je matras..
Die kleine kleertjes wassen is inderdaad lastig, maar wel erg leuk. En de naam, daar hebben wij nu ook heel lang over gedaan en over het geboortekaartje nog langer, maar ja, uiteindelijk is het gelukt.
Sow sow wat gaat het lekker hard hier. Ik heb even niet gelezen en dan zijn we al 2 pagina's verder....Fijn dat alles goed gaat dames...Zo houden he...Was boven met babykamer bezig...Is net zo goed als klaar..Alleen nog wat kleine dingetjes..
lijkt me heel vervelend Eline078 als je nog geen naam hebt. Wij wisten voordat we zwanger raakte al welke namen we wilde hebben. En dat is heel makkelijk. En ben het wel met je eens dat er leukere meiden namen zijn dan jongens namen.
Mooi kamertje hoor Jeanny, erg vrolijk. @Meertje, ivm mijn bi heb ik mijn bed al weken op klossen staan. Ik ga met 37 weken de klossen halen voor het bed waar ik in hoop te bevallen en ook de ondersteek. Dan ga ik ook een zeiltje op mijn eigen bed leggen.
jeanney5: wat een enig kamertje zeg helemaal leuk! Enne Tascha ik zat ook zo rond de 37 weken te denken. Hoe langer ik het uitstel hoe verder het voor mijn gevoel is!~! Zie namelijk zoooooo tegen de bevalling op.
Hoi meiden... Paar dagen niet gelezen en ik zag dat ik al heel wat leeswerk op achter loop haha ... Laatste loodjes wegen echt zwaar he..las hier en daar al slaapproblemen..vervelend he...Hoop dat de laatste paar weken voor iedereen een beetje probleemloos verloopt... jeanney5: erg leuk kamertje! Wij zijn nog steeds niet klaar....maar meesten is er hoor...alleen een kwesti van inrichten enzo...alleen nog wel een besluit over een naam...zo moeilijk en de geboortekaartjes moeten ook nog steeds is helaas mislukt deze week, omdat mijn man voor zijn werk in het buitenland zit..en alleen vind ik toch niet leuk om te beslissen... Oja, meertje en tascha:..kleine waarschuwing..bij mijn eerste ging ik ook bij 37 weken mijn bed klaar maken had ik in de planning...echter braken mijn vliezen bij precies 37 weken en moest ik bevallen in het ziekenhuis, omdat ik mijn bed niet klaar had... ...had thuis gemogen als ik het bed klaar had staan...mijn zoontje was ook zwaar genoeg 3240...dus ik heb nu zoiets van ik mag wel zorgen dat het voor de 37 weken klaar staat, want vond het de vorige keer wel jammer... Nou meiden fijn weekend
mamavanro: thanx voor de tip! Dat is trouwens ook wat dat dan net je vliezen breken. Zal het idd maar verplaatsen naar wat eerder hahaha beter. Dus jullie schiten voor de rest wel op! Ook een fijn weekend
Goedemorgen meiden! Zo, is iedereen heerlijk aan het genieten van het mooie weer? Heb geprobeerd weer een beetje bij te lezen, ,maar weet nu al niet meer op wie ik moet reageren? Grappig om te lezen dat veel van jullie ook al aan het wassen zijn geslagen, dat ben ik dus dit weekend ook maar aan het doen, ben al 4 wasjes verder en dat zijn dan alleen nog maar de hydrofiele luiers. lakens, moltons, aankleed hoesen, maar nog niet eens de kleertjes zelf! Haha...mijn kind heeft al genoeg voor het eerste jaar! Verder mijn mannnetje de tuin in gestuurd dat die ook lekker opgeruimd moet worden en een paar leuke plantjes erbij doet gelijk wonderen! Ja ik hier zowel nesteldrang ins huis als buitens huis....niks is veilig! Ga maar weer eens verder met de wasjes....kleine wasjes, grote wasjes, stop ze in de wasmaschine! Voor de meiden bij wie het al rommelt, sterkte er mee, hoop dat het mee valt, zag een paar nieuwe voorbij komen.....welkom en verder allemaal lekker genieten van onze zondag! Liefs.