Laatste 10 weken aftellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

@Jewel:
    thnx :)

@meertje:
    :) ja je zult zien! :confused:

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    zijn hier ook dames die opzien tegen de bevalling?

Ik ben nu ruim 34 weken en hoe dichterbij het komt hoe meer ik hem ga knijpen. Er staat zoveel te gebeuren en ik heb er nu inmiddels geen controle meer over. Kan niets anders dan afwachten tot het begint en dat is doodeng. Niet alleen de bevalling zelf maar ook tegen het feit dat ik dalijk volledig verantwoordelijk ben van een klein mensje die aan jouw (on)kunde is overgelaten.

Hoor altijd veel vrouwen zeggen dat je naar zon bevalling toeleeft in je zwangerschap maar ik heb dat gevoel dus totaal niet.

3. mymiracle

@eline078: ik begrijp je gevoel helemaal! ik heb dat ook, vooral over het "straks als de kleine er is" de bevalling zag ik heel erg tegenop maar sinds het mag vanaf week 37 heb ik wel zoiets van laat maar komen, het moet toch of het nu is of over 5 weken, dan liever nu ;)

maar het gaat helemaal goedkomen met je hoor, je krijgt de eerste week instructies van je kraamhulp en daarna is het vast wennen maar alles wordt op een gegeven moment gewoon, volg je gevoel!

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Yeah ik mag ook de laatste 10 weken gaan aftellen!

Liefs Deb

5. mymiracle

yay! :D

6. mymiracle

het is hier weer wat rustiger (helaas :( ) de harde buiken zijn een stuk afgenomen, lijkt op vals alarm :(

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hey hey meiden,

Hoe is het hier.. Een paar dagen niet gelezen en dan zijn jullie weer 4 bladzijde verder..Gaat lekker hard hier!

Hier gaat het goed. Heel veel last van voorweeen..Maar wel te doen. Zaterdag babyshouwer gehad in rotterdam. Heel erg leuk...

Maar ben wel stiekem een ondankbare tr*t..
    Heb in totaal 25 stuks slabbetjes gekregen...Ik had er zelf al 10 stuks..Meer dan 15 rompertjes gekregen..Ik had zelfs al 20...Muts...ppfff wat moet ik ermee 17 stuks? Sokken vet veel gekregen. Stuk of 25..Ik had er zelf niet zoveel, dus maakt verder niet uit. En ja leuke kleren gekregen.. Maar wat moet k nou met al dat spul? Ik had verder wel alles voor de beeb en dat wisten ze ook wel...(alleen geen speelgoed enzo, dus dacht dat ik meer van dat zou krijgen, nee dus! Geen 1). Maar was wel heel erg leuk. Ik mocht zelfs geen cadeautjes openmaken, manlief en de kids waren druk bezig met uitpakken...

Fijn dat het wel goed met jullie gaat..Ik ga verder met babywas...Veel liefs en knuf..

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Goedemorgen dames. Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, maar we hebben het heel erg druk gehad, dus kon vandaag pas weer op het internet. Hier gaat het wel ok. Ben vrijdag voor de dagcyrve in het ziekenhuis geweest en ik zou dinsdag de uitslag krijgen, maar ik werd zaterdag ineens gebeld en de uitslag was binnen. Het blijkt gelukkig geen zwangerschap diabetes te zijn. Dus dat is een enorme opluchting. Nu moet ik morgen weer voor controle. Ben nog erg moe en heel snel duizelig. Maar misschien hoort het er wel bij. Ik hoop alleen dat mijn meisje niet al te lang meer blijft zitten, ben het op deze manier een klein beetje zat. Maar ik ben vandaag 36 weken, dus nog 1 week en ze mag officieel geboren worden. Erg fijn en ook heel spannend. Maar ik hoop maar niet te veel dat ze snel komt, want het kan ook nog 6 weken duren.

Hoe is het met jullie allemaal? Zal vandaag nog even op jullie proberen te reageren, maar moet ook vandaag nog even weg, dus misschien wordt het morgen.

9. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hey tascha fijn dat alles goed gaat.. Kleine mag hier na vrijdag ook officieel geboren worden, maar ik denk zelf dat ik nog 5 weken zwanger zal zijn.. Pfff zeg. Maar jij doe maar lekker rustig aan..

Liefs Jeanney

10. mymiracle

@tascha, fijn dat het geen diabetes is meid ;) voel je je al iets beter?

@jeanney, heel leuk zo'n babyshower maar wel erg jammer dat ze niet echt naar je wensen hebben geluisterd. gelukkig was het wel gezellig :) misschien krijg je speelgoed in je kraamtijd? ik hoop het voor je, kun je niet op het geboortekaartje zetten : GEEN SOKJES EN/OF SLABBETJES KADO GEVEN AUB. :)

hier is het nog steeds rommelig, ook voorweeen, bijna de hele nacht last van gehad, het begint bij mij altijd eind vd middag/avond en gaat dan de nacht door, 's ochtends is het dan weg om eind vd dag weer terug te komen. echt voorwerk dus maar wel lastig :( vooral omdat het mijn eerste is weet ik gewoon niet wanneer "het" dan echt begonnen is.

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    @Mymiracle, lastig he dat voorwerk. Heb ik bij mijn zoontje ook erg last van gehad. 1 voordeel, toen de weeen eenmaal echt begoinnen waren, wist ik wel het verschil. Waarschijnlijk merk jij het ook als het omslaat in ontsluitingsweeen. Hopelijk duurt het niet te lang.

@ Jeanny, ik ga voor jou hopen dat het niet nog 5 weken duurt, maar dat de baby snel geboren word.

HIer gaat het wel, erg moe, dus ik lig nog even lekker op bed met de laptop. Manlief heeft net mijn urine naar de dokter gebracht omdat ik moest controleren of de blaasonsteking weer weg was. Alleen heeft een hele week antibiotica helemaal niks gedaan, de blaasontsteking zit er dus nog steeds. Nu heb ik nieuwe ab gekregen tot vrijdag en dan moet ik het weer na laten kijken. Hopelijk is het dan wel weg. Heb er geen last van, maar ik hou ook niet van medicijnen. We gaan er maar weer tegen aan slikken.

12. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen dames,

jeanney5: heb iknou ook al mijn hele zwangerschap als mensen met cadeautjes komen aanzetten zijn
    het allemaal mutsjes slabbetjes sokjes en rompertjes.
    Er kan bij mij nu een vierling geboren worden en nog heb ik te veel haha
    Wel blij dat je het naar je zin hebt gehad.

mymiracle: wat spannend bij jouw joh!
    Je weet het nooit misschien zet het straks in 1 keer door!

tascha:Begon me al een beetje ongerust te maken haha
    Gelukkig geen diabetes goed nieuws.
    Hopelijk is morgen ook alles nog goed en laat de kleine niet al te lang op zich wachten.

Hier gaat ook alles lekker heb op dit moment veel krampen en een soort spierpijn in mijn liezen.
    Ik denk zelf dat het van het indalen is, maar moet vanmiddag naar de vk dus zal even horen.
    Helaas gaat mijn rug vooral s'nachts veel slechter en 'springt' mijn rug als het ware op slot heel pijnlijk.
    Zo weer effies lekker geklaagd en nu genieten van het heerlijke weer.

13. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    @ mymiracle... Hoop dat het toch nog gaat doorzetten hoor!

@ Jeanney5... Mooi dat je het naar je zin hebt gehad alleen idd beetje jammer dat je niet hebt gekregen wat je eigenlijk nog nodig had...

@tascha... Gelukkig geen diabetes, maar balen dat je weer aan de AB moet omdat het niet heeft aangeslagen... Hopelijk gaat het bij jou ook beginnen over een weekie of wat! ;)

@ meertje...denk idd ook aan indalingsweeen maar ben benieuwd wat de vk zegt! ;)

Hier blijft het gerommel maar doorgaan, maar ik weet dat zoiets weken kan duren...uit ervaring bij mijn dochter. Maar toen ik mijn eerste echte wee kreeg wist ik wel meteen van dit is het, het is nu echt begonnen! En dat heb ik nu absoluut nog niet, ... gelukkig ook maar want het is beter om nog een weekje ofzo zeker te blijven zitten. Nou zal ik waarschijnelijk sowieso nog maar een week of 3 lopen aangezien ik waarschijnelijk een keizersnede krijg omdat dit kindje in een stuit ligt net als mijn dochter... :rolleyes: Dondedag moet ik weer naar gyn en als uk dan niet gedraaid is moeten we kiezen voor stuitbevalling of keizersnede. En dan wordt ook meteen afspraak gemaakt voor keizersnede, aangezien we geen stuitbevalling gaan doen. Bij mijn dochter wel gedaan en is toch nog een keizersnede geworden!

14. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Jewel wat vervelend zeg!
    Ik hoop echt voor je dat de beeb nog even gaat draaien voor je!
    En gaan ze niet eerst zelf proberen de beeb te draaien!

En misschien een hele domme vraag hoor maar dit is mijn eerste wat is dat gerommel waar iedereen het over heeft.
    Wat voor soort pijn is dat en waar zit het hahaha

15. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hoi

bij mij eig nog 15 weken, maar dat worden er volgens de gyn wss maar 13 of 14 meer

(ben er dus ng mang niet en toch al aan het aftellen ;) )

16. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoi dames,'

spannend allemaal hiero hoor. ben net terug van de vk en alles was weer goed. de baby ligt al mooi klaar met het hoofdje naar beneden, nu nog indalen. ik heb wel verteld dat ik echt bang ben voor de bevalling (ook ivm mijn heup, ik heb heupdyplasie) maar goed ik moet het gewoon op m'n af laten komen denk.
    wat bedoelen jullie met gerommel?weeen?of voor weeen? ze zullen wel zeer doen, haha.
    liefs mies

17. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    hoi hoi
    @tascha ik begon me al zorgen te maken omdat we niets meer hoorden van je sinds vrijdag. Gelukkig heb je geen zwangerschapdiabetes. Vervelend van je blaasontstekiing vooral omdat je al een week ab hebt geslikt en niets heeft geholpen.

@mymiracle jammer dat het niet doorzet laten we hopen dat het snel doorzet. Mag je trouwens al thuis bevallen vanwege je urine?

Bij mij is het nog heel rustig bijna geen harde buiken.
    Straks effe naar de verliekundige toe voor controle. Gisteren voelde ik me niet zo lekker ik was opeens duizelig en licht in mijn hoofd enczag witte vlekjes.Was vrij snel over maar toch maar effe aan de vlos vertellen straks.

Nou ik ga zo lekker wandelen naar de vlos toe want het weer ziet er heerlijk uit.

Grt charisma

18. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    @ Meertje... ik wil zelf geen draaipoging...ook dat heb ik bij mijn dochter wel gedaan en het was verschrikkelijk, dochtertje lag al te ver in het bekken om te kunnen draaien. Dus bij deze wil ik het niet, miss zou het bij deze wel goed gaan, maar vond draaipoging erger als weeen dus. Liever niet nog een keer...
    En gerommel...dat is idd voorweeen, harde buiken e.d. Je kunt er last van hebben in je rug, of krampen in de buik...Grote verschil met weeen is dat ze minder pijnlijk zijn, over het algemeen weggaan met douchen en dat het niet regelmatig komt...

19. mymiracle

@jewel, je hebt groot gelijk hoor, zo'n draaipoging zou bij mij tegen alle gevoel ingaan en al helemaal als je er zoveel pijn aan hebt gehad de vorige keer. ik hoop dat je kindje nog draait en anders is een ks naar mijn beleving ook de beste optie, ik zal voor je duimen ;)

@charisma83, ik heb waarschijnlijk nog steeds een blaasontsteking ondanks 3 kuren, morgen moet ik weer urine inleveren bij de huisarts, ik weet dus niet of ik een 4e kuur krijg, lijkt me sterk, ik denk dat ik dan even naar het zkh moet voor AB via het infuus. dan maar hopen dat het helpt, of ik thuis mag bevallen weet ik dus niet. hardnekkig he? die blaasontstekingen in een zwangerschap, die van tascha is ook al niet te onderdrukken :(

20. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Jewel: kanhet me helemaal voorstellen gewoon dus duimen dat de beeb toch uit zichzelf gaat draaien.
    Ik duim hard met je mee hoor!
    Charisma83: sterkte bij de vk laat effies weten hoe het gegaan is.
    miesje24:gelukkig gaat alles lekker enne ik heb het zelfde als jouw hoor ben ook als de dood
    voor de bevalling ivm rug.
    Ik was dus ook net bij de vk om daarover te praten en deze gaf aan om op een baarkruk te bevallen.
    Misschien ook iets voor jouw.

mymiracle: gaat niet echt lekker he! met die ontstekingen.
    Ik hoop dat ze nu niets meer kunnen vinden in je urine.

Ik kom net bij de vk vandaan en beeb was WEER gedraaid.
    Volgens haar ligt het ruggetje aan de linker kant (vorige keer rechterkant) maar ik gaf al aan daar juist schopjes te voelen.
    Ze zit nu een beetje met haar handen in het haar hahaha.
    Over 2 weken dus een echo om te kijken hoe de beeb ligt aangezien hij maar blijft draaien.
    Ook is de beeb niet ingedaald spannend dus allemaal.
    Heb gelijk maar mijn bezorgdheid geuit over de bevalling ivm rug.
    waarschijnlijk komt de baarkruk erbij mocht dis niet lukken wordt het een reisje ziekenhuis...

Deel Deze Pagina