Laatste 10 weken aftellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    hoi hoi,

hier nog 1 die de laatste tien weken gaat aftellen :)
    De mijne is ok erg druk, het schoppen gaat iets meer over in schuiven en draaien.
    Ik voel de baby nu steeds aan allebei de kanten in mijn zij.
    Maar ik ben gister een pretecho wezen maken, dat is toch zo super!
    Ik vond de 10 weekjes echt te lang duren..o het is zon schattig ding!
    Al ben ik mn hormoontjes wel zat, want ben weer veel moe, veel plassen en mn buik gaat steeds meer in de weg zitten..
    Maar ik doe mee met aftellen........

liefs

2. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Yesss

Vandaag 'echt' 30 weken.

Anti-D shot is binnen. Alleen hebben ze wat suikers in mijn urine gevonden. Moet voor een lunchtest nu. Wie had dat ook?

Lovelybaby: Die kleine gedraagt zich net zoals de mijne hahah
    Leuk zo een pretecho!

Groetjes

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

precies zo denk ik nou ook. Ik kijk er naar uit om 30 week te zijn :D

4. jootje03

jootje03 Lid

16 jul 2008
    36
    0
    0
    Leiden
    Hier ook aan het aftellen, gaat ineens zo langzaam voor m'n gevoel! Ben ook opeens weer zo moe, was de middelste drie maanden super actief en dat is zomaar weg....Nu weer van de lome armen en benen en na 12 uur slapen nog moe!
    Mijn eerste was ook 3 weken te vroeg dus hoop stiekum ook dat deze eerder komt. Maar ja, de tweede was netjes 2 dagen voor de uitgerekende datum dus het kan alle kanten op.
    Heb er wel super veel zin in, zo'n lekker klein frummeltje...heerlijk!

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    @ Jootje, fijn he die 30 weken grens. En moe, daar waren we al achter dat er meer dames last van hebben. Soms wel erg vervelend, maar gewoon aan toe geven als het kan. Vinden je andere kinderen het spannend een broertje of een zusje?

6. miss rettekatet

29 jul 2008
    59
    0
    0
    leerkracht
    Rotterdam
    Ik tel met jullie mee af hoor! Kan me niet snel genoeg gaan en wat herken ik jullie verhalen,vooral die over het moe zijn. Ik zit sinds deze week thuis van mijn werk omdat ik me rustig moet houden, maar ben ook zo moe, ook als ik niks of niet veel doe :( ,Nou ja blijkt er dus allemaal bij te horen.

De babykamer is hier ook klaar, ik moet nog paar dingen halen en heb nog een berg kleertjes enzo liggen die gestreken moeten worden. Iedere keer doe ik een beetje en komt het toch netjes in de kast te liggen :D

7. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Oo spanned is dat he! Allahoema Baariek.
    1 van de mooiste momenten in je leven, je kindje voor het eerst vast kunnen houden. Allaahoema Baariek.

Geniet nog wel even van je zwangerschap OemHudaifa want achteraf ga je je buik en het gespartel toch stiekem wel een beetje missen! Insha'Allaah

8. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Salamu alaikum...

Ja ik neem het van je aan! InchaAllah gaat alles goed met jou en de twinnies!

waSalaam

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hoe gaat het met de dames?Houden we het nog wat vol allemaal?

ik ben sindse de laatste week zoooo moe! Hele dagen wat gapen.
    Moet me echt tot alles toe zetten.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot jullie baarmoeder is?
    Ik ben gister bij de vk geweest en mijn baarmoeder meet 32 cm
    Was flink aan de maat zei ze.

10. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik moet morgen weer naar de vk.
    Weer even het hartje horen altijd leuk en volgens mij gaan ze morgen mijn ijzergehalte in mijn bloedmeten.
    Hebben jullie trouwens al een intake gesprek gehad met de kraamzorg ik nog steeds niet.
    Ze zouden me bellen rond de 30 weken zwangerschap maar nog geen telefoontje gehad..

11. miss rettekatet

29 jul 2008
    59
    0
    0
    leerkracht
    Rotterdam
    ik ben vandaag naar verloskundige geweest en die van mij was 26 cm, was netjes zei ze, maar ik denk wel aan de kleine kant, want vorige week moest ik van haar collega nog een groeiecho laten maken en die was overigens wel goed hoor

12. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb een mailtje gestuurd naar de kraamzorg omdat ik ook nog niks had gehoord en 2 dagen later kreeg ik een telefoontje. Ik krijg 59 uur, dit ivm bi. Verder gaat het wel. Ben ook erg moe. Heb ook weer wat meer trek de laatste dagen en ben weer erg emotioneel en daar kan ik niet zo goed tegen. Maar ja het hoort er allemaal bij.

Ik ben afgelopen maandag bij de vk geweest en alles was goed. De baby groeide mooi en het werd waarschijnlijk niet zo'n heel groot kindje. Maar dat is niet erg. Als alles maar goed is. Hartje klopte weer mooi en ook mijn bloeddruk was helemaal goed. Ik was in 3 weken tijd 1 kilo aan gekomen en zit nu op 7 kilo in totaal. Dus alles toppie, kan niet beter. Volgende week ga ik lekker de kleertjes wassen. Mijn schoonzus komt 1 dag helpen en mijn moeder komt ook nog een dag.

Ik vind het verder wel spannend. Ik was bij mijn zoontje op exact dezelfde datum uitgerekend en toen werd ik op 5 maart opgenomen omdat mijn weeen begonnen waren. En dat is morgen. Ik ben ook erg onrustig en dat is ook niet bevoordelijk. Vind het moeilijk, merk ik. Ben zo bang dat er weer wat gaat gebeuren, terwijl dat helemaal niey hoeft natuurlijk en oook bij mijn zoontje is alles goed gekomen. Is gewoon tot ruim 37 weken blijven zitten. Maar ik vind het wel eng.

13. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    He Tascha wat lekker dat je niet zoveel bent aangekomen super scheelt weer voor na de bevalling hahaha.
    Kan me voorstellen dat je je nu wel veel onrustiger bent probeer het een beetje naast je neer te leggen hoe moeilijk het ook is.
    Enne je hebt gehoord van de VK dat alles goed is houd je daar maar lekker aan vast.

Aangezien mijn VK de kraamzorg regelt zal ik daar eens een balletje opgooien was namelijk benieuwd of het bij iedereen rond de zelfde periode is dat er contact met je wordt opgenomen.

14. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Volgens mij is het normaal dat je rond de 7e maand wat van je kraamzorg te horen krijgt. Ik zou het inderdaad eens gaan navragen.

En ik probeer het inderdaad naast me neer te leggen, maar hoe dichter ik in de buurt van die datum kram, hoe moeilijker ik het kreeg. Ik ga zo maar lekker naar bed toe, dan zullen we maar eens goed slapen.

15. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    We wachten het maar af doen.
    Enne welterusten!

16. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Gaat goed hier...Nou ben ook heel erg moe...Niet normaal. Volgens me VK moet ik rustiger aan doen :confused: :) Hoezo rustiger vroeg manlief?...ze doet bijna niks...Hahahaha. Ik vind het ook heel erg vreemd...Ik kan alleen maar slapen, maar dat gaat niet he..Mijn baarmoeder loopt wat voor volgens mijn VK en draag echt naar voor...Heel mooi rond buik vond ze dat en de kleine is al ingedaald en ligt een beetje vast in me bekken...

Over 2 weken weer voor bevalpraatje...

17. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Voor mij nog 5 dagen!

Maar eigenlijk doordat ik me zo slecht voel neem ik niet echt afscheid van zwanger zijn en zoals hierboven werd gezegd ga ik toch stiekem die kleine voetjes hierbinnen missen :)

18. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Kraamzorg: Hier hoorde ik ook maar niets. Gebeld, bleek dat ze pas 4 weken van te voren wilde komen ivm werkende moeders (verlof). Nu komen ze toch maar vandaag (over een half uurtje)

Baarmoeder: Ik weet alleen dat hij goed op schema groeit, maar hoe groot...dat weet ik ff niet meer.

Moe: Hou maar op! Al slaap ik 12 uur per nacht, ik lig er de volgende dag net zo vroeg weer in. En daarbij ben iki ruim van te voren al aan het zeuren dat ik zo moe ben!

Tascha: Wat apart dat je op dezelfde datum was uitgerekend. Hopelijk gaat alles goed komen!

Sam: Ja, ik zal het ook wel missen. Maar ben toch ook reuzenieuwsgierig.

19. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Nieuwsgierigheid is hier al wat minder, ik ben nu vooral bang voor de bevalling :)

En ook wel benieuwd naar het eerste gevoel als ze je babytje tonen/op je buik leggen...
    Kun je dat dan onmiddellijk bevatten dat dat jouw kindje is,...
    Spannend allemaal...

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben ook met de laatste 10 weken begonnen. ik ga eerst voor de 35 weken. dit omdat helaas naar boven is gekomen dat ik een kans heb op herhaling van het hellpsyndroom. alles staat nu op losse schroeven en het kan werkelijk alle kanten opgaan. ik krijg vandaag bloed en urine uitslagen en moet intensief op controle. we kunnen alleen maar hopen en bidden dat het geen herhaling word van de eerste en dat alles met een sisser gaat aflopen. de komende weken zullen het moeten uitwijzen. gelukkig zijn gyns tegenwoordig veel liever en begripvoller als 14 jaar geleden en snappen ze het trauma wat ik eraan heb overgehouden. maar het blijft dooreng om zelf de symtomen in de gaten te moeten houden en alles maar lijdzaam af te moeten wachten of het gaat exaleren of niet en zoja wanneer en oooow mijn knulletje in mijn buik. alles is nu nog super met hem. maar hij is er nog niet klaar voor he! hopelijk gaan we het redden samen. hopelijk zijn de uitslagen straks nog redelijk goed en redden we het nog zeker de komende 5/6 weken.

Deel Deze Pagina