Laatste 10 weken aftellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hey meiden, al iemand aan het bevallen? :D

Hier nog niks. Het scheelt dat we sinds gisteren digitale tv hebben met tijdelijk film 1 enzo, dan verveel je je niet zo :p. Gisteren was toevallig Sex and the city, the movie erop, dus toen was ik even zoet!
    Hoe doen jullie je bed omhoog trouwens? Met die dingen van de thuiszorg, kratjes bier, of iets anders? Ik heb em nog niet omhoog eigenlijk. Nou is er hier ook niet zoveel haast bij, omdat ik toch in het ziekenhuis moet bevallen, maar vroeg me even af hoe jullie dat hebben gedaan!

2. sw33ty22

sw33ty22 Lid

10 apr 2009
    80
    0
    0
    almere
    @selle: Raar zeg dat ze dat nu opeens constateren.. Ben erg benieuwd naar de uitslag van donderdag ochtend..

@Roozjuh: Welkom!!

Ik heb de hele nacht amper kunnen slapen die kleine draait en dan zie je echt me buik aan 1 kant helemaal omhoog komen en auw wat een pijn doet dat zeg ook al de hele nacht door samentrekkingen van onder en een keiharde buik die nu nog niet weg is alleen die samentrekkingen kan ik nog steeds niet pijlen kwa min:( word er nu langzamerhand een beetje gek van.. maarja moet het maar afwachten..

3. sw33ty22

sw33ty22 Lid

10 apr 2009
    80
    0
    0
    almere
    @cherrylein: wij hebben een boxspring bed en aan de buitenkanten hebben we de klossen eronder en in het midden hebben we heineken kratten... Maar die klossen zijn niet alleen maar voor je bevalling volgens mij ik dacht juist dat die ook voor de kraamverzorgster moet voor haar rug..

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja klopt Sweety, maar die kraamverzorgster komt pas na de bevalling en ik moet denk ik wel even in het ziekenhuis blijven dus dat komt goed :)

5. sw33ty22

sw33ty22 Lid

10 apr 2009
    80
    0
    0
    almere
    Aha okee waarom moet je nog eff in het ziekenhuis blijven??

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Mijn kindje heeft misschien hemofilie (bloedstollingsziekte) dus die moet onderzoekt worden als hij geboren is.

7. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    @cherrylein: Leidt jij zelf ook aan die ziekte? en is dat iets waar je erg veel last van hebt..ben benieuwd wat het inhoudt, als je het niet erg vind dat ik dat vraag?!

@sw33ty22: Ja ik had het ook niet verwacht. Ben wel erg smal weeg normaal zo'n 52 kilo, maarja dat zou toch opzich geen probleem hoeven zijn. Ik baal er wel van dat ik tot dond. moet wachten. Hoop wel dat ik dan meteen onderzoeken en de uitslag krijg ben inmiddels dan al 38,5 week zwanger, stel dat het een keizersnede wordt dan zullen ze dat snel daarna plannen..stel ik kan gewoon bevallen dan moet ik wachten tot het vanzelf komt en is er niets verandert ten opzichte van nu. Die onzekerheid...getver..

8. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Hoi hoi dames...

Een hoop nieuwe aftellers er weer bij lees ik...
    En ben ook erg benieuwd naar Tascha...is al een paar daagjes geleden dat ze geweest is geloof ik...

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nee vrouwen kunnen alleen draagster zijn van de ziekte en het doorgeven. Een vrouw kan draagster zijn of geen draagster zijn. Een man kan de ziekte hebben of kan het niet hebben. Altijd 50 procent kans zeg maar. Het heeft te maken met de X en de Y chromosomen. Het gaat om het X chromosoom.
    Een vrouw heeft: XX. Een man: XY. Een vrouw kan de ziekte nooit hebben (wel dragen), omdat de gezonde X de niet gezonde X overheerst. Een man heeft maar 1 X, dus als de vrouw de zieke X doorgeeft, dan heeft een man automatisch de ziekte. Snap je nog?

Hemofilie houdt in dat er geen of weinig stollingsfactor in het bloed zit. Dat betekent dus dat als je een wond hebt, je een injectie nodig hebt met stolling om het te laten stoppen met bloeden. Je hebt verschillende gradaties, mijn kindje zal als hij de ziekte heeft de meest ernstige vorm hebben, het bloed stolt dat minder dan 1 procent. Bij een normaal mens is dat dus rond de 100 procent. Ik zelf heb een verminderde stolling van 65 procent ongeveer, omdat ik draagster ben. Ik heb de ziekte dan niet, maar merk wel dat ik snel blauwe plekken krijg en langer nabloed als ik een wondje heb. Het stolt bij mij wel gewoon hoor. Mijn zoontje moet dus aan de medicijnen. Tegenwoordig is er wel redelijk goed mee te leven, maar in de tijd van mijn opa eigenlijk niet. Hij moest telkens naar het ziekenhuis voor een bloedtransfusie met stollingsfactor. Tegenwoordig hebben ze injecties, die je thuis toe kan dienen. Mijn opa is dan ook overleden aan een hersenbloeding op 57 jarige leeftijd. Zijn broers hadden het ook en zijn maar 21 geworden.

10. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    @cherrylein: Das nog best wel heftig zeg, fijn dat de behandeling veel verder ontwikkeld is en er goed mee te leven valt!

11. sw33ty22

sw33ty22 Lid

10 apr 2009
    80
    0
    0
    almere
    @Cherrylein: Zeker heftig ja, echt erg dat je kindje de meest ernstige vorm zal hebben ik hoop het allerbeste met de medicijnen voor jou kindje!

@selle: Gelukkig gaan de dagen zo voorbij voor je het weet is het donderdag.. maar zou je het erg vinden als je een ks krijgt?

@jewel: Nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!! gaat het allemaal een beetje met je??

12. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    @nathalie! Klinkt allemaal goed! en al het een en ander getekend! spannende weekjes zo nog even.

@prettymommy2be FIjn dat de kleine weer wat actiever was. Gewoon in de gaten houden. als je het niet vertrouwd altijd ff bellen. maar die kleintjes hebben vaak wel wat minder actieve dagen.

@selle.. Das dan ook weer spannend. Ik hoop dat er niks aan de hand is. Maar niet leuk weer die onzekerheden.

@cherrylein, ik hoop dat je zoontje gezond is en de ziekte niet heeft. Pfff heftig hoor.
    Als je toch een paar dagen moet blijven kan je ook aan je kraamverzorgster vragen of het bed wel omhoog moet.
    Mijn sch-zus was ook een tijdje in het zh.. en daar hoefde het bed niet omhoog.
    Verschilt per kraamverzorgster. en of jij de zorg echt op bed nodig heb.
    Wij gaan de klossen gebruiken.

Liefs Jazzie

13. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    @ Sw33ty22: Ik zou er wel van balen als ik een ks zou moeten maar ik maak me er niet heel erg druk om. Als het moet dan moet het...Het scheelt dat het al een hele periode onzeker was of ik wel gewoon zou kunnen vallen omdat de baby tot 36 weken in stuit heeft gelegen. Ik had er dus al overnagedacht..maar ik blijf hopen op een natuurlijke bevalling [-o<

14. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    @cherrylein: Jeetje dat is nogal wat! Ik hoop voor jullie dat je kindje de ziekte niet heeft. Zal toch een stukje fijner zijn, een leventje zonder medicijnen. Maar het is wel goed dat ze de behandeling in de loop van de jaren zo goed verbeterd hebben. Geeft je toch wat meer rust of niet?

@Jazzie: ze is inmiddels weer flinks aan het boksen in mijn blaas hahaha.
    Denk dat ik me gewoon te snel zorgen maak hahaha..

@all: vanaf wanneer moet je je bed omhoog hebben? Het liefst doe ik het helemaal niet, ik wil niet thuis bevallen en het bed verschonen kan mijn vriend ook wel. Maar ja, als ik ingeknipt wordt of uitscheur, dan moet de kraamverzorgster de wond verzorgen toch? Daarvoor moet het bed ook omhoog of niet?

Voel me niet helemaal lekker vandaag, mijn lichaam is echt uitgeput! Heb het nu een paar dagen, maar het wordt alleen maar erger. Hoop wel dat het binnen nu en een paar dagen wat opknapt, moet nog veeeeeeel te lang om het zo te laten hahaha.

Ik zit een beetje met een dilemma. Elke woensdagochtend maak ik 1 uurtje schoon bij buren van mij. Zij heeft reuma en kan dus de zware dingen niet doen en hij is vaak aan het werk. Het gaat om werkzaamheden als poetsen van de badkamer (behoorlijk groot), wc's, keuken en dingen als ramen lappen ofzo.. Maar hoe ik mij nu voel heb ik niet echt behoefte om te gaan. Hierna heb ik ook altijd veel harde buiken. Ook het carpaal tunnel syndroon maakt het lastig, aangezien mijn hand steeds meer pijn doet. (het is wel de hand die ik het minste gebruik). Het geld kan ik wel goed gebruiken natuurlijk, maar aan de andere kant, van die 10 euro wordt ik ook niet warm of koud..
    En het fijnste is nog dat ze vorige week alleen 20 euro hadden en ik dat dus heb gekregen met de mededeling dat ik dus deze week niks krijg. Dus eigenlijk ben ik wel verplicht om te gaan.
    Nu zit ik met het feit of ik hun morgen zal zeggen dat ik het niet meer trek en na morgen gewoon stop. Of dat ik het gewoon nog even een aantal weekjes vol moet houden.
    Wat zouden jullie doen?

15. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    @prettymommy2b: In principe moet vanaf week 37 je bed omhoog. Bij mij kraamzorg centra moet het bed om min. 70 cm hoogte zijn (bovenzijde van matras gemeten) Wij hebben een boxspring en kom op 68 cm, ons bed hoefde dus niet omhoog. Idd voor de verzorging moet je bed omhoog, beter voor de ruggen van de dames. Het is ook nog eens heel fijn in en uit bed komen voor jou, straks aan het einde van de zwangerschap en al helemaal erna dat je je niet helemaal hoeft op te duwen.

Wat betreft het poetsen kan ik je niet echt advies geven. Ik voelde me met 30 weken nog kiplekker en heb tot 34 weken gewoon fulltime gewerkt en doe nu ook nog alle huishoudelijke klusjes (op dweilen na) Als jou lichaam protesteerd is het wel duidelijk en moet je het miss evt. tijdelijk afzeggen.

16. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja lichamelijk trek ik het al een tijdje niet meer.
    Maar ik vind het zo lullig voor hun.. Wie doet er anders die taken die zij niet kan..
    Maar ja, denk dat ik maar eens voor mezelf moet kiezen..
    Hier thuis heb ik al moeite met het soppen van de badkamer laat staan daar, daar ga ik echt niet tussendoor even zitten ofzo. Soms merk ik ook dat na het werk daar mijn harslag als een gek gaat en dat duurt dan echt ruim een half uur voordat hij weer normaal wordt.
    Dat is niet echt goed voor het kindje he?

17. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Ik heb ook een boxspring, en heb overlegd met kraamcentrum, aangezien ik toch in het zkh wil bevallen of ik uberhaupt wel van die klossen eronder moet. Ons bed is ook best hoog en het kraamcentrum zei dat we het moesten overleggen met de kraamverzorging op het moment dat het zover is, wil zij wél hoger werken dan leg ik een extra matras erbovenop, of mijn vriend maakt het bed zelf op/verschonen ervan...dat had ik goed opgelost zeiden ze bij het centrum dus...

18. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    @ selle! Ik hoop met je mee!

Succes met je beslissing over het schoonmaken. Prettymommy2be
    Dit kan niemand voor je maken.. alleen wat je niet kan kan niet.

Ik ben helemaal brak.. Heb vanaaf ff helemaal de babykamer gesopt! hahaha dus das gebeurt. Nu al het andere nog.

Liefs Jazzie

19. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    ja zeker spannend nu allemaal op het laatste moment!
    morgen naar de gemaante voor me uitkering is dat ook eindelijk een stap verder en dan kan ik lekker door naar de bugetwinkel
    word helemaal gek van al die openstaande rekeningen pfff
    maar vier mei moet ik het huurcontract tekenen en sleutels halen maar ben op ëën mei uitgerekend>>
    hoop dat ie daarna lekker komt als ik ewrin zit en de baby spulletjes heb staan
    maargoed ik ga met koninginnedag denk ook gewoon lekker de stad in ik ga er niet van uit dat ie nog voor mei eruit wilt
    raar idee dat volgende week vrijdag alweer mn uitgereknde datum is!!!

@mommytobe> ik zou het gewoon zeggen dat het niet meer gaat als jou lichaam aangeeft dat het te zwaar word houd het gewoon simpelweg op
    maar het blijft jou beslissing hoe en wat je gaat doen maar denk er goed over na naar je lichaam moet je luisteren anders ben je dalijk de pineut

xxx

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jeetje nathalie, nu je het zo zegt.. hier volgende week donderdag dan.. Wat komt het dichtbij! :O

Deel Deze Pagina