Laatste 10 weken aftellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Wel prettig dat ze eerst gaan kijken om de natuur een handje te helpen!
    Echt fijn voor je! Ik hoop dat het helpt! Dat je gewoon zelf kan bevallen.

Liefs Jazzie

2. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland

Thanx Jazzie ik hoop ook dat het op deze manier gaat lukken!!

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    supernieuws...en zo gauw al!Nou hopen dat t meteen werkt dat strippen; maar meestal wel toch???!! Dus wie weet heb je begin volgende week je mannetje al in handen!
    en 7 en have pond is een flinkerd:) hier waarschijnlijk weer een 7 ponder...gemiddeld dus...!
    trusten alvast iedereen

4. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    hahaha je vorige week vertelde de stagaire ons nog het wordt een een 6 ponder hoor!!!
    Mijn mond stond dus gister open toen de vk zei nee joh ik voel overal kind hahaha zeker een 7 1/2 nu al :confused:

Enne ik hoop ook dat het strippen lukt anders moet ik die week erop weer gestript worden en 2 keer lijkt me niet prettig eg maar!!

5. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    @ meertje, Wat fijn dat ze je serieus nemen en al snel actie gaan ondernemen. Ben heel benieuwd of het nodig is, wie weet komt de kleine nu toch og voor het strippen omdat je al gerustgesteld bent dat er íéts gaat gebeuren. Anders ben ik ook heel nieuwsgierig naar je ervaring omtrent 't strippen, ken niemand bij wie zedat hebben gedaan..

Dit wordt btw m'n eerste kindje!

6. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Lijkt me alleen iets minder leuk als hij op 30-04-09 wordt geboren maar ja dat heb je niet voor het zeggen he!!
    Maar ik zal maandag einde van de middag laten weten hoe het is gegaan.

Verder met jouw alles goed rommelt er al wat

7. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Hier alles goed maar geen gerommel. Helaas. Ik hoop ook niet dat de kleine op koninginnedag komt, maar goed als het echt zover is dan ben ik toch wel blij hoor :D

Vannacht alleen slecht geslapen. Was heel kortademig, heb ik nog niet eerder gehad. Beetje het gevoel alsof je je druk maakt of inspanning hebt geleverd. Niet lekker diep kunnen ademen , een diepe zucht is dan wel ff lekker maar daarna begint 't weer van voor af aan..en als je er dan op gaat letten kun je helemaal niet meer normaal ademen. Herkent iemand dit? :(

8. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    ja dat ademen is voor mij heel herkenbaar, ik heb namelijk hyperventilatie en adem eigelijk altijd bewust.
    Dus wat jij zegt als je erop gaat letten gaat het niet helemaal lekker meer, en kan je niet goed regelmaat meer houden.
    ik zou als ik jou was dan aan iets anders gaan denken want je moet dan even afleiding gaan zoeken zodat je weer onderbewust verder gaat ademen anders kan je in paniek raken.
    Nu staat er ook een druk op je ribben en borst door je baarmoeder en zwaare borsten, dus je moet je gewoon ontspannen en op je zij liggen.
    En als het helemaal niet zo lekker gaat even een ontspanne douche nemen dat helpt ook vaak.

verder op koninginnedag bevallen, nee niet uper voor jou maar later wel leuk voor je kleintje.
    maa ik geloof dat ze koninginnedag wouden veranderen.. dan is het wel minder :(
    ahg ik geloof best dat je blij bent als het nou maar gewoon zover is :p
    hier nog 1 hoor ;)

9. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hahaha je vorige week vertelde de stagaire ons nog het wordt een een 6 ponder hoor!!!
    Mijn mond stond dus gister open toen de vk zei nee joh ik voel overal kind hahaha zeker een 7 1/2 nu al :confused:

Enne ik hoop ook dat het strippen lukt anders moet ik die week erop weer gestript worden en 2 keer lijkt me niet prettig eg maar!![/quote]

Dat scheelt best wel wat...6 of 7 en halve pond hihi maar goed dat de vk ooko nog ff gevoeld heeft dan:) Gaan ze je nou aankomende maandag dan strippen; vaak krijg je wel binnen 12 uur weeen toch; dus die 30 april red je dan niet hoor:) (wel altijd vrije dag voor je kindje)...

Selle; dat benauwde heb ik ook heel af en toe; ik dnek dat t komt omdat ik best wel wat vocht vasthoudt; rechtop zitten scheelt dan al een heleboel; maar dan nog gaat t niet weg dat duurt ff (probeer er idd ook niet aan te denken dat helpt ook niet echt mee, bij mij in ieder geval niet) probeer ff wat afleiding op zon moment te zoeken..(boekje tv zwangerschapsforum:))

Net ook weer bij de VK geweest, bloeddruk blijft stabiel gelukkig, aankomende dinsdag weer terug (houden me goed in de gaten hiermee omdat bij mijn zoontje ik een torenhoge bloeddruk had en opgenomen lag in t zkh)...Maar hoop dat ik dan al beavllen ben, maar ik vrees het niet haha die kleine spruit zit volgens mij prima..! Wanneer beginnen ze eigenlijk met strippen meestal pas met 42 weken toch???

Weten jullie trouwens ook wat t wordt...bij ons ist een verrassing dit x bij mijn zoontje wisten we het...!

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    gister ook weer bij vk geweest, bloeddruk was helemaal goed, suiker was getest en ook in orde. 3weken geleden lag onze zoon in stuit maar vk denkt nu dat hij wel goed is gaan liggen. heb nog even de tijd :)

11. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Bij mij ligt de baby hoog en alles zit een beetje in de verdrukking. Ik moet soms ook goed op mijn ademhaling letten anders ben ik zo buiten adem. Even snel naar zolder lopen zit er nu even niet in en anders sta ik boven te hijgen en te puffen.

12. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    @tinkerbell81: Fijn dat ze je nu wel scherp in de gaten houden, extra zekerheid is altijd fijn! Maar vooral fijn dat de bloeddruk gewoon stabiel is, houden zo he!

Ik vind dat kortademige echte vreemd, ga het maandag even navragen bij m'n controle. Miss. komt het omdat de beeb toch nog groeit nu maar niet indaald..dat het toch weer meer 'klem' gaat zitten. Heb er nu ook een beetje last van terwijl ik stil op een stoel zit..maja. Ik hou overigens helemaal geen vocht vast dus daar kan het bij mij niet van komen.

13. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Hoi meiden,

Op donderd.23 apr. om 04.35 ben ik bevallen van een gezonde dochter!! Ze was wel ruim 3 weken te vroeg...maar ze weegt 3060gr. en is 47 cm. Ik mocht gewoon thuis bevallen dus dat was erg fijn!! Binnenkort zal ik wel even verder komen kletsen...maar nu heerlijk genieten!!
    En meiden succes en ik hoop dat jullie snel ook de kleine in jullie armen kunnen sluiten!!!

14. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    @Selle.. Waarschijnlijk ligt je kleine nu gewoon erg hoog. Omdat hij nog niet vast ligt kan hij ook nog iets verder naar boven gekomen zijn.
    Ik had het laatst ook.. lag uk weer lager en dan weer omhoog.. hoe hoger hoe meer tegen je ribben. Je kan dan een verminderde zuurstof inname hebben van 25% dus niet vreemd als je dan benauwd ben. En klein is ie nu natuurlijk ook niet meer echt.
    Hoop dat ie gauw gaat zakken.

Even over schatting baby.. Op de hand kunnen ze er goed naast zitten.. (merk vaker dat ze kleiner schatten dan groter) mijn zoontje zou een mooie 6 ponder zijn. toen ik in het zh kwam zei de vk daar.. 6 ponder??? nou deze is zeker 7.. en ja hoor 7,5
    Maar die komt er ook gewoon uit hoor ;)

@roozjuh.. wel lekker als hij goed ligt. Deze lag met 31 weken in stuit.. ik had nog tijd.. en de beeb is niet zo groot. Als het goed is..:D dus.. dag erna was het ineens druk en dacht ik dat uk gedraaid was.. en ja hoor.. nu ligt het goed! voelt zo lekker.. dat is iig al in orde!

@Tinkerbel... Fijn dat je bloeddruk nu stabiel is! strippen doen ze volgens mij verschillend.. sommigen vanaf 40weken en andere vanaf 41 dacht ik. misschien dat het ook afhangt van de toestand van de moeder.

Met mij gaat het redelijk.. een prikkelbare dag.. Ik ben wel moe.. wil alles doen.. maar dat kan niet. Iig lekker alles schoon van de beeb. dat is al lekker.
    Ik heb wel al last van voorweeen.
    Ben er achter dat het niet gewoon harde buiken zijn.. die duren langer had ik op internet gelezen en zijn niet gevoelig.
    De weeen die ik s'avonds krijg zijn wel licht pijnlijk en duren zo'n 40 sec. en komen dan eerst 5 keer in een uur.. en dan worden ze weer minder.. en minder lang. (deze kunnen geen kwaad.. en doen niks/weinig) zorgen alleen voor verweking.. maar niet voor ontsluiting.
    Dus.. maandag wel ff met de vk over hebben.. maar ik maak me niet zo druk.

Liefs Jazzie

15. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Gefeliciteerd mama van ro! Lekker genieten! Fijn dat het allemaal is goed gegaan en thuis!

Liefs Jazzie

16. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    gefeliciteerd mamavanro!!!!
    xxx

17. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd met je meisje mamavanro! Hoe heet ze?

18. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Van harte mamavanro je knipper met je ogen en de volgende baby is al weer geboren hahaha.
    Lekker genieten van je kleine meid.

Veel liefs Meertje

19. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Roozjuh; no worries nog die kleine kan nog tot ongeveer 34 weken draaien bij een eerste en tot 36 bij een 2e:) hier lag de kleine een tijdje dwars en is ook gaan draaien met +- 30 weken...

Selle; zou het zeker ff navragen bij je verloskundige gelukkig heb je maandag al een afspraak en hoef je niet zo lang meer te wachten, misschien ligt de uk idd nog steeds niet ingedaald en door het groeien dat je longen in verdrukking komen wat jazzie zegt...

jazzie balen dat je al last hebt van voorweeen en dat t pijnlijk is...:( misschien wat rustiger aan doen???

MamavanRo gefeliciteerd...!Hoe heet ze?! ZEn alles goed met jullie...?!

20. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Gefeliciteerd mamavanro!

Hier nog steeds Baby In Buik!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vandaag de hele dag geshopt en pittig gegeten.... zou t helpen?? ;)

Deel Deze Pagina