Pfff ik wou dat ik al zover als jullie was..Ik vind het nou wel erg langzaam gaan.. Eerder had ik hier ook al een berichtje getypt en daarin gezegt dat ik het snel vond gaan.. Maar sinds vorige week echt niet meer.. Hoop dat daar echt wel verandering in komt.. Succes voor je degene die (snel) moeten bevallen
Horselover! Fantaschisch! van harte gefeliciteerd met je meisje! Prachtige naam! Lekker spekkie dus! dat gewicht is maar vast weg Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Klinkt als een redelijke bevalling zo. Toppie gedaan meid! @meertje.. heel appart dat je buik zo gezakt is dan ineens. Kan me niet voorstellen dat je met al die voorweeen niet al wat ontsluiting heb dat ze niet zouden kunnen strippen! En maak je nu maar niet druk.. het zal ff niet prettig zijn.. maar over het algemeen hoor ik dat het niet pijnlijk is. Gewoon denken aan waarom je het doet! @cherrylein! Gewoon ff bellen hoor! ik hoop dat ze je helpen. vind sowieso dat ze lang tussen je controles houden nu. Hoop dat het doorzet. @knuffel. Denk ook dat je last heb van afscheiding of je bent je slijmprop in delen aan het verliezen. vruchtwater is echt vocht. @nathalie. je beebje zit dus nog.. nou dat is op zich wel mooi.. hopelijk nog 1 dagje dat je je papieren hebt getekend en je sleutels heb! en dan mag hij komen!!! Hier gaat het goed. hou nog wel flink vocht vast maar niet zo veel als gistermorgen. Ik vind het gewoon ook een btje zwaar worden nu.. maar ja dat hebben we allemaal, niet?! Morgen weer naar de vk en dan gaan we maar afwachten. over 3 daagjes zou ik thuis mogen bevallen. ik hoop ook echt dat dit mag lukken. dat is het enige wat ik wens. (oke.. en geen 42 weken halen) Ik voel me vandaag wel redelijk dus dat is weer gewonnen. Hoe is het verder? Er moeten nu iig wel gauw wat kindjes geboren worden! kan niet anders..
ja idd na morgen mag ie van mij wel komen, ben het behoorlijk zat hoor. echt overal pijn!! maar ik kan maar niet stil blijven zitten, dalijk weer verder dingen inpakken en daarna zoveel mogelijk richting de kelder doen. nu ook alweer buikpijn en helemaal hard ook, maarja dit moet echt ff, dan is het morgen allemaal iets minder werk. @knuffie: heb ik ook gehad, als ik op me rug ging liggen bijv en dan overeind ging dat er echt een straaltje zegmaar uitkwam. maar dat bleek ook gewoon afscheiding te zijn, heb het meerdere keren gehad en toen ook op een gegeven moment me vk gebeld om 5uur snachts die kwm ff kijken en was dus niets, maarja ik wist ook niet wat me overkwam. ik moest op me rug liggen en op me handpalm gaan bazen, en als er dan uit zou komen was het wel vrachtwater.
Ook ik ben de laatste weken aan het aftellen!! Nu 32 weken en 1 dag zwanger, sinds een aantal dagen heb ik het gevoel dat mijn buik ontzettend gegroeid is, m'n banden doen er echt zeer van . Morgen naar de verloskundige! Succes iedereen
hey prrrsam jeeeeeeej lekker aan het aftellen ja ik denk dat je buik vanaf nu nog wel aardig gaat toenemen hoor! op het laatst loop je net als de rest lekker te waggelen hahaha. geniet lekker van die laatste weekies, nu gaat het hard ineens!! en vanaf een week of 37 ineens niet zo hard meer haha nou ik denk dat ik ffies afwezig ben, morgen ochtend/middag nog ff kijkie nemen hiero en dan heb ik in me nieuwe huissie pas de 7de internet en tv. dus die ik niet spreek in de tussentijd tot snel en wie weet met de update dat ik eindelijk ben bevallen. voor de rest die ook moeten, suc6 en hopelijk ook goed nieuws van jullie als ik weer terug ben xxx
Hoi allemaal, Ik denk dat jullie misschien wel afvroegen hoe het met me is omdat ik al dik een week niks meer heb laten horen.. Op 27 april moest ik naar de verloskundige en vertelde dat ik minder leven voelde ze nam daar me bloeddruk op en die was best hoog waardoor ze me doorverwees naar het ziekenhuis voor een ctg scan na een lange avond daar gezeten te hebben zagen ze de weeen en op de echo was te zien dat er te weinig vruchtwater aanwezig was.. ze hebben me toen naar huis gestuurd en gezegd morgen kom je voor controle en woensdag word je ingeleid.. Volgende dag werd ik weer aan de ctg gelegd en toen had ik weer weeen en wat er gebeurde wanneer ik een wee kreeg ging de hartslag van de baby omlaag wat dus leide om met spoed nu te gaan inleiden me vruchtwater werd gebroken en al snel zat ik aan het infuus en morfine weeen opwekkers en beademing.. Het begon om half 4 smiddags dat ik werd ingeleid en rond 10 voor 8 savonds had ik al persweeen en 10cm ontsluiting.. Om 20.10 is onze zoon te wereld gekomen met de vacuumpomp omdat de kleine in levensgevaar was het was een hele zware bevalling maar als ik nu terug kijk is het zeker de moeite waard geweest en heb ik nergens meer last van ja een klein beetje van de hechtingen.. De naam van onze kleine man is Quintin, Youri en is geboren op 28april we zijn echt heel erg gelukkig en blij met onze kleine vent en het gaat erg goed met hem.. Iedereen die al bevallen is heel veel geluk met jullie poppetje en voor degene die nog moeten bevallen heel veel sterkte en weet wat je ervoor terug krijgt.. Ik zal nog 1 tip meegeven als je iets merkt wat niet goed is zoals minder leven dan normaal wees niet bang om het aan te geven bij de verloskundige.. Groetjes Rianne
@Nathalie:succes vandaag in je nieuwe huisje!! Doe je evengoed wel rustig aan meid! @Jazzie:Succes vandaag bij de vk! @Selle:Meid vandaag is je dag hahaha ook succes bij de vk! @Cherrylein:Ik hoop voor je dat de vk wat kan doen!! Hou je ons op de hoogte. @sw33ty22: jeetje wat een verhaal zeg en inderdaad een goede waarschuwing voor ons allemaal. Maar wel VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!!!!!! En nu lekker gaan genieten meis!! Nou nog een paar uurtjes dan gaan ze weer proberen mij te strippen!! Heb er zomaar geen goed gevoel overdat het bijvoorbeeld niet kan ofzo. Hopelijk heb ik het mis en gaat het goed komen want die gebroken nachten en krampen beginnen me wel een beetje op te breken.
@sweety! Van harte gefeliciteerd met je zoon! Fijn dat het allemaal goed is gekomen. Zal best even spannend geweest zijn! Nu lekker genieten. Meertje! (K) sterkte meid! misschien komt het allemaal goed. Ik duim voor je! @Nathalie.. geniet van je nieuwe huisje! Hoop dat je tussendoor toch af en toe wat kan laten horen!.. Liefs Jazzie
@Sweety22: Jeetje wat een heftige verhaal, maar gelukkig met een goed einde! Gefeliciteerd met je zoontje! Nu dubbel genieten hoor!! @Nathalie88: Heel veel plezier vandaag, deze dag kan niet meer stuk toch? Eindelijk de sleutel @Cherrylein: Ben benieuwd of je al contact hebt gehad met de gyn. en of je iets meer weet!? @Meertje: Ik hoop dat alles gewoon naar wens gaat bij de vk en dat je idd geen tegenvaller krijgt! Ik ben net op controle geweest bij de vk en alles was eigenlijk goed.Bloeddruk ietsje hoger dan ze gewend zijn van me maar niet te hoog (onderdruk 85 geloof ik) Baby leek ietsje lager te liggen maar van ingedaald zijn was nog geen spraken.(dit maakt niets uit en ik kan net zo goed vandaag bevallen..erg fijn dat ze dat nog even benadrukte ) Dit was mijn laatste afspraak bij de vk, ze hebben een afspraak met het ziekenhuis dat je met 41 weken op kennismaking komt en info krijgt over inleiden tijdens deze afspraak wordt voor de week erop een datum geprikt om daadwerkelijk te gaan inleiden. Moet di. de 14de bellen om voor de 16de een afspraak te maken. (ivm veel vrouwen die tussentijds gewooon al bevallen zijn anders blijven ze maar kriebelen in hun agenda's ) Tot de datum van inleiden mag ik gewoon mijn eigen vk bellen als ik begin met bevallen. Het is dus gewoon extra duidelijkheid voor de zwangere vrouw moch de kleine té lekker zitten haha
He Meiden, zit er echt helemaaaaal doorheen wat een teleurstelling weer zeg!! Strippen ging weer niet zit helemaal potdicht zeg maar. Kan dus daarom ook niet ingeleid worden deze week. En tot overmaat van ramp zat er vanmorgen bloed in mijn urine aaaaaahhhh Moet nu vrijdag naar het ziekenhuis kijken of er eventueel een ontsluiting is en dan hopelijk gaan ze me in de loop van volgende week inleiden. Mijn vk gaf al aan dat ik rekening mee moet houden deze week niet te bevallen. Straks de huisarts bellen voor de uitslag van mijn urine wat een rotdag zeg!!
Jeetje meid ik kan me voorstellen hoe je je voelt! Bij mij was het ongeveer hetzelfde verhaal...VK kon me niet strippen en inleiden zat er zat er niet in..Dat was op een woensdag. Donderdag nacht last van Weeen en dat waren volgens de VK voorweeen en dat ik gewoon moet afwachten.. 3.00 uur Ze zei; ik denk niet dat je aan het bevallen bent meid! Dit is je 3e kindje, mischien daarom heb je zoveel last van voorweeen....Volgende week mischien??? Want je heb helemaal geen onsluiting! Probeer wat te slapen tussendoor. Want je heb je rust nodig...Pfffff 4.30 uur Zijn me vliezen toch gebroken! Heb haar gebeld, en ze kon me niet geloven. Ze vroeg weet je dat zeker?? Ik zei jah en volgens mij heeft de kleine in de vruchtwater gepoept...Ze zei van; alles was net potdicht hoor! Maar vang het op in een kraamverband en ik kom die kan op...Ze was er om 5.00..Ging kijken en inderdaad. Kleine heeft in de vruchtwater gepoept en ik had inmiddels al 4 cm onlsuiting..Dus het kan. Geef de hoop niet op! Ze dacht woensdag dat ik pas volgende week zou bevallen, maar ben toch 2 dagen erna bevallen van een prachtige ventje...
@Jeanney5:bedankt voor je opbeurende woorden. VK zei inderdaad tegen mij deze week zit bevallen er niet in hou er dus geen rekening mee. Ben blij om te horen dat het dus WEL kan. Hoe is het met je en de kleine!!! Lekker aan het genieten
@Meertje: Wat balen dat ze je niet konden strippen. Maar waarom wordt je dan niet ingeleid? dacht dat dat juist was om alles kunstmatig op gang te brengen? Hoe doen ze dat dan bij 42 weken? Ik moet nl volgende week een afspraak maken om in mn 42ste week ingeleid te worden als alles rustig blijft de komende week.
Nou, het is voor meerdere spannend zeg! Degenen die bevallen zijn: gefeliciteerd! Ik ben nu 40 weken en 3 dagen zwanger en heb gisteren veel last gehad van pijnlijke harde buiken/voorweeen...de hele avond en nacht om de 3/5/10 minuten....maar helaas is het niet overgegaan in echte weeen.. nu voel ik nog wat gerommel..hoop dus dat het vanavond wel echt doorzet.. Bij mn dochter had ik ook veel voorweeen en duurde het allemaal erg lang, uiteindelijk ingeleid. VInd het wel spannend en hoop dat het gauw gaat beginnen.
@Selle:Als je geen ontsluiting heb kunnen ze je niet zomaar gaan inleiden. Dat betekend dat ze eerst de baarmoedermond ''rijp'' moeten maken zeg maar! Dat heet primen geloof ik dit proces kan 3 dagen duren en kan schadelijk zijn voor de beeb. Daarbij zijn de weeen die daardoor komen heel erg heftig. Inleiden op deze manier doen ze dus niet zomaar en logisch. Als je een ontsluiting heb werken de weeopwekkers wel en kunnen ze je vliezen breken. We wachten het maar af gaat mijn mooie datum van 05-05-09 hahah. Spannend hoor heb jij wel al ontsluiting dan!
Verloskundige heeft geen inwendig onderzoek gedaan dit keer. Dat zal de gynaecoloog volgende week dond. wel doen. Dan bespreken ze meteen wat de bedoeling is met inleiden die week erop. Evt dus blijkbaar met rijpen erbij..heb geen idee. Hoop gewoon dat het deze week lekker op gang komt! Baal ervan dat dit alweer de 3de reden is waarom ik miss niet thuis zou kunnen bevallen. Eerst lag de beeb tot 37 weken in stuit, eindelijk gedraaid, daalt de kleine niet in, gelukkig na onderzoek bekken niet te smal dus mag toch thuis bevallen, en nu weer dat inleiden verhaal, pfff, wil gewoon thuis bevallen en niet meer terug naar die gynaecoloog, voelde me daar niet zo op mn gemakkie #-o
hey iedereen, vanacht toen ik m'n pc uit deed en wou gaan slapen braken ineens mijn vliezen! Om half 1 en 5min later had ik direct weeen die om de 2min kwamen. De vk gebeld en ja hoor in een uur tijd 3a4 cm ontsluiting! 2.15 in het ziekenhuis en om 8.13 vanochtend is onze kleine man geboren! Hij was 3520gram en kern gezond! Hele makkelijke baby weinig gehuild en wil al aan de borst. Beetje druk gehad vandaag en nog niet geslapen, was rond 12uur of eerder thuis. Had geen zin om in het ziekenhuis te blijven hangen en met mij was verder alles goed dus ik mocht gewoon weg. Hoe is het met jullie? Xxx
hay, morgen eindelijk 30 weken eindelijk zijn de laatste 10 weken in zicht ik kan haast niet meer wachten niet alleen omdat ik zo nieuwsgierig ben, maar ook omdat het met de dag lastiger wordt deze zwangerschap xxx