Welkom lovewinnie! Kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent je bent niet de enige. Ik heb al verlof vanaf het begin. ben heerlijk thuis mama Meertje ben je al aan het oefenen? Heupen naar voren en naar achteren? Wat voor een muziekje zullen we erbij doen?
He morning Jazzie, Tja muziek had ik nog helemaal niet over nagedacht eigenlijk. Wat voor muziek hoort er bij een baringsdans :-k pingel muziek denk ik ofzo hahah Zal me heupen effies warm laten draaien hahaha. Hoe is het met je rommelt het nog
@Meertje: Wat ontzettend ba;en dat het niets heeft geholpen Dan maar over op plan B De baringsdans bij volle maan Ik heb gisterenavond/nacht 1,5 uur lang krampen gehad (ongesteldheidskrampen) om de 5/6 min die per kramp ong 1 minuut aan hielden...dacht JA, nu gaat het gebeuren..Heb nog gedoucht en de krampen trokken niet weg..Toch maar naar bed gegaan en ben in slaap gesukkeld en vanmorgen was alles weer rustig..word er echt helemaal gek van
hahaha meertje .. ik zat zelf te denken aan een of ander afrikaans drummuziekje! Het rommelt nog steeds! Gisteravond nog maar weer wat geprobeerd maar helaas.. Ik wordt snachts wel wakker met harde buiken.. vanochtend ook een paar flinke voorweeen gehad.. maar val iedere keer weer in slaap. en de tijd er tussen is te lang. Ik wil ook zo graag!!! @ selle! balen he! kan je echt chagie van worden als je s'ochtends dan weer gewoon wakker wordt Dan maar vast aan het oefenen voor vanavond! Rommelt het bij jou dan ook totaal niet Meertje? Liefs Jazzie
@Selle: wat ontzettend shi. dat het niet heeft doorgezet joh!! Alle hoop op vanavond dan maar!! En inderdaad trommel muziek nou ik zie wel een geboortegolf komen hoor vanavond!!! @Jazzie: ja af en toe een krampje maar daar heb ik helaas zo weinig aan!! Net wat Selle heeft van die menstruatiekrampjes maar ik weet niet of het daarmee begint ben voor het eerst zwanger hahaha
spannend dus wel. Ik weet ook niet orecies hoe het werkt ik ben ook voor het eerst zwanger, maar ik vind het wel iets logisch als het daarmee begint. En anders vind ik bij deze dat het daarmee begint want je bent 3 dagen overtijd dus je baby'tje mag best komen. (lijkt me dat jij er ook wel een beetje zat van bent of heb je niet veel last?)
@Ellen291982: ben het spuugzat hahaha!! Mijn lichaam wilt echt niet meer maar ik in het aller ergste geval wordt de beeb woensdag of donderdag gehaald (wordt ik ingeleid) Hoop gewoon stiekem dat hij voor dinsdag zichzelf aanmeld dan kan ik lekker thuisbevallen. Bij jouw alles lekker verder!
Dag Meiden, Ik ga me hier ook maar even melden, lees al geruime tijd mee en vind het erg spannend voor jullie allemaal.. Ik zelf ben morgen 31 weken zwanger van een tweeling..en officieel op 13 juli uitgerekend maar de kans dat de kleintjes zich eerder aandienen is zeer aanwezig. Ik lag vanaf 26 weken in het ziekenhuis met acute bedrust omdat mijn baarmoedermond nog maar 7mm was..deze stond dus bijna open..meteen aan de weeenremmers en de longrijpers..Nadat ik in Amsterdam en Alkmaar heb gelegen ben ik sinds 3 weken thuis met bedrust. Donderdag controle gehad en alles is stabiel..en de kleintjes doen het ook goed, ben nog wel aan de weeenremmers. Ik hoop het zolang mogelijk uit te rekken maar moet bekennen dat ik bijna sinds een week last heb van menstruatiekrampen..ook vanuit mn rug. Ik heb gehoord dat het bij vele zo begint..maar het kan bij wijze van nog wel weken duren..in mijn geval hoop ik dat natuurlijk...Maar Meertje..ik hoop dat je kleintje zich snel aandient ( vanuit zich zelf is wel het fijnst volgens mij ) Hier tellen we af tot week 32 ( volgende week ) dan is de druk van de ketel en is de situatie minder kritiek, en tuurlijk hoop ik dat de kleintjes nog lekker blijven zitten..maar tot week 40 zal 'm niet worden...val bijna om met mn buik..dus ik denk dat ze dan met week 37 worden gehaald..als ze zich al niet zelf aandienen binnenkort. Meertje succes!
Kan ik me goed voorstellen dat je liever wil dat het zelf gebeurd. Mijn beeb ligt nu in een stuit en ik heb maandag een echo om te kijken of ze nog steeds een dwarsliggertje is hahaha!!! Spannend dus! Helemal omdat ik ook hoop lekker thuis te bevallen dus ik kan me goed voorstellen wat je voelt. Ik ben weleens jaloers op die meiden die met 40 week nog lekker rondhupsen en nergens last van hebben. Ik heb nu geregeld harde buiken en krampen en roep nu ook weleens dat ik het een beetje zat ben. Ik hoop dus echt dat je baby'tje lekker op tijd komt voor dat je ingeleid zou worden. Maar wel heel spannend dat je weet dat je baby sowieso volgende week komt of niet? Lijkt me opeens heel echt worden. Ik heb de laatste tijd weleens dat ik in een keer een beetje paniekerig word dat ik mama word. Eerst had ik dat helemaal niet, maar nu kan ik soms zo twijfelen aan mezelf of ik het wel kan. Dit herkennen vast heel veel meiden wel. Het kan opeens opkomen dat gevoel. En op andere momenten ben ik er zo klaar voor en weet ik dat ik het samen met mijn man heus wel kan. Omdat we ons kindje alle liefde willen en kunne geven die ze maar kan wensen. Ze is zo welkom bij ons!
Ik heb al zeker een week niets meer geschreven en er is niet zoveel verandert hier. Heb meer last van harde buiken, die ook nog wel eens pijnlijk zijn, maar verder blijft het rustig. Ben van de week op controle geweest. De kleine ligt nog steeds netjes met zijn hoofdje naar beneden en nog steeds hoog. Ben nu begonnen met alles wassen en we hebben de proefdruk voor het geboortekaartje aangevraagd. Balen Jazzie dat het niet door heeft gezet. Meertje ik hoop voor je dat jouw kleintje uit zichzelf komt voor woensdag/donderdag. Ellen met 34 weken kan hij nog wel draaien en uit zichzelf goed gaan liggen hoor. Olove, wat heerlijk dat je nu thuis bent. Dat is toch de fijnste plek om te zijn. Ik hoop dat je kleintjes nog eventjes blijven zitten. Elke dag is er eentje dichterbij de 32 weken.
@0love: welkom meis enne wat een verhaal zeg jeetje!! Knap hoor dat je je zo goed houd enne volhouden he! Wel toevallig ik loop ook in Alkmaar in het ziekenhuis hahaha (voor het inleiden dan) Redt je het allemaal een beetje!! Enne misschien een schrale troost ik heb die menstruatiekrampen ook al een paar weken dus hopelijk is dat bij jouw ook zo! @Ellen291982:Mijn beeb lag tot week 37 ook dwars hoor kan dus nog van alles gebeuren hopelijk draait ze uit zichzelf. Enne die harde buiken geven toch an dat je rustiger aan moet doen! En dat paniekerig gevoel herken ik helemaal. Kan ook nog steeds niet geloven dat er een klein ventje in mijn buik zit. Gewoon een klein mensje met alles erop en eraan heel onwerkelijk. Enne twijfels zullen straks weg zijn als je die kleine in je armen hebt dan komt gelijk dat moeder instinct omhoog geloof me!! @Nense:Lekker om te horen dat de controle weer goed was. Enne leuk he geboortekaartje uitzoeken en dan die tekst nog echt moeilijk.
Nou meertje! denk dat ik ook maar aan het dansen ga vanaaf! Wat kan je lichaam een klier zijn zeg! vanaf gisteravond al de hele tijd voorweeen.. Op en af. geen harde buiken.. echt voorweeen. Vanaf half 8 vanavond werden ze sterker.. en kwamen vrij regelmatig..om de 10 min. op een gegeven moment kwamen ze sneller! om de 5.. en net toen ik zoiets had van nu ga ik klokken hoe lang de wee duurt.. want ze werden pijnlijker.. niks meer! nu al een uur niks meer! Pokke lijf!
Ja hoor dat ga je toch niet menen he!!! Je bereid je toch voor en dan stopt het hoe irri is dat zeg!! Maar het begin is er bij je. Ik heb aldoor een klein beetje bloedverlies weet ook niet helemaal wat ik daar van moet denken. En een heel erg drukkend gevoel aan de onderkant (net of het hoofdje er al uit komt hahah) en de beeb is zooooo druk!!
MEERTJE! Zo begon het bij mijn eerste! Bloedverlies wil zeggen dat de baarmoedermond opend! WAUW! o zo spannend! Nou ik duim voor je! zal een extra dansje doen voor je!
AAAAAHHHH het zal toch niet!!! Ik wordt er helemaal zenuwachtig van hahaha maar heb verder niet echt krampen ofzo had jij dat wel dan! Enne hoe lang duurde het voordat het ging doorzetten!!
Ik had een menstruatieachtig gevoel erbij.. Wel slijm verlies ook. Na een uur of 2 braken mijn vliezen en kreeg ik ineens om de 5 minuten weeen. sssspannend!
Je weet het nooit!!!! Ik zei wel tegen mijn man vanmiddag ik weet niet of we naar het ziekenhuis moeten dinsdag! Waarschijnlijk zet dit niet door net als bij jouw, maar het geeft weer een beetje hoop thanx meid!! En nou hup die tuin in en draaien met die heupen hahah
Hahaha! heb je nog neit gedanst dan?! er is hier ook wel iets bezig!! echt erg dit.. Ik wil niet hopen.. maar mijn lijf is wel aan het klieren zeg! Ik heb nu toch een gespannen gevoel aan de onderkant van mijn buik!! Ik wil t! (te graag! dat kind blijft gewoon nog 4 weken zitten)