Laatste 10 weken aftellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik voel de kleine ook maar een aantal keer per dag, mijn vk vond dat normaal vanaf 30 weken omdat je kindje dan meer slaapt, apart dat er zo verschillend wordt gehandeld door vk landelijk gezien.

morgen heb ik weer controle, altijd fijn om weer even te horen dat alles goed is (want daar gaan we vanuit :) )

2. Denk dat iedere vk het idd anders doet en aanpakt!
    Bij mij heeft niet de vk de beslissing genomen maar de Gyn...
    de vk stuurde me wel voo rctg naar het ziekehuis maar de gyn heeft besloten dat ik bij haar onder controle blijf...

Meestal wordt er gezegt dat je vanaf de 28/30 weken de baby toch wel zo'n 10 keer per dag moet voelen.
    Dat mogen dan schopjes zijn of gewoon bewegingen van het verplaatsen/verliggen.

Als je de baby van begin af aan al minder hebt gevoelt zal dat idd toch anders zijn want iedere baby is anders .... zit meestal een bepaald patroon in en vaak voel je het juist bij bepaalde dingen ...
    als ik bad lig bijv. voelde ik de kleine altijd en iedere avond als ik net op bed lag :D
    Voelde de kleine ook echt regelmatig over de hele dag verdeeld dan he...
    Nu is het echt maar een enkele keer en dat verschil is dat ze het zo in de gaten houden...

hopelijk zo een beetje goed uitgelegt ....
    ;)

3. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Joh ik zou ervoor tekenen... die van mij houdt me snachts wakker en heeft me een gekneusde rib geschopt... :D zolang je hem elke dag maar een keertje voelt zou ik me niet al teveel zorgen maken hoor. Misschien is een angelsound een oplossing? ik gebruik hem amper maar heeft me in de eerste weken wel gerust gesteld en als je bang bent dat het niet goed zit is even luisteren al genoeg.

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    10 keer per dag? Mijn gyn zegt weer wat anders. Zo zie je maar weer!

Oem: nee ik woon niet in rotterdam! Ik woon in het oosten van het land :)

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @marloes: ja het zal er idd ook aan liggen wat je gewend bent.. Maar het is voor jou wel fijn dat ze het goed in de gaten houden.. Maar toch ook wel weer spannend elke keer lijkt mij!

@Eline: gek is dat het dat het zo kan verschillen per baby! Ik zou dus wel graag eens willen dat de kleine lekker druk was!

@mymiracle: dat is idd altijd weer even fijn om voor controle te gaan !

@Meertje: nee het gaat lekker met ons he ;).. Ji jnog geen kwalen?

@OemHudaifa: wanneer moet je teprikken?OF is het bij jou al geconstateerd?

6. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ow meissie ik weet hoe dat is...Bij mij thuis zijn ze ook bezig boven..Nieuwe plafonds..Enne ze hebben me beloofd dat het voor as vrijdag klaar zou zijn..Niet dus. Heb net van de timmerman gehoord dat ze niet zeker weten..Mischien wordt het begin volgende week :( Ik dacht dat ik dit weekend aan de babykamer kon beginnen...Nee dus..En jah hier moet ik ook om 7.30 klaar zijn, want ze staan ook hier vroeg voor de deur..Vreselijk. En ik moet de 2 andere kids naar school brengen. Dus ik moet hun ook rond 6 uur uit bed trekken..Arme kids. Ik kan het ook niet meer aan.

7. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Pure huisterreur hahaha
    Ik hoop dat het snel klaar is voor jullie.
    Ik heb een par weken terug hier een verbouwing gehad kon wel janken wat een drama is dat zeg.

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Vanacht weer een belabberde nacht gehad. Ik heb 's nachts zo'n pijn in mijn bekken, dat ik geen oog dicht doe. Toen ik eenmaal even in slaap viel ging de wekker natuurlijk voor mijn mannetje. Toen moest ik ook weer plassen, dus ik mijn bed uit en de trap af gestrompeld. Mijn man heeft me daarna van ellende naar bed gebracht want ik kon niet eens meer de trap op. Hij is even lekker bij me komen zitten en wilde eigenlijk bij me blijven om me even te helpen, maar ja dat ging niet. Daarna viel ik weer in slaap en toen kwam zoonlief me een dikke kus geven. Daar word ik natuurlijk even voor wakker. Het was toen 07.15 uur. Daarna ben ik heerlijk in slaap gevallen, maar om 08.45 werd ik wakker van het geboor en geschuur en gehamer en noem maar op. Dus ben ik er maar uitgegaan. Ze hebben gelukkig een sleutel en mijn man zet 's ochtends al koffie voor ze, maar door de herrie kun je toch niet meer slapen. Heb mijn man ook even een mailtje gestuurd of ie iets eerder naar huis kan komen, moet er echt even uit.

@ mArloes, mijn vk zegt dat ik de baby minstens 7 keer moet voelen en dat kan dan gewoon een schop zijn of een beweging of zoiets. Het is echt heel raar hoe dat verschilt he.

@Eline, heb je echt een gekneusde rib. Dat lijkt me geen pretje zeg.

@ Oem, ik woon in Rotterdam, ik weet niet of je mij bedoelde.

@Mymiracle, fijn he weer even controle, hoe laat moet je?

@Jeanny, ik heb dan nog het geluk dat mijn man, mijn zoontje naar de creche brengt. Het is wel vervelend als je verwacht dat ze deze week klaar zouden zijn en dat dat dan toch niet zo blijkt te zijn. Wij dachten ook dat ze 1 week nodig hadden maar het is nu donderdag en de schilders zijn er niet eens, want het drupt buiten een beetje en de timmerman heeft zoveel te doen, dat hij minsten volgende week ook nodig heeft. Balen is dat hoor. Wij klagen hier gewoon lekker samen.

@meertje. blij dat het bij jullie klaar is. Lijkt me heerlijk. Nu baal ik, maar liever nu dan als de baby net geboren is.

9. mymiracle

om 13.00 uur heb ik controle, volgens mij is mijn meisje dwars gaan liggen vannacht :( ze lag al mooi met het hoofdje naar beneden, ze kan nu toch nog terugdraaien?

jeetje Tascha wat een nacht heb je achter de rug zeg! rust goed uit ;) .

10. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    hier ook nog 10 weken te gaan. Kan ook niet wachten tot de kleine er is. Ik hoop dat hij een stuk eerder komt, gewoon omdat ik zo ongeduldig ben. Maar voor de kleine is het natuurlijk beter als hij nog even blijft zitten.

Voor mijn man kan het ook niet snel genoeg komen.

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Volgens mij kan ze wel nog terug draaien, maar ik denk dat je niet zo heel veel tijd meer hebt. Hopelijk ligt ze gewoon nog met haar hoofdje beneden. Zou wel fijn zijn. Ben benieuwd wat je vk zegt.

12. mymiracle

ik laat het nog even weten vanmiddag, ik hoop ook dat ik het me verbeeld. maar anders is het natuurlijk ook niet onoverkomelijk, het wordt iets lastiger dan.

@Tascha: heb je vooral 's nachts last van je bekken? of ook overdag?
    ik heb het alleen 's nachts namelijk, dat ik me elke 5 minuten moet omdraaien vd pijn.

13. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    @mymiracle, nee ik heb helaas de hele dag last van mijn bekken, maar 's nachts wordt het erger omdat ik enorme pijn hebt met draaien en inderdaad kan ik niet lang op 1 kant liggen. Maar doordat ik 's nachts zo slecht slaap, wordt het overdag niet beter. Voel me ook echt een oudwijf, zoals ik loop :)

14. mymiracle

och jeetje dan bof ik nog! nog een paar weekjes meid, dan kan je van je beebje genieten, je zult onderhand wel doodop zijn. sterkte en wie weet komt je man vanmiddag eerder thuis ;) .

15. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Dankjewel, ik hoop ook dat ie eerder thuis komt, maar heb nog niks van hem gehoord, dus ik denk het niet.

16. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    @jeanney5: nog even volhouden meis en dan kan je lekker aan de babykamer gaan beginnen.
    @Tascha: vervelend joh maar ik herken het probleem hoor!
    Loop nu 2 keer in de week bij de fysio en doe net als jij geen oog dicht ’s nachts van de pijn.
    Heel vermoeiend allemaal.
    Doe lekker rustig aan meer kan je niet doen helaas.
    @mymiracle: succes vandaag bij de VK laat effies weten hoe het geweest is en hopelijk ligt ze nu goed.(en blijft ze ook zo liggen hahaha).
    @anja136: We snappen helemaal hoe jij je voelt hahaha ik kan ook niet wachten liever vandaag als morgen.(beter als het nog eventjes blijft zitten toch)

17. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @tascha: vervelend dat je weer zo'n pijnlijke nacht hebt gehad!

Ik heb vandaag gebeld voor de uitslag vh bloed.
    Alles was goed! Jippie!

En vandaag is er iemand van de kraamzorg langs geweest voor intake.
    Een heel fijn gesprek gehad!

18. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    @horselover: lekker dat de uitslag positief is altijd prettig om te weten toch.Ik ga ook maar eens achter de kraamzorg aan nu nog steeds niets gehoord!

19. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    @horselover, Heel fijn dat de uitslag goed was.

20. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Moet je het nu eigenlijk nog een keer na laten kijken of nemen ze genoegen met deze uitslag?

Deel Deze Pagina