Laatste 10 weken aftellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Volgens mij doe ik een beetje aan "struisvogelpolitiek"...... want ik ben echt helemaal NIET met de bevalling bezig! Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wat ik zou moeten doen...... Heb natuurlijk wel gelezen hoe een bevalling verloopt, maar dat is het dan ook wel. Volgens mij kan je je toch niet echt voorbereiden en moet je maar gewoon "meegaan" in het moment ofzo. De ziekenhuistas staat natuurlijk wel al klaar :D

Pfff, weer zo fu#$&# benauwd vandaag!!! :x

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Wil iedereen hier even succes wensen met dit warme weer..

en als je net zon eigenwijsje in buik hebt als ik.. dan nog meer sterkte, want er komen voor mij nog wel een aantal warme zwangere dagen aan heb ik het idee!

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ Lennylenn: Die Bitter-Lemon komt hier over een aantal weekjes ook zeer zeker in huis! :D
    Balen dat het trouwens niet doorgezet heeft bij je :(

5. lennylenn

ahahhaaaaa wie weet werkt het bij jou straks ook als een wondermiddeltje. en het heeft niet eens zo een vieze smaak vind ik.
    ja ik baal er ook van hoor maja.. kan er helaas niks anders doen dan nog maar even wachten.

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Baad het niet dan schaadt het niet toch? :)
    Heb net even jouw foto's bekeken op jouw profiel...wat een buik zeg!! Leuk kamertje trouwens ook :D Echt een Nijntje fan! Moet de foto's van mijn kamertje nog steeds erop zetten.
    Heb nooit zo'n zin om die foto's kleiner te maken...:(

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Lennylenn, is het niet zo dat als je kindje niet is ingedaald, het vruchtwater er in 1 keer uitkomt als je vliezen breken? Ik had begrepen dat als het kindje is ingedaald, het hoofdje als het ware fungeert als een stop waardoor bij gebroken vliezen het vruchtwater meer druppelgewijs eruit komt.

Al gun ik je uiteraard je kleine in je armen en snel! ;)

8. lennylenn

hihih ja mn stuiterballetje..zo noem ik het dan. de laatste paar weken is ie groter geworden.
    dank je.. het kamertje is pas sinds deze week helemaal af maar ben er wel superblij mee.
    de fotos kleiner maken? ik heb dat niet gedaan hoor..ging automatisch via deze website.

9. lennylenn

hai miepie74: mn kindje is een beetje ingedaald.. hij zit iig nog niet vast in mn bekken. maar het klopt wel wat je zegt, het hoofdje fungeert idd als een stop.

10. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Vanacht weer es een onrustige nacht gehad. Gistermiddag steeds iets krampen alsof ik ongi moest worden en vannacht volgens mij voor weeen gehad. De buik trok helemaal samen was wel pijnlijk. Er komt (beetje smerig)dan heel veel slijm vrij. Nu weer nergens last van ja harde buik. Het rommelt wel steeds alleen zet het niet door. De kleine ligt al een aantal weken start klaar ligt helemaal ingedaald. Volgens mij denkt de kleine het is me veelste warm om eruit te komen :)

11. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik verlies sinds vannacht mijn slijmprop, slijm met sliertjes bloed.. Maar ja dan kan het nog wel een paar weken duren las ik al, van mij mag ze eerder komen! :)
    Iedereen succes met dit warme weer!!

12. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    joeppiiiii

morgen 38 weken!
    al er is nog geen teken van aankomende bevalling

de slijmprop is er nog
    geen voorweeen, al is de kleine wel ingedaald maar ng niet vast
    dus ja

we wachren braafjes af

en eerlijk is eerlijk
    toen ik 37 weken was konie niet vlug genoeg komen
    maar nu he ik eerder iets van 'komtie vandaag niet dan komtie morgen wel

xxx

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik zit al een tijdje met jullie mee te lezen maar nog niks achter gelaten eigenlijk... Maar hier is het ook rustig valt nog niet veel te melden dus ja...
    Nou heb ik wel eens gelezen dat als je kindje nog niet ingedaald is en je vliezen breken dat je dan gelijk moet gaan liggen omdat het anders gevaarlijk kan zijn voor je baby vanwege de navelstreng ofzo... Maar is dat waar of is het een fabeltje?
    Hier was ze anderhalve week terug nog niet ingedaald maar ze lag er wel goed voor... Deze week had ik wel hele felle steken onderin... Dat ik echt dacht auwww dus misschien is ze nu wel bezig met indalen anders kan ik het ook niet verklaren...

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Shai01, in Nederland zeggen ze dat je dan inderdaad zo snel mogelijk moet gaan liggen (je hoeft niet in de supermarkt midden op de vloer te gaan liggen), maar hier in Duitsland zeggen ze dat het een fabeltje is.

Ik kan je er dus niet mee helpen, maar het veiligst is het om het gewoon toch te doen. Baat het niet dan schaadt het niet!

Hier trouwens alles nog erg rustig gelukkig. Ik kan dan al wel die laatste 10 weken aftellen, maar het duurt nog wel best lang! Die warmte helpt ook niet echt mee, al hoop ik dat als het nu lekker warm is, dat het dan rond mijn bevalling iets minder heet is! Wie weet hebben we het straks gehad :) Vanmiddag nog even een beetje werken, maar lekker rustig aan.

Succes meiden! Veel plezier met het échte aftellen :)

15. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Volgens mij moet je alleen gaan liggen als het kindje
    nog niet is ingedaald ?
    Anders even vk bellen voor advies en google ;)

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Yes! 39 weken!!!
    Hier ook nog geen tekenen van een aankomende bevalling, maar van mij mag ze komen hoor :D

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ook hier de 39weken gehaald !!
    en ja ook hier mag de kleine al komen haha

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ Shai01: ja als kind niet ingedaald is en vliezen breken, moet je gaan liggen en vk bellen.
    Dat kreeg ik ook te horen toen de kleine hier vorige week nog niet was ingedaald. Nu is de kleine er helemaal klaar voor want het indalen is gebeurd

19. judith073

judith073 Lid

11 nov 2008
    39
    0
    0
    hallo allemaal
    Hier ook aan het aftellen. Nog een paar weken en dan is het zover! Ik wil iedereen veel sterkte wensen met dit warme weer. Over het liggen wil ik wel zeggen dat mijn verloskundigen aangeven dat je moet gaan liggen als je thuis bent. Maar als ik midden in de supermarkt zou staan kon ik eerst naar huis (directe weg nemen) en dan liggen en hun bellen. Ik hoefde echt niet midden in de supermarkt te gaan liggen vertelde ze lachend. Het blijft vreemd dat daar zoveel verschillende adviezen in worden gegeven.

20. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    '

Ja als je baby nog niet is ingedaald en je vliezen breken moet je gaan liggen..want dan kan het navelstrengetje om het nekje gaan..
    Zie als je baby vast ligt is er geen plaats meer voor het navelstrengetje zeg maar..
    Dus het is geen fabeltje..

Deel Deze Pagina