Laatste 10 weken aftellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Maar eigenlijk is het toch wel goed nieuws als je niet zo veel te doen hebt bij de VK? Ik ben altijd weer blij als het maar even heeft geduurd want dan gaat alles ook goed! Alhoewel ik soms ook wel dat nutteloze gevoel heb hoor, 5 minuutjes in en uit maar dan hebben we ook alles besproken wat besproken moest worden: niet veel dus, hahaha!

Weertje weer he? ;)

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ja, das wel waar hoor. Snel buiten betekent vaak wel alles goed. Maar als ik t dan toch echt zat ben, nauwelijks op mn voeten kan staan van t vocht, megaslechte nachten heb etc, dan is t toch wel lekker om een klein beetje medeleven te krijgen.
    Ach eigenlijk wilde ik gewoon even klagen en een luisterend oor en iemand die me even zielig vind :D:D:D

3. Chrissie

En t weertje, pffff, dat belooft nog wat voor de rest van de dag. Volgens mij wordt dat gewoon met pootjes in bakkie water en nix doen. Dan zou ik het haast al jammer vinden dat het volgende week minder warm wordt ;)

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik vind het dus niet per se getuigen van een goede gezondheid van moeder en (vooral) baby als je controle maar 5 minuten duurt bij de Verloskundige..

Want wat onderzoeken ze nou?
    Ja oke, mijn bloeddruk...ze voelen wat aan mijn buik..hartslagje van de baby..
    That's it!

Bij mij is ook altijd alles 'geweldig in orde'.
    Maar toch vraag ik me altijd af hoe de kleine het nou echt doet daarbinnen, hoe zwaar ze nou is, of ze wel genoeg weegt, hoe lang ze al is, of ik wel voldoende vruchtwater heb, etc.
    Dus echt gerust ben ik pas als ze geboren is en ik het zelf kan zien.

(maarja, heb ook nooit een pretecho gehad ofzo dus kan nog niet beseffen dat er echt een klein mensje in mijn buik zit met een echt gezichtje...)

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hier precies hetzelde. Rugpijn begon 's avonds toen ik op de bank lag al, rechtop zitten of op mn zij liggen hielp niet. 's nachts buikpijn en nog steeds last van mn onderrug.. Zou je nu nog bandenpijn kunnen hebben?? Ben benieuwd8)

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0

Maar al die vragen kun je stellen toch? Dan duurt zo'n bezoek vast al gauw een hele 10 mminuten! :D

Ik vertrouw er gewoon op dat als er echt iets niet goed zou zijn, ikzelf of mijn verloskundige dat wel zou voelen. Geen nieuws is goed nieuws, zoiets. En als ik wel ergens last van zou hebben, zou ik het aankaarten. En dan ben ik wel van mening dat de verlos even ervoor moet gaan zitten en een luisterend oor bieden, wat Chrissie zegt. Ik heb gewoon hele fijne verloskundigen geloof ik (en ik ben ook wel een makkelijke klant denk ik, althans, vóór de bevalling, hihi)

7. phoobear

phoobear Lid

21 nov 2008
    38
    0
    0
    overijssel
    hoi meiden.

sorry voor de late reactie, maar heb niet veel puf.
    nou baby was afgelopen dinsdag niet gedaaid en we hebben geen draaipoging gedaan ik durfte dit niet. dus we krijgen een ks met 38 weken spannend. dinsdag allelei onderzoeken en woensdag controle gyn. wie weet is baby dan wel gedraaid ik ga er niet van uit. want voel nog steeds het hoofdje. het is ook goed zo.

Hopelijk kunnen jullie het een beetje volhouden met de warmte.
    gelukkig wordt het na vandaag iets minder warm.

liefs

8. Chrissie

Phoobear, ik was je al kwijt ;) Ok, goed gedaan hoor. Je hebt nu voor jezelf de keuze gemaakt dat je niet wil draaien! (en ik kan je eigenlijk alleen gelijk geven, maar das mijn ervaring haha)
    Nu kun je rustig uitkijken naar de KS, en uiteraard dat je dan over 1.5 week je kleintje al vast kunt houden!!! Geniet nog ff van de laatste loodjes, en idd gelukkig wordt t al wat koeler!!

9. phoobear

phoobear Lid

21 nov 2008
    38
    0
    0
    overijssel
    chrissie, bedankt. dit doet me goed. mijn man vindt het alleen nog eng een ks hij is onzeker. hopelijk zet hij zich hier gauw overheen.
    oh ik kijk er zo naar uit om de kleine vast te houden te knuffelen. nog 11 dagen.

las dat je ook zo opgezette voeten had. leuk he we zijn net een olifant.

veel liefs.

10. Naamgebruiker

Naamgebruiker Actief lid

3 jul 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nieuw hier, na ja nieuw.... was altijd een 'stille' lezer om het zo te zeggen. Maar leek me toch wel leuk mee te babbelen met de andere zwangeren en ervaringen te delen.

Als beetje meezit hoef ik niet meer al te lang te wachten tot ik mijn kleine kan vasthouden, dus ik tel rustig mee af in deze laatste weken.

Liefs

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier is het eindelijk een beetje afgekoeld door de regen...heerlijk!
    Alleen boven is het nog een zweethok, bah!

Vandaag alweer 34 weken zwanger...goh, wat vliegt toch de tijd. Moet nog tot 9 juli werken tot mijn verlof. Dat zijn voor mij nog 3 werkdagen. Ben echt aan het aftellen nu! Het werken begint zwaar te worden.
    Heb nu wel dat ik steeds meer over de bevalling begin na te denken... wanneer zou de kleine geboren worden, hoe voelen weeën, zal alles wel goed gaan enz... Niet teveel piekeren ik weet het, maar toch :p.
    Moet volgende week vrijdag pas weer naar de VK en ben zo benieuwd of de kleine is ingedaald. Zelf denk ik van wel. Mischien omdat ik onderin een spierpijnachtige pijn voel en de kleine trapt niet meer met de voetjes onderin maar een stuk hoger. Maar ja, of dat wat zegt...

@naamgebruiker: Spannend zeg, jij hoeft niet zo lang meer! :)

@Phoobear: Raar idee he dat je weet wanneer je je kindje gaat ontmoeten? Jij bent nu zeker de dagen aan het aftellen!

12. Naamgebruiker

Naamgebruiker Actief lid

3 jul 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sjanienu

Jij bent anders ook al aardig op weg. En nu maar hopen dat de kleine daadwerkelijk is ingedaald. Laat je het even weten?

Liefs

13. Chrissie

Ja, echt verschrikkelijk olifantenpootjes. Ik hoop ook dat t snel voorbij is na de bevalling :) En dat ik ook niet zolang meer hoef te wachten, hihi. 11 daagjes, heerlijk meid!!!! Hopelijk hou je t tot die tijd nog beetje vol.

Wat KS betreft, ik snap wel dat je mannetje beetje zenuwachtig is. Tis toch zn meissie dat een operatie ondergaat en dat doet ze dan wel wat hoor. Maar ik denk dat nu je het zo doet (gepland dus) het wel veel meer rust met zich meebrengt. Nu kun je er samen naar toe leven. Bij ons was bij de eerste draaien niet gelukt, toch 'gewoon' proberen te bevallen en uiteindelijk na veel te lang is t een KS geworden. Nou, das helemaal niet grappig, dan ga je met toch wel wat meer stress OK in. Tenminste, die van mij voelde zich toen heeeel machteloos :( Hij was toen ook heel stellig: als situatie zich weer voordoet, dan meteen een KS. Hopelijk ziet jou mannetje dat ook gauw in en is ie dan zn (teveel) zenuwen kwijt. Want een beetje zenuwachtig mag natuurlijk wel als je beebje komt!!!

X

14. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Hallo iedereen, ik ben nog een dagje te vroeg , maar ik kan me nu ook lekker aansluiten bij het 10 weken en aftellen topic :)

vind het allemaal erg spannend. onze kleine is erg bewegelijk en ligt momenteel nog in een stuit. Dus hopelijk draait ie binnenkort.

nou de babykamer ga ik lekker af maken deze week. alles staat er wel in , maar door de verbouwing van het hele huis nog geen ruimte gehad om de uiteindelijke inrichting neer te zetten :)

ik moet wel zeggen dat 30 weken enorm snel voorbij zijn gegaan hoor. pfff weet nog als de dag van gister dat ik ontdekte dat we zwanger waren:D

nou ja
    nu maar beginnen met aftellen :)

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nog maar 2 dagen !!!!! (hoop ik:p)

16. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    @Roozjuh spannend :D !!

17. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik ben vandaag uitgerekend, maar ik ben bang dat ik flink overtijd ga lopen, de kleine maakt nog geen aanstalte... en dat met dit weer... pff...

18. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Hier is het sinds gisteravond aan het rommelen. Ongi krampen en bloed verlies met slijm.
    Hele nacht niet geslapen en nu heb ik t nog steeds. Vk gebeld ik had dus al weeen en hopelijk zet het nu een keer door, ben al 2 weken zo aan het rommelen.

19. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    @ Jodi: heel veel succes!

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @sannet, sterkte meis, ik weet hoe je je voelt.. hier nog altijd geen kleintje die er uit wil komen!!

Deel Deze Pagina