Gisteravond lag ik op me rug in bed nog even een boekje te lezen. En opeens voelde ik onderin bij me schaambeen een zacht plopje. En later nog een x of 2. Zou ik het kindje al gevoel kunnen hebben of is dit iets anders geweest. Aangezien ik bijna 14 weken ben is het natuurlijk nog erg vroeg. Dag of 2 ervoor had ik ook al zoiets gevoeld maar dacht dat kan niet maar nu voelde ik het weer. En dinsdag bij de vk vertelde ze me dat me baarmoeder al redelijk goed te voelen was boven me schaambotje. Ben trouwens wel zwanger van me 2de en bij Amy voelde ik haar pas met 21 weken echt heel goed, daarvoor heb ik er eigenlijk niet zo op gelet.
het kan hoor, ik voelde mijn tweede kindje (ben ik nu 28 wk van) ook met 13 weken. Leuk hè dat geplop. Ik vond het heel fijn....beetje zekerheid voor mezelf : )
Ja hoor dat kan heel goed dat je het gevoeld hebt .. Ik voelde mijn oudste tegen 14-15 weken en mijn jongste en dit wondertje al met 11 weken voor het eerst. Geniet er maar lekker van!
Ik denk ook dat het kan - en ik denk ook dat ik het ook al gevoeld heb! Bij de eerste was ik ook vrij snel (16-17 weken) dus blijkbaar ben ik daar nogal gevoelig, of heel erg opmerkzaam. Vind het super dat ik nu al tekenen van leven voel, verheug me er enorm op om weer echt 'met z'n tweetjes' rond te lopen!
vast wel! Ik voelde de jongste ook met 13 weken toen ik in bad zat, mn baarmoeder zat ook al goed boven het schaambeen.
Ja hoor, herkenbaar die plopjes rond die tijd!! Leuk he Straks worden het meer 'trapjes' (hihi...) en verlang je nog wel eens terug naar plopjes
Ja dat weet ik nog wel van amy dat ik weer terug verlangde naar die plopjes ipv die trappen af en toe haha. Maar dan moet het haast de kleine wel geweest zijn die ik voelde. Nou ga ik iedere avond ff stil op bed liggen en dan wachten tot ik wat voel haha. En zoals beby2 al zei je hebt idd wat meer zekerheid. Want je weet wel dat je zwanger ben maar merken doe ik in mijn geval er weinig van. Ja de moe klachten en veel plassen maar ja. Zodra ze gaan schoppen weet je gewoon dat je niet alleen ben.
Nee hoor palmie, dat hoeft zeker niet! Gemiddeld voelen vrouwen de eerste bij 18-20 weken. Maar gemiddeld zegt al dat er ook een hoop vrouwen zijn bij wie het nog wat langer duurt. Je placenta kan aan de voorkant liggen, misschien schopt je kindje de andere kant op, of je bent gewoon niet zo heel gevoelig, of je bent wat dikker van jezelf.... niks aan de hand, maar daardoor kan het wat langer duren. Pas bij 28 weken zeggen ze dat je het kindje iedere dag minstens 10 keer zou moeten voelen.
Misschien een beetje een moeilijke rare vraag maar hoe weet je als je een borrelend gevoel hebt en hoord dat het je kindje of je darmen is weet iemand dit?
hey kunnen indd ook goed je darmen zijn ik heb het nooit ervaren als een borrelend gevoel meer echt als plopjes maar meis wees echt gerust het kan best even duren voor je het voelt iedereen die het rond de 14 weken al voelt is een echte geluks vogel ik mocht het ook rond de 14 weken voelen maar het is dan ook mijn 3e kindje gedult is een schoone zaak ik weet zeker als je het voelt dat je meteen weet dat het de kleine is moeder instinkt
als je het ook hoort borrelen, denk ik dat het je darmen zijn en niet je kindje. die zit daar geen bellen te blazen hoor hihihi... de eerste paar keer zul je nog wel denken: is dat het nou? voel ik de kleine? en op een dag weet je het zeker, en realiseer je je dat je het kind al eerder gevoeld hebt. Vandaar dat het bij een tweede vaak eerder is dan bij de eerste.