Ik ga toch maar de stap zetten om een bekkenfysiotherapeut in de hand te nemen, daar de pijn blijft en ik hier na de bevalling niet nog jaren mee wil lopen. Hoe zit dat met eigen risico als je basis natura en aanvullend beter bent verzekerd?
Fysio gaat vanuit je aanvullende dekking. Volgens mij wordt bekkenfysio alleen vanuit de basis vergoed als het incontinentie betreft, bij mijn verzekering in ieder geval. Vanuit av heb je dus geen eigen risico.
Ik betaal eigen risico maandelijks . Ben Top verzekerd ( aanvullend) en krijg onbeperkt bekkentherapie , al begonnen met mijn vorige zw. Zal wel van je eigen risico afgaan maar omdat mij dat maar 35 per maand kost merk ik er niks van.
Ik ben fysio! Omdat het uit je aanvullende gaat heb je geen eigen risico. Dit is alleen wanneer het uit de basis gaat en het gaat pas uit je basis als je recht hebt op een chronische machtiging. Zo'n machtiging krijg je alleen bij ernstigere problemen.
Oke dus ik hoef niet ineens 360,00 te betalen omdat ik dat eigenlijk al maandelijks betaal door aanvullend verzekerd te zijn?
Klopt! Als je aanvullend verzekerd bent, heb je wel kans dat je het in eerste instantie zelf moet overmaken, maar dan krijg je het terug van de verzekering. Heb ik vorig jaar gehad, en nu heb ik weer fysio in het pakket, maar wel minder. Liefs,