Even een vraagje.. Ik merk dat sinds de 35 weken de kilo's er ineens veel harder bijkomen. Nu eet ik niet bijzonder veel/ongezond en ben ik mijn hele zwangerschap al bewust bezig met mijn gewicht. Ik had het dan ook keurig onder controle. Is het normaal dat er de laatste weken veel bij komt? In de afgelopen 2 weken tijd ben ik 2,5 kg bijgekomen terwijl de baby nu niet meer zoveel in gewicht bijkomt toch? Aan mijn vingers en ringen te zien houd ik geen vocht vast dus dat is het niet.
Ik had precies hetzelfde. Laatste weken, sinds 35 weken, echt een kilo per week. Zat van tevoren op ongeveer 10kg erbij, na 40 weken dus op ruim 15 erbij. Ik ben 3 weken geleden bevallen en zit nog 6 kg van mijn normale gewicht. Het zal wel goedkomen, zolang je gezond eet zou ik me er niet te druk om proberen te maken!
Misschien toch vocht? Je hoeft het niet perse te zien aan je vingers, het kan ook verdeeld over je lichaam erbij zijn gekomen. Of misschien heeft je kindje toch nog een spurtje gemaakt de laatste weken?