Laatste 10 weken afteltopic Augustus!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muts4011, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smiley kan me voorstellen dat je dan zelf kiest voor keizersnee. Bekken zullen niet opeens anders zijn dan vorige zwangerschap lijkt mij? En wat spannend dat je nu ongeveer weet wanneer de kleine gaat komen! Voor 3 aug alles dus klaar hebben :)

Loreley schilderwerk af? Knap dat je dat zelf nog doet! En straks kamertje inrichten, mooi vooruitzicht!

Hoe gaat het verder met iedereen?

2. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Pfff mag niet meer werken:( baby beweegt ook niet goed..dus morgen weer onderzoek.

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Heftige verhalen bij een aantal van jullie.
    Ik was dit topic een tijdje kwijt, dus heb even niet gereageert.

Hier gaat alles gestaagt door. Het begint steeds zwaarder te worden. En het lopen gaat steeds moeilijker door mijn bi.
    Afgelopen zondag ben ik een paar treden van de trap af gevallen. Gelukkig met de baby alles ok, maar mijn bekken ligt gelijk helemaal in puin.

De babykamer is nu helemaal geverft en behangen. Ook de commode is geverft. Dus nu alleen nog de wieg en het ledikant verven en dan kunnen we gaan inrichten en aankleden.

Ik ben druk aan het naaien en borduren voor de baby. Ik heb al badcapes en aankleedkussenhoezen gemaakt. Ik wil nu aan een omslagdoek voor in de cosi beginnen, en daarna nog overtrekjes voor de dekentjes.
    Verder ben ik een geboorte"tegel" van woezel en pip aan het borduren.
    Druk zat dus.

4. Geejaw

Geejaw Lid

4 feb 2013
    95
    0
    0
    Het was even een hectisch weekje... weinig op ZP gezeten dus! :)

Gisteren de voorlichtingsavond gehad van de verloskundige, kraamzorg en het consultatiebureau. Allemaal heel algemeen. M'n man zat er echt met zo'n gevoel: wát doe ik hier.. Kon ik ook wel een klein beetje begrijpen. Zo leuk was het ook niet en dan duren die 2 uurtjes best lang ;)

Verder blijft het voor mij heel vervelend dat (vooral de kraamzorg) maar blijft doorzeuren over het kindje de 1e paar weken in een wiegje náást je bed. Wij willen zelf graag het kindje direct in het ledikantje op het eigen kamertje leggen (direct naast de ouderslaapkamer). Misschien staat iedereen daar weer anders in; maar wij willen het gewoon graag zo. Wij zijn beiden zelf ook direct in ons ledikantje gelegd en familie/vrienden met kleine kindjes hebben dit ook allemaal gedaan (1tje heeft het geprobeerd om het naast haar te laten slapen, maar heeft dit 2 nachten volgehouden).

Morgen ben ik 32 weken, volgens m'n moeder (nadat ze me 2 dagen niet had gezien) begint de baby al aardig in te dalen. M'n buik voelt eigenlijk vanonder ook wel wat zwaarder aan dan eerst om het maar even zo te zeggen. Verder af en toe van die kleine steekjes vanonder. Niet pijnlijk gelukkig! :)

Net heb ik weer een heerlijk babywasje in de wasmachine gestopt! Het blijft leuk! :)

5. Lieffff

Lieffff Lid

26 mei 2014
    66
    0
    0
    Limburg
    @gejaaw Wat dom dat ze daar zo over zeuren. Wij hadden het wiegje bij ons bed staan en ledikant op kamertje. Beide kids hebben een week op onze kamer gelegen, daarna waren wij er 'zat' van dus s nachts op eigen kamertje. Iedereen staat er toch anders in. Wij vonden het heel vervelend dat we het gevoel hadden dat we op onze tenen moesten lopen, fluisteren en je hoort alle geluidjes, hier moet je tegen kunnen, ik werd er onrustig van en sliep er veel slechter door, lijkt me ook niet goed...

6. Humava

Humava Niet meer actief

@geejaw wat stom dat ze daarover doorzeuren. Moet iedereen lekker zelf weten vind ik. Wij hebben bij dl haar 2 weken op onze kamer gehad toen werd ik stapelgek van alle geluidjes waarvan ik steeds wakker werd. Dus toen haar in dr eigen kamertje gelegd. Nu zetten we het wiegje wel weer op onze kamer maar dan zien we wel hoe lang we dat zo houden. Als ik er weer telkens wakker van word ligt de kleine man ook snel op zn eigen kamertje.
    Ben dan wel heel benieuwd of dl wakker van hem gaat worden. Hun kamers zijn naast elkaar namelijk en best gehorig.

7. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elke onderzoek al gehad? Vervelend dat je niet meer mag werken maar voor jullie natuurlijk wel beter. Hopelijk beweegt de kleine nu wel goed?

@jenala wat ben jij crea zeg, wat leuk!! Ik. Normaal ook wel een klein beetje maar met nog een kindje thuis is het toch anders dan tijdens 1ste zwangerschap. Show je wel even wat je allemaal maakt?

@geejaw wat raar dat de kraam zo moeilijk doet. Jullie bepalen uiteindelijk niet hun! Ze mogen hun visie geven maar dan is het alsnog aan jullie. Lekker laten kletsen.
    Hier hebben we de kleine wel een hele tijd bij ons op de kamer gehad. Maar moet zeggen dat wij wel goed konden slaapt, dat scheelt wel! En met bv geven vond ik het wel heel makkelijk.
    Wat je zegt over die steekjes dat heb ik soms ook maar nog niet heel pijnlijk. Denk ook dat het met indalen te maken heeft.

8. Jessie2005

27 mei 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Hier nog een voor augustus. Ben de laatste tijd weinig op het forum geweest maar kwam jullie tegen en het leek me toch wel erg leuk om mee te lezen!
    Een paar heftige verhalen; succes meiden!
    Ik ben 28 augustus uitgerekend van mijn derde kindje, een meisje:). Op zich een heel prima tweede trimester achter de rug en nu wat duizeligheidsklachten, denk vanwege mijn bloeddruk (90/50).
    Het lijkt me heerlijk als het zonnetje weer een beetje gaat schijnen, zulke heftige stemmingswisselingen en dan vooral in negatieve zin als het weer niet meewerkt...:)
    Door ontslag (mocht niet naar vast wegens reorganisatie) al een aantal weken thuis. Huis is daar erg blij mee (en de kids ook).
    Superfijn dat het echte aftellen nu toch wel begonnen is. Toch weer spannend allemaal.

Groetjes!!

9. Geejaw

Geejaw Lid

4 feb 2013
    95
    0
    0
    Precies. Wij willen het gewoon zo; klaar.

Ik kreeg zonet ineens de opwelling om de vluchttas voor mij en de baby grotendeels al klaar te maken. Pff... begint die nesteldrang nu al? Na al die babywasjes die ik al gedaan heb, gaan we nu hierin over... Ohja, heb ook nog even bedacht dat ik de keuken nog helemaal wil gaan uitmesten... hihi. Dit gaat nog wat worden! ;)
    Scheelt volgens mij wel.. ik moet nog 4 weken werken (als ik dat vol kan houden!), als ik thuiszit wordt ik volgens mij helemaal gek van die schoonmaakdrang... haha!

10. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Heyhey! Vandaag was de monitor weer goed! Moet pas donderdag terug. Mijn vriend is vanmorgen vertrokken. Hopelijk gaat de tijd snel. Vandaag wel goed mijn gedachten kunnen verzetten. Mijn mama heeft dit vandaag gemaakt voor zijn verjaardag morgen. Ben benieuwd naar zijn reactie:-D kan niet wachten.

11. Humava

Humava Niet meer actief

Ik zag m net ook in het buikfoto topic! Echt super leuk en mooi gedaan.

12. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Dank je! Het heeft mijn gedachten toch ook even verzet;)

13. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buik foto en wat een leuke verrassing voor papa! Jij sterkte de komende tijd en hopelijk genoeg afleiding!

@Jessie2005 ik wacht ook op de zon! Heerlijk voor je kids dat je thuis bent. Ga je na de bevalling weer op zoek naar werk of blijf je voorlopig thuis met drie kinderen?

@geejaw je mag altijd hier even langskomen in je verlof om te poetsen, mocht get echt uit de hand lopen ;)

Ik ben maar eens begonnen met to do lijstjes maken. Valt dat ook onder nesteldrang? ;) zijn jullie ook van de lijstjes?

14. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey allemaal,

Ik heb intussen lekker verlof! Heerlijk! Valt me alleen vies tegen wat ik 'maar' kan doen op een dag. Kleine man ligt ook al in het bekken (dat kan nog veranderen) maar ik loop daardoor niet echt makkelijk meer...

Ga zo de hydrofielluiers en lakentjes strijken en wat speelgoed van de oudste uitzoeken - die is jarig geweest afgelopen week, dus moet er weer wat geruimd worden. Duplo kan sowieso naar boven voor nr 2 ;)

Hoe gaat het hier verder allemaal? Lijkt me echt *** als het einde van je zwangerschap verloopt vol zorgen. Hopelijk blijven de kleintjes nog even zitten en groeien ze nog flink. Zonder je man bevallen (of in elk geval dat risico lopen) lijkt me enerzijds echt balen, maar anderzijds snap ik je overweging op lange termijn! Geloof dat ik er ook wel zo in zou zitten.

Lijstjes zitten allemaal in m'n hoofd! Heb nog best wat plannen voor de komende weken, ook omdat over 1,5e week de schoolvakantie van Nils begint... Dan wil ik eigenlijk alles wel af hebben. Maar wat ik al zei: het tempo zit er niet echt meer in en ik probeer toch 's middags effe met m'n voeten omhoog te gaan en een dutje te doen. Ik had vorige week ineens giga dikke enkels, maar 's nachts een kussen eronder doet echt wonderen!! Je plast je verloren, maar ach..

Liefs!

15. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Lief dat iedereen zo aan ons denkt. Hopelijk blijven ze idd nog even zitten. Ik zie het al iets rooskleuriger dan ervoor. Doet al veel. Vocht houd ik ook vast, maar idd matras omhoog doet wonderen. En kleertjes wassen enzo ga ik ook stilaan mee beginnen. Dat ik niet alleen mag slapen is zo een tijdverlies elke dag he. Succes iedereen! Laatste loodjes. ..

16. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Kan me voorstellen dat niet alleen mogen slapen erg lastig is... Hoe heb je dit nu geregeld?

17. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ smiley80; tussen 3-10 augustus wordt jullie meisje dus geboren, wauw!
    Weet je de exacte datum nog niet, of wil je die hier liever niet bekend maken?
    Spannend, jij kunt echt aftellen nu!

@ Jenala; oei, van de trap afvallen is helemaal niet fijn :(
    Gelukkig met baby alles goed, maar je bekken krijgt weer een klap...
    Wat ben jij lekker creatief bezig zeg, leuk!
    Zelf kan ik dat totaal niet, maar mijn moeder wel.
    Zij is dus ook hard bezig met van alles.
    Zal zo eens een foto plaatsen met wat ze al heeft gemaakt voor ons meisje.

Ben benieuwd naar foto's van jouw creaties!

@ Geejaw; wat vervelend dat de kz blijft zeuren over waar jullie je kindje te slapen willen leggen.
    Ik vind dat zij mogen uitleggen waarom ze het aanbevelen, maar daarna maak jij je keuze en die moeten ze respecteren!

Zelf had ik er niet aan moeten denken om ons meisje (de oudste) gelijk in haar eigen kamer en ledikant te leggen.
    Hoe dichterbij ze bij mij was, hoe beter ik me voelde!
    Toen ik na 3 maanden ging werken en erg vroeg op moest, hebben we haar op haar eigen kamertje gelegd (zodat zij niet wakker zou worden van mij, ze sliep met 7,5 week al door en sliep gerust uit tot 8.00 uur 's morgens).
    Ik vond het zo rot dat ze niet meer naast ons bed lag, miste het best wel...
    Het kleine meisje wat er nu aankomt leggen we dan ook in haar wiegje bij ons op de kamer!

Jij hebt trouwens lekker nesteldrang zo te lezen ;)
    Ik heb ook al wel wat dingen op mijn lijstje staan die ik straks wil gaan doen.
    Vluchttas inpakken ga ik denk ik doen met 36-37 weken.

@ rose83; ik ben dus ook van de lijstjes maken, haha!

@ Humava; ik ben ook erg benieuwd of de oudste wakker gaat worden van de baby.
    Hoop het niet, dan heb je echt geen rust 's nachts!

@ Jessie2005; balen van je contract wat niet omgezet is.
    Wel fijn voor je kindjes en het huis!

@ e1ke; wat een leuke verrassing voor je vriend!
    Gefeliciteerd met zijn verjaardag!
    Fijn dat de monitor goed was en dat je nu donderdag pas weer hoeft. Hopelijk blijft alles nog een tijdje goed gaan en komt jullie meisje pas als papa weer thuis is!

@ debsel82; wat heerlijk dat je verlof in is gegaan!
    ik begrijp wel wat je bedoeld met dat het tegenvalt wat je kunt doen. Merk het ook aan mijn lijf en dit zal vast niet beter worden de komende weken.
    Maar ja, doen wat je kunt op een rustig tempo!

@ 3ebaby; hoe is het nu met jou en de baby?
    Ik hoop nog goed!

@ mamamarcella; hoe is het nu met jou?
    Las elders op het forum dat je in ieder geval de 34 weken grens hebt bereikt en dat alles nu rustig is, wat fijn!

Babywasjes; leuk om te doen he?!
    Ik heb pas Robijn met Zwitsal geur gekocht (is nieuw).
    Als ik verlof heb ga ik lekker alles wassen, benieuwd hoe het ruikt!
    -> ik weet trouwens dat ze aanraden om eerst te wassen met Neutral oid, maar dat heb ik bij mijn oudste ook nooit gedaan :).

Ik sta elke avond even in de babykamer, te kijken naar alle mooie spulletjes die we voor haar hebben gekocht en de bom volle kast met kleine kleertjes, heerlijk!

1e pakje; zijn jullie daar allemaal al uit?
    Ik wel, al heel lang eigenlijk...
    Bij 13w2d kwamen we achter het geslacht, toen werd haar naam vastgelegd en de dag erna kocht ik dit pakje van Noppies.
    Had het al weken zien hangen en was verliefd, dus wist precies wat ik wilde hebben als het een meisje zou zijn :)
    Zal zo even een foto plaatsen.

Hier alles goed!
    Vorige week donderdag bewoog de kleine echter amper en ben ik via de vk voor consult in het zkh geweest.
    CTG en echo zagen er goed uit en gelukkig nog met haar hoofdje naar beneden.
    Vanaf vrijdag is ze weer de stuiterbal die ik gewend ben :)

Verder ben ik DIK!
    Zie er echt uit alsof ik elk moment kan bevallen, terwijl ik toch echt nog ruim 7 weken moet tot de uitgerekende datum...

Begin steeds meer benieuwd te worden naar wanneer ze geboren wordt, hoe zwaar ze dan zal zijn en hoe ze eruit ziet!!!

Wij hebben echt prachtige 3D echo foto's van toen ik 28w5d was.
    Daarop is ze zo goed te zien, dat het bijna een echte foto lijkt.
    En 2 druppels water haar grote zus!

18. Geejaw

Geejaw Lid

4 feb 2013
    95
    0
    0
    Vandaag een enerverend dagje voor mij/ons!
    Nadat ik vanochtend weer lichtjes bloedverlies had opnieuw de VK gebeld. Ze wou toch graag dat ik even naar het ziekenhuis ging voor een CTG. Zo gezegd zo gedaan. Deze was keurig! Gelukkig! Arts assistent heeft ook nog een echo gemaakt om te kijken hoe de placenta lag (misschien was dat nu wel de oorzaak) maar deze lag nog steeds heel mooi en was absoluut niet de oorzaak. Toen gaf ze aan toch nog even inwendig te willen kijken. En inderdaad, m'n baarmoedermond zag er nog steeds gevoelig/geïrriteerd uit. Dus ik was weer gerustgesteld. Totdat ze ging overleggen met haar supervisor.... Ze vertelde nadat ze het gesprek beëindigd had dat er met het kindje niets aan de hand was en dat het toch die baarmoedermond was. Maar! Het was misschien toch verstandig om longrijpingsinjecties te krijgen, waarbij een 2daagse opname nodig was. Daar schrok ik even goed van; nadat ze me vroeg wat ik ervan vond draaide ze ineens bij.. Aangezien ik aangaf dat mijn bloedverlies niet dermate veel was als vorige x (met 25 weken had ik +/- 2 maandverbandjes vol!) en ik het heel kort door de bocht gezegd een beetje overdreven vond aangezien er met het kindje toch niks aan de hand was... Toen wou ze ineens graag dat ik komende week nog een x op gesprek kom met m'n man om te bespreken hoe te handelen.

Bij thuiskomst goed gesprek gehad met manlief en wat achterliggende informatie opgezocht m.b.t. longrijpinginjecties. Ik ben erachter gekomen dat deze eigenlijk alleen gebruikt worden bij weeenactiviteit. Zelf ben ik bang hierdoor dat de bevalling alleen maar meer opgewekt wordt en ik alsnog vroeger beval dan zonder deze injecties. Ik lees en hoor dus tegenstrijdige dingen en sta er gewoon niet achter om dit zo te doen. Ben zelf van mening dat wanneer er iets aan de hand is er altijd nog direct op gereageerd kan worden! Plus daarbij dat ze me gewoon weer naar huis liet gaan en ik er rustig over na mocht denken; als er écht iets goed mis was moest ik wel direct blijven dacht ik zo..

Moest het even van me afschrijven.. Pff! Ben er gewoon moe van!

19. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Jeetje meid, wat een dag.
    Gelukkig alles helemaal goed met jullie kleintje, dat is het allerbelangrijkste!

Snap dat je tegenstrijdige gevoelens hebt, omdat ze een bepaald idee opperen, maar je wel rustig naar huis laten gaan.
    Vind ik ook best een vreemd beleid...

De longrijping wordt gegeven als er verwacht wordt dat je binnen nu en een paar dagen gaat bevallen.
    Dit is bij jou niet het geval als ik het zo lees?.
    Ik zou dus ook denken dat jij het niet nodig hebt.

Echter, het is zeker niet zo dat deze injecties de bevalling opwekken!!!
    Het is echt puur een shot om de longetjes van de baby in super snel tempo te laten rijpen.
    Ze geven de longen een flinke boost.

Sterkte meid, onrust is nooit fijn!

20. Humava

Humava Niet meer actief

@Geejaw Mmm beetje vreemd van de arts om zo snel medicatie te geven. Zeker als het niet echt noodzakelijk is. Goed dat je zei dat je er even rustig over na wil denken. Hoop voor je dat het niet nodig is. Hoe minder medicijnen in je lichaam hoe beter lijkt me.

@mamalarissa gelukkig is alles goed met jullie meisje. Ik heb ook een beste buik. En iedereen op mn werk (werk in een winkel) vraagt hoe lang ik nog moet en als ik dan zeg nog ongeveer 7 weken zijn ze een beetje verbaasd. Laatst zei iemand dat ik wel heel zwaar ben dan :$. Lekker bijdehand ik ben helemaal niet dik maar heb wel een flinke buik. Dacht echt bij mezelf als je niks leuks te zeggen hebt hou dan lekker je mond dicht. Maar ik moet nog 1 dag werken en dan heb ik lekker vakantie en aansluitend verlof!

Ik heb ook zwitsal wasmiddel en verzachter gekocht. Heb het 1 keer gebruikt maar er iets te weinig van in gedaan in de was want zat helemaal geen zwitsal geur aan mn was.

@Debsel wat lekker verlof, lekker rustig aan doen nu! Nog gefeliciteerd met je zoontje. dat je hydrofielluiers strijkt :$. Ik strijk niks behalve de lakentjes.

Deel Deze Pagina