he bah, die vervelende laatste loodjes bij iedereen ook Voor jullie allemaal een dikke digiknuf! En dank jullie voor de sterkte-wensen! hier gaat t qua zwanger zijn wel rustig.. werd alleen vanmorgen wakker met mn schouder uit de kom.. gebeurt wel vaker en krijg m 9 van de 10 keer ook zelf weer terug dus dat scheelt maar pff.. blijft pijnlijk! nu maar weer even n mitella en straks de huisarts even bellen. ook de woningbouw nog bellen.. vanwege vocht lieten onze tegels in de hal los.. die wilden ze pas terug leggen als het vochtprobleem aangepakt is en nu zijn ze 3 weken terug gekomen van 1 of ander bedrijf en hebben ze de muren geinjecteerd met een of ander goedje.. wil nu onderhand mn tegelvloer wel weer terug.. maar pff, je moet ook overal achteraan hollen.. Alsof je nix anders te doen hebt.. om 10u met vl naar t ziekenhuis voor de uitslag van zijn slaaponderzoek en daarna plof ik neer en doe ik helemaal nix meer! om 5 u wakker en nu al bekaf.. Nog maar een paar weekjes...................
Die laatste loodjes inderdaad! Pffff...! En nu is het vandaag ook nog te warm weer.. Nouja, we doen maar rustig aan! Vanmiddag om 4 uur weer gesprek bij verloskundige. Ben heel benieuwd. Ik hoop zo dat ik gewoon bij hun mag blijven voor controles. Dat geeft me veeel meer rust! Dus duimen maar!!
Heb een heel goed gesprek gehad! Er is me nu veel meer duidelijk. Wel vinden de verloskundigen het veiliger dat ik iig tot week 37 onder controle blijf in het ziekenhuis. Bij geen bloedverlies of andere rare kwaaltjes mag ik dus gewoon weer terug! Ik had eerst echt zo iets van dat ik per se bij hun wou blijven (beetje eigenwijs misschien!) maar nadat ze het goed uitgelegd had begreep ik het ook wel. Verder heeft ze gewoon de controle nog wel gedaan. Kindje ligt zo goed als helemaal ingedaald en ook bijna vast in m'n bekken. Dus dat is al een heel goed teken! Verder groeit het nog steeds goed. Ben zelf inmiddels 7kg aangekomen en m'n ijzer was ook weer prima! Dus ik hoef niet aan de ijzertabletten (ielll!)
Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn foto's en op de 3D echo! @ Geejaw; eerder in de week veel onrust las ik, maar gister gelukkig goede uitleg van je vk en alles weer wat meer onder controle voor je gevoel. Fijn! Ook heel gunstig dat baby is ingedaald en al bijna vast ligt in je bekken. Dat kan maar alvast goed zijn! @ e1ke; wat een geregel elke dag met slapen zo. Wat is de reden dat je niet alleen mag slapen van de gyn (dat heb ik even gemist denk ik ) Bellypaint was dus een leuke verrassing voor je vriend! @ Lieffff; vermoeiend he, die laatste loodjes met nog 2 kindjes rond lopen. Goed om wat meer rust te pakken, maar niet altijd makkelijk of zelfs niet altijd haalbaar. Ik vind het voorbereiden op weer een kleintje ook zo heerlijk, geniet er echt van! @ 3ebaby; och meid toch, wat naar dat je je zo rot voelt Gelukkig lijkt alles met de baby goed te gaan, maar de mama is ook belangrijk! Wat zou jou op dit moment rust in je hoofd geven denk je? @ mamavang; oei, schouder uit de komt klinkt enorm pijnlijk! Je bent ook nog druk met je huis en de woningbouw lees is? Irritant hoe je soms overal (langdurig) zelf achteraan moet he :x Indalings- of voorweeën; check! Heb dit nu op 3 verschillende dagen gevoeld, 1x hield het zelfs 4 uur aan, gepaard met veel harde buiken (in pure rust). Wilde echt net de vk bellen toen het ineens ook weer weg was. Verder moet ik maandag en donderdag werken en dan verlof!!! Mijn hoofd wil nog wel, maar mijn lijf doet niet zo goed meer mee... Heb een to-do-lijstje gemaakt en ga daar rustig mee aan de gang de komende weken! Spannend wanneer ze geboren zal worden. Het mag al over 4 weken, maar kan zo ook nog 8 weken duren Woensdagavond krijg ik een zwangerschapsmassage (cadeautje van een vriendin!) Lijkt me wel lekker ontspannen!
@mama Larissa: ik zie nu pas dat we precies gelijk lopen Ik heb ook al voorweeen/indalingsweeen gehad. Heb trouwens toen wel even de vk gebeld omdat ik dat gevoel alleen heb gehad na het strippen. Moet echt rustiger aan doen, maar idd zo moeilijk! Daar komt bij dat ik gewoon nog zo'n 7 weken moet...Maandag mag ik weer naar vk, heb ook weer wat verzakkingsklachten helaas, had ik pas met 39 weken bij de 2e en nu dus nu al...Maandag maar ff over hebben. Die flauwe laatste loodjes ook!
Klopt Lieffff, beide op 21 augustus uitgerekend, mooie datum Verzakkingsgevoel had ik erg vroeg, vanaf 16 weken al ofzo Bij de oudste heb ik dit nooit gehad! Het gekke is alleen, dat dit gevoel sinds een aantal weken weg is, terwijl baby nu juist groter is en meer drukt op de onderkant. Ik mag dinsdag weer naar de vk. Vraag dames; wat doe je aan vocht vasthouden? Sinds gistermiddag zijn met name mijn voeten dik en ik merk dat ik minder uit plas, dan wat ik drink. Zie het ook op de weegschaal, ineens 800 gram zwaarder in 1 dag Vanavond trouwens een enorm drukke baby!!! Ze is al 2,5 uur aan het trappen en duwen *Love it!*
Meer drinken Minder zout eten Bewegen Voetjes hoog (kussen onder matras) Mijn kleine knurft is ook heerlijk bezig vanavond Heb tegenwoordig veel last van m'n onder rug Vooral in de ochtend als ik wakker word niet tof
Ik heb een beetje last van vocht vasthouden nu het zo warm is. Niet heel erg gelukkig. Beebje is hier ook erg druk, al sinds vanmiddag. Hij is vast zenuwachtig voor de voetbal Ik heb trouwens lekker 3 weken vakantie en aansluitend verlof! Jeej heerlijk tot half november vrij!! Nou ga ik weer verder voetbal kijken.
Bedankt voor de tips! Heb net ook een tijdje met mijn voetjes in een koud badje gezeten, voelde ook wel fijn Straks inderdaad iets onder het matras leggen, nu pas naar bed na de voetbal. Was spannend!!!
Hoi meiden, Hier gaat het slapen gelukkig nog goed. Helaas wel een aantal keer naar de wc maar val gelukkig gauw weer in slaap. Verder gaat het hier wel goed, hoewel ik wel klaar ben met zwanger zijn. Misselijkheid neemt weer toe en merk dat me buik echt in de weg zit. Ik kijk zo uit naar het genieten van de kleine en me weer goed voelen. Ik lees dat er een paar meiden last hebben van verzakking. Dat lijkt me echt naar! Is daar nog iets tegen te doen of te voorkomen? Vocht vasthouden gelukkig zelf niet zoveel last van. Moet zeggen dat ik het ook niet heel erg vind dat het nu minder warm is Brandnetel thee is geloof ik ook goed voor vocht afvoer. Mama Larissa kan me voorstellen dat je schrikt van je 800 Gr. hopelijk ben je dat nu weer kwijt? En straks heerlijk verlof, dat kan ook helpen. Lekker veel met de beentjes omhoog Geejaw fijn dat het gesprek goed is gegaan. En dat het met de kleine goed gaat. Vanaf wanneer doen jullie zeil op het bed?
hier ook opgezwollen handen.. Gisteren bij huisarts bd laten meten.. was 128/92 dus nog redelijk laag voor mijn doen maar toch elke week bij houden. Gyn belde ook nog en de streptopkokken zijn weer uit mijn urine dus de afgelopen kuur is aangeslagen.. nu hopen dat ie even weg blijft.. slapen.. pff.. elk uur naar de wc.. Lang leve de po-stoel van de thuiszorg anders moest ik elk uur trap op en af want boven n emmer ging ook niet meer.. maar gelukkig overdag regelmatig een tukje.. Ik heb het echt helemaal gehad met deze zwangerschap en van mij mag ze komen.. Mijn leven staat zo stil op het moment en ik wil gewoon weer wat gaan doen.. ik snak ernaar om eens met n poetsdoek te wapperen of een wasje te draaien.. kun je nagaan.. knuf voor jullie dames..
In tegenstelling tot jullie hoop ik zo dat de kleine man blijft zitten tot 40 weken!! Ik ben er nog niet klaar voor,mentaal niet maar ook zijn kamertje is nog niet af vanwegen de verbouwing van de zolder!! Ik zie dat ik gelijk loop met nog 2 dames,leuk!! Hier een last van vocht,wel veel plassen en het draaien in bed gaat ook moeilijk
Dames als eerste veel sterkte met de laatste loodjes! Vooral degenen die er een beetje doorheen zitten, ik hoop dat jullie het nog even op kunnen brengen. Ik merk dat de één zoiets heeft van 'laat maar komen', terwijl de ander nog wel een paar weekjes wil wachten. Zo staat ieder er toch anders in! Ik vind het nu ook wat zwaarder worden hoor, vooral als het warm is. En ik houd sinds afgelopen weekend ook ineens veel vocht vast. Vooral zondag, mijn trouwring zat vast om mijn vinger terwijl die normaal heel ruim zit! En ik plaste ook bijna niet, terwijl ik wel veel dronk. Dus met de voeten omhoog voor de tv op de bank gehangen en na een tijdje moest ik veel plassen en werd het minder. Sinds zondag komt en gaat het een beetje. En slapen...tja ik moet er minimaal 2 keer uit om te plassen en dan val ik ook niet mee in slaap. Vanmorgen maar blijven liggen toen mijn man eruit moest. Je hebt zo weinig aan je dag als je uitgeput uit bed komt en ik heb steeds in mijn achterhoofd dat je het beste uitgerust aan de bevalling kunt beginnen, dus neem ik mijn rust maar. Inmiddels is de babykamer eigenlijk wel klaar, gisteren nog wat laatste spulletjes gehaald. Vorige week de bevalling besproken met de vk en de liggingsecho gehad, kleine ligt met het hoofdje naar beneden zoals verwacht. Het is nog niet helemaal ingedaald, het hoofdje kon nog een beetje bewegen. Het bespreken van de bevalling vond ik wel fijn, gelukkig was de vk het overal mee eens. Waarschijnlijk ga ik op de baarkruk bevallen vanwege mijn bekkenklachten. Gevoelsmatig mag de kleine wel komen, ik ben zo nieuwsgierig! Mamalarissa, wat een mooie foto van jullie meisje en wat een prachtige babykamer hebben jullie! Mooie volle kast ook
Hé hallo! Hier gaat het allemaal ook nog goed! Baby is de ene dag drukker dan de andere dag; maar vandaag was het weer een lekker druk dagje. Heerlijk dat getrappel! Mijn nachten worden ook wel moeizamer moet ik zeggen. Toen ik nog niet zwanger was hoefde ik nooit 's nachts naar het toilet, maar nu... Lijkt wel of het elke nacht erger wordt! Nouja, tot nu toe val ik vrij vlot weer in slaap. Dus dat is wel fijn! Qua in slaap vallen als ik net in bed lig is het weer anders: voordat ik m'n plekje en goede houding gevonden heb... dan zijn we wel een poosje verder. Dus tegenwoordig lig ik echt vroeg in bed! Ik heb afgelopen weekend omdat we het bed toch moesten verschonen een zeiltje erop gelegd. Had zoiets van dan ligt ie maar vast. Kreeg ook de tip van de VK om dit rond de 34 weken te doen. En ach, je merkt er toch niks van! Liever 2 weken voor niets, dan nét te laat en m'n bed naar de filistijnen. Verder begint de nieuwsgierigheid met de dag erger te worden! Heeft ze veel haar, op wie lijkt ze en ga zo maar door! Ben echt al aan het aftellen.
Hier ook veel toilet bezoekjes door de nacht,verschrikkelijk!! Ben heel erg blij met een wc op de badkamer Vandaag is de kleine man ook erg druk,bij de vk was vandaag weer alles goed...altijd fijn! Ik zit nu op 9kg,netjes
Kruimel is erg druk hier en ik vermoed dat i n half uur geleden is gedraaid (nu n dwars ligger) man man man wat deed dat zeer!!!! Morgen naar de vk kijken of die er wat van kan maken Snachts wakker worden bah hier is 4a5x per nacht geen uitzondering Heb de uitvinding van het jaar gedaan Kon slecht douchen door t lange stilstaan Heb nu n klein bijzet tafeltje ingepakt in 2 vuilniszakken en ben daar heerlijk relaxed op gaan zitten (Douche is 90x90) super lekker relaxed gedouched heerlijk
Idd veel plassen en daarna weer in slaap komen, das het grootste probleem. Kleine uk is dan direct weer aan het stuiteren waardoor ik geen slaaphouding kan vinden. Gister weer bij vk geweest, bloeddruk 110/65, dus netjes. Ik ben tot nu toe 5 kilo aangekomen, dus daar ben ik heel tevreden over. Omdat ik toch in het zhuis ga bevallen, onder begeleiding van vk maak ik me nu wat zorgen hoe ik in het ziekenhuis kom zodra bevalling begint. Mijn eerste twee bevallingen gingen gewoon snel dus vind het best spannend hoe het allemaal gaat want wordt eerste zhuisbevalling... Morgen 34 weken, gaat best hard. Wordt erg nieuwsgierig nu...
@plassen bijna geen last van. Ik slaap gewoon de hele nacht door. Heerlijk! Alleen nu we op vakantie zijn slaap ik slecht vreselijke bedden hier en we lagen met dl op een kamer maar ik ben er achter dat ik daar dus echt niet tegen kan. Ben minstens 5 keer wakker geworden van dr en kon ik heel slecht weer in slaap komen. Nu ben ik op een matras op de overloop gaan liggen en nu nog maar 2 keer wakker geworden vannacht. @misha slim idee van dat tafeltje! Hier op vakantie hebben we een bad en thuis niet dus hier lig io elke dag even in bad. Echt heerlijk! @liefff dat is spannend als je vorige bevallingen zo snel zijn gegaan. Hopelijk kan je dan nog op tijd in het zh zijn. @beebje hier is errug druk sinds 2 weken. Ben ik helemaal niet gewend van dl die was niet zo druk in mn buik. Vind het wel leuk dat ie druk is. Doet geen pijn gelukkig.