mamavang niet meer actief zie ik... Hopelijk gaat het wel goed met je! Knuffel! (als je dit ooit nog leest!!!) Hoe gaat het verder met jullie dames? En met de kindjes? Ik hoop dat alle kindjes nog veilig binnen zitten bij mama en goed groeien! Plassen; 1x per nacht of gewoon als ik wakker word (is vaak tussen 6.00 en 7.00 uur, als ons grote meisje ook wakker wordt). Zeiltje op bed; ik vond dat 3 jaar terug zo broeierig, warm en zweten, bah! Ga het wel doen, want mijn vorige bevalling begon met het spontaan breken van de vliezen, maar ik denk bij 36 weken pas. Slapen; gaat wat minder, ben de laatste paar dagen zo benauwd steeds en werd vannacht erg onrustig en paniekerig wakker om 4.10 uur. Geen idee waar dat vandaan kwam, maar kon wel huilen Gelukkig toch weer in slaap gevallen en heerlijk uitgeslapen tot 9.45 uur (dochter was logeren bij opa & oma, omdat manlief en ik gister uit eten gingen en lekker even een avondje voor onszelf hadden gepland). Bijslapen heeft me goed gedaan (en manlief ook!) Nieuwsgierig; enorm!!! De zwangerschap is al met al zeer snel voorbij gegaan voor mijn gevoel, maar ik heb het idee dat deze laatste weken zullen kruipen. Zeker nu ik verlof heb en dus geen verplichtingen meer. Ben zo benieuwd wanneer de bevalling gaat beginnen! Zal het eerder zijn dan bij de oudste (38w4d) of juist later? Spannend! Hier nog steeds een drukke baby in mijn buik, heerlijk! Op de dag dat ik 36 weken ben heb ik mij laatste echo, voor groei en ligging. Ben heel erg benieuwd wat het geschatte gewicht zal zijn en met welk gewicht ze uiteindelijk geboren wordt. Ik heb het gevoel dat ze niet heel klein zal zijn, al hoop ik toch niet op een 4(+)kg baby Zelf vermoed ik dat ze zo'n 3700-3800 gram zal zijn bij 40 weken, we zullen zien!
Zwangerschapslijst: 01 augustus LaCantina - jongen - 3e kindje 03 augustus Muts4011 - meisje - 1e kindje 06 augustus debsel82 - jongen - 2e kindje 10 augustus Kinderwens87 - ? - 1e kindje Nephthys - ? - 1e kindje 11 augustus mamamarcella - meisje- 3e kindje 13 augustus Kaatje1603 - ? - 2e kindje - geplande KS Loreley - ? - 1e kindje 14 augustus La femmetje - meisje - 2e kindje 15 augustus 3ebaby - ? - 4e kindje Nyn - meisjes - 3e & 4e kindje mamavang -meisje - 2e kindje 16 augustus Wannabemom24 - meisje - 2e kindje 17 augustus smiley80 - meisje - 2e kindje - geplande KS Djoess - meisje - 1e kindje 18 augustus Jon - jongen - 2e kindje rose83 -? - 2e kindje Mika03 - ? - 1e kindje Patruusje - jongen - 1e kindje 19 augustus Misha85 - jongen - 1e kindje 21 augustus Jenala - jongen - 2e kindje BabyAngel - jongen - 3e kindje Mama Larissa - meisje - 2e kindje Ronja - meisje - 2e kindje - inleiding bij 38 weken Lieffff - ? - 3e kindje 22 augustus Tassie74 - meisje - 1e kindje 23 augustus Geejaw - ? - 1e kindje Humava - jongen - 2e kindje 26 augustus Peachy - jongen - 1e kindje 28 augustus e1ke - meisje - 1e kindje Mamsvan - meisje - 2e kindje Jessie2005 - meisje - 3e kindje 29 augustus daan23 - jongen - 1e kindje 30 augustus laura123 - jongen - 1e kindje 15x meisje 11x jongen 9x ? verrassing -
@ Geejaw; nog bloedverlies gehad? Ik hoop van niet! @ mamamarcella; hoe gaat het met je bloeddruk? @ e1ke; zijn jouw suikers nu onder controle met medicatie en wanneer komt je vriend weer thuis? @ 3ebaby; hoe gaat het met de groei van jullie beeb?
Hier zit ik er aardig doorheen. Ik heb zoveel last van mijn bekken dat ik geen kant op kan. Ook heb ik nog steeds veel harde buiken die toch wel vervelend worden zo nu en dan. Ik probeer in het weekend zo veel mogelijk rust te pakken. En niet te denken hoe ik de week weer door ga komen. Het kamertje schiet nu gelukkig op. We moeten nog een lamp en gordijnen halen, maar weten al wel wat we willen. Mijn man is nu het wiegje aan het verven, die komt bij ons op de kamer. Verder moet er nog wat decoratie opgehangen worden en dan is het klaar. Kleertjes hangen gewassen in de kast, commode is ingericht, ledikant staat klaar, dus wat dat betreft ben ik blij. Ik ben bezig om een geboorte tegel te borduren. Die is ook bijna klaar, behalve de geboorte datum natuurlijk. Als hij helemaal af is plaats ik een foto, ben er helemaal trots op.
Nee! Niet meer in die mate dat ik opnieuw het ziekenhuis moest bellen. In overleg met verloskundige daar ook afgesproken dat wanneer het gewoon een kleine veeg is of een drupje ik niet hoef te bellen. Dit is volgens haar niet schadelijk en hoef ik dus ook niet in paniek te raken. Wanneer het in de richting van een maandverbandje vol á la een menstruatie is gelijk bellen! Verder heb ik afgelopen vrijdag m'n 1e reguliere controle gehad in het ziekenhuis. Bij mij is het nu standaard om elke x een echo te krijgen (en dát vind ik helemaal niet erg! ). Kindje is inmiddels nog meer ingedaald. Dus da's heel fijn! Verder ligt het qua groei van de beentjes/buikje een weekje voor. Ik heb vanaf het begin m'n twijfels al gehad over de termijn van m'n zwangerschap en heb altijd vermoedt dat ik al een week verder ben. Dit werd min of meer wel bevestigd.. maar ze zei zelf al: het is nooit helemaal precies te meten. Dus we houden de 'oude' termijn gewoon aan. Het gewicht was nu 2360gram en ze wordt geschat op 7 pond bij geboorte.. Dus ben heel benieuwd ! Nog 2 weekjes werken en dan eindelijk verlof !
Hallo.. Willen jullie mij (weer ) op het lijstje zetten.. vanwege privacy toestanden helaas profiel moeten verwijderen. Nu hopen dat ik met rust gelaten wordt.. Uitgerekend 15-08 - 2e kindje - meisje
Zwangerschapslijst: 01 augustus LaCantina - jongen - 3e kindje 03 augustus Muts4011 - meisje - 1e kindje 06 augustus debsel82 - jongen - 2e kindje 10 augustus Kinderwens87 - ? - 1e kindje Nephthys - ? - 1e kindje 11 augustus mamamarcella - meisje- 3e kindje 13 augustus Kaatje1603 - ? - 2e kindje - geplande KS Loreley - ? - 1e kindje 14 augustus La femmetje - meisje - 2e kindje 15 augustus 3ebaby - ? - 4e kindje Nyn - meisjes - 3e & 4e kindje GuuNie -meisje - 2e kindje 16 augustus Wannabemom24 - meisje - 2e kindje 17 augustus smiley80 - meisje - 2e kindje - geplande KS Djoess - meisje - 1e kindje 18 augustus Jon - jongen - 2e kindje rose83 -? - 2e kindje Mika03 - ? - 1e kindje Patruusje - jongen - 1e kindje 19 augustus Misha85 - jongen - 1e kindje 21 augustus Jenala - jongen - 2e kindje BabyAngel - jongen - 3e kindje Mama Larissa - meisje - 2e kindje Ronja - meisje - 2e kindje - inleiding bij 38 weken Lieffff - ? - 3e kindje 22 augustus Tassie74 - meisje - 1e kindje 23 augustus Geejaw - ? - 1e kindje Humava - jongen - 2e kindje 26 augustus Peachy - jongen - 1e kindje 28 augustus e1ke - meisje - 1e kindje Mamsvan - meisje - 2e kindje Jessie2005 - meisje - 3e kindje 29 augustus daan23 - jongen - 1e kindje 30 augustus laura123 - jongen - 1e kindje 15x meisje 11x jongen 9x ? verrassing -
@ Jenala; wat naar dat je er zo doorheen zit qua pijn in je bekken Het meer worden van de (soms pijnlijke) harde buiken herken ik. Heel vervelend! Ben je nog aan het werk, wanneer start je verlof? Wel fijn dat voor de baby bijna alles in orde is! Dat geeft ook rust denk ik. Ben benieuwd naar je geboortetegel! @ Geejaw; gelukkig blijft het bloedverlies beperkt en hoef je er niet steeds voor te bellen. Hopelijk blijft dit zo! Echo's zijn nooit erg he alhoewel je de baby nu niet meer mooi in beeld krijgt (vind ik). Mooi gewicht van jullie meisje. Knap hoor, dat je tot 36 weken werkt! @ GuuNie; Balen dat je je profiel moest verwijderen door omstandigheden, maar gelukkig ben je op deze manier weer terug! Hoe gaat het verder met je? Hier ook alle babykleding gewassen en gestreken in de kast (maat 50 - 56 - 62). Heerlijk om te doen, maar wel veel werk. Mijn moeder maakt dit voor ons kleine meisje (plaatje is van internet, uiteraard niet onze naam en de bamboe stokjes zitten er ook niet aan):
@jenala balen van je bekken. @geejaw gelukkig gaat het goed met je naar omstandigheden. Hopelijk blijft je bloedverlies zo weinig mogelijk of stopt het natuurlijk helemaal. @GuuNie wat vervelend dat je je profiel moest verwijderen. Hopelijk gaat het nu. @mamalarissa dat ziet er leuk uit! Vervelend dat je benauwd bent. @hier begin het een beetje zat te worden. Heb sinds vorige week erg last van mn bekken en heb weinig fut, ben snel moe, vind het sneu voor dl dat ik zo weinig kan doen. Ik hoop dat ons beebje ergens rond de 38/39 weken komt. Maar dl was er met 40+4 dus ik ga er maar vanuit dat deze ook rond die tijd zal komen. We moeten nog een commode kopen dat gaan we dinsdag doen. Zaten eerst te twijfelen maar het lijkt me toch wel handig om er 2 te hebben. We gaan gewoon een goedkope bij ikea halen. Dan ga ik de rolgordijnen nog op maat knippen en we moeten nog een gordijn kopen. Whaa ik wil het nu ineens af hebben!
@mama Larissa: ik zit al een tijdje thuis helaas ivm mijn bekken. Leuk wat je moeder aan het borduren is. Ik ben ook met Woezel en Pip bezig. Erg leuk. Mijn dochter kwam met precies 40 weken, maar van mij mag de kleine wel met 38 weken komen. Ik ben alleen bang dat hij niet naar verzoeken luisterd, haha.
Ow ja, dat heb je volgens mij al eens verteld, sorry Heel naar, als je niet meer op of om kunt van de pijn. Ik moet zeggen (even heel hard afkloppen) dat mijn bekken sinds een week ofzo minder pijnlijk is... Wellicht omdat de kleine toch iets is ingedaald? Daarentegen kan ik moeilijk zitten, omdat mijn buik echt hoog zit (tegen mijn maag aan) en dat voelt vervelend... Wat ben jij aan het maken van W&P? Foto! @ Humava; spannend he, wanneer de kleine besluit te komen! Ik denk dat dit gevoel nog erger wordt zodra we de 37 weken grens bereikt hebben Nog een paar dingen en dan is jullie babykamer er ook klaar voor zo te lezen, leuk!
Hallo dames.. Fijn om weer terug te zijn ook! De persoon in kwestie ook maar meteen op de negeer lijst gezet en dus na overleg met beheer n nieuw profiel mogen maken.. Ik leef zo met jullie mee.. Heb het zelf ool echt helemaal gehad.. Vrijdag hele ochtend in zkh doorgebracht.. Bloeddruk was aan hoge kant ondanks meds en khad(heb nog steeds) erg veel hoofdpijn.. Dus urine en bloedonderzoek gehad en aan de ctg gehangen.. Morgen om 11.45 weer controle bij eigen gyn.. Ik slaap nu sinds 3 dagen ook beneden snachts ipv alleen overdag.. Ik kom niet meer overeind pff. Mn bekken doen zo mega zeer.. Nog n paar weekjes volhouden.. Hopelijk nog maar 2 ipv 4.. Gelukkig doet buikbeebje het prima..
He bah GuuNie, een pretje dus! Ik merk iedere keer weer dat het geen fabel is "de laatste loodjes wegen jet zwaarst" Het is ook echt zo!! (ik zal het wel gemist hebben maar wat rot dat je zo "weg gepest" bent...sommige meiden zijn echt verschrikkelijk bot!!) Hier staat eindelijk de babykamer,straks even lekker alles poetsen en dan ga ik beginnen met de wasjes en inrichten van de kasten. Zometeen naar de huisarts want ik heb 1 oog die zo dik en ontstoken is dat ik haast niet meer erdoor kan kijken. Als ik nu zou moeten bevallen springt mijn oog eruit geloof ik
@ GuuNie; ik hoop zo voor je dat je op tijd bevalt, dit is bijna niet meer te doen zo voor jou Is er wellicht sprake (mede ook door nu je hogere bloeddruk) van een inleiding binnenkort? Knuffel!!! @ BabyAngel; goed bezig met het kamertje zo te lezen! Lekker he, om daar mee bezig te zijn Beterschap met je oog, klinkt pijnlijk en vervelend... Hier het hele weekend een mega druk meisje in mijn buik en ook vandaag is ze weer volop aanwezig. Wat is dat toch genieten!!! Ik ben vorige week al rustig aan met mijn 'to-do-lijstje' begonnen en nu ik echt verlof heb, kan ik daar lekker mee verder aan de slag. Vanmiddag bijvoorbeeld rompertjes kopen bij Zeeman en stoffen letters bij Xenos oid. Wil een geboorte slinger van rompers met haar naam erop maken Zo nog wat laatste dingentjes strijken, dan is de kledingkast weer helemaal gevuld met schone en gestreken spulletjes!
Hier verlof!! Wat is dat fijn zeg! Zag net de weersvoorspellingen, daar word ik dan weer iets minder blij van.. De meesten hebben het wel beetje gehad geloof ik, hier zelfde hoor. Hoop zo deze keer eerder te bevallen dan de 40 weken. Maar andere twee waren er pas na 41 weken. Dus moet er maar niet teveel op hopen.
Hallo allen.. Net bij de gyn geweest.. Bloeddruk was 150/100 dus m'n meds zijn verhoogd. Donderdag weer controle van bd en urine en maandag weer afspraak bij de gyn.. Buikbeebje is wonderbaarlijk genoeg gedraaid en ligt nu dus netjes met haar hoofdje naar beneden.. De keizersnee is dus niet geplanned.. Het hangt nu volledig van mijn bloeddruk af hoe het nu verder gaat en of mevrouw zo blijft liggen.. pff.. Ik had zo gehoopt op een einddatum maar de kans op een normale bevalling is natuurlijk ook wel lekker! nog even doorbijten en afwachten dus..
Jaa ik las het . Ik ga van de week het badje opblazen en dan maar met dl de hele dag in het badje zitten. Vind het warme weer normaal heerlijk maar nu kan ik er niet zo heel goed tegen. Gelukkig woon ik dicht bij de kust dus hier is het niet zo heet als in het zuiden of oosten van Nederland.
Ik als het ook net van die hitte golf Ik moet dus echt m'n trouwring af gaan doen... Hopelijk gaat dat nog lukken voor de echte hitte aanbreekt!
Dat is een hoge bloeddruk GuuNie Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden! Ik denk dat als die bloeddruk zo door blijft gaan, ze je wellicht bij 37 weken wel in willen leiden. Is toch een tijdbom, zo'n hoge bloeddruk... Hoop het voor je, dan heb je toch een soort einddatum. Snap dat je daar nu op had gehoopt, je lijf is op. Nog 'even' en dan is ze er! Hittegolf; pfffff, ik zit er ook niet op te wachten nee. Kan sowieso al niet enorm goed tegen de warmte, maar nu helemaal niet meer. Alhoewel ik warmte en zon liever heb dan donkere dagen en/of regen Maar veel drinken, voetjes in het koude water en weinig doen! Foto van hoe 1 van de rompertjes is geworden. Helaas niet de hele slinger, want de naam willen we nog even geheim houden Hartje en letters zijn trouwens donker roze (lijk rood op de foto).