Tja... Ik twijfelde al langer, maar vond Fv toch het makkelijkste. De eerste dag was Mees nog erg misselijk, maar hij deed ook eigenlijk niks met de fles (en speen). Die nacht had hij nog steeds nauwelijks gedronken, wilde hij ook geen speentje en bedacht ik dat we mss tóch maar moesten proberen met bv. Dat ging meteen goed. Nu twijfel ik af en toe juist weer of ik door moet zetten, omdat ik het toch wel pittig vind dat elke voeding voor mij is. Daarnaast doet sinds een paar dagen het aanhappen van Mees even pijn. Daar bovenop de blaasontsteking en hormonen en dan vind je jezelf soms best zielig 😉 Voorlopig gaan we nog effe door in elk geval, maar wrs wel snel kijken voor een kolf. Ik ben geloof ik dus niet de meest aangewezen persoon om jou van advies te voorzien.... Van de naam:
Dus het zijn niet mijn hormonen die boos zijn over die naam verklappen toch ? ik vind het gewoon echt niet leuk, al zou het kindje er over 2 weken zijn, ik ben bang dat iedereen het straks op zijn werk weet, niet meer door hem verteld, maar wel door die twee collega,s :x ja ik twijfel wel een beetje, stom vind ik dat
E1ke heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt! Dat zou ik ook hebben in jouw geval. Ik ben benieuwd van de gyn zegt en of hij/zij je een beetje gerust kan stellen. Debsel82 Ik vind het heel goed dat je bv in ieder geval probeert! Zelf heb ik (nog) geen ervaring maar ik snap dat het heel intensief is en vermoeiend. En de blaasontsteking maak het er dan ook niet makkelijker op! Sterkte! Jenala kun je een beetje je rust vinden en de tijd doorkomen? Het zou wel wat zijn he, als de kleine zich eerder aandient! Mamsvan ik zou ook boos zijn hoor! Dat je je verspreekt tot daar aan toe, maar aan een collega die jij amper kent en ook nog eens raar doet, daar zou ik ook echt niet blij van worden! Zou hij het uit enthousiasme hebben verteld ofzo? Vanmorgen hebben we weer controle gehad. Alles was weer prima in orde vannacht was nogal onrustig doordat ik veel buik- en rugkrampen heb gehad. Nog steeds geen regelmaat of echte weeën De vk wilde ook niet voelen of ik al ontsluiting heb omdat het geen zin heeft zei ze. Al zou ik het hebben, dan zou het nog weken kunnen duren. Aan de ene kant denk ik van: neem maar de tijd kleintje, aan de andere kant ligt mijn oma heel slecht en zit ze echt te wachten totdat het geboren wordt. Zo dubbel....maar het is de natuur en je kunt niks afdwingen helaas...
nee degene aan wie die het versprak was degene die samen met zijn vrouw flink raar doet, laat ik zo zeggen, zijn vrouw is ook zwanger en even ver als mij en ergens in contact hebben met elkaar is het mis gegaan, wat weet ik nog steeds niet en opzich interseert me ook niet zoveel, maar hij doet in elk geval heel raar, dus dat hij het verspreek oke, dat kan gebeuren, die collega vroeg iets over ons zoontje en over mij (hoog zwanger) en toen zei mijn vriend ja we zeggen dan bijvoorbeeld wel, (naam-zoon) spring niet zo op bed/bank want anders kan je (naam baby) mijn buik dus verkeerd raken, mijn zoon is nogal druk en begrijp niet helemaal dat als mama op bed ligt of mama op de bank ligt hij dan rustig bij me moet zitten en me niet als klimrek gebruiken dus wie weet heeft die collega het misschien helemaal niet goed gehoord, tegen de andere collega (ik denk inderdaad uit enthousiasme verteld) die ken ik dus totaal niet, heb haar 1 x gezien met een sinterklaas feest en ondanks dat ze wel aardig over komt en ik inmiddels er wel een beetje ken van zijn verhalen vind ik het toch echt jammer dat die dat gewoon tegen haar zegt, dus heb hem flink afgesnauwd gister, het is een type die het niet geheim kan houden ik had er gister flink kritiek over, was gewoon echt kwaad :x ik ga toch ook niet op facebook de naam neer knallen of het aan iemand daar vertellen, nee
Net terug van gyn, de 21e ligt nu officieel vast! Kleine is nog niet ingedaald en heb totaal geen ontsluiting. Dus denk niet dat ze veel eerder komt. Moet wel vanaf nu elke donderdag terug aan ctg(had een weekje vrij gekregen). Gelukkig niet meer 2 keer per week gyn zei voor de rest dat infectiegevaar erg klein is ivm streptokokken als ik antibiotica krijg. Met inleiden is daar zeker tijd genoeg voor. Ook direct naar ziekenhuis als weeen beginnen of vliezen breken. Verder wordt suiker geprikt bij men meisje op de kamer, enkel bij schommelingen wordt het couveuse. Ben al wat geruster. Wel spijtig dat vaste gyn op verlof is en ze er dus niet bij zal zijn. Goed, nog 17 dagen max, aftellen kan beginnen!
Wat een vervelende situatie zo Ik snap echt dat je boos bent hoor. Je maakt toch de afspraak om het geheim te houden, doe dat dan ook. En je twee keer verspreken vind ik een beetje raar eerlijk gezegd. Wil hij het nog wel geheim houden? En Hoe reageerde hij toen je boos werd?
E1ke dat is goed nieuws! Fijn dat je niet meer 2x per week hoeft en dat je nu ook een officiële datum hebt. Gelukkig gaat het goed komen met de antibiotica! En het is jammer dat je eigen gyn er niet is, maar je hoeft je in ieder geval niet zo'n zorgen meer te maken nu! Fijn hoor!
@Loreley En hoe is het nu overdag? Kom je nog een beetje uit de voeten? @Mamsvan Ik snap je wel hoor...zou het ook echt niet leuk vinden, vooral als je zelf heel erg je best doet om je niet te verspreken. En dat die collega is gaan googlen op wat er op rijmt??? ..sorry hoor.. #raar
Aaaah superlief, Thanks!! ❤️ Zou mooi zijn als je oma het nog mee mag maken... Hopelijk laat de kleine niet te lang op zich wachten en houdt oma het vol tot die tijd. Jij ook sterkte!
Nee niet je hormonen!! Al zou ik zelf tegen helemaal niemand gezegd hebben. En twijfelen is zeker niet stom!!
Op zich dus goede berichten meis! Lekker aftellen en nog even genieten van de tijd samen. Nog even en je meisje is er! ❤️
@ mamsvan: Ik ben al eerder depressief geweest, maar was al ruim een jaar stabiel met de medicatie die ik kreeg. Gelukkig kan ik nog wel genieten van mn dochter en van de kleine dingetjes in mn zwangerschap, zoals al het gerommel in mn buik. Hier is het nu verder weer rustig. Dus ik ga er maar van uit dat hij niet voor donderdag komt. Wel erg veel last van mijn bekken. Gelukkig kan mijn dochter zelf bekers enzo van de keuken naar de kamer brengen, want met 2 krukken kan ik bijna niets meer mee nemen.
@jenala Sterkte meissie... Depressie is niet niks natuurlijk! Gelukkig houden ze je in de gaten en geniet je wel van kleine mooie dingetjes.
Dank je wel. Ik krijg het nu ineens op mn heupen, haha. Ik heb vrij veel zelf genaaid voor de babykamer. In principe ben ik klaar. Maar vannacht bedacht ik me dat ik nog een dekentje wil maken voor in de wagen. Want ik denk dat de omslagdoek erg warm is voor nu. Dus nu ga ik 2 dagen voor de bevalling nog maar een dekentje maken
Haha, wel lekker wat omhanden dan 😉 Gaat de tijd lekker snel! Plaats je effe een fototje als het klaar is?
@debsel82 dankjewel! Ik hoop ook dat ze het nog even volhoudt. @Karin76 De krampen zijn sinds gisterenmiddag minder, maar ik heb nog wel een soort beurs gevoel in mijn buik. Ik merk wel dat ik sinds gisteren veel vaker moet plassen en ook meer honger heb. Voelt toch echt alsof er van alles verandert, maar wanneer het echte werk begint moet ik nog maar zien haha @Jenala wat leuk dat je veel zelf naait! Ik ben een paar weken geleden begonnen met wasbaar maandverband te maken (beetje geitenwollen sokken type haha ) maar ik merk dat de kleine de naaimachine echt verschrikkelijk vindt. Drukken en schoppen, echt niet fijn meer! Dus ik heb al een tijdje niets gedaan. Lijkt me wel erg leuk om zelf babykleertjes te kunnen maken Ik ben ook benieuwd naar het dekentje Voor die van ons heb ik een behoorlijk dik dekentje gebreid, misschien iets te warm voor nu maar wel lekker voor in de winter.
Eike, mooi dat de datum nog vast staat Karin76, ja ik vind dat ook heel raar, tot zover ik weet houdt ze gelukkig geheim en ze begreep waarom ik er kwaad over was, Jenala : gelukkig kon/kan je genieten van je zwangerschap, wel naar hoor depressief, heb je er verder ook therapie bij ? ja dat is handig he dat je dochter dat kan, hier kan mijn zoontje gelukkig ook zelf drinken inschenken, niet dat die altijd wilt pfff hij is best druk eigenlijk, hij kan zo op de bed of bank gaan springen en niet goed luisteren als ik en zijn vader zeggen doe het niet hij vraag nu wel sinds zaterdag, wanneer komt de baby nou ? wanneer komt ze ! haha zo lief ik heb een dikke en een dunne deken, nou ja ik heb ze nog niet, als het goed is heb ik ze donderdag, dan word het bezorgd, of vrijdag, mijn moeder heeft gekocht voor me ben ik iemand vergeten ? sorry nou ik heb vandaag controle gehad, via een mini echo kunnen zien dat ze inderdaad goed is gedaald, der hoofdje zit nog wel een beetje los maar andersom gaan liggen doet ze waarschijnlijk niet meer, ik heb gevraagd of ik bijvoorbeeld haar neusje zou kunnen voelen als ze draait en ze zei dat dat heel goed mogelijk is tijdens de echo zag ik ons kleine meid met een duim in der mond en met der oogjes dicht, ik merkt in de wachtruimte al op dat ze sliep want ik merkte dat aan de manier hoe ze er bij lag de enigste wat nog miste was zzz op de echo Hahaha (zzz van slapen) mijn gewicht was goed, mijn bloeddruk ook, heb wel even bloed moeten prikken om me ijzer te bekijken, in febrauri had ik genoeg maar wie weet hoe het nu is ? voor de rest heb ik gehoord dat ze me sowieso niet willen laten lopen tot minimaal 41 weken, ze zijn bang gezien mijn eerdere bevalling dag ik kan uitscheuren, en dat willen ze voorkomen, ze hopen het is wij dat de kleine voor week 40 zich zelf aan dient