Zwangerschapslijst: 9 augustus Felicia A - ? - 3e kindje 10 augustus Nephthys - ? - 1e kindje 13 augustus Loreley - ? - 1e kindje 15 augustus GuuNie - meisje - 2e kindje 17 augustus Tillit - meisje - 1e kindje 18 augustus Jon - jongen - 2e kindje 19 augustus Jenneken - jongen - 1e kindje 21 augustus BabyAngel - jongen - 3e kindje Mama Larissa - meisje - 2e kindje Lieffff - ? - 3e kindje 23 augustus Geejaw - ? - 1e kindje Humava - jongen - 2e kindje 26 augustus Peachy - jongen - 1e kindje cd28 - ? - 1e kindje 28 augustus e1ke - meisje - 1e kindje - inleiding bij 39 weken Mamsvan - meisje - 2e kindje 31 augustus Karin76 - meisje - 1e kindje Lov14 - jongen - 1e kindje 6x meisje 6x jongen 6x ? verrassing Bevallen: 24 juli - debsel82 - Mees 26 juli - Patruusje - Max 28 juli - 3ebaby - Nieck 2 augustus - Misha85 - Dean 4 augustus - smiley80 - Zyara 7 augustus - Jenala - Nathan 10 augustus - ros83 - zoon -
Gefeliciteerd! Een bevalling van 2 uur... wow. Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal wanneer je daar de puf voor hebt voor nu: geniet er lekker van! @ Loreley: hier is het op momenten ook onprettig inderdaad. Aan de andere kant, ik vind het nog veel erger als ik hem niet voel (komt nu vaker voor dan voor het indalen)! Ik voel het verschil tussen een harde buik en de baby goed, wel krijg ik vaak een harde buik doordat de kleine man zich afzet of beweegt! Wat fijn dat je inmiddels al ontsluiting hebt en dat het gerommel niet voor niets is... Ik heb geen flauw idee hoe het er hier inwendig voor staat... Donderdag weer op controle... @ mamsvan: die hik, hihi ja die herken ik! Erg grappig als je buik zo op en neer gaat he. Lijkt me vreselijk om nu midden in de verhuizing te zitten.. Veel succes!
@rose83 gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! @jenala hopelijk is alles snel.goed met Nathan en mag hij lekker mee naar huis. @loreley wat fijn dat je bmm al verstreken is en je al 2 cm hebt! Hopelijk begint de bevalling nu snel echt! @cd28 ik houd wel vocht vast denk ik aangezien ik verleden week 2.5 kilo was aangekomen maar heb er geen last van en ik zie het ook niet aan mezelf. @mams van haha ja dat hikken, grappig hè! Deze beeb heeft niet zo heel vaak de hik 1 of soms 2 keer per dag. Maar mn dochter had echt tussen de 2 en 6 keer per dag de hik dat was echt erg! @hier is de kleine ook erg bewegelijk op het moment. Weet niet wat ie doet maar heb soms ook echt steken van onder. Alsof hij zit te duwen naar beneden ofzo.
die vingers vooral s nachts ik word er 4 a 6x per nacht wakker van, ik moet gewoon echt warm wrijven die vingers, ik hoop echt dat snel afgelopen is, ik merk dat ik er ook soms last van heb overdag die hik bewegingen is inderdaad leuk, de kleine hier heeft ook een favoriete slaap houding hihi is ook echt leuk om te zien als ze schop zie je buik zo op en neer gaan tja ik had liever ook later verhuisd, maar het gezien ons huidige woonomgeving echt de beste oplossing zo snel mogelijk te verhuizen we wonen echt veel te klein. we hebben ook veel hulp van collega,s van mijn vriend en gelukkig voor ons zijn de vloeren nog goed in het nieuwe huisje en ook een paar muren, er moet nog wel wat gebeuren maar in principe is dat nog weinig het kan zo in 2 weken opgelost zijn, maar had het liever anders gezien, maar het idee dat ik straks mijn beide kinderen een eigen kamer kan aanbieden is al een mooi idee en daar doen we het voor
Gefeliciteerd rose83, geniet maar meid! Ik ben dan toch maar op weekend vertrokken. Er rommelt niets behalve harde buiken savonds. Had vorige week geen ontsluiting en ze is nog steeds niet ingedaald. Had het bevallingskwartier gebeld en die zeiden dat een uur en half geen kwaad kon voor de antibiotica. Eigen gyn niet kunnen bereiken. Kans is echt klein dat ze komt en heb echt nood aan wat tijd met mijn vriend, want sinds hij terug is van amerika heb ik hem amper gezien. Hij is hier chef in restaurant en moet resto in miami ook deels runnen. Die werkuren zijn ook niet leuk, maarja... dit wordt beter zls we verhuizen. Dat vocht in mijn handen word ik ook gek van, heel de dag slaapt mijn hand. Dat zal ik echt niet missen, de stampjes wel. Al is mijn meid relatief rustig vandaag. Hik heeft ze soms, een keer of 3 per dag.
Oh ja... die handen.. of nouja, vooral m'n vingers. Verder totaal geen last van vocht. Ja, met dat gigantisch warme weer laatst; maar volgens mij had iedereen daar last van. hihi! Verder hier nog steeds gerommel. Veel harde buiken en vanonder veel druk op m'n vagina, lijkt net alsof ze eruit wil Verder ontzettend veel last van hele waterige afscheiding, twijfel soms of het vruchtwater is. Maar dat is het (helaas!) toch echt niet. Donderdag weer op controle, wil toch vragen of ze eens vanonder wil kijken/voelen hoe het ervoor staat. Mijn moeder heeft namelijk tot 6cm ontsluiting gewoon rondgelopen en bij toeval kwamen ze er tijdens een controle achter dat ze al zover was. Nou weet ik dat dit soort dingen niet echt erfelijk zijn, maar toch spookt het door m'n hoofd.. Alhoewel je wel veel hoort dat bevallingen van moeders en dochters redelijk hetzelfde zijn..
als dat waar is, hoop ik het ook Mijn moeder deed over oudste 24u en de andere 3 kids deden er 7 a 5 en half uur over om uit te komen (de laatste was ik zelf )
@Rose83: Gefeliciteerd! Super fijn dat de bevalling ook zo snel is gegaan. @E1ke: Ook mijn handen slapen de hele dag. Blijft een vervelend gevoel. Morgenochtend word ik thuis gestript, ben heel erg benieuwd wat dit gaat opleveren! Hoop alleen niet dat het een al te vervelend gevoel is. Heb echt geen flauw idee wat ik kan verwachten!
Alle kersverse mama's gefeliciteerd! Ben benieuwd naar jullie verhaal. Hier ook erg last van vocht in mijn voeten en handen. 'S nachts erg veel wakker hierdoor en ook door het plassen(grr!) Gisteren de "magische" 37 weken bereikt. Eigenlijk best gek idee, want ik keek hier erg naar uit, maar nu het zo ver is denk ik ok... En nu!? Hoe lang gaat het duren? Het voelt ook erg dubbel, omdat ik het heerlijk vind om zwanger te zijn, maar ook zo nieuwsgierig ben naar de kleine prins.. Daarnaast voel ik echt 100 dingen in mijn buik en denk ik bij elk dingetje wat iets pijnlijk is is dit het begin? Of heb ik iets verkeerd gegeten? Haha Ook is de kleine nog heel erg druk! Zo druk dat ik zelfs bang ben dat hij zich helemaal heeft omgedraaid, maar dat zullen we donderdag wel te horen krijgen bij de vk. Oh dames ik ben "pas" 37 weken dus laat staan hoe jullie je voelen..
@Love14 Oh heel herkenbaar. Sinds gister ook 37 (krijgen trouwens een meid) en prompt vandaag opeens pijn helemaal boven in mijn buik, en daarna opeens last van mijn onderrug. Dan denk je toch...eeeh... Moet wennen aan het idee dat ze in principe vanaf nu gewoon zou kunnen komen...
Sinds ik de 37 weken grens ben gepasseerd vind ik de tijd echt zoooooo langzaam gaan. En als deze beeb ook pas na 40 weken komt net als onze dochter dan moet ik nog wel even.
@Karin76 gek idee he! Is het wel weer weg getrokken? Ben benieuwd wie er het eerst is is het je eerste? @Humava ojee.. Ik vond de tijd heel erg langzaam gaan tot ongeveer 2 maanden geleden.. Toen ineens ging het allemaal zo snel! Ben benieuwd hoe ik de komende weken ga beleven.. Rommelt er ook nog niks?
Humava, ik heb precies hetzelfde gevoel hoor. Tijd kruipt.. Vanmiddag naar vk geweest, alles prima. Laten kijken of ik gestript kon worden. Na al twee bevallingen zou je denken van wel maar helaas Er was wel opening maar nog geen ontsluiting, was wel domper moet ik zeggen. Nou ja, voel me goed dus hobbel nog maar even door. Mn wens om eens niet de 41 weken te halen moet ik maar laten schieten.
@Love14 Ja, het is onze eerste ja...best wel spannend hoor.en wat jij zegt had ik ook sinds een maand ofzo..opeens gaat het zo snel! in mijn hoofd zat ik nog in week 32 maar het was toch echt al 34...hihi Prompt krijg ik net een berichtje van iemand: "rommelt het al? het is volle maan he, worden veel kindjes bij geboren"...eeeerm...okaaay @Liefff Oh maar je hebt nog ff tot 41 weken toch? Gelukkig voel je je verder nog goed.
@lov14 nee geen gerommel op regelmatig harde buiken na. Alleen die zijn niet pijnlijk dus zegt niks. Maar bij dl ook niks vooraf daar begonnen de weeën met 40+3 s.avonds en de volgende dag is ze geboren dus misschien gaat het nu ook zonder voortekenen. @liefff balen dat je nog niet gestript kon worden. Ze kijken dan wel snel bij je! Hier pas na ruim 40 weken evt strippen volgens mij.
Humava, had er zelf om gevraagd vandaar. Bij andere twee ook pas gedaan bij 41/40 weken. Maar het rommelt al paar dagen dus vandaar dat ik het zelf graag wilde.
Oh vandaar. Wel jammer dat ze niks voor je kon doen. Hopelijk hoef je niet tot 41 weken door te lopen.
@liefff het kan nog! @Karin78 haha wie weet! Hier is nog niks aan het rommelen. Wel gigantisch moe terwijl ik vanmiddag nog een dutje had gedaan en net wat lichte "ongesteldheidspijn" maar is weer weg getrokken. Ik denk niet dat het vanavond gaat gebeuren bij mij.. Wie weet de volgende volle maan haha @Humava spannend! Je weet ook gewoon echt niet hoe het gaat lopen.. Die onzekerheid maakt het soms lastig