Laatste 10 weken afteltopic Augustus!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muts4011, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hier precies zo! Ik dacht vlak voordat ik zwanger werd dat we een jongentje zouden krijgen mocht het nog een keer lukken om (goed) zwanger te blijven, maar toen ik 8 weken zwanger was werd ik wakker en wist ik ineens 100% zeker dat het weer een meisje zou worden. Heel gek gevoel, maar zo sterk en gelukkig klopte het!

Fijn gevoel is dat he :)

Toen onze jongste dochter pas 3 weekjes oud was, hoorde ik een hele mooie en aparte meisjes naam op de TV. Ik wist toen gelijk dat als er in de toekomst nog een kindje zou komen en dat zou weer een meisje zijn, dan zou ze DIE naam krijgen.
    Inmiddels is dat moment al bijna 3 jaar geleden en de naam van toen wordt inderdaad de naam voor ons meisje (+ nog een 2e naam)!

Wat eng trouwens dat je steeds bloedverlies hebt gehad! Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden.

Hahaha, hier net zo! Ze is bijvoorbeeld vandaag al bijna de hele dag bezig. Schoppen, draaien, duwen :)

Snap wel dat je moest wennen aan het krijgen van een jongentje, als je zelf dacht dat het een meisje zou zijn.

Leuk, ik zet het erbij op de lijst!

Dank je wel, zeker concreet zo he :)

Geboortekaartje doen wij via kaartje2go.nl.
    Vorige keer ook een mooi kaartje uitgezocht daar en nu weer in dezelfde stijl als toen, leuk!

Waarom twijfel je aan de naam die je al zo lang in gedachten hebt? Wat vind je man er van?

Humava: wat een mooie buik!!!

Misha85: wow, 5 namen :D

Bevalling: vorige keer een Remifentanyl pompje gehad en dat is me slecht bevallen.
    Mocht het deze keer weer nodig zijn, dan ga ik voor een ruggenprik.
    Ik hoop echter dat het lukt zonder medicatie!

Babykamer: onze oudste is voordat ik zwanger was, vanuit de babykamer naar haar nieuwe kamer gegaan. De babykamer hoefde dus weinig aan gedaan te worden.

Ik heb wel 'nieuwe ' meubels (kast / commode / ledikant) aangeschaft via Marktplaats. Onze oudste is nog niet zindelijk, dus ik gebruik haar commode nog voor haar en ik wilde gewoon graag 'iets nieuws' voor de nieuwe baby.
    Lang op haar moeten wachten (1,5 jaar vanaf pilstop, 2 miskramen en onverwacht MMM traject) dus ik shop erg graag voor haar :)

2. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Zwangerschapslijst:

03 augustus
    Muts4011 - meisje - 1e kindje

10 augustus
    Kinderwens87 - ? - 1e kindje

11 augustus
    mamamarcella - meisje - 3e kindje

13 augustus
    Kaatje1603 - ? - 2e kindje - geplande KS

15 augustus
    3ebaby - ? - 4e kindje

16 augustus
    Wannabemom24 - meisje - 2e kindje

17 augustus
    smiley80 - meisje - 1e kindje geplande KS
    Djoess - meisje - 1e kindje

18 augustus
    Jon - jongen - 2e kindje
    rose83 -? - 2e kindje
    Mika03 - ? - 1e kindje

19 augustus
    Misha85 - jongen - 1e kindje

21 augustus
    Jenala - jongen - 2e kindje
    BabyAngel - jongen - 3e kindje
    Mama Larissa - meisje - 2e kindje

22 augustus
    Tassie74 - meisje - 1e kindje

23 augustus
    Geejaw - ? - 1e kindje
    Humava - jongen - 2e kindje

26 augustus
    Peachy - jongen - 1e kindje

30 augustus
    laura123 - jongen - 1e kindje

7x meisje
    7x jongen
    6x ? verrassing

-

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Over de bevalling: mijn vorige bevalling vond ik vrij pittig. Ik heb toen ook een ruggenprik gekregen. Toen mijn meisje geboren was trok mijn baarmoeder niet samen, waardoor ik ruim 2,5 l bloed ben verloren en ik moest gelijk naar de ok.

Gelukkig voel ik tot nu toe geen angst voor de bevalling. Ik laat het maar over me heen komen. Geen 2 bevallingen zijn hetzelfde, dus ik hoop dat het deze keer wat soepeler gaat.
    Ik hoop wel dat mijn gevoel zo blijft, want het lijkt me niet fijn om met angst naar de bevalling toe te leven.

Hebben jullie ook zo last van het zuur? Ik neem maar weer een rennie, gelukkig helpen die nog bij mij.

4. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    @ mamma Larissa

Ja we konden niet kiezen dus waarom niet alle 5 :D
    4 en 1 roepnaam ;)
    Z'n vader heeft er ook 4 :)

Hoe kwam iedereen er echter dat je zwanger was
    En was je er lang mee bezig ?

Ik had zon voorgevoel en m'n borsten deden zeer wat niet echt normaal was voor mij en heb 1 week voor dat ik ongi moest worden een test gedaan en die was binnen 2 sec knal blauw :)

We waren er al wel mee bezig maar hadden besloten toch nog even te wachten tot we verhuisd zouden zijn en ik weer werk zou hebben.
    En ik zou die mnd na m'n menstruatie weer aan de pil gaan
    Maar mijn kleine mopje zat er al :)

1 mnd ontpillen en 2e mnd was t raak
    (Nog steeds geen andere baan en nog geen ander huis;) )

5. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0

Oh ja echt wel :(
    Zeker als ik op m'n rechter zij lig.
    Maar laat m'n kleine huurder het nu prettiger vinden dat ik op m'n rechter zij lig:(
    Hij begint altijd gelijk te stampen en te draaien als ik op m'n linker zei lig hij schopt me dan echt zeer :(
    en dan is maagzuur niet zo erg :D

Rennie helpt mij ook goed :)

6. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Hi! Hier ook aan het aftellen. :) Ben 21/08 uitgerekend maar word ingeleid met 38 weken. Ik kan niet wachten!

We hebben een zoontje (19/08) en krijgen nu een dochter.

7. Lieffff

Lieffff Lid

26 mei 2014
    66
    0
    0
    Limburg
    Jaaaaaa!! Afteltopic augustus, wat gaat dat ineens toch weer snel.
    Ik doe graag mee!

Ik ben op 21 augustus uitgerekend van ons derde kindje, een verrassing. We hebben eenzoon en dochter van 6 en 4.

Ik moet zeggen dat ik best wel zenuwachtig ben voor de bevalling ondanks dat ik al twee mooie bevallingen heb gehad. De oudste in 6 uur thuis en de jongste was er binnen 3 uurtjes, ook thuis.

Gezellig om samen af te tellen!

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Wat een gezelligheid, hier, dat komt vast omdat we al kunnen aftellen;).
    Ik ben via IVF (1e poging) zwanger geraakt. Dus ja het testen mocht ik vanaf een bepaalde tijd na de terugplaatsing doen. Ik dacht echt dat ik ongesteld ging worden aangezien ik wakker was geworden met hevige menstruatiekrampen. Maar toch liet de test een 2e streepje zien. Ik was totaal overdonderd.

Verder zit ik helaas al thuis vanaf 11 weken zwangerschap. Dit, in verband met een hele lage bloeddruk, laag Hb en schildklierperikelen. Ik was de eerste maand dat ik thuis was ontzettend duizelig zodat ik nauwelijks kon lopen of staan. Zelfs met zitten werd ik niet lekker. Daarna werd ik steeds slapper met flauwtes en trillen en flinke hoofdpijnen.
    Dus ja, de zwangerschap is voor mij meer een kwestie van uitzitten. Hoewel ik de laatste week toch weer wat fitter ben. Gisteren voor het eerst wezen wandelen in het bos. Want winkelen is tot nu toe ook geen feest geweest. Ik wilde wel uiteraard, maar ik stond al snel te tollen op mijn benen en wilde weer naar huis om op de bank te gaan liggen.
    Ik hoop dat het inderdaad steeds beter gaat zodat ik ook lekker kan genieten.
    Genieten doe ik wel heel veel van ons kleine meisje. Ze is zo druk (gezellig) in mijn buik! Maar poeh, de bewegingen worden steeds wilder en groter.
    Trouwens, wat mij opvalt, als mijn man aan het stofzuigen is, dan wordt de baby heel erg druk. Ik denk dat ze een hekel heeft aan het geluid.

9. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    het is voor mij trouwens mn 2de kindje ik heb al een zoon van 13 uit een eerdere relatie
    ik was er van overtuigt dat ik weer een zoon zou krijgen omdat ik bij mijn zoon ook totaal geen zwangerschaps kwaaltjes heb gehad en nu dus ook niet mn vriend had vanaf dag 1 al geroepen het word een meisje en was ook allen maar bezig met meisjes namen bedenken en ja hoor hij had gelijk op de 20 weken echo had hij het al gezien
    de naam hebben we gelijk diezelfde avond nog gevonden vl wou graag alvast kijken en we heb er gelijk 1 gevonden
    het geboorte kaartje hebben we ook al uitgezocht deze week krijgen we de proefdruk

we zijn niet lang bezig geweest voor ik zwanger werd in okt gestopt met de pil en in dec positieve test

bedje heb ik ook van mp gekocht en de commode van mn schoonzus overgenomen de kinderwagen hebben we van mn schoonouders gekregen badje ook van mp

mn buik begint nu echt te groeien zal zo foto plaatsen buikfoto van 28+5 10333471_296691727173356_6245167875111918272_o.jpg

10. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Zwangerschapslijst:

03 augustus

10 augustus

11 augustus
    mamamarcella - meisje- 3e kindje

13 augustus

15 augustus
    3ebaby - ? - 4e kindje

16 augustus

17 augustus
    smiley80 - meisje - 2e kindje - geplande KS

18 augustus
    Jon - jongen - 2e kindje
    rose83 -? - 2e kindje
    Mika03 - ? - 1e kindje

19 augustus

21 augustus
    Ronja - meisje - 2e kindje - inleiding bij 38 weken
    Lieffff - ? - 3e kindje

22 augustus

23 augustus
    Geejaw - ? - 1e kindje

26 augustus

30 augustus

8x meisje
    7x jongen
    7x ? verrassing

-

11. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ Jenala; jeetje 2,5ltr bloedverlies, dat is heftig! Gelukkig ben je er nu (nog) niet bang voor. Zodra dit wel komt gelijk bespreken!

@ Misha85; je hebt gelijk, als alle 5 de namen bij elkaar passen, waarom niet? ;)

@ Ronja; spannend bij 38 weken inleiding! Mag ik vragen naar de reden?

@ Kaatje1603 & smiley80; mag ik vragen naar jullie reden voor een geplande KS?

@ Lieffff; wow, jij bevalt snel! Kijkend naar de vorige keren, dan is dit 3e kindje er met een uurtje ;)

@ Tassie1974; och wat balen dat je al vanaf 11 weken zwangerschap thuis zit met zoveel kwalen :(
    Heb je eerst al enorm lang moeten wachten op een zwangerschap en kun je er nu alsnog niet van genieten zoals je zou willen.
    Dan duurt het ook lang tot je 40 weken bent!
    Gelukkig lijkt het nu iets beter te gaan, misschien dat deze laatste 10 weken je beter doen dan de afgelopen 30 (26) weken.

Namen; Wij houden het op 2 namen (gewoon voor de leuk, geen doopnaam en ook geen vernoeming)

Gaat iemand van jullie vernoemen?

Hoe lang bezig tot zwangerschap; van mijn oudste dochter was ik in de 2e maand na pil stop zwanger en de zwangerschap verliep perfect!

Op haar 1e verjaardag stopte ik opnieuw met de pil en gingen we voor nummer 2.
    In de 6e ronde was ik zwanger, maar helaas werd dit een MA bij 7w2d
    In de 2e ronde na mijn MA was ik alweer zwanger, maar dit werd een paar dagen later al een vMK bij 4w4d.
    Daarna lukte het niet meer zo en had ik ook ineens sterk het gevoel dat er 'iets mis was'.

Ik was al 3x snel spontaan zwanger geworden, maar het voelde ineens niet meer goed bij mij.

14 maanden na pil stop doorverwijzing gevraagd aan de HA en door naar de gyn. Daar bleek mijn FSH waarde ietsje verhoogd en er werd verder onderzoek gedaan naar mijn AMH waarde (die zegt iets over je eicel voorraad en eicel kwaliteit). Dit bleek nog maar 0.3 te zijn, terwijl het tussen de 0.9 en 2.0 zou moeten zijn.
    Iedereen was verbaasd, maar dit bevestigde wel mijn eigen gevoel dat er iets mis was. En dit kon ook de 2 miskramen verklaren.

Er werd besloten dat ik IVF nodig had en ik ben toen in November gestart met de eerste IVF poging. Echter groeide er maar 1 follikel en werd de IVF poging gecanceld. Ik wilde geen punctie laten doen op 1 follikel (want dan ben je gelijk je 1e vergoede poging kwijt).
    Het groeien van slechts 1 follikel bevestigde echter wel dat mijn
    eitjes dus echt flink aan het opraken waren (en ik was toen 30 jaar).

Omdat er met mijn mans zaad niks mis is, wilde ik graag een (escape) IUI, om toch gebruik te maken van dat ene ei wat er gegroeid was onder de invloed van de IVF hormonen.

Toen ik dit plan met mijn arts besprak had ik gelijk het gevoel dat dit wel eens positief uit zou kunnen pakken. Geen idee waar dat gevoel vandaan kwam, maar het was erg sterk. Op de dag van de IUI ook een heel goed gevoel en de dagen erna bleef dat.

Op 9dpo testte ik al heel licht positief en op vrijdag de 13e was officieel mijn NOD en was ik 4 weken zwanger!!!

Voor ons gevoel groeit er dus echt een wonder meisje in mijn buik en we kunnen stiekem niet wachten tot ze hier eindelijk is!!!

12. LaCantina

LaCantina Lid

3 jun 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad een wondermeisje :) gelukkig bestaan er tegenwoordig van deze trajecten, al zal het best erg intensief zijn.

Op 1 augustus ben ik uitgerekend van een lief jongetje, we zijn zo benieuwd naar hem!
    De hele zwangerschap gaat goed, maar heb vanaf 16 weken al serieuze bekkenklachten en gauw veel pijn. Beetje een domper zo in deze laatste zwangerschap. Ondanks dat is het weer heerlijk genieten van zo'n klein hummeltje in m'n buik. Heb steeds een (erg) lage bloeddruk, alle echo's waren goed, namen paraat, babykamer zo goed als af en proefdruk geboortekaartje komt deze week.
    Baby 1 was een erg heftige bevalling, 10u over gedaan en zoon woog 4kg. Baby 2 verliep snel, hectisch, bloederig en dochter woog 4,5kg. Nu heb ik 2 groeiecho's gehad en de kleine groeit gemiddeld, gelukkig. Ben benieuwd wanneer dit kleintje komt.

Ik zal mezelf ook even op het lijstje zetten.

Zwangerschapslijst:

01 augustus
    LaCantina - jongen - 3e kindje

03 augustus

10 augustus

11 augustus

13 augustus

15 augustus
    3ebaby - ? - 4e kindje

16 augustus

17 augustus

18 augustus
    Jon - jongen - 2e kindje
    rose83 -? - 2e kindje
    Mika03 - ? - 1e kindje

19 augustus

21 augustus
    Lieffff - ? - 3e kindje

22 augustus

23 augustus
    Geejaw - ? - 1e kindje

26 augustus

30 augustus

8x meisje
    8x jongen
    7x ? verrassing

13. LaCantina

LaCantina Lid

3 jun 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh dit werd blijkbaar een lijstje zonder kleur...;)

14. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Zwangerschapslijst:

01 augustus

03 augustus

10 augustus

11 augustus

13 augustus

15 augustus
    3ebaby - ? - 4e kindje

16 augustus

17 augustus

18 augustus
    Jon - jongen - 2e kindje
    rose83 -? - 2e kindje
    Mika03 - ? - 1e kindje

19 augustus

21 augustus
    Lieffff - ? - 3e kindje

22 augustus

23 augustus
    Geejaw - ? - 1e kindje

26 augustus

30 augustus

8x meisje
    8x jongen
    7x ? verrassing

-

15. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Dat zijn flinke kindjes LaCantina!
    Spannend hoe groot dit mannetje zal zijn bij de geboorte.
    Ik vermoed dat jij een Juli mama wordt ;)

16. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Nog een augustus mama! Ik ben 6 augustus uitgerekend van ons tweede zoontje We hebben al een mannetje van bijna 5.

Bij onze oudste was het in de 2e maand raak en nu in de 3e ronde. Mogen dus zeker niet klagen.

Ik heb nu een stuk meer klachten dan bij hem destijds. Veel last van rug/bekken en verschrikkelijk moe. Ik ben ook echt aan het aftellen tot mijn verlof. Ik stop met 34 weken, dus nog heel even doorbijten ;)

Naam en geboortekaartje zijn we al over uit, geen vernoeming! Bevalling kijk ik wel naar uit. De eerste duurde zo'n 12 uur, met uiteindelijk wee-opwekkers omdat de persweeen wegvielen (hij lag scheef met zijn hoofd in het bekken en kon er bijna niet uit) maar toch gelukt zonder verder ingrijpen. Heftig geweest, maar juist daarom denk ik dat deze wel eens veel makkelijker zou kunnen zijn...

Liefs

17. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Zwangerschapslijst:

01 augustus

03 augustus

06 augustus
    debsel82 - jongen - 2e kindje

10 augustus

11 augustus

13 augustus

15 augustus
    3ebaby - ? - 4e kindje

16 augustus

17 augustus

18 augustus
    Jon - jongen - 2e kindje
    rose83 -? - 2e kindje
    Mika03 - ? - 1e kindje

19 augustus

21 augustus
    Lieffff - ? - 3e kindje

22 augustus

23 augustus
    Geejaw - ? - 1e kindje

26 augustus

30 augustus

8x meisje
    8x jongen
    7x ? verrassing

-

18. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Gezellig!

Hoe vind je het om weer een jongentje te krijgen?

Ik vind het zo leuk om bepaalde kleertjes nogmaals aan te kunnen trekken bij dit 2e meisje!

19. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    stiekum hoopte ik wel op een meisje, maar nu ik al zolang weet dat er een jongetje in mijn buik zit vind ik het helemaal leuk! Zou hem nooit meer in willen ruilen voor een meisje ;) Ik had nog wel wat kleertjes van Nils, maar toch is er in 5 jaar wel veel veranderd en sommige dingen vond ik nu dus ook echt al niet meer leuk! Nr. 2 heeft dus heel veel nieuwe dingetjes...

Wij hadden overigens niet heel veel bewaard, omdat we echt dachten dat we het bij een kindje zouden houden...

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wowww wat een lijst,leuk!!

Hoe gaat het met dames,trekken jullie het nog?
    Ik heb denk ik even veel last als een niet zwangeren maar merk wel dat ik snel duizelig wordt als ik moet bukken met dit benauwde weer;)

Morgen om 09:00 moet ik in het ziekenhuis zijn voor een echo,waarschijnlijk de laatste tot aan de geboorte:( dan gaan we hem in het echt zien!:D

Deel Deze Pagina