Laatste 10 weken afteltopic Augustus!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muts4011, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mama larissa: wat lief dat je het vraagt.
    De echo was goed,ze moest even inwendig kijken maar het baringskanaal is vrij.
    Tot nu toe ligt de kleine man nog steeds in stuit:( hopelijk gaat hij nog draaien.

Ik heb ook veel last van de warmte,maar dat zou ik ook hebben als ik niet zwanger zou zijn alleen kan ik nu minder op een dag doen met die hitte.

2. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Inleiding om verschillende redenen. Laaaang verhaal. Maar de prenatale depressie is eigenlijk de druppel. Naast hevige bekkeninstabiliteit en al de zesde antibioticakuur vanwege blaasontstekingen die maar niet weg willen.
    Stom dus. Pittige zwangerschap dit.

Maar, ik probeer ook wel echt nog het mooie en bijzondere te ervaren. Het is m'n laatste zwangerschap.
    Ze is héél beweeglijk. Net als haar broer en die is dat nog steeds. Ben benieuwd. ;)

De bevalling? Heel stom maar ik kijk er naar uit. Ik ben gewoon 'beter' in bevallen dan in zwanger zijn. Mijn vorige bevalling was zó bijzonder mooi. High was ik van trots. Op heel veel maar ook op mezelf. Ik had gewoon een prachtig kind op de wereld gezet!
    Ook al vind ik het natuurlijk ook wel weer heel spannend allemaal..

Trekken jullie de warmte nog?

3. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    zo lief. Dank je!

4. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Flink balen dus :(

Je bevalling klinkt echt mooi je leest er je gevoel van na de bevalling er goed in :)

ik hoop dat kleine man net zo is als ik als baby hij is namelijk ook erg druk in m'n buik :)
    Ik was heel rustig :)

Trek de warmte redelijk goed moet ik zegen :) veel ijsjes eten en lekker bank hangen in n t shirtje :D

Hoe hou jij t vol dan?

@ mamma Larissa
    Ja gelukkig loop ik nog redelijk normaal anders had ik vast kwak kwak kwak gehoord tijdens het lopen :D

5. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Vroeg me af of er dames waren die ook steun panty's gekocht hebben met het oog op spat aders of de wel bekende olifanten pootjes :D

Had eerst n paar van de Lidl maar die zakte me gewoon af :(
    Later 2 paar bij de hema gehaald en die werken echt super ;)
    Blijven goed zitten maar knellen niet (zag de hema variant veel tijdens m'n werk als vervanger voor de dikke aangemeten steunkous)

Ik heb ze al n tijdje en draag ze eigenlijk alleen nog als we ergens heen gaan waar ik lang moet staan/lopen houd (nog) geen vocht vast
    (Klopt onder t nachtkastje :D )

en moet echt zegen dat als ik ze aan heb gehad dat m'n benen geen pijn doen als ik in bed lig (vergeet ze wel eens)

6. Lieffff

Lieffff Lid

26 mei 2014
    66
    0
    0
    Limburg
    Wat mooi hoe je dat laatste zegt, is ook mijn ervaring. Ik vind een zwangerschap echt pittig en negen maanden lang. De bevallingen gingen goed al vind ik het wel weer spannend hoe dit zal gaan. Ben nu nog in de doemdenkfase...wat als ik een keizersnede moet of wat als in stuit ligt...wordt echt beetje gek van mezelf soms.

Vannacht weer slecht geslapen van die stomme hitte. Normaal nooit last van maar nu... Daarnaasr kindje enorm druk vannacht, ook iets nieuws. Fijne dag allemaal!

7. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ronja, zijn die blaasontstekingen reden om de baby eerder te halen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, al 3 antibiotica kuren gehad een hoop huis tuin en keuken middeltjes maar het gaat maar niet over. Wat fijn om te lezen dat er nog iemand is die uitkijkt naar de bevalling, zo voel ik dat ook, maar dat wordt door veel mensen niet begrepen. Zwanger zijn moet je van genieten ook als je alleen maar kwalen hebt. Bevallen vind ik ondanks dat het natuurlijk zeer doet het prachtigste dat er bestaat. Fijn dat ik daarin niet de enige ben.

Vrijdag gaan wij met ouders en zus en zwager een weekendje weg, in een stacaravan. Ondanks dat het vast heel gezellig wordt zie ik er erg tegen op, ik weet dat de bedden daar niet alles zijn en dat zal dus slecht slapen worden. Door de blaasontstekingheb ik veel harde buiken en dat is niet zo prettig. Maandagavond krijg ik een echo om de ligging van de placenta te bepalen omdat die met 20 weken voor de uitgang lag. We hopen maandag dus te weten of ik natuurlijk mag bevallen of dat het een ks wordt.

Het lijkt nu een beetje alsof het alleen maar klagen is merk ik, maar ik kijk echt wel te uit naar ons meisje, vind het heerlijk om de dingetjes voor haar te kopen. Het kamertje is af en het zijn nu echt nog de laatste dingetjes die er moeten gebeuren. Spannend allemaal!

8. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Goedemorgen! Poeh, wat gezellig druk hier! Moet er haast een studie van maken om goed op iedereen te kunnen reageren.. Wel fijn om jullie verhalen te lezen! (in de zin van herkenning, we staan er niet alleen voor..)

Sinds gisterochtend voel ik m'n beeb anders/minder. Heb 's middags de vk even gebeld. Ben zo gewend aan een spartelend mannetje, maar nu is 'ie zo anders in m'n buik. N.a.v. wat ik vertelde aan de vk was zij gerustgesteld.. Het kindje beweegt wel gewoon, maar veel minder tegen de buitenkant van m'n buik aan. Ze dacht dat hij gewoon anders is gaan liggen.. Gisteravond voelde ik 'm ook gewoon weer de hik hebben. Maar vanmorgen merk ik toch weer dat ik me er wat zorgen over maak.. Het voelt zo anders. Gelukkig heb ik om 13.00 een afspraak..(stond al gepland) Zijn er meer dames die hun kindje plots zo anders voelen?

9. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0

Oh wel ff prettig dat je naar de vk kunt al is het alleen maar om je gerust te stellen
    En heerlijk luisteren naar t hartje :) <3

Mijn kleine man is soms zo druk dat ik t echt niet prettig vind
    En soms heeft i gewoon n luie dag en voel ik m op vaste tijden.
    Na dat ik iets heb gegeten dan heeft i vaak de hik :D

Hij is vanacht gaan draaien en ben nu zo benauwd :( lig gewoon te hijgen op de bank :(

Zag dat we even ver zijn :D

10. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    ik heb echte medische gekocht op maat. Was dikke 70 euro armer en kan ze amper verdragen. Voor op het vliegtuig. Daarbuiten draag ik ze niet. Is tegen trombose. Ik heb een staand beroep en heb ze dan nooit aan. Nog geen spataderen. Is dat echt nodig denk je?

11. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Voor mij wel ik heb 10 jaar in de zorg gewerkt en dus veel gelopen en gestaan en heb last van spat aders.
    Niet echt erg maar door de druk van het extra vocht in het been kan het erger worden en t is altijd beter voorkomen dan genezen ;)

Wel zonde van die 70€,een goed aangemeten kous moet strak zitten maar niet zo strak dat je het niet kan hebben :(
    Krijg je ze wel goed aan ?

Je kan t gewoon proberen om ze n dagje (als t koel is) aan te trekken tijdens je werk.
    Neem dan wel gewone sokken/panty's mee voor t geval dat je t niet trekt ;)
    Spat aders hoef je niet altijd te zien
    Soms jeukt je been gewoon en als je dan op de jeukende plek krabt doet t zeer (diep liggende spat ader)

12. Loreley

Loreley Actief lid

5 nov 2013
    423
    2
    18
    Ik zou ook graag mee willen kletsen! 13 augustus ben ik uitgerekend, wat het wordt is een verrassing :)
    Morgen weer controle bij de vk, ik verwacht heel binnenkort toch ook wel een groei echo. Lijkt me heel fijn om de kleine nog even te zien!
    Mijn buik is ongeveer 1 à 2 weken geleden gezakt, sindsdien heb ik echt meer bewegingsruimte en kan ik ook beter fietsen. Of het kindje echt ingedaald is betwijfel ik, maar dat hoor ik morgen wel.
    Wij zijn nog druk bezig met klussen, de zolder moet eerst af en daarna kunnen we de babykamer pas leeg maken. Nu slapen we daar zelf nog. Meubeltjes hebben we al klaar staan :)

13. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    welkom loreley word je niet helemaal zenuwachtig dat je nog niet met het kamertje bezig kan ik ben blij dat het af is op een paar kleine ophang dingetjes na dan

de striae had ik al van mn zoon dus erger kan het vast niet worden heb er niet een mooie buik aan overgehouden en net een hangbuik zwijntje

mamamarcella is wel even lekker er even tussen uit maar wat je zegt die bedden liggen niet al te lekker

14. Geejaw

Geejaw Lid

4 feb 2013
    95
    0
    0
    Ja dat is superleuk! Hij is al niet zo'n prater.. en tonen van emoties helemaal niet. Maar zo op zijn manier laat hij duidelijk merken dat ie superblij is. Vooral vanaf het moment dat de babykamer bezorgd werd.. Hij heeft toen gelijk 's avonds alles in elkaar gezet. Loopt nu stiekem dagelijks het kamertje ook in om even te kijken.. hihi!

Ja superlang bloedverlies.. Moet wel zeggen dat het na een superdrukke dag of bijvoorbeeld een stukje fietsen gebeurde. Ook niet superveel, maar het hoort gewoon niet. Heb me er ook best veel zorgen over gemaakt dat er iets niet goed was met ons kleine meisje! De laatste keer dat ik het had ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Uitgebreide echo gehad, niks aan het handje met de baby. Die zwaaide vrolijk! :D Er zijn 2 uitstrijkjes gemaakt om te kijken of er niets ernstigs aan de hand was en tijdens het onderzoek zelf bleek al dat m'n baarmoedermond extreem goed doorbloed is, dus dat is ook de oorzaak. Weet nu ook waar het vandaan komt, dus dat is nu wel heel fijn om te weten :) Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken!

15. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Baby Angel; je placenta is goed opgetrokken dus? Dat is erg goed nieuws. Maar kleintje dus nog steeds in stuit... Denken ze dat hij nog gaat draaien uit zichzelf?
    Zou jij voor een versie gaan als hij zo blijft liggen?
    Of voor een vaginale stuit bevalling?
    Of geplande KS?
    Ben ik wel benieuwd naar!

@ Ronja; je hebt een heftige voorgeschiedenis zie ik :( Fijn dat ze met je meedenken en dat je ingeleid wordt rond de 38 weken. Ga je de datum met ons delen?
    Sommige mensen zijn inderdaad beter in bevallen dan in het zwanger zijn. Ik hoop dat je een fijne bevalling zult hebben, dat heb je wel verdiend na zo'n zwangerschap!

@ Lieffff; volgens mij is de kans dat een kindje van hoofd- naar stuitligging draait vanaf 30 weken zwangerschap nog maar een paar %
    Hoe ligt je baby nu?
    Ik snap je doemdenken, heb ik ook gehad.
    Kleine meid heeft heel lang overdwars gelegen en ik was zo bang dat ze door zou draaien in stuit.
    Versie wil ik niet, vaginale stuitbevalling ook niet, maar geplande KS eigenlijk ook niet...
    Gelukkig ligt ze nu al sinds 26 weken met haar hoofdje naar beneden.

@ mamamarcella; zwanger zijn kan alleen maar genieten zijn, maar dat is maar voor weinige weggelegd.
    De meeste vrouwen krijgen in meer of mindere mate te maken met lichamelijke of psychische klachten en dat is iets waar je zelf helemaal niks aan kunt doen.
    Jammer alleen dat de omgeving er vaak weinig begrip voor heeft en soms zelfs vind dat je ondankbaar overkomt of zo.
    Blij zijn met een heel gewenst kindje staat volledig los van balen van je klachten!

Ik kan mijn geluk niet op met mijn kleine drukke meisje in mijn buik, maar als ik weer eens amper iets kan doen met mijn grote meisje van bijna 3, omdat ik zoveel pijn heb in mijn rug en bekken, ja, dan heb ik daar gewoon de pest in!

Spannend maandag de echo, hopelijk is ook jouw placenta mooi opgetrokken!

@ Jon; hoe was het bij de vk? Hartje mooi gehoord?
    Ik voel de kleine soms een dagje wat minder en raak dan best snel in de stress. Puur omdat ze normaliter zo druk is, dat ik het rustige niet gewend ben.
    Vorige week donderdag nog zo'n twijfel moment gehad om de vk te bellen, maar niet gedaan. Pas vrijdagavond werd ze weer druk als vanouds.

Hopelijk had je goede controles vandaag!

@ Loreley; wanneer verwacht je dat de zolder en babykamer klaar zijn? Ik zou daar zelf slecht tegen kunnen als alles 'op het laatste moment' gedaan moet worden, maar soms is het niet anders.

Leuk dat jullie nog niet weten wat het geslacht is, verrassing is toch ook wel spannend hoor! (Al zijn wij zelfs naar België gereden om bij 13w2d al een geslachtsbepaling te laten doen, ik kon echt niet langer wachten, hahaha *bloos*)

@ smiley80; dan krijg je er vast niet meer streepjes bij nu, is ook wel fijn ;)

Steunpanty's; hier niet, vorige zwangerschap ook niet gedragen.

Baby met de hik; nog weinig gevoeld tot nu toe.

Morgen om 11.30 uur een uitgebreide 30 weken echo.
    Vk vroeg gister of ik proefpersoon wil zijn om hun nieuwe echo apparaat te testen.
    GRAAG, elke gelegenheid om ons meisje te zien pak ik aan!!!
    Ben ook wel benieuwd naar de groei, vorige (pret) echo leek ze best een flinkerd te zijn :D

16. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Zwangerschapslijst:

01 augustus
    LaCantina - jongen - 3e kindje

03 augustus
    Muts4011 - meisje - 1e kindje

06 augustus
    debsel82 - jongen - 2e kindje

10 augustus
    Kinderwens87 - ? - 1e kindje

11 augustus
    mamamarcella - meisje- 3e kindje

13 augustus
    Kaatje1603 - ? - 2e kindje - geplande KS
    Loreley - ? - 1e kindje

14 augustus
    La femmetje - meisje - 2e kindje

15 augustus
    3ebaby - ? - 4e kindje

16 augustus
    Wannabemom24 - meisje - 2e kindje

17 augustus
    smiley80 - meisje - 2e kindje - geplande KS
    Djoess - meisje - 1e kindje

18 augustus
    Jon - jongen - 2e kindje
    rose83 -? - 2e kindje
    Mika03 - ? - 1e kindje

19 augustus
    Misha85 - jongen - 1e kindje

21 augustus
    Jenala - jongen - 2e kindje
    BabyAngel - jongen - 3e kindje
    Mama Larissa - meisje - 2e kindje
    Ronja - meisje - 2e kindje - inleiding bij 38 weken
    Lieffff - ? - 3e kindje

22 augustus
    Tassie74 - meisje - 1e kindje

23 augustus
    Geejaw - ? - 1e kindje
    Humava - jongen - 2e kindje

26 augustus
    Peachy - jongen - 1e kindje

28 augustus
    e1ke - meisje - 1e kindje

30 augustus
    laura123 - jongen - 1e kindje

10x meisje
    8x jongen
    8x ? verrassing

-

17. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Nou dat scheelt een hoop stress, dat geloof ik meteen!
    Is het nog iets om alert op te zijn tijdens de bevalling, of dat niet?

18. Geejaw

Geejaw Lid

4 feb 2013
    95
    0
    0
    Er werd me tijdens het gesprek wel gevraagd of ik thuis wou bevallen of in het ziekenhuis. Toen gaf ik zelf al aan dat ik graag in het ziekenhuis wou bevallen dus toen was het gesprek eigenlijk over dat onderwerp ook weer vrij snel beëindigd. Kreeg wel sterk de indruk dat de gynaecoloog de voorkeur gaf voor een ziekenhuisbevalling. Dit mag gelukkig wel gewoon met m'n eigen verloskundige. Morgen heb ik weer een afspraak bij de verloskundige en als het goed is gaan we mijn bevalling dan ook bespreken, dus wat ik wel en niet wil etc. Dus ben benieuwd! :)

19. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ik denk ook dat het fijner is om daarmee in het zkh te bevallen!

Geboorteplan bespreken, leuk! Dat staat bij mij voor over 2 weken op de planning.
    Ik wil het kindje graag zelf aanpakken met hulp van de vk. Ze staan daar voor open weet ik, hoop alleen dat het ook lukt op dat moment. Lijkt me zooo speciaal!!!

20. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Ik ben vanmiddag op controle geweest: hartje en vruchtwater in orde. Heb een extra echo gekregen.. Kindje ligt met z'n rug tegen mijn buikwand, dus de bewegingen gaan veel naar binnen.. En toch was ie stilletjes. Maar: op dit moment is 'ie zich heel erg aan het afzetten en doet 'ie me er zeer mee (geen punt, beweeg maar goed, kleine!!). Opluchting hier dus!

Maar, tijdens het meten bleek de groei minder te zijn gegaan de afgelopen drie weken.. Ik moet nu morgen dus naar het zh, gynaecoloog, voor extra controle. Dus toch weer een beetje schrik! (ben best een beetje schrikkerig en dat mag dan weer niet van mezelf, waardoor ik het niet toelaat en ik het opkrop.. Nu proberen het gewoon toe te laten: de wereld vergaat niet, Jon!) Ik zal morgen wel even een update geven..

Deel Deze Pagina