Opnieuw zwanger na miskraam maar zo bang

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Angieebrahim, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

4 december heb ik een miskraam gehad bij 8
    Weken, ik ben nu opnieuw zwanger maar zo bang. Zijn er meerdere vrouwen die die angst ook hebben en hoe ga je daar mee om?

2. Kusho

Kusho Niet meer actief

Hi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je angst kan ik me goed voorstellen, zelf ben ik ook net weer zwanger na een miskraam in augustus te hebben gehad bij 8/9 weken. Ik probeer me er maar aan vast te klampen dat mijn symptomen nu erger zijn dan de eerste keer, en dat het dus 'beter' zit :). Verder probeer ik er zo min mogelijk bij stil te staan; het overgrote deel van de zwangerschappen na de eerste maand gaan goed, dus dat is nu mijn mantra;)

Hopelijk lukt het je angst een beetje van je af te zetten en te gaan genieten van je zwangerschap!

3. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Allereerst gefeliciteerd!
    Hier in 2012 miskraam gehad bij 10 weken... ook nu net zwanger en ontzettend bang!
    Eerst zien, dan geloven gevoel heb ik nu. We moeten die eerste maanden door zien te komen, hoe lastig het ook is met angsten.

4. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Gefeliciteerd meid! :)

Hier na twee miskramen ook weer zwanger. En deze zwangerschap zit gevoelsmatig gewoon goed. Dit had ik bij de vorige twee niet. Tuurlijk vind ik het doodeng. Maar wat mij helpt is de gedachte dat als het mis is, ik er toch niks aan kan veranderen. Daar heb ik geen controle over. Ik doe wat ik kan wat binnen mijn bereik ligt om de kans op een gezond beebje zo groot mogelijk te laten zijn. Voor de rest is het afwachten helaas.

5. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden wat een lieve reacties allemaal en inderdaad jullie gedachtes kloppen ook als het misgaat kan je er niet veel meer aandoen. Toch als ik wat nattigs voel loop ik toch ff naar de wc gaat onbewust
    Heb namelijk wel al een dochter van 7 maar daarvoor ook 2 miskramen gehad. Hopelijk wordt 2015 ons jaar jullie ook veel succes met de zwangerschap en hopen op een plakkertje

6. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Gefeliciteerd! Ik herken je angst. Ik vind deze eerste tijd eigenlijk helemaal niet zo leuk :)
    Toch probeer ik me voor te houden dat ik er zelf geen invloed op heb, en het ook heel vaak wél goed gaat.
    Ik wens je een goede zwangerschap toe!

7. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik ook en 12 weken duren ook zo lang... Wil me er ook nu niet teveel mee bezig houden maar het gaat automatisch... Wij schelen trouwens denk ik 2 dagen, ik denk dat ik nu 4 weken en 3 dagen zwanger ben

8. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Krijg je een vroege echo? Ik tel de dagen echt af :D
    Tot die tijd probeer ik maar te genieten van het feit dat er een nieuw wonder in mij groeit. Al durf ik me haast niet te hechten.
    Laten we hopen dat 2015 een heeeeel mooi jaar voor ons wordt!

9. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga maandag de dokter bellen om te vragen of ze mij een verwijzing
    Kan geven naar het echo centrum dat had ze bij mijn miskraam ook gedaan. Dat geeft je dan toch een fijner gevoel.

Krijg jij eerder en echo?

10. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Goed van je. Ook weer een stap he, om te gaan bellen. Misschien maakt dat het allemaal wat echter.
    Ik krijg de 19e een echo. Zou de 12e al mogen komen, maar heb bewust gekozen voor een week later. Je leest vaker al die twijfels en zorgen na een echo rondom 6 weken. En twijfels en zorgen heb ik al genoeg :D Heel misschien, mocht ik het écht niet uithouden, ga ik iets eerder. Maar denk dat ik de 19e aan ga houden. Dus 7 weken zwangerschap, lijkt me vroeg zat :)

11. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa dat bellen is de volgende stap maar wat goed van jou dat je kam wachten! Maar begrijp het wel en wat kunnen twee dan zelfs lang duren he heb jij trouwens ook zo een last van trekkingen in je onderbuik???!

12. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ook zo herkenbaar. Het is nu wat minder, maar had behoorlijk wat steken achter mijn schaambot. Ook erg veel afscheiding, heb jij dat ook?
    Ik ga er maar vanuit dat het allemaal met het oprekken en het groeien van de baarmoeder te maken heeft. Als ik niks zou voelen, zou het ook weer niet goed zijn, haha!

13. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahah jaaaaa heb ook veel witte afscheiding
    En inderdaad ook van die steken maar schijnt allemaal normaal te zijn lees ik steeds dat had ik bij me miskraam niet dus probeer me daar maar aan vast te houden verder echt een opgezette buik ook en me borsten doen zoooooooooooo pijn niet normaal!!!

14. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik heb dus nooit pijn aan mijn borsten. Ook nu niet :)
    Buik zet wel snel op, maar dit is ook niet mijn eerste zwangerschap.
    Ik heb gewoon weer testdrang, erg he?!

15. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik kon het niet laten en heb net getest. Slaat natuurlijk helemaal nergens op :D
    Toch blij met een vette plus.

16. ashleyy

ashleyy Actief lid

13 jul 2014
    244
    1
    16
    Ik herken je angsten ook.. heb ze ook momenteel en t ergste is dat ik me erbij ga stressen wat al helemaal niet goed is voor de baby.
    Ik had in mijn vorige zwangerschap een buitenbaarmoederlijke maar gisteren weer een echo gehad of het goed zit, was best wel een raar moment gisteren; dan lig je daar weer voor de tweede keer klaar voor een inwendige echo en dan herinner ik me ineens weer de vorige keer dat ze me t verschrikkelijke nieuws vertelde dat mijn eierstok geknapt was door het vruchtje maar dit keer was het anders want er was wat gaande keurig in mijn baarmoeder! Wat heb ik gehuild van blijdschap maar de angst voor een mk blijf ik wel houden alleen iets minder. Probeer ervan te genieten en positief te blijven en je gedachten ergens anders te zetten als je teveel piekert op een moment.. succes

17. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Oh zo herkenbaar, ik vind deze eerste weken ook helemaal niet leuk.
    En het erge is, dat ik ook bang ben dat als ik deze weken doorkom en de kleine uk blijft zitten, ik dan nog steeds niet durf te genieten.
    M'n jongste is geboren met 27 weken, na een helse zwangerschap.
    Ik hoop zo dat het ons gegund is dat we nu mogen genieten.
    Maar probeer echt positief te blijven, kans op herhaling is klein en ik sta nu onder veel betere controle.

18. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Ik heb nog nooit iets zo eng gevonden

19. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Allereerst gefeliciteerd!
    Ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger en heb hiervoor 3 miskramen gehad met 4 weken. Ik blijf me nu steeds testen, door de onzekerheid. Aanstaande woensdag krijg ik een echo, hoop dat dan de onzekerheid wat minder is.

20. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja iedereen voelt een beetje hetzelfde he en diazz ik heb ook nog steeds testdrang hoor en echt wel last van trekkingen in mijn onderbuik ergens hoe moeilijk het ook is proberen positief te zijn al slaap ik snachts ook wel slecht en erg moe! We moeten elkaar maar op de hoogte blijven houden en hopelijk naderen we snel de 12 weken pfff

Deel Deze Pagina