Laatste-10-weken-afteltopic-December 2014 !

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tiepmiep, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DJR

DJR Actief lid

9 nov 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,
    Ook ik mag me toevoegen, eindelijk!! Aftellen...
    Officieel 19 december uitgerekend maar vanwege een aandoening bij onze dochter wordt ik bij 38 weken waarschijnlijk ingeleid!
    Best wel een spannende,onzekere en stressige zwangerschap achter de rug (en nog steeds) dus ben blij als het achter de rug is!
    Ik heb snachts nogal moeite om m'n draai te vinden, jullie nog tips??
    Liefs

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Welkom Djr, vervelend dat je zwangerschap zo gespannen en gestresst is.

Ik slaap snachts ook niet geweldig weet gewoon niet goed hoe ik nog het lekkerst lig heb wel een zwangerschapskussen maar dat ligt ook maar even lekker. Dus heb niet zoveel tips.

3. DienB

DienB Actief lid

17 apr 2014
    223
    0
    0
    Zorg, opstarten eigen kapsalon
    A'doorn
    Had overal op gereageerd maar niet goed gekopieerd voor de volgende pagina dus weg is het weer.... Volgende x weer een poging.

In elk geval beterschap (als ik het goed onthouden heb)

Welkom nieuwe ladies.

4. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    poef zeg vandaag 29 weken komt steeds dichterbijer TIK TAK TIK TAK :D:D en ons kamertje is nog niet helemaal af , ga vandaag even mijn vluchtkoffertje schoon maken , wat wil zeggen wat normaal mijn reiskoffer is hahaha

5. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    zoveel mogelijk gaan relaxen :) en je gedachten verplaatsen bij mij helpt ene boek lezen

6. scrat

scrat Niet meer actief

32 weken!! Mijlpaal! :)

7. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ik moet ook nog iets langer dan 10 weken, maar ben wel nog net in december uitgerekend (de 31e). Leuk! Ik meld me wel vast aan hier :)

8. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe decembermama's :)

Meer eten doe ik niet echt eigenlijk. Moet mezelf soms gewoon verplichten om wat te eten terwijl ik geen honger heb. Dorst heb ik idd ook wel meer. Opeens zin in chocomel terwijl ik dat zelden drink. Wel lekker als het warme chocomel is met slagroom :D

Ik heb zelf een extra kussen in bed liggen ter ondersteuning van mijn buik, dan lig ik een stuk lekkerder, maar verder heb ik eigenlijk geen tips. Slaap redelijk goed :)

9. annebon1986

annebon1986 Actief lid

22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een voedingskussen voor de nacht, scheelt wel wat. Fijn als ondersteuning voor de rug en tussen de benen als je op de zij ligt. Laatste dagen ook minder goed geslapen.. vaak wakker, naar de wc en vervolgens niet meer lekker kunnen liggen.. :( probeer altijd even te douchen voordat ik naar bed ga, das wel altijd lekker!
    Verder in de avond vaak last van rusteloze benen, aarrgg.. dat is echt vervelend!

Hier vandaag officieel 30 weken, jippie! :D hopelijk blijft de kleine nog minimaal 7-8 weekjes zitten!

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant

Oehhhhh warme chocomelk met slagroom krijg er gelijk zin in haha
    En dan met een lekker reep chocolade erbij om te dippen! Oh erg hè?

11. DJR

DJR Actief lid

9 nov 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voedingskussen gebruik ik ook inderdaad. Helaas nog geen nacht kunnen door slapen, veel plassen en toch ook wel piekeren over hoe en wat na de bevalling met de baby.
    Sinds een paar weken ook enorme trek in krijtjes, beton, steen en verflucht (haha mensen verklaren me voor gek!!)! Heb het even aangegeven bij de gyn, bloed geprikt en ja hoor, ijzer te kort. Hoe kan ik me ijzer opkrikken zonder ijzer tabletten te gaan slikken.? Ik kan geen pillen slikken dus probeer dat te voorkomen.... Thnx ☺️

12. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

Hihi ben ik niet de enige ik heb het met schoonmaak middelen en wasverzachter al drink of eet ik het niet het ruikt allemaal zo smakelijk al houd mijn verstand mij wel helder tot nu toe gelukkig..Er gaat heel wat citronella op hier in huis alles even afnemen zolang het maar in huis erna ruikt

Veel bladgroente spinazie en nu ook gebleken is dat je het niet meer beperkt mag eten van het voedings centrum kan je het lekker vaak eten en melk is ijzerrijk.Maar als het extreem laag is zou ik wel even met de huisarts overleggen want dan kan je eten wat je wilt maar dan gaat het niet helpen werd mij altijd verteld.

13. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Zo hier ook gezellig al weer uur wakker , om gek van te worden maar ik zie dat ik niet de enige ben troost me maar met die gedachten.
    En heb de tip met emmer en alles reiniger over genomen godblessed hahaha

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #274 RoIn, 13 okt 2014
    Laatst bewerkt: 13 okt 2014
    Mag ik me ook vast aanmelden?
    Nog 10 en een halve week!

Roosvice ferro mag je wel drinken toch? Wordt vaak geadviseerd bij ijzertekort!

Ik lig ook geregeld wakker 's nachts. Hoort erbij zeggen ze hè?
    Had het de eerste 4-5 maanden ook helaas. .

15. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Hier ook wakker vannacht door twee akelige dromen..
    Hoop niet dat dit het startsein is van op hol geslagen hormonen. Droomde namelijk dat zijn vader onterecht geschuldigd werd voor doodslag en 18 jaar de gevangenis is moest! En dat onze mooie poes een stuk van haar staart miste en ik stond met een schaar en stukje staart in mijn hand en kon me niets meer herinneren.. Om beide dromen hard huilend wakker geworden...vriendlief merkt niets, slaapt gewoon door....gelukkig weekje herfstvakantie;)

16. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ben ook al weer een uur wakker. Al 3 keer moeten plassen en lig te piekeren. Zijn net verhuisd en het komt maar niet af. Ik moet mijn vriend voor elk klusje aan de mouw trekken en word er zo langzamerhand behoorlijk gestresst van.

ik heb ook ontzettend last van hormonen. Gister voelde ik me boos op mijn vriend omdat ik vond dat hij niet stoer genoeg deed! Wat een onzin! Ik weet dan dat het de hormonen zijn en dat ik onredelijk doe, maar ik kan het dan niet uitschakelen! Ontzettend vervelend :(

17. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

Hihi gelukkig kan jij er ook wat mee moet er niet aan denken steeds naar de wc te wandelen . Vervelend he al is het straks makkelijker wnr de kleine er is zijn we het al gewend steeds wkkr te zijn daar troost ik mezelf maar mee haha dat het daar goed voor is.

18. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

Wat barbaars hihi maar is normaal lang leve de hormonen ik droomde bij mijn oudste dat mijn ex mij de keel doorsneed werd wkkr lag hij naast mij heb hem toen zo uit bed geduwd en hij snapte er niks van.

Geniet van je vakantie :) wij moeten nog een weekje dan mogen wij ook

19. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Sorry dames, heb heerlijk geslapen...rond 3 uur een keertje eruit geweest om naar de wc te gaan. Om 8 uur schrok ik wakker van de deurbel.....OEPS, helemaal vergeten...ze kwamen de wieg naleveren:$
    Maar goed ook hoor....was net aan het dromen dat ik aan het bevallen was en mijn vriend niet te pakken kon krijgen...aaarrrrggg :D

Idd roosvice ferro schijnt goed te zijn bij ijzer tekort. In chocolade zit ook veel ijzer :D Wel echte dan. En stroop bevat ook veel ijzer. Melkproducten remmen dan wel weer de opname van ijzer af. Vitamine c bevordert de opname.

20. annebon1986

annebon1986 Actief lid

22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk ook wel goed geslapen, na 2 bagger nachten. Wel paar keer wakker om naar de wc te gaan en 1x van een enge droom.. jakkes! Durfde bijna mijn bed niet meer uit.. ;)

Weten jullie al wat je dit jaar doet met de kerstboom, wel of niet zetten? Ik zit eraan te denken om zo'n houten kerstboom te kopen, mocht ik rond die tijd niet in staat zijn om hem te zetten. Vind die dingen zoo leuk!

Deel Deze Pagina