Laatste-10-weken-afteltopic-December 2014 !

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tiepmiep, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scrat

scrat Niet meer actief

Ik slaap ook slecht. Lig uren wakker snachts nadat ik naar de wc ben geweest.
    En dat onredelijk gedrag herken ik ook. Ik kan ook niks hebben en word gek van mijn man.
    Hopelijk is t tijdelijk.

Ijzertabletten zijn er ook als bruistablet (op recept), dus dat kan ook nog n mogelijkheid zijn misschien.
    Ws zetten wij geen kerstboom dit jaar, niet handig nu. Ook ivm plaatsgebrek door de box e.d.

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nou hier vannacht weer 2 keer op wc bezoek geweest gelukkig zit die naast onze slaapkamer.

Oei lees hier vervelende dromen, heb ik ook geregeld last van.

Iedereen over paar weekjes verlof of zitten er een paar net als ik al helemaal thuis?

Annebon, ik weet ook nog niet wat we met de kerstboom zullen doen voor zoonlief is het wel erg leuk dus misschien anders dit keer wat versiering en een klein boompje.

Ik zal net voor of met Sinterklaas de ks krijgen maar willen dat wel gewoon graag vieren even de datum maar afwachten.

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dat onredelijke gedrag herken ik ook ik liet gister een pot mayonaise vallen en die spatte uitelkaar overal zat mayonaise incl op mezelf ik met me stomme hormonen begin ik hard te huilen en ga manlief de schuld, was niet eens zo maar goed. Die mannen hebben het maar zwaar met ons en onze hormoonmonsters!

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik denk geen echt kerstboom.
    Normaal haal ik een boom op (een echte) maar dat slepen heb ik nu niet zo'n zin in (ziet ook niet op het extra werk te wachten eigenlijk).
    Heb wel wat leuke andere details die ik gewoon neer ga zetten. 1 Is een ding van beukenhout, model kerstboom, met lampjes er inh.
    Dat gaat hem worden denk ik.

Hier ook hele gekke levendige dromen. Maar nog niet zwetend wakker geworden. In de dromen lijk ik het allemaal maar normaal te vinden. Van de week had ik gerookt en gedronken als een malle in mijn slaap. Voelde me wel heel schuldig uiteraard, begreep ook echt niet waarom ik het deed!
    Maar die van die kat is wel heel luguber! bah!:$:D

5. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Floradix helpt goed tegen ijzer tekort.. Deze is er ook in vloeibare vorm.. Gewoon bij de drogist te halen. Maar heeft je vk dan geen tips meegegeven wat je beste kan nemen?

Ben er voor eerst in tijden ook weer vaker af geweest voor toilet bezoek.. Hopelijk gaat dat nu niet elke nacht zo..
    Ik slaap wel beroerd omdat ik zo vaak moet omdraaien.. Geen enkele houding ligt op den duur lekkerder.. Ook niet met een voedingskussen..

Dit jaar geen kerstboom voor ons.. Met straks een box erbij is de woonkamer vol genoeg! Wel wat kleinere versieringen natuurlijk, maar geen echte boom.

En dromen.. Ja jemig en wat voor ook...pfff...de domste dromen!
    En onthoud ze nu ook steeds..

Deze week en volgende week nog werken en dan lekker verlof!
    Kan niet wachten!

6. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Bij ons ook geen kerstboom. We hebben een hele kleine woonkamer en die staat helemaal vol! ;)
    Gelukkig een mooie balk waar ik een slinger lichtjes aan kan doen en wat versieringen. Ik ben gek op kerst!!

Ik droomde vannacht dat ik niet goed was geworden. Echt gek in mijn hoofd. Ik kon zelf helemaal niet meer functioneren en liet alles op de grond vallen en plaste op de trap. Mijn vriend wist niet meer wat ie met me aan moest. Hele rare droom!!

Hoe doen jullie het trouwens de eerste weken/maanden met slapen? Slaapt bij jullie de baby op de kamer, en hebben jullie dan een extra wieg aangeschaft. Bij ons kan het bedje niet op de kamer, en een extra wieg is zo weer 100 euro!

7. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Hier is er eigenlijk ook niet echt ruimte maar die gaan we maken wil een nieuwe kerstboom kijk al naar versiering ben helemaal al in de stemming :) vind kerst geweldig zo romantisch..
    Wil ook naar de levende kerststallen enzo als dat al mogelijk is.
    ..Kijk er al naar uit nu hopen dat ik al ben bevallen heb ook al jurkjes voor de dames gekocht inie minie zwart jurkje voor de baby en voor grote zus ook..
    We bevallen in een drukke maand en misschien is dat dan juist fijn voor ons dan gaat de tijd sneller en zitten we niet alleen maar met ons hoofd bij de bevalling of zien jullie dat anders?

8. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

Bij mijn oudste stond haar bak van de kinderwagen naast mijn bed op 2 stoelen waren van die ouderwetse houten erg stevig scheelden veel geld geen wieg hoeven kopen denk dat ik die bak weer ga gebruiken of op mp heb je wiegjes soms al compleet voor 50 euro.

9. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Wij hebben wel een wiegje omdat er een familie wieg is..
    Anders hadden wij niet één aangeschaft en ook voor de kinderwagen bak gekozen..
    Maar wil sowieso kindje wel graag eerst bij ons op de kamer.

10. scrat

scrat Niet meer actief

Bevallingslijst december

1 december

Luckymartine - 1e kindje - jongen

3 december
    Mana87 - 1e kindje - jongen
    Knorretje85 - 1e kindje - meisje
    Annemiek25 - 2e kindje - jongen

4 december
    Ikke31 - 1e kindje - meisje
    MamaEva86 - 1e kindje - meisje
    Diien - 1e kindje - meisje

5 december
    DienB - 1e kindje - verrassing

6 december
    Me84 - 1e kindje - verrassing
    Nina22 - 1e kindje - meisje

7 december
    Scrat – 2e kindje – jongen

8 december
    Mellowyellow - 3e kindje - jongen

9 december
    Doom8 - 1e kindje - jongen

10 december
    Tiepmiep - 3e kindje - verrassing
    Daantjedubbel - 1e kindje - jongen
    Essie84 - 1e kindje - verrassing
    Tiara - 1e kindje - verrassing

11 december
    Char1983 - 2e kindje - jongen
    Lovemy4kids - 4e kindje - meisje (ingeleid)

12 december
    Loesje123 - 1e kindje - meisje
    Ipje - 2e kindje - meisje
    Lenaroos - 2e kindje - jongen
    Lutty - 1e kindje - verrassing

13 december
    Mammie1982 - 2e kindje - jongen
    Essie32 - 3e kindje - verrassing

14 december
    Blokzijl08 - 1e kindje - meisje
    Rojin - 2e kindje - meisje

15 december
    RoIn - 1e kindje -
    verrassing

16 december
    Godblessed - 2e kindje - meisje

19 december
    DJR - 2e kindje - meisje

20 december
    Lynnetjee - 1e kindje - meisje

21 december
    Annebon1986 - 1e kindje - meisje
    Ellie86 - 2de kindje - jongen
    Bababoe - 1e kindje - jongen
    Xxxilse85 - 1e kindje - jongen
    Newmom2b - 2e kindje - jongen
    Rooslvandenberg - 1ste kindje - jongen

22 december
    Silvy - 1e kindje - jongen

23 december
    Caithh - 1e kindje - jongen

24 december
    Lootje80 - 1e kindje - verrassing
    Delina04 - 1e kindje - jongen

27 december
    Patty271214 - 1e kindje - verrassing
    Miracles - 2e kindje - meisje

28 december
    Potjesoep - 1e kindje - jongen

31 december
    Tiniedice - 3e kindje - meisje

19x Jongen
    16x Meisje
    10x
    Verrassing

Aanvullingen / wijzigingen graag in je bericht in rood aangeven.

11. annebon1986

annebon1986 Actief lid

22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Char1983, ik zit ook al thuis ivm dreigende vroeggeboorte met 28 weken. Mag niet meer werken en alleen wat kleine dingetjes doen.

Hier geen wieg, alleen een ledikant op de babykamer. Weet nog niet of we haar de eerste tijd bij ons op de kamer willen hebben. Maar dat kan ik morgen nog eens vragen bij de intake van de kraamzorg. Ben benieuwd naar de voor en nadelen.

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Aaargggg stomme telefoon heel m'n bericht weg!

Oke opnieuw....

Annebon, dat is best heftig dan mag je waarschijnlijk weinig tot niets komen de muren zeker ook weleens op je af?

Wij hebben ook een familie wieg als we die niet hadden we ook echt niet 1 speciaal gekocht. Komt in het begin wel bij ons op de kamer puur omdat ik ivm de keizersnede niet steeds in en uit bed kan en heen en weer kan lopen.

Is iedereen klaar met het kamertje?

13. DienB

DienB Actief lid

17 apr 2014
    223
    0
    0
    Zorg, opstarten eigen kapsalon
    A'doorn
    Hier komt geen kerstboom dit jaar, wel details van de kerst wat ook in een poep en een scheet weer opgeruimd is.

Wij hebben ook een familie wieg, die komt bij ons op de slaapkamer, overdag kan het dan in het ledikant zodat biebs ook al aan dat bedje gewend is.

Het kamertje is zo goed als klaar, wij doen geen plank boven de commode dus daar maakt hussie nog iets moois voor. Zodra dat klaar is zal ik een foto op zp zetten.
    De box wordt binnenkort opgehaald en opgeknapt.

x

14. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hier komt de kleine ook eerst bij ons op de kamer. Wel overdag in haar ledikantje op haar eigen kamertje.

We willen wel een kerstboom neerzetten, zo gezellig die kerstdagen. Al is mijn vriend werken :(

Ik ben ook al vanaf week 8 thuis. Door ernstige bloedarmoede. Ben zo'n beetje de hele dag niks waard. Echt niet fijn. Zal blij zijn als ik weer mijn ding kan doen. Echt niks voor mij dat rusten en niks doen. Maar ja, zolang ons kleine mini meisje maar gezond is :D

15. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons komt de kleine niet bij ons op de slaapkamer te liggen. Ze komt in de kamer ernaast. We hebben ook geen wieg, ze komt gelijk in het ledikantje te liggen en voor in de woonkamer hebben we een mooie ouderwetse kinderwagen.

We hebben al een paar jaar geen grote kerstboom in huis. Wel een kleine boom op het dressoir. Er wat losse versiering. Hoe we het dit jaar gaan doen weet ik nog niet. Het hangt echt van mijn stemming af na de bevalling.

Nu trouwens voor de tweede keer in 6 weken blaasontsteking. Maar weer aan de AB
    Verder niet veel last, alleen als ik wat langer sta of loop heb ik pijn rechts onder in mijn buik. Maar met het kuurtje gaat het vast snel weer beter.

16. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    he hier ook even klagen hoor hahah

ben snot verkouden , slaap mega slecht ( woel als en gek ) , mijn rechter bil doet ook soms zeer bij het liggen. heb aderen op benen en achterkant heupen die nog wel eens spataderen kunnen worden , iepppp. kleine gebruikt mijn blaas als een knuffel die fijn geknepen moet worden :D en mijn maag als stomp zak dus flinke zuur aanvallen resultaat over geven soms

zo dat was mijn klaag rondje ihihih

ene lees ik nu kerst boom ,, nop komt er hier niet in ook nooit gedaan eigenlijk en lijkt mij nu teveel gedoe en rond die periode hebben wij het ook te druk met andere dingen :D:D

weet je dames ik kan niet wachten met mijn kleine te zien , te ruiken , teentjes en vingertjes tellen naar hem te staren en kusjes te geven bij mij te houden en zo lief te hebben

nog even en we kunnen dat straks allemaal met onze eigen kleine :) wat wordt dec een mooie maand

17. DJR

DJR Actief lid

9 nov 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk hè dat geklaag:p
    Kan gewoon hier want we zijn allemaal zwanger en we begrijpen elkaar. Al word ik soms wel moe van m'n eigen gezeur en m'n vriend ook hihi:p

18. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Gek zo ineens richting de bevalling he?!
    Sommigen zeggen dat een zwangerschap veel te snel gaat..maar van mij mogen die laatste weken ook wel omvliegen:)
    Ik sliep nog behoorlijk goed tot nu toe (werk niet dus kan uitslapen) alleen zo'n 5x per nacht er uit om te plassen.
    Maar sinds een paar dagen heel vroeg wakker van steek onder beide borsten. Alsof mijn ribben daar ingedeukt zijn. En op m'n rug slapen lukt al een tijdje niet meer.
    Iemand tips?

19. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Vannacht gelukkig geen rare afknip dromen meer gehad...
    Ik vertelde mijn vriend dat de kraamverzorgster volgende week kwam voor de intake... Hij in paniek! Ooh maar dan moet de babykamer klaar en dan worden we ' afgekeurd' omdat we nog niet alle spullen hebben... 'Als we dan de spullen niet hebben die we moeten hebben is dat niet goed hoor!' Mijn reactie:' uhm je krijgt gewoon een lijst wat je moet hebben in huis zodat zij haar werk kan doen, wat wil ze doen? Ons straf geven, onze baby afpakken na de geboorte?'
    Hij: ' nou het MOET voor elkaar zijn! Trouwens kunnen we meteen ff overleggen dat ze de baby 's nachts mee naar huis neemt zodat wij lekker door kunnen slapen!' *zucht* de grapjes van mijn lief

20. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

Hahahah jouw vriend is echt de leukste thuis lijkt de mijne wel die denkt dat ze beide kinderen meenemen als het niet goed is hij is er niet gerust op.Stelden hem gerust bij mijn oudste (andere papa) was kraamgesprek mocht je kiezen op kantoor of bij jezelf thuis toen koos ik voor kantoor en krijg je mapje mee staat alles in erg fijn.

Deel Deze Pagina