Laatste-10-weken-afteltopic-December 2014 !

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tiepmiep, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Weet iemand of ze je inleiden als je het niet meer volhoud met 40 weken hier beweerden de vk van wel .Ik spuug vanaf 7 weken dagelijks tot gal aan toe al heb ik medicijnen gister hele nacht en nu weer vannochtend weet niet hoelang ik dit nog volhoud nu twijfel of ze mij gewoon lekker maken met hun we zouden je kunnen inleiden met 40 weken we kijken het even aan zeggen ze.Heeft iemand ervaring hier mee misschien uit een eerdere zwangerschap?

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Sorry, ik kan je hiermee niet helpen. Maar zou het wel een logische gedachte vinden.

RoIn, 25 dec, 1e kindje, meisje

Mag dit op de lijst erbij? Of kan ik de lijst zelf kopieren? (ik weet niet of steeds 1 iemand dit doet nl :) )

3. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een chronisch slaapgebrek. Zware nachten door een fikse verkoudheid in combinatie met benauwd door een dochter die met haar hoofd tegen mijn ribben en longen ligt te porren.
    Daarnaast ook die dromen erg herkenbaar. Lig 's nachts flink te malen af en toe, over vanalles en nog wat.

Langzaamaan wat last van nesteldrang. Ben nu echt de babykamer op orde aan het maken en ga binnenkort de kleertjes en zo wassen. Geeft me gewoon een gevoel dat het klaar is.

Verder geen wieg hier. Onze dame mag meteen op haar eigen kamertje gaan slapen, in haar ledikant. Dit hebben we bij de andere twee ook gedaan en beviel ons goed.

Verder geen echte snack en snaai momenten. Wel blij met mijn zak taaitaaipoppen :D

Deels in de ziektewet en deels aan het werk, maar verlang echt naar mijn verlof door de slechte nachten. Gelukkig volgende week herfstvakantie en dan lekker een pyjama weekje denk ik zo. Niet alles op uur en tijd, heerlijk.

Wanneer hebben jullie de groei echo en de liggingsecho? Ik 23e de groeiecho.

Groetjes

4. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier tot op heden zeer goede nachten. Plas wel regelmatig maar ik heb geen moeite met weer in slaap komen.
    enige probleem is dat mijn vriend regelmatig mijn voedingskussen steelt dan ga ik maar op mijn rug liggen haha

Hier ook een groot fan van kerst gelukkig een mooie neppert en alle spullen in huis dus begin dec zal deze wel gezellig komen te staan!
    Wij hebben een wieg mogen lenen van een vriendin van me. ben benieuwd hoe ik het ga ervaren en anders lekker op de eigen kamer in de ledikant!

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wij hebben gisteren de 30 wkn echo gehad. Was weer erg fijn. Ze wordt nu geschat op 1500gr. Heel mooi op schema.

Een wiegje heb ik van een vriendin te leen gekregen, ik had er niet zelf 1 gekocht.
    Ik wil proberen haar de eerste nachten/weken naast ons te laten slapen.
    Maar heb er geen ervaring mee, dus mogelijk vind ik het helemaal niets.

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb maandag de groei echo en een afspraak met de gyneacoloog.

7. rooslvandenberg

15 sep 2014
    50
    0
    6
    Vrouw
    Hier komt zeker een kerstboom. Daar heb ik geen enkele zeggenschap over :), maar heb gelukkig het nep-sneeuw wel uit zijn hoofd kunnen praten...

Bij ons komt de kleine wel eerst op de kamer. Mijn vriend gaat zelf een 'co-sleeper' maken (voor tekening, zie: Kopje Thee(a): Baby co-sleeper zelf maken). Lijkt mij wel handig en praktisch.

Verder begin ik nu wel echt een beetje klachten in mijn onderrug en bekken te krijgen, baal er grondig van dat ik niet meer alles kan doen, kan ik helemaal niet tegen. Ook de hormonen... ik dacht, daar doe ik niet aan, maar mijn arme vriend moet het soms maar ontgelden!

Groeiecho? Heb ik mijn VK nog niet over gehoord. Of moet je dit zelf aanvragen/regelen?

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja dat is meestal tussen de 30 en 32 welen

9. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Hier ook geen standaard groei of liggings echo bij vk..
    Dus wanneer ze niks vermoeden of twijfelen, dan krijg ik die ook niet.

Nog 3 diensten en dan verlof!!!!!! :D

Slapen wordt ook steeds minder... Zere heupen en ribben.. Gesleep met kussen, plassen, niet lekker liggen, continu omdraaien... Aftellen geblazen!

Mooie grappen van je lief Ilse :D

10. Patty271214

3 okt 2014
    29
    0
    0
    Voorburg
    Hier wordt slapen ook steeds minder en moeilijker!

Heb de laatste paar dagen ook ongelooflijk veel last van tintelingen in mijn handen. Vanaf vanmiddag ook minder kracht en af en toe pijnlijk met dingen optillen :(
    Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ?

11. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is carpaal tunnel syndroom. Kan je vk je meer over vertellen.
    Ik weet dat met van die polsbeschermers voor het skeeleren kunnen helpen als je die 's nachts draagt.

Ow en ik heb wel gewoon een groeiecho gehad met 31 weken.
    ons kindje loopt keurig gemiddeld en weegt nu ruim 2 kilo.
    ze zeiden dat de standaard voor het gewicht is: 1 kilo bij 28 weken en 2 kilo bij 32 weken.

12. annebon1986

annebon1986 Actief lid

22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of hier standaard een groei echo wordt gedaan. Laatst in het zkh woog ze ongeveer 1290 gram, dat was met 28 weken. Ze lag toen ook mooi met het hoofdje beneden, dat ligt ze al vanaf de 20 weken echo. Hoop dat ze mooi zo blijft liggen en niet nog gaat draaien.. ;)

Hier vandaag wat verkouden en slapjes, hoop dat het hierbij blijft.. Ook intake van de kraamzorg gehad. :)

13. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    Hier word niet standaard een groeiecho gemaakt. Volgens mij alleen als de vk dit nodig lijkt. Heb wel zoiets van nu wil ik wel weer een echo heb kleintje voor het laatst met de 20 weken echo gezien en ben ontzettend nieuwschierig! Mijn man heeft dit ook Hij heeft haar voor het laatst met 16 weken gezien.

Slapen is hier ook drama ben meer wakker dan dat ik slaap.
    Hebben jullie ook zoveel last van de bekken? Kan niet eens meer rondje lopen met de hond pff. Al bij fysio geweest maar die tips en oefeningen lijken ook niet meer te werken!

14. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Pff, ja. Eigenlijk heeft de fysio nu niet echt zo'n zin meer. Ik krijg ook nog wat tips en oefeningen, maar heb er niet zo veel meer aan. Mijn rug is helemaal kapot! Nog even uitzitten (liggen)

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier is de echo wel standaard met 30 en 36 weken.
    Ze laag nu trouwens ook in de juiste positie maar kan gerust nog draaien hè?

16. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hoi dames,
    Hier krijg ik elke 2 a 3 weken een groeiecho.
    Maar bij mij is het medisch.
    Ze moeten de groei van uk en vruchtwater goed in de gaten houden.
    Dinsdag de 21ste weer een groeiecho met 29,6 weken.
    Zie er een beetje tegenop en bang weer op mijn kop te krijgen doordat mijn suiker weer te hoog is :(
    Heb hem 5 weken stabiel kunnen houden.
    Dus moet nu steeds weer ophogen met insuline.

Gisteren intake gehad van de kraamzorg.
    Moet nog ff een kraampakket kopen ondanks dat ik in het ziekenhuis bevalt.

En de klossen er maar snel onder.

Wanneer zetten jullie de klossen eronder?

Vandaag alweer 29 weken.
    Vind het nu echt super hard gaan.
    Vandaag nog 56 dgn te gaan.
    Tot de inleiding.

Hier nog een buik foto van paar dagen geleden.
    Voel me nu een hangbuikzwijntje haha.
    Ach ja hoort erbij.

17. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja klossen meiden. . Is dat nou echt nodig.. ik beval in het ziekenhuis niet thuis (medisch) dus echt ziekenhuis.. moet ik dan echt klossen hebben..

Vanmiddag eindelijk de intake van de kraamhulp. Ben benieuwd. ;)

18. scrat

scrat Niet meer actief

Klossen zijn verplicht, of je moet n bed hebben wat al 65cm of hoger is.
    Dit is niet alleen voor n thuisbevalling maar ook voor de kraamzorg die je moet verzorgen op bed.
    Hier geen klossen ivm n boxspring die hoog genoeg is.

Fysio helpt bij mij ook niet meer. Het is inderdaad aftellen.

19. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een groei echo gehad omdat hij met 20 weken vrij groot was. Is niet standaard bij ons. Liggings echo ook niet. Hij is nog steeds groot maar wel goed.

Hebben jullie ook dat familie probeert de kerst te plannen? Mijn ouders en schoonouders zeggen wel dat ze rekening houden met mijn situatie op dat moment uiteraard, maar aangezien ze van een strakke planning houden is het toch spannend voor ze hahahaha. Misschien kunnen we met kerst wel aan de biefstuk. Heb gisteren aangegeven niet overtijd te willen gaan. Ze hebben belooft me te helpen. Hebben ze bij mijn eerste ook gedaan maar toen had ik op 39 weken ook ontsluiting. 3 dagen te vroeg geboren uiteindelijk

20. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    #320 Lentekind85, 15 okt 2014
    Laatst bewerkt: 15 okt 2014
    Goedemorgen meiden! Mag ik ook mee kletsen hier?

Lentekind85, 1 december uitgerekend van een jongen, 2e kindje.

Ik wil me weer wat meer met de zwangerschap gaan bezighouden, aangezien mijn werk op dit moment al mijn energie opslokt, maar het aftellen nu eigenlijk al wel een klein beetje is begonnen!

Hoe ver zijn jullie met de voorbereidingen? En werken jullie allemaal nog?
    Ik ga door tot 36 weken (hopelijk lukt het me om dan echt te stoppen ;)) en moet nog vanalles doen... afgelopen weekend hebben opa en oma de babykamer behangen en mijn man is druk met vanalles en nog wat aanschaffen... Ik heb alles uitgesteld tot mn verlof, haha! (soms voel ik me er schuldig over, maar het lukt me niet om alles tegelijk te doen!)

Verder heb ik een makkelijke zwangerschap: wat last van mn rug (zeurende pijn en van die steken in mn billen) en begin ik wat vermoeid te raken..
    Oh ja, en kramp in mijn scheenbeen (niet kuit), iemand daar tips voor?

Over de feestdagen: dat hebben wij ook ja. ik plan ook gewoon alles (ook sinterklaas bijvoorbeeld) en zeg er dan bij dat we het tegen die tijd nog wel bekijken of het echt lukt!

edit: even mijn gegevens in het rood gezet...

Deel Deze Pagina