Lovemykids! Wat een grote buik al, maar ik begrijp hoe dat komt na het lezen van dat andere topic! Jeetje! Gebruik je wel iets ondersteunends of is dat juist niet goed?
Klossen zijn niet verplicht, als je in het zh moet bevallen. Alleen maakt de kraamzorg dan je bed niet op. Ons bed is net te laag, maar wordt veel te hoog met klossen. Blijkbaar komt dat niet vaak genoeg voor, want daar hebben ze niks voor. En aangezien mijn man de eerste weken na de bevalling thuis is, doet hij gewoon het bed en de huishouding. Dat scheelt ons weer in kosten van de eigen bijdrage (wij hebben nog geen andere kinderen). Kraampakket hoefde ik ook niet, alleen de noodzakelijke spullen zoals een zeiltje, kraamverband, twee thermometers, watten, alcohol en desinfecterende handgel. Heb bij de Kruidvat en Action alles kunnen vinden en scheelt een hoop geld. Ik werkte al niet meer, maar had ook allang niet meer gekund ivm harde buiken. Nu ook steeds vaker spierpijn in mijn billen en buitenkant bovenbeen in en na de nacht. Waarschijnlijk zwangerschapsischias. Verder snel moe en flink last van maagzuur, maar dat is prima te doen.
Bevallingslijst december 1 december Luckymartine - 1e kindje - jongen Lentekind85 - 2e kindje - jongen 3 december Mana87 - 1e kindje - jongen Knorretje85 - 1e kindje - meisje Annemiek25 - 2e kindje - jongen 4 december Ikke31 - 1e kindje - meisje MamaEva86 - 1e kindje - meisje Diien - 1e kindje - meisje 5 december DienB - 1e kindje - verrassing 6 december Me84 - 1e kindje - verrassing Nina22 - 1e kindje - meisje 7 december Scrat 2e kindje jongen 8 december Mellowyellow - 3e kindje - jongen 9 december Doom8 - 1e kindje - jongen 10 december Tiepmiep - 3e kindje - verrassing Daantjedubbel - 1e kindje - jongen Essie84 - 1e kindje - verrassing Tiara - 1e kindje - verrassing 11 december Char1983 - 2e kindje - jongen Lovemy4kids - 4e kindje - meisje (ingeleid) 12 december Loesje123 - 1e kindje - meisje Ipje - 2e kindje - meisje Lenaroos - 2e kindje - jongen Lutty - 1e kindje - verrassing 13 december Mammie1982 - 2e kindje - jongen Essie32 - 3e kindje - verrassing 14 december Blokzijl08 - 1e kindje - meisje Rojin - 2e kindje - meisje 16 december Godblessed - 2e kindje - meisje 19 december DJR - 2e kindje - meisje 20 december Lynnetjee - 1e kindje - meisje 21 december Annebon1986 - 1e kindje - meisje Ellie86 - 2de kindje - jongen Bababoe - 1e kindje - jongen Xxxilse85 - 1e kindje - jongen Newmom2b - 2e kindje - jongen Rooslvandenberg - 1ste kindje - jongen 22 december Silvy - 1e kindje - jongen 23 december Caithh - 1e kindje - jongen 24 december Lootje80 - 1e kindje - verrassing Delina04 - 1e kindje - jongen 25 december RoIn - 1e kindje - meisje 27 december Patty271214 - 1e kindje - verrassing Miracles - 2e kindje - meisje 28 december Potjesoep - 1e kindje - jongen 31 december Tiniedice - 3e kindje - meisje 20x Jongen 17x Meisje 9x Verrassing Aanvullingen / wijzigingen graag in je bericht in rood aangeven.
Welkom december mama's!! Lentekind, knap hoor nog zo aan het werk..! Doe het je niet na.. Ben mijn laatste 3 diensten echt aan het aftellen wilde al wel dat het zover was.. Net alle kastjes in de badkamer leeg gehaald en opnieuw ingedeeld ! Ik denk dat wij bierkratten onder bed zetten.. Maar dat zal nog wel paar weekjes duren voordat we dat doen. Lijkt mij juist wel fijn het bed wat hoger.. Diien, wat zei de kraamhulp? Waren klossen nodig?
Pas wel op met bierkratten. Heb van andere gehoord dat ze er Door heen gezakt zijn 😂😂 Ik heb pas om 3 uur gesprek dus laat het zo weten
Haha! Mijn vriend vond het ook al een goed idee om er bier kratjes onder te zetten.. Dat wil je niet meemaken, er doorheen zakken!
Groei en liggingsecho is bij mijn vk ook niet standaard. Ligging kunnen ze goed voelen en over de groei maken ze zich ook geen zorgen. Ik doe geen klossen onder mijn bed, dan mag ik er wel een trampoline naast zetten (boxspring) Maar zal eens even vragen morgen. Ik heb nog geen bekkenklachten, kan alleen niet meer te lang op mijn rug liggen. Wij hebben voor de kerst al 1 afspraak staan, die als het niet lukt ook heel makkelijk af te zeggen is. Voor sinterklaas zie ik het op dat moment wel, dat weten ze ook. Hier gaat alles nog weer goed, biebs ligt met het hoofdje naar beneden en de kont tegen mijn ribben aan (ben blauw van binnen) . Ijzer voorraad is aan de lage kant maar ik deed nog niets qua voeding dus dat wil ik eerst proberen. Af en toe last van zuur, maar gelukkig geen echte aanvallen. x
Morgen! 33 weken weer voorbij! Check bij verloskundige was weer goed👍 Over 2 weken nog een liggingsecho. Heb al aangegeven niet te hopen dat ik later beval als 40 weken. Ze moest wel erg lachen en zei dat beeb zich vanzelf gaat melden. Met de eerste precies op 40 weken bevallen. Hoop nu echt niet later. Heb zin om m'n eigen lichaam weer terug te hebben. Wordt met de week ronder. Al kom ik in gewicht niet eens meer zoveel aan. Hoe is dat bij jullie?
Hier in twee weken tijd een halve kilo nou dat mag van mij wel zo blijven. Ik krijg bij 36 weken groei en liggingsecho en dan datum voor inleiden spannend !!
Ik vanaf vandag dan echt 10 weken af tellen. Ons bed moet ik ook maar even meten, ook een boxspring. Vrij hoog dus. Wat ik me afvraag. Wat wassen jullie allemaal, ik bedoel, kleertjes etc uiteraard allemaal! Maar bijv het boxkleed? Voetenzakken? Dekentjes (lakens sowieso natuurlijk). En een droger mag dat nu wel of niet gebruikt worden?
Ik was alles wat je kan wassen. Gewoon simpel op een normaal of kort programma, beetje wasmiddel en azijn als wasverzachter. En wat in de droger mag, staat per ding op het label. Meestal mag beddengoed wel in de droger en monddoekjes en hydrofiel spul wordt er ook zachter van. Maar bij ons mogen de dekens en sommige kleertjes weer niet in de droger. Voor je baby is het alleen belangrijk om geen gewone wasverzachter te gebruiken.
Het gekke is dat ik her en der lees dat de spulletjes niet in de droger mogen. Ik vraag me alleen zo af waarom dan niet.. De anderen wassen ook alles? Ja.. waarom ook niet eigenlijk hè?
Ik bewaar het wassen mooi voor mijn verlof, heb ik dan wat te doen..... maar ik ga inderdaad ook alles wassen wat maar mogelijk is (denk ik)
Ik moet zeggen dat ik nog maar 2x op de weegschaal heb gestaan gedurende de zwangerschap.. komt ook wel omdat we er zelf geen hebben. Van de week toch maar weer eens doen, ben wel benieuwd eigenlijk! Ik ga zowieso alles wassen, heb ook een aantal dingen 2e hands, dus dat is dan wel zo fris.. ben alleen nog aan het twijfelen of ik het zal wassen met de robijn zwitsal wasmiddel. Las ergens dat bij sommige de was er vlekken van krijgt.. dat zou zonde zijn. Maar het ruikt zo lekker! Misschien alleen de hele lichte kleertjes ermee wassen..
Welkom nieuwe dames kom maar lekker mee aftellen hoor! Betreft wassen, ik ben nu als langzaam bezig heb nu de rompers boxkleden, badcapes, hydrofiele doeken gewassen ik was ook zoveel mogelijk vind ik gewoon een frisser idee. Kleertjes en rompertjes doe ik niet in de droger maar de doeken en badcapes wel hoor! Ik heb trouwens de rompers met Zwitsal robijn gewassen hoor ruikt heerlijk en geen vlekken.
ik ga ook alles denk ik gewoon wassen. Alleen gebruik ik geen wasverzachter man ik zijn hier beide allergisch voor. Dus grote kans dat de kleine dat dan ook heeft. ik begin denk ik volgende week. Heb er wel zin in al die kleine kleertjes!!
Hai dames! Ik heb al een tijdje niks geplaatst maar ik lees wel mee hoor!! Gister hebben wij de intake met de kraamzorg gehad, wij hebben ook een boxspring en komen net 10 cm tekort. Om dat ding op klossen te zetten zag de kraamhulp ook niet zitten en zij kwam met het idee om tijdens de uren dat de kraamhulp er is een extra matras (toevallig hebben we die nog liggen) op mijn kant van het bed te leggen. Zelf had ik daar dus nooit aan gedacht! Ze zei dus ook dat dat matras dan aan het eind van de dag als de hulp weg is gewoon van het bed af kan zodat ik weer lekker tegen manlief aan kan kruipen! Wij hebben wel een wiegje op onze kamer, maar ook een ledikantje in zijn eigen kamer. We willen hem sowieso de eerste paar weken bij ons op de kamer hebben 's nachts en dan overdag gewoon in zijn eigen bedje zodat hij daar ook aan went. Bij ons is het ook niet standaard om een groei of liggingsecho te krijgen. Wel zijn wij na de 20 weken echo doorgestuurd naar het VU voor een GUO en hebben wij met 28 weken nog een extra echo gehad (ook in het VU) omdat wij een kindje krijgen met een klompvoetje. Volgende week hebben we de intake met de kinderorthopeed in het VU over de behandeling die gaat volgen. Dat wordt dus waarschijnlijk binnen een week na de geboorte al het voetje en beentje laten ingipsen en zo wekelijks terug naar het VU voor nieuw gips en een operatie. Komt dus een erg drukke tijd voor ons aan, maar we hebben ons erbij neergelegd en gelukkig komt uiteindelijk alles goed met onze man! Zal er alleen erg zielig uit zien en voor ons niet al te makkelijk zijn. Ondanks alles mogen wij wel thuis bevallen en ik hoop zo dat alles goed blijft gaan zodat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren! Ik wil heel graag in bad bevallen, hoe en waar willen/moeten jullie bevallen?