Laatste-10-weken-afteltopic-December 2014 !

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tiepmiep, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    hello meiden!

Lynnetje: wat een mooi moppie en wat fijn dat het allemaal goed gaat!

Ik heb vandaag ook weer controle gehad, nu bij de gyn voor het eerst. Alles helemaal in orde, dus ik kan weer even door. Voor mij een gek gevoel, want bij mijn vorige zwangerschap beviel ik met 36 weken, nu kan ik voor het eerst een spontane geboorte afwachten! En ga ik ook meemaken wat weeen zijn (vorige keer geplande keizersnede), ben toch wel benieuwd naar hoe dat allemaal is!

Ik moet wel wennen aan mn verlof nog steeds... ben maar druk met vanalles tegelijk, alsof alles deze week af moet in mn hoofd! (incl. restanten van werk waar ik toch nog steeds mee bezig ben...) Nou ja, dat zal vanzelf wel wennen denk ik?

@lovemy4kids: fijn dat het goed lijkt te gaan, jammer dat je niet kan rusten! Hopelijk blijft de kleine toch nog even binnen en herstel jij daarna snel! Gelukkig weet je al dat het het allemaal waard is, dat scheelt! :)

Slaap lekker allemaal voor straks! Hopelijk voor iedereen een goede nacht!

2. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ah, hier zijn jullie gebleven! :cool:

Lynnetjee; wat een mooi meisje hebben jullie zeg, super!

Lovemy4kids; spannend hoe dat allemaal gaat straks. Hopelijk blijft ze nog lekker even zitten. Is er niet iemand die je kids naar school kan brengen, een andere moeder van school die ze mee kan nemen ofzo?

3. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Waauw Lynnetjeee! Wat een prachtig meisje!

Hier ligt beeb nu al tijdje in stuit en hoofd ook zo mooi recht boven in. Echt een bolletje wat uit steekt.
    Ik weet dat het nog kan draaien Tot 36 weken maar ik zie het wel somber in. Het is gewoon een voorkeurshouding van beeb want zo ligt hij al een tijdje. ..
    Hier nog meer mensen waarvan kindje in stuit ligt?

Scrat, bij jou ook nog in stuit?

4. scrat

scrat Niet meer actief

Zover ik weet wel, maar heb volgende week pas weer n afspraak.
    Heb wel t idee dat hij nog steeds de ruimte heeft om te draaien, dus ik hoop t enorm!
    Lig nu al weer n hele tijd wakker vanwege veel pijn aan mijn bekken en voorweeen. :(
    Hopelijk ligt hij goed en is hij in aan t dalen.

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oh wat vervelend! Hopelijk draaien ze nog!
    Zouden jullie ze anders manueel laten draaien? Want daar heb je een keuze in begreep ik.

6. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    @lynnetjee wat een mooi meisje en een mooie bos haar.. En fijn te lezen hoe goed ze het doet een echt vechtertje hopelijk zijn jullie zodra het mag lekker thuis kunnen jullie genieten

7. Patty271214

3 okt 2014
    29
    0
    0
    Voorburg
    Maandag 32 weken groeiecho gehad en hier kwam uit dat ik veel vruchtwater heb. Verder zag alles er goed uit. Gisteren bij de verloskundige geweest en die kwam aanzetten met het verhaal dat bij de groei echo is gezien dat de beentjes aan de korte kant zijn. Nu dus testen voor zwangerschapssuiker en 20november weer een groei echo om te kijken of de beentjes echt aan de korte kant zijn.
    Ik maak me behoorlijk zorgen. Ook omdat de verloskundige (waarschijnlijk een invaller, want ons eigen was er niet) niet heel geruststellend was en de rest van de zwangerschap prima verloopt!

Heeft hier iemand ervaring mee ? :(

8. annebon1986

annebon1986 Actief lid

22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lynnetje, wat een knappe dame! Mooie bos haar ook al! Fijn dat ze het zo goed doet! Met jou ook alles goed? Je had je er ook nog niet echt op ingesteld om nu al mama te worden.. Geniet van haar en hopen dat ze snel mee naar huis mag!

Lovemykids4, nog ff binnen houden he!? ;) vervelende situatie.. zou toch proberen als het toe laat om echt te rusten, echt belangrijk dat de baby nog ff blijft zitten! Geen familie of vrienden die af en toe bij kunnen springen?

Baby van een vriendin van mij lag ook tot vorige week in stuit, toen ze op controle moest bleek hij zelf gedraaid te zijn. Ze was toen rond de 36 weken en heeft er niks van gevoeld..

Hier rustig, begonnen met het wassen van de kleertjes enzo. Heerlijk om alles weer eens te bekijken en uit te zoeken!

Patty, ik heb er geen ervaring mee.. hopen dat het allemaal meevalt!

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hè patty wat vervelend!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu zorgen maakt!

Kan je niet vragen of je de echo wat eerder kan krijgen? Omdat je je nu zo veel zorgen maakt?
    Of wilden ze er bewust een bepaalde periode tussen laten?

10. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Patty waarom laten ze je zo lang wachten op een nieuwe echo? Ik heb ook een echo gehad bij de gyn waarop leek dat de beentjes achter lagen. De week er na een nieuwe echo en er bleek niks aan de hand. Het is niet altijd even goed te meten. Ligt er een beetje aan hoe de kleine ligt. Maar ik vind het daarom echt onzin dat ze je zo lang laten wachten. Ik zou proberen een nieuwe afspraak te maken. Zeg dat je je zorgen maakt. Ze zijn er immers voor jou.

Ik hoop dat het allemaal mee valt. Succes!

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja dat snap ik indd ook niet waarom ze dan de echo niet eerder plannen..... Is niet gek dat je je zorgen maakt hoor! Maar zou dat zeker nog even extra doorgeven. Al die stress is ook niet goed.

12. DienB

DienB Actief lid

17 apr 2014
    223
    0
    0
    Zorg, opstarten eigen kapsalon
    A'doorn
    Wat een mooi meisje en wat fijn dat het goed gaat!!! Fijn ook dat je kunt genieten en dat het met jou ook beter gaat! SUPER

Biebs ligt al bijna de gehele tijd met het hoofdje naar beneden, dus ik heb geen idee, 2 kennissen hebben allebei voor een keizersnee gekozen.

Wat schrikken zeg patty, idd vragen of het niet eerder kan.

Vandaag weer heerlijk mn haar laten pimpen, ben weer paars :D wat is dat toch altijd heerlijk bij de kapper, dat zal ik wel elke dag kunnen ;)

13. Patty271214

3 okt 2014
    29
    0
    0
    Voorburg
    Dank jullie wel voor je berichtjes. Op de een of andere manier is het toch fijn om reacties te ontvangen en stelt je ergens gerust.
    Ik kan morgenochtend al terecht voor bloedprikken voor de eventuele zwangerschapssuiker, dus daar is hopelijk vrijdag al de uitslag van bekend.

Helaas was het niet mogelijk om eerder te komen. Dus het is 2 weken afwachten..

14. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Scrat, ik hoop het ook dat beeb bij jou nu goed ligt! Kun je het niet voelen? Ik kan boven in echt zo'n rond bolletje voelen.

Roln, ik zou het uiteindelijk wel doen. Is wel met risico maar dat is een stuitbevalling of keizersnede ook. Ik hoop dat het uiteindelijk niet nodig is maar zou het wel proberen. .

Patty, bij zwangerschapssuiker zijn kindjes toch juist groter?
    Zou me niet meteen zorgen maken want iets korter dan gemiddeld hoeft niks te betekenen. Met 20 weken echo was alles wel goed?

15. scrat

scrat Niet meer actief

Ja maar t bolletje verschuift nogal eens van links naar rechts enzo. Haha. Vind t lastig te zeggen.
    Ik denk dat ik ook n versie zou proberen. Lijkt me minder heftig dan n keizersnede of n stuitbevalling
    Dat laatste lijkt me trouwens echt heel eng.

Ik dacht idd ook dat bij suiker t kindje groter was. Hebben ze bij mij ook op gecontroleerd. Fijn dat je iig snel kunt bloed prikken.

16. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Nog nachtbrakers hier ??

17. annebon1986

annebon1986 Actief lid

22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wel onrustig geslapen, denk wel 100x omgedraaid ofzo, pff.. Nog wat kunnen slapen tiepmiep?

Baby is hier sinds gisteren erg rustig, heb haar gisteren misschien 5x voelen schoppen terwijl ze soms wel een uur aan een stuk bezig kan zijn. Voel haar wel zachtjes bewegen. Heb haar nu ook nog niet voelen schoppen. Hebben jullie dat ook weleens? Misschien ivm minder ruimte en het groeien ofzo? Ga me bijna zorgen maken..

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook wel is, maar eigenlijk nooit een hele dag.
    Gewoon bellen met je vk! Dat willen ze zelf ook graag! Al is het maar voor je eigen gemoedsrust!
    Doen hoor! :)

19. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Annebon: ik wil je helemaal niet ongerust maken, maar ik zou wel even bellen. Ze zeggen bij minder leven voelen altijd doen. Mijn gyn zegt dat je al moet bellen als ze/hij anders dan anders doet. En een keer extra kijken en luisteren naar je kleintje is sowieso nooit erg toch ;)

Ik vind het wel knap dat ik steeds iedereen zeg dat ze moeten bellen en ondertussen thuis altijd op mijn kop krijg dat ik niet bel haha! :)

20. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Hier ook met dagen dan ontzettend druk en dan heel rustig wel dat ik schuit bewegingen voel maar idd het is veel zachter als eerst komt ook omdat de baby,s minder ruimte hebben.maar als je het niet vertrouwd bellen!!!

Vannacht was weer verschrikkelijk ik heb gewoon zo veel pijn aan mijn heupen dat ik niet weet hoe ik moet liggen ,ik sliep al dramatische vanaf 27 weken maar nu met die heupen erbij is het helemaal ruk! Probeer het met een voedingskussen maar lig ik weer met dat ding te worstellen ook geen succes.. Meer mensen last van hun heupen??

Wat ik mij trouwens afvroeg lees dat veel mensen hun geboorte kaartjes al besteld hebben ik kan mijn niet herinneren dat ik dat voor af gedaan heb bij mijn jongste dochter.. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Deel Deze Pagina