Ja ik weet het haha het kan alle kanten op. Maar we hebben sinds 20 weken wel iets van 10 groeiecho's gehad dus het lijkt me dat ze dat wel hebben kunnen volgen. Is jouw baby ook nog niet ingedaald? Het voelt bij mij precies hetzelfde. Ik kan alleen maar heel charmant half onderuit zitten met mn benen wijd hahahaha Ik word trouwens helemaal gek van iedereen op t schoolplein enzo die tegen me zegt dat ik 'echt op ploffen sta', 'lekker gegroeid ben' en 'een grote buik heb'. Hou je mond toch dat voel en zie ik zelf ook wel! "Oh ben je nog maar 36 weken? En dan al zo'n buik?"
Geen idee, de baby lag al wel wat omlaag in het bekken maar zal nog wel niet volledig ingedaald zijn! Ik had voor de vakantie al, had toen 1x zwemles gemist, dat ze dachten dat ik bevallen was. Moest toen nog ruim 10 weken geloof ik. kreeg toen ook wat scheve gezichten A.s. maandag begint hier school weer, zal wel dezelfde opmerkingen krijgen als jij. Ben ook erg klein dus die toeter valt ook wel errug op Maar idd dat iemand zwanger is betekend nog niet dat mensen ineens een vrijbrief hebben om te melden hoe "huge" we zijn
@Springboon lieve foto! @Kaatje 86 die 40 weken is ook echt een grens he. Je wilt er eigenlijk gewoon niet overheen... @capturethemoment dat is ook geen klein kindje nee. Is gelukkig een schatting, maar geeft wel een idee. @Desse mijn banden doen wel zeer als ik op mn zij lig en niets onder mn buik leg. Alles hangt dan gewoon aan die banden en dat doet zeer. Maar echt verder mn buik niet. @melaniie is het inmiddels wat afgezakt? Die opmerkingen lijken me wel erg irritant. Krijg nu ook wel te horen dat ik de laatste 2 weken ineens erg groei, maar dat moet ook wel. Kom ook ineens letterlijk kilo’s aan. Dus hopelijk groeit ons mannetje ook ineens heel hard!
## begin ego post ## Heb ff niet de fut om op iedereen te reageren dus even dikke ego post en een dikke vette knuffel voor jullie allemaal..... Want: Jaaaaaaaa ook ik heb ein-de-lijk VERLOF!!! Oh my....ik ben echt zooooooo blij dat het erop zit!! Hoop echt dat het team vooruit kan en ik het meer en meer los kan laten komende tijd. Super trots op ze; dat sowieso. Echt wel enorm gek idee; niet normaal! Helemaal 100% weg kan ik nooit maar alleen al feit dat ik 's morgens niet meer op een bepaalde tijd iets MOET is al meer dan genoeg. Massaal bijtanken vanaf nu. ## einde ego post ##
Heeeeeeeeeeerlijk! Geniet ervan!! En ze redden zich echt wel zonder je! Ze bellen je wel als er iets echt niet lukt. Voor nu lekker genieten van je baby in je buik, rust en tijd voor jezelf. Maandag en dinsdag laatste dingen afronden en dan echt rust!
Geniet van je verlof @Wolky84 ! En wat grote kindjes betreft. Mijn dochter was 4 kilo en gegeven dat de tweede vaak nog iets groter is denk ik dat we wel over de 4 heen gaan . Als een zoon had gekregen hadden ze nog iets zwaarder verwacht. Ik maak me niet zo'n zorgen. Ik heb zat vruchtwater (vorige keer ook), lage bloeddruk en ik heb het vertrouwen wel dat m'n lichaam een kindje maakt dat ik moet kunnen baren. Ook ik heb officieel verlof maar ik moet nog even flink aan de bak volgende week want ik wil het grootste deel van mijn proefschrift af hebben. Maar, ik hoef niet meer te reizen naar m'n werk dat is heerlijk Én mn nieuwe draagdoek voor buikbaby kwam vandaag binnen zo leuk
Volgend kindje hoeft zeker niet groter te zijn Dit kindje wordt een stuk kleiner geschat dan mn zoontje en hoor en lees regelmatig dat de 2e juist kleiner is. Wat voor merk draagdoek heb je gekocht?
Pfft hier een emotionele avond achter de rug Voelde de kleine al een paar dagen minder/anders en vandaag vrijwel niet. Enorm zitten opvreten wilde niet bellen want wat als er niets aan de hand is. Uiteindelijk toch gebeld de vlk nam op en ik krijg me toch een huilbui. Maar goed alles gecontroleerd ctg echo ed en uiteraard alles goed en wordt nu alweer bont en blauw geschopt. Maar goed nu moe en uitgeput van mijn emotionele uitbarsting. Nog even paar dagen lekker zwanger zijn of nog een paar weken Ik kijk uit naar het ontmoeten van onze dochter
@Wolky84 heerlijk verlof! @Nanoe2 ben benieuwd idd wat voor draagdoek je hebt, ik twijfel nog om n andere aan te schaffen, ik heb een draagdoek en n tula met insert...draagdoek knopen vind ik zo lastig en de tula is pas fijn vanaf ongv maatje 62 @Rian85 ahh jeetje verschrikkelijk als je je zon zorgen maakt gelukkig ben je gerust gesteldgesteld! Tjah en hier liggen we weer naar het plafon te staren. Rennie nummer 4 erin bahbah! Fijn weekend allemaal
@Daaantje de tula free to grow kan eerder. En evt een hop-tye of mei-dat. Dat is minder knopen en kan ook meteen vanaf de geboorte
Oh @Rian85 wat vervelend om je zo onzeker te voelen of alles wel goed gaat. Volgende keer gewoon eerder bellen hoor! Fijn dat alles goed was. Hier ging de wekker om 6.30 uur omdat zoonlief zo moet voetballen. Even wennen weer! Gisteravond een paar uur lang voorweeën gehad. Het begon aan t einde van de middag en rond half 8 bleven ze komen dus ben ik toch maar gaan timen. Gemiddeld kwamen ze om de anderhalve minuut en ze hielden gemiddeld 34 seconden aan. Mn man raakte een beetje in paniek haha ook al bleef ik zeggen dat ze nog prima te doen waren en dat het vast het echte werk nog niet was. Het is zijn eerste kindje. Gelukkig ging er rond n uur of 9 meer tijd tussen de weeën zitten en toen er 8 en 10 minuten tussen zat wist ik dat het echt vals alarm was. Wel een goede reden om dit weekend toch echt te zorgen dat alles klaar staat en er duidelijke afspraken met opa en oma zijn, zodat met name manlief volgende keer wat minder paniek hoeft te voelen. Dit was de derde keer deze week dat ik zulke duidelijke voorweeën voelde.. hopelijk hoef ik zo niet nog 3 weken door!
@Relax hier ook al vroeg op. Oudste weer naar zwemles! Balen die voorweeën. Wel goed om alles vast klaar te maken hahaha heeft je man ook wat meer rust. Over 4 dagen ben je al 37wk en "a terme" in principe.
Veel gekletsheb alles gelezen maar ff teveel om overal op te reageren. Wil vooral de dames verlof hebben fijne weken wensen! Dik verdiend! En @Bootcamp babe gefeliciteerd! Voor de rest ging het volgens mij over grote buiken grote baby's etc. Hier nog geen opmerkingen maar maandag begint school weer. Maar deze baby is sowieso groter omdat ze minimaal 3 weken langer in mn buik zal zitten en ze groeit iets meer dan gemiddeld. Woensdag controle en ga dan bespreken hoe zo een inleiding in zn werk gaat. Ben dan 37.3 en ergens tussen week 38 en 39 mag ik ingeleid worden, dus al best snel. Heel spannend!
Meiden , even een wieg vraagje tussendoor haha.. wij hebben een co sleeper gekocht.. maar nu hebben wij de klossen onder het bed gezet en nu kan die co sleeper niet hoog genoeg voor mijn matrashoogte klopt dit? Is een co sleeper altijd te laag in de kraamweek met bed op klossen ?
goedemorgen dames! @Rian85 wat naar dat je zo onzeker was! gewoon bellen he als je ergens mee zit daar zijn ze voor. wel fijn dat je gerust gesteld bent en alles verder goed was! @Nanoe2 ja voelde me gister eind van de dag uiteindelijk wel weer goed gelukkig @Relax das wel even spannend dan hè als je moet gaan timen! waren je andere 2 kinderen te vroeg of op tijd? Hier ook al vroeg wakker, ons buurmeisje kwam logeren en die liep om 7.00 al van de trap af naar beneden. Toen werd iedereen wakker in huis dus we zijn al even wakker @louan spannend zeg! dat duurt echt niet lang meer. zou je meteen een datum mee krijgen denk je? @capturethemoment ik zou het niet weten eigenlijk, lijkt mij dat die gewoon even hoog hoort te zijn toch? tenminste het is toch de bedoeling daarvan dat je hem aan bed "bevestigd"? kun je de co sleeper anders niet ook verhogen dmv plankjes oid? of misschien dat zodra je bevallen bent, je de klossen weer kunt verwijderen? ons bed is 62cm hoog van zichzelf dus voor alleen controles op bed vonden ze het goed als er geen klossen onder zaten. (ga ze er wel onder doen hoor maar het mocht zonder)
@melaniie geen flauw idee. Ik denk dat ik op een soort 'wachtlijst' kom in die week en als het ziekenhuis plek heeft mij oproept, zoiets? @capturethemoment zou het niet weten heb nog nooit een kraamweek thuis gehad. Wel lastig maar zonder klossen staat het wel goed toch? Hier ook nog geen klossen trouwens
Ik heb de co sleeper ook op klossen. Hij hangt met haken aan de bedrand en de pootjes staan op klossen dus hij is nog steeds even hoog als het bed.
@Rian85 gelukkig is alles goed. En gewoon bellen hoor! Liever een keertje teveel! @Daaantje uiteindelijk nog beetje kunnen slapen? @Relax grappig he dat je eigenlijk zo goed weet wanneer het begint. Mn man is hier nu ook wel relaxter in dan bij de eerste. Toen was hij steeds bang dat het zou beginnen en ik zei alleen maar nee nog niet. Nu heeft hij zoiets van, naja je weet het vast wel. @louan nog 1 dag en je hebt gewoon de veilige grens gehaald! En dan gaan praten over inleiden, had je dat ooit verwacht? @capturethemoment klopt, dat hebben wij ook. Ons bed is sowieso al hoger dan de co-sleeper. Maar dit gaat eigenlijk prima. Vond het eng met mn dekbed toen, maar ook dat ging eigenlijk prima. Welke hebben jullie? Wbt draagdoeken/zakken. Ik heb een draagdoek en een mei-tai. Ben vooral groot fan van mn mei-tai. Is een diva essenzo en zo zacht en soepel. Knoopt enorm makkelijk en ze kunnen er al snel in (zoontje zat er met 6 weken al in). Draagdoek vond ik vooral voor de eerste weken erg fijn. Maar mn zoontje had extreme voorkeurshouding en een romp die compleet vast zat. Dus kon hem heel moeilijk netjes erin krijgen omdat hij zich steeds scheef wurmde. Ga hier in het begin de doek weer gebruiken en na een paar weken over op de mei-tai. Voor ons zoontje hebben we nu een tula toddler en die bevalt vooral mijn man erg goed. Ik ben duidelijk meer van de doekenstof.
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Gisteren heerlijk pizzaavondje gehad met Netflix en laat naar bed en vandaag heerlijk uitgeslapen haha. Hier kan ik wel aan wennen; nog even genieten met zijn tweetjes! @capturethemoment Ik zat met hetzelfde. Heb daarom uiteindelijk nog geen co-sleeper gekocht. Want heb ook nog wiegje dus daar beginnen we in de kraamweek mee en dan zien we wel verder. Maar denk dat als je co-sleeper op klossen zet dat het goed moet gaan! @Rian85 He bah, vervelend dat je zo ongerust was. Maar beter een check teveel dan te weinig dus groot gelijk! @louan Spannend hoor! Benieuwd of je een datum krijgt te horen. Dan gaat het ineens super snel! @Relax Niet fijn zulke voorweeën! Ik had gisterenavond ff flink buikkramp na het eten (dus geen weeen ofzo....heb ik vake nur met pizza maar ja; is zo lekker af en toe!) Zette me wel aan het denken dat ik nu toch echt mijn vluchtkoffer eens in moet gaan pakken haha. Ben zelf met 37 weken geboren....zegt niks maar toch.... Stomme vraag misschien maar hoe doen jullie dat met spulletjes in de vluchtkoffer die je nu nog nodig hebt? Kan die uiteraard niet inpakken maar ben wel bang dan straks in de haast vanalles te vergeten. Ik zat te denken aan een lijstje maken en die erbij leggen zodat zelfs manlief laatste spulletjes eventueel in kan pakken. Hoe doen jullie dat?