Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.867
    2.057
    113
    Vrouw
    Dat was dus ook iets wat ik me gister realiseerde :roflmao: Ik leg idd een lijstje klaar maar ook voor mn jongens vind ik het zo lastig om een tas klaar te zetten.. is zo afhankelijk van de dag en tijd. En het weer :) Ik hoop op dat vlak dat de baby blijft zitten tot de inleiding zodat we alles "gewoon" kunnen plannen ;)

2. louan

louan Niet meer actief

@Nanoe2 ben daar heel dankbaar km. Als de beving go3d is gegaan en de baby maakt het goed mogen we gewoon samen naar huis. Een hele andere beleving:D.

Betreft het inleiden is wel wat dubbel maar zit in zo een benarde situatie nu. De gedachten dat ik straks moet bevallen met slecht nieuws is best eng! Maar ook nog weken doorlopen met slecht nieuws zal mij en de baby niet goed doen. Het wordt sowieso heel dubbel allemaal.

@Wolky84 ik had alles nieuw gekocht:D.

3. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hier hetzelfde probleem dus ik heb gewoon eea dubbel gekocht. En 2e tandenborstel (Kan mooi de oude vervangen als ik uit het zkh kom) mini gevuld met mijn eigen shampoo conditioner ed.

Papieren van de vlk liggen sowieso in de auto. Paspoort en verzekeringskaart er ook bij gelegd.

Alleen mijn telefoon oplader moet ik er op het moment suprême indoen. Voor de rest is alles in de tas

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Oh en ik heb een pakje nieuwe oma onderbroeken gekocht en 2 nieuwe pyjama's. Lig ik er toch een beetje netjes bij.

5. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik heb nieuwe tandenborstels gekocht en van die reisverpakking van douchespullen enzo.
    Alleen mn haarborstel en opladers moeten er nu nog in.
    Leg inderdaad een lijstje klaar op de koffer en mijn man pakt dat dan nog even.
    Paspoorten en zorgpas zitten in de koffer en verder gaat mn eigen vk mee, dus die weet de rest.

Vanmiddag een zwangerschapsshoot, ben heel benieuwd naar het resultaat!

6. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Dank voor de tips ladies!

@Rian85 Ik heb een nieuw pyjamajurkje van de HEMA en denk dat ik nog een gewone pyama bijhaal aangezien het nu wat frisser begint te worden. Slaap normaal in ondergoed dus heb geen pyamas in huis en ben bang dat de relaxbroeken die ik wel heb na de bevalling nog te strak bij mijn buik zitten. Dus ga gewoon bij HEMA iets halen maatje groter.
    Heb twee oma onderbroeken van Zeeman klaarliggen en koop denk ik nog een boxer erbij want ik twijfel nog steeds of die slips niet alsnog te strak zitten bij mijn benen. Vind stuk kleding echt het lastigst omdat je je moet voorbereiden op iets dat je niet kent (is mijn eerste) en je kunt niet ter plekke ff iets snel kopen. Ach ja het zal wel loslopen....

@louan nou heel begrijpelijk hoor! Helemaal te plannen is het nu eenmaal niet maar heb vertrouwen dat het juiste zal gebeuren. Dat helpt altijd!

@Nanoe2 Veel plezier met de shoot vandaag!

Iemand hier trouwens ervaring met carpale tunnelsyndroom tijdens zwangerschap en erna? Ik heb er mega last van sinds paar weken en wordt met de dag erger. Hou verder geen vocht vast. Drink voldoende en doe oefeningen. Maar zelfs de was opvouwen doet inmiddels pijn :( Nu was ik vooral benieuwd hoe lang dit aanhoudt na de bevalling? Want daar kan ik niks over vinden. Ben zo bang dat ik amper fatsoenlijk een luier kan verschonen of kindje goed kan oppakken straks....iemand ervaring mee?

louan vindt dit leuk.
  7. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Mijn zusje heeft het ook gehad tijdens haar zwangerschap. Had toen van die steun braces voor haar polsen . Was na de zwangerschap vrij snel over.. misschien toch even naar de huisarts of fysio?

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Ik heb dat in het begin van de zwangerschap gehad, of althans, alle klachten die ik had kwamen er mee overeen. super irritant en pijnlijk. Bij mij duurde het een week of 2 en daarna heb ik er geen last meer van gehad. Hopelijk gaat het bij jou ook snel over. Voor de pijn nam ik gewoon paracetamol, dat hielp wel!

9. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Test

capturethemoment en Feem vinden dit leuk.
  10. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    Mmmm je maakt ons nieuwsgierig :)

Feem vindt dit leuk.
  11. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Vertel vertel..

12. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

En verder? :roflmao:
    Ben wel erg nieuwsgierig nu hoe met je is!

13. Kaatje 86

Kaatje 86 Lid

15 feb 2014
    38
    23
    8
    NULL
    NULL
    Hier ook eigenlijk alles dubbel in de koffer. Alleen telefoonlader moet er op het laatst nog in.

@Wolky84, ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook carpaal tunnelsyndroom gehad. Was heel vervelend en pijnlijk inderdaad. Ik ben toen via de huisarts naar Xpert Clinic doorverwezen en daar is toen een soort spalk op maat gemaakt. Toen ik die had, ging het veel beter. Toen ik eenmaal beviel had ik er al bijna geen last meer van. Kan het je dus aanraden.

Vandaag 40 weken. Toch wel een soort psychologische grens. Had zo gehoopt al bevallen te zijn...

14. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Ja we kijken even met de co sleeper. Hij kan ook als losse wieg gebruikt worden evt in de kraam week. Even afwachten wat de kraamhulp zegt.

15. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @melaniie @Kaatje 86 @capturethemoment Thanks voor jullie tips. Ik heb nog een pols brace liggen van toen ik een terugkerende ontsteking had in mijn pols. Die ga ik vannacht eens aandoen aan een kant; kijken of dat iets scheelt.

@LolaBloem Je maakt het inderdaad erg spannend! Hoop dat alles goed gaat met jullie!

Grootste deel vluchtkoffer ligt bij elkaar klaar. En heb lijstje gemaakt voor de laatste spulletjes.

Verder vandaag veel thuis opgeruimd en gerommeld maar ook nog heerlijk een dutje gedaan in de middag en zojuist nog even in de tuin gewerkt. Kan niet veel meer maar klein stukje vegen geeft al voldoening haha.

brownielover en Relax vinden dit leuk.
  16. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Merk dat ik hier de laatste dagen steeds meer last krijg van mijn darmen.. van die buikpijnaanvallen. Dat terwijl ik toch niet echt gekke dingen eet ofzo.. hebben jullie dat ook?

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Ik heb er geen last van, voelde me afgelopen week wel een dag flink ziek maar daar is het bij gebleven. Geen griepje onder de leden? Weet nog wel bij de jongste dat vlak voor de bevalling begon ik continu op de wc zat. Maar dat was dus in 1 dag en niet meerdere dagen dus dat zal het denk ik niet zijn. Of misschien omdat de baarmoeder nu zo groot word dat de darmen en je maag niet meer zoveel plek hebben? Mocht je last houden of twijfelen gewoon even je vk/ha bellen.:)

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Hier heeft vriendlief gisteren de babykamer eindelijk afgemaakt. Die is nu klaar, moet alleen nog even schoongemaakt worden en ik moet nog wat decoratie en hanggordijnen kopen. De gordijnen doen we pas zodra mijn vriend weer werk heeft, moeten nu echt even opletten met wat we doen qua uitgaven. Dat is wel stressvol zo vlak voor de bevalling.. Maar goed. Hopelijk vind hij gauw wat:thumup:

Vandaag even de box in elkaar zetten samen en verder gaan we weinig doen. Krijgen visite vanmiddag en morgen begint school weer dus de oudste moet even mentaal worden voorbereid:roflmao: en ik ook. weer vroeg uit bed blegh:|

jullie nog leuke zondags plannen?

19. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.867
    2.057
    113
    Vrouw
    Toevallig hebben wij gisteren de box opgezet @melaniie :) Eigenlijk wilde ik m helemaal niet wegzetten of pas na de geboorte, maar manlief kreeg het gister op zn heupen en voor ik het wist waren mn 3 mannen samen de box van zolder aan het sjouwen en in elkaar aan het zetten. Kei schattig en ik ben helemaal om, wat fijn dat ie staat!

Vervelend dat jullie zo op het geld moeten letten, maar hoewel je hormonen je soms anders vertellen zijn zoveel dingen helemaal niet zo hard nodig! Gordijnen kunnen inderdaad prima later. Of misschien kun je een paar rolgordijnen ophangen voorlopig? Toen mijn oudste geboren werd sliep hij bij ons in de slaapkamer (waardoor onze kledingkast naar de kleine woonkamer moest verhuizen) en ik verschoonde hem op de wasmachine in de badkamer of op de eettafel. Ik wil maar zeggen.. maak je niet druk over de financiën! Hopelijk vindt je vriend snel weer werk en fijn dat de babykamer af is!

@capturethemoment er is minder plaats voor je darmen hé, dus wel logisch. Ik herken het wel ja, maar mn stoelgang gaat sowieso heel lastig de laatste weken.

Wij gaan vanmiddag naar de verjaardag van mn moeder. Verder lekker rustig aan vandaag.

20. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    ahh lief dat ie dat gisteren heeft gedaan! hier moet ik er wel echt om vragen haha maar hij heeft wel andere dingen uit zichzelf opgepakt dus daar was ik al heel blij mee! en je hebt gelijk hoor gordijnen zijn niet echt noodzakelijk. Heb al een rolgordijn dus gaat puur om het hanggordijn, nou dat kan later ook wel. Er hangt nu iets:)

Ja wij hopen ook dat ie gauw werk heeft, kregen gister een brief dat hij zijn ww pas vanaf 10okt ontvangt dus we zitten bijna 2 maand zonder zijn inkomen en mijn inkomen is net niet hoog genoeg om alles te dekken. De spaar is ook zga leeg aangezien alles is opgegaan aan de verbouwing voor de kinderkamers en de baby:rolleyes: Gelukkig heb ik een tijd geleden heel veel ingeslagen zoals luiers, doekjes vlees etc wat 1+1 gratis was dus daar zit ik voorlopig wel goed mee:D Dinsdag heeft ie ergens een gesprek en hoewel het iets is wat hij eigenlijk niet wil en er een "lange" reistijd aan zit hoop ik toch dat ie word aangenomen, dan heeft hij iig iets en kan die rustiger verder kijken naar iets anders als het niks is.

Gefeliciteerd en veel plezier vanmiddag op de verjaardag! Scheelt als je ergens anders heen gaat hoef je niet de hele tijd te lopen:D

Relax en Elraange vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina