Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

louan Niet meer actief

Nou dacht eerst redt het wel tot morgen. Maar na ontbijt is het weer meteen raak. Lig nu ook in bed. Mn maag helemaal overstuur :(. Laat vriend is ziekenhuisapotheek wel nieuwe halen. Was vergeten hoe ik mij altijd voelde zonder opremazol, nou verschrikkelijk blegh. Hopelijk kan ik vandaag nog ergens wat krijgen. Anders de doorbijten vandaag tis niet anders.

2. louan

louan Niet meer actief

Ik heb morgen weer controle.

Vervelend he al die 'rare' vragen van mensen. Zeker als je zelf graag de baby wil zien.

3. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Benieuwd wat de gyn zegt!
    En hopelijk kun je aan omeprazol komen!
    Echt niet tof als je er zo’n last van hebt!!

Naja vind het ergens ook gewoon dom, je ziet me toch?
    En zeker als je die vraag dan letterlijk 10x achter elkaar krijgt.

Vanaf wanneer gaan ze bij jullie een strippoging doen?
    Ik wil dinsdag vragen vanaf wanneer ze het doen, maar ben bang pas echt na de 40 weken.
    Maar hoor regelmatig dat het ook al eerder gebeurt, maar zit er dan een reden achter?
    Of doen ze het bij de 2e wel sneller dan de eerste?

louan vindt dit leuk.
  4. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Hier doet ze volgens mij überhaupt geen strippoging

5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    @louan je kn het gewoon bij de kruidvat/appie/Etos halen!

@Nanoe2 ik wil het bij 39+5 laten doen voor het eerst. Als het dan lukt tenminste.

Gelaarsde Kat en louan vinden dit leuk.
  6. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Volgens mij strippen ze alleen als de baby al is ingedaald en je al iets van ontsluiting hebt.
    Geloof dat ze bij mij bij 39 weken gaan kijken hoe het ervoor ligt, ivm grootte baby. Maar aangezien de beeb vorige week weer uit mijn bekken is gegaan ben ik er bang voor.
    @Rian85 , heerlijk zo'n groot gezin, hopelijk komt alles snel in ritme. Geniet nog lekker van je kraamweek want voor je het weet is alles weer "normaal".
    @louan , woon je anders in de buurt van de stad? Misschien is die op zondag open , dan zou ik in ieder geval bij de kruidvat 20mg kunnen gaan halen voor zolang.
    Ik slik zelf 1x per dag 40 mg sinds de 16 weken. Gelukkig is het bij mij na de bevalling meteen weer over het overgeven. Moet nu nog een x of 3 per week overgeven, maar daar teken ik voor. Bij de andere 2 heb ik 9 maanden elke dag overgegeven, weet niet wat me nu overkomt haha. Af en toe moet ik 's nachts nog een Rennie nemen voor het zuur, maar dat helpt dan ook meteen.

@hier, heb het idee dat het vannacht een beetje heeft gerommeld bij mij, maar dan ook minimaal ihihi. Ben een keer of 4 wakker geworden van lage rugpijn en een menstruatiegevoel. Dit hield dan een minuut of 10 aan om vervolgens weer weg te zakken.
    Bij mijn tweede had ik vanaf 34 weken al flinke voorweeen, zo erg dat ik elke nacht standaar van een uurtje of 3 tot 5 beneden zat. Dat heb ik nu helemaal nog niet. Begin zo nieuwsgierig te worden, natuurlijk naar de baby, maar ook naar de bevalling. Hoe zal die gaan verlopen?
    Heb wel de hele dag door harde buiken, niet heel pijnlijk maar wel een ongemakkelijk gevoel. Nu ook, ik zit gewoon op de bank en ze komen vanzelf. Morgen heb ik weer controle, ga ook vragen of ze misschien kunnen checken of ik toevallig al iets van ontsluiting heb aangezien het toch mijn derde is .
    Iedereen nog een fijne zondag!

Pinkblossom en louan vinden dit leuk.
  7. louan

louan Niet meer actief

Serieus!?? thnx voor de tip!!

@capturethemoment hier slik ik ook 40mg maar ga zeker opzoek naar die 20mg zou toch iets moeten helpen.

Weet niets van strippen etc. Zal daar morgen ook eens naar vragen. Misschien is dat ook nog een optie voor mij.

8. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik heb pas vrijdag weer controle als er dan nog geen baby is wil ik vragen of ze wil toucheren om te kijken of er wel al ontsluiting is.
    Ik weet niet vanaf wanneer hun willen strippen, ik denk zelf pas vanaf 40 weken maar kan het volgende week wel eens vragen.
    Heb dit weekend wel vaker harde buiken maar heb toch nog niet het idee dat ze al wil komen.
    Heb alleen wel echt last van moeilijke en harde ontlasting en omdat ze baby al zo laag ligt is het geen pretje om naar de wc te gaan.
    Herkennen dames dit?

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Ik heb morgen weer controle. Heb laatst aan de vk gevraagd of ze ook voor de 40 weken kijken of er ontsluiting is en of ze dan ook strippen maar dat doen ze niet. Ze gaf aan dat er vrouwen zijn die weken met 2 of 3 cm kunnen rondlopen voordat de bevalling zich aankondigt en het dus geen toegevoegde waarde heeft om te weten of je al ontsluiting hebt ja of nee. Strippen doen ze ook pas vanaf 40 weken hier. Dus ik wacht gewoon geduldig tot 40 weken en vraag dan of ze me willen strippen:)

Pinkblossom vindt dit leuk.
  10. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik heb ook eens gehoord dat ze niet strippen als er "nog niks" gebeurd is. Dus geen ontsluiting.

Ik mag dinsdag voor controle naar de vk. Heb dan weer een groei echo.
    Morgen ga ik urine inleveren bij de huisarts want heb ergens een idee dat ik blaasontsteking heb. We gaan we het meemaken ;)
    Nog 3.5 week werken en dan verlof.

11. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Je moet sowieso ontsluiting hebben om gestript te kunnen worden, anders kunnen ze er niet bij.

Ga komende dagen proberen om iedere dag in ieder geval half uurtje te lopen, ook om gewoon echt even wat te doen.
    Wilde dat eerder niet doen omdat het voor teveel harde buiken zorgde. Maar vind het nu wel prima!

@Bezige bij ja heb dat ook, maar vooral door de ijzerpillen. Ik heb er lactulose bij en dat werkt erg goed!!

Bezige bij vindt dit leuk.
  12. louan

louan Niet meer actief

@Nanoe2 precies hetzelfde hier. Nu doe loop ik tijdens een harde buik ook gewoon door zeg maar. Voorheen stopte ik totdat de buik weg was.

Ik ga juist beter af door die ijzer tabletten. Terwijl ik normaal een super slechte stoelgang heb.:rolleyes:

Veel controles deze week:D.

13. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @louan oh no! Nog aan omeprazol kunnen komen ergens? Echt niet fijn anders! Ik zweer er vanaf nu echt bij!

Hier dinsdag standaard controle maar ik verwacht geen bijzonderheden.

Vandaag schoonzus en broer op visite gehad en met neefje en nichtje op pad gegaan naar open dag op boerderij. Super leuk maar echt gesloopt nu. Ik was net zo moe als al die kindjes einde dag Maar enorm leuke dag gehad dus was het helemaal waard. Lekker vroeg naar bed vanavond.

louan, Bezige bij en capturethemoment vinden dit leuk.
  14. Kaatje 86

Kaatje 86 Lid

15 feb 2014
    38
    23
    8
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Afgelopen woensdag schreef ik hier dat ik er helemaal doorheen zat en dat ik me niet mezelf voelde. Achteraf denk ik dat het een voorteken was voor de bevalling, want donderdagavond is onze zoon geboren!

Na weken slecht slapen, sliep ik in de nacht van woensdag op donderdag ineens 6 uur onafgebroken (wat een verademing!) en werd ik wakker met een soort menstruatiepijn. Rond half 10 in de ochtend kwam er regelmaat in de krampen en al gauw kwamen ze om de vier minuten. Ze waren qua pijn nog goed te doen, maar na een uur toch de verloskundige maar gebeld en die kwam even langs. Nadat ze had gevoeld, zei ze dat het voorweeën waren omdat ik nauwelijks ontsluiting had en de baarmoedermond ook nog stug was. Ze vertelde me dat het nog wel dagen zo door kon gaan en dat ik met paracetamol en warmte de tijd maar door moest komen. De rest van de middag bleef het hetzelfde. Pijnstillers en warmte hielpen niet, de krampen bleven elke 4 minuten komen. Om 20.00 uur in de avond ging ik in bad om een beetje te ontspannen en toen braken ineens mijn vliezen. Meteen daarna voelde ik de weeën sterker worden en ze kwamen om de twee minuten. Toch maar weer de verloskundige gebeld en die stelde voor dat we elkaar om 21.00 uur in het ziekenhuis zouden ontmoeten. Toen we daar aankwamen had ik inmiddels vol rugweeën. De verloskundige voelde weer en ik had toen 3 cm ontsluiting en nog steeds stugge baarmoedermond. Dat was wel even een tegenvaller, want ik had mega veel pijn en wist niet hoe ik dat nog uren voel moest gaan houden. Om 21.45 uur had ik zoveel pijn (rug-en beenweeën die niet op te vangen waren) dat ik om een ruggenprik vroeg. Om 22.00 uur ging ik daarom aan de ctg en toen bleek na 15 minuten dat het niet goed ging met de hartslag van de baby. Ik mocht dan ook geen pijnstilling, want daarvoor was de conditie van de baby te zwak. Vervolgens ging alles in een sneltreinvaart. Er werd bloed afgenomen van het hoofd van de baby om te kijken hoeveel tijd er nog was om natuurlijk te kunnen bevallen en ondertussen volgden de weeën elkaar steeds sneller op en nam mijn lichaam me volledig over. Ik kon niet anders dan me overgeven aan de pijn. Kennelijk werkte dat want binnen een half uur ging ik van 3 cm naar volledige ontsluiting en een kwartier later was onze zoon geboren! Gelukkig herstelde zijn hartslag meteen heel goed en na een nachtje ziekenhuis mochten we weer naar huis. Nu volop aan het genieten!

Desse, Elraange, PerfectLittleTwin en 11 anderen vinden dit leuk.
  15. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Wow wat een verhaal. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat fijn dat zijn hartslag snel op orde was en jullie naar huis konden. Geniet er lekker van!

16. Lisetje

Lisetje Actief lid

26 jan 2017
    315
    246
    43
    Vrouw
    Reisadviseuse
    Schiedam
    Wat een verhaal meid!
    Fijn dat alles goed gaat!
    Geniet van jullie zoon!

Gefeliciteerd!!!

17. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Kaatje 86 Wow! Fijn dat jullie kleine er nu lekker is en alles goed is gegaan. Heftig maar hij is er! Hartelijk gefeliciteerd en geniet!

18. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

@Kaatje 86 van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!
    Wel even heel spannend dus, gelukkig ging alles goed.
    Lekker genieten nu!!

19. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
  20. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met jullie kleine!
    Geniet van deze mooie tijd:thumup:

Deel Deze Pagina