Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh mijn vk zei dat het niet uitmaakte... ik verloor mn slijmprop namelijk al op maandag en "pas" donderdag is hij geboren snachts.

Bubbelbad ook gewoon gedaan, mocht ook.

En drukpunten op je voeten gebruiken. Of gewoon acupunctuur en.voet reflex laten doen. Maar dan moet je even iemand bellen :p

Relax vindt dit leuk.
  2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hmja, wil geen partypooper zijn, maar uit onderzoek is gebleken dat strippen voor 40 weken niet effectief is en dat alle andere middeltjes ook alleen maar mentaal werken o_O

Seks 'werkt', maar alleen bij een lichaam dat al klaar is, dus dan zou je sowieso binnen 24 uur bevallen. In sperma zitten stofjes die de boel op gang brengen, maar je hebt grofweg 50 liter sperma nodig om dat effect te krijgen :eek::D

Qua infectiegevaar: volgens mij geldt dat alleen voor gebroken vliezen.

3. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    @Vievie gefeliciteerd met jullie dochter en zusje :)

Mijn zoontje was donderdag jarig. Hebben gisteren zijn verjaardag gevierd. Wel gesloopt na de tijd en vandaag weer werken. Ben benieuwd hoe ik het ga volhouden vandaag

louan vindt dit leuk.
  4. louan

louan Niet meer actief

#2904 louan, 16 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2018
    Hier vergelijkbaar verhaal als @Relax maar ben dan wel gestript met 38.2 had wel 2 cm ontsluiting al. Heeft alleen heel veel voorweeen gegeven en ben ook slijmprop nu al 2 en 3 dagen geleden verloren. Nog steeds blijft buik rustig alleen veel veel slijmverlies. Zelfs de harde buiken zijn minder haha. Meisje wil er echt niet uit. Denk nu ook dat ze tot se dag van inleiding blijft zitten maar gelukkig is die heel gauw :thumup::D;).

Oh en idd slijmprop weg is infectiegevaar dus geen sex meer:p. Je baarmoedermond gaat nog meer open staan nl.

@melaniie dat was even schrikken zeg. Denk toch dat je te druk bent geweest die dag. Lange dan veel lopen veel zitten dan reageert je buik erop.

@Springboon rustige nacht gehad?

Relax vindt dit leuk.
  5. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.868
    2.057
    113
    Vrouw
    Strippen zou voor 40 weken niet werken? Hmm dat lijkt me sterk, als je lichaam eraan toe is (en dat is het mijne duidelijk gezien de weeën en verweekte baarmoedermond) kan het net dat extra duwtje geven. Na het toucheren donderdag heb ik vrijdag ook veel weeën gehad. Het is wel zo dat veel verloskundigen niet willen (of kunnen) strippen vóór de 40 weken als er nog niets aan de hand is. Dat alle middeltjes alleen maar mentaal werken is natuurlijk zo, ik geloof er ook geen bal van maar in deze fase wil ik best het één en ander uitproberen hahaha. Bij mn eerste zwangerschap heb ik het ananashart geprobeerd, véél ananas, da's in januari 9 jaar geleden en ik kan sindsdien geen ananas meer zien. Bah!

En van dat infectiegevaar las ik echt op heel veel sites terug, ik dacht inderdaad ook dat het alleen bij gebroken vliezen was en ik vind het ook raar omdat er vrouwen zijn die al weken voor de bevalling een slijmprop verliezen (die ook vervangen kan worden), maar ik ga het risico toch maar niet nemen gezien mn ontsluiting. We hebben de afgelopen weken en dagen al goed ons best gedaan, dat laatste zetje moet nu van mijn lichaam zelf komen.

louan vindt dit leuk.
  6. louan

louan Niet meer actief

Oh en even eeb 39 weken dansje. Wat ben ik toch ontzettend trots dat het zover is gekomen. Ik ken dit termijn helemaal niet. Maar ik moet zeggen dat ik mij beter voel dan de afgelopen maanden met veel ongemakken onder andere ook een prikkelbare baarmoeder. En emotioneel heb ik ook wat te verduren gehad. Had mezelf echt een fijne zwangerschap gegunt en nu op het eind ervaar ik het toch nog even ook al is het maar voor een paar dagen. Daarbij krijg ik een totaal ander kind, Meisje is 4 weken ouder bij geboorte dan zoon. Geen mager klein kindje maar gewoon mooi volgroeid kijk daar enorm naar uit:D:D:D:D.

laurazoey, brownielover, Relax en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. louan

louan Niet meer actief

1 op de 8 vrouwen lukt het strippen voor de 40 weken zei de gyn tegen mij. Toen het bij mij los ging na het strippen zei ik.nog zal ik 1 van die 8 vrouwen zijn? haha. Niet doorgezet maar weet zeker dat het voor.meer ontsluiting heeft gezorgd. En die extra centimeters zijn natuurlijk hartstikke meegenomen.:thumup:

laurazoey en Relax vinden dit leuk.
  8. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Hier vannacht niets doorgezet , alleen voorweeen die wel heftiger waren als de afgelopen 2 weken.. nu weer alles rustig

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dat het 'lukt' wil niet zeggen dat het door het strippen komt. Het advies is iig om niet voor 40 weken te strippen

10. louan

louan Niet meer actief

Als je lichaam er klaar voor is dan lukt het door het strippen wel. Ik had vrijwel een half uur na het strippen weeën dat is geen toeval. Het kwam echt door het strippen. Het heeft alleen niet doorgezet omdat mijn lichaam daar nog niet klaar voor was.

Strippen gaat ook alleen als er al ontsluiting is. Dan kunnen ze bij je vlies komen en deze stimuleren en wie weet had dat lichaam net dat ene stimulatie nodig om de bevalling te starten. Percentage bij wie het lukt is erg klein maar ja mijn gyn zat al helemaal tot aan haar elleboog in mn doos en vroeg toen zal ik je strippen, nou ze zat daar toch al dus doe maar:p.

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Als je lichaam er klaar voor is dan ga je sowieso bevallen, dus dat maakt het een beetje lastig om te vergelijken. Het komt dan misschien een paar uur eerder.

12. louan

louan Niet meer actief

Dan verschillen we van mening, ik snap ergens wel wat je probeert te zeggen maar toch geloof ik wel echt dat een extra zetje nodig kan zijn om een bevalling (veel) eerder te laten starten.:D

13. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @Relax hier weer een rommelige nacht gehad.. en nu hevige menstruatie-pijn..
    Bij de andere 3 niet zo erg gehad als nu bij deze..
    toen had ik van hun 3-tjes 1 avondje voor max 3 uur weeen, en zakte af.. en week later bevallen..
    maar dkt is nu dag 2..
    begin onbewust onrust in mezelf te voelen.. word lekker verkouden (heerlijk zo op het eind, en dat hoor je vrijwel altijd dat men dan verkouden word)..
    vannacht was het echt elk uur eruit..
    naar beneden waggelen, wc.. rondje kamer en hup naar boven.. in slaap vallen en uur later weer wakker worden door het gerommel, was echt pijnlijk)en dit tot 8 uur.. toen stijfkoppig blijven liggen tot half uur geleden maar pijn is aanwezig..

14. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Oh.. maar wel 37 weken vandaag..
    meer slijmverlies maar volgens mij geen slijmprop verloren.. al heb ik dat bij die andere 3 ook nooit vernomen

15. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Wat fijn!! Groei maar goed door kleine meid :)

louan vindt dit leuk.
  16. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Wow hier is een hoop bijgekletst weer! Reageer ff niet op iedereen persoonlijk; ben sinds gisteren zo extreem moe en mijn hersenen staan daardoor een beetje "uit". Maar verder geen nieuws....

17. Vievie

Vievie Actief lid

17 okt 2017
    209
    100
    43
    Bedankt voor alle felicitaties! Ik stap uit het topic en wil jullie allemaal nog heel veel succes wensen met de laatste loodjes en bevalling!

laurazoey, Relax, louan en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Gefeliciteerd voor alle bevallende dames!
    Wat is er een hoop gekletst na dat ik 1 dag niet actief was hihi
    Hier gisteren een feest gehad en ben nu helemaal gevloerd!

19. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik heb sinds gister echt ineens een flinke druk onderin mijn buik en felle steken, thv schaamstreek. Wat zou dat kunnen zijn? Iemand die dat herkent?

20. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Indalen??

Deel Deze Pagina