Bij minder beweging moet je altijd bellen! Daar heb ik van de week behoorlijk voor op mijn donder gekregen
Bij minder beweging inderdaad altijd bellen! Ook als je twijfelt. Wat je zou kunnen doen is een uurtje op je linkerzij liggen en dan kijken hoe vaak je haar voelt. Misschien is het ongemerkt toch vaker dan je dacht. Maar als dat je niet gerust stelt, zeker bellen!
@Jajo @capturethemoment ergens deze week word ik ingeleid hou de datum nog even voor me. Maar het is al heel snel hihi. Wat betreft mn familie daar is ook uitslag van maar tis nog steeds niet duidelijk of kwaad of goedaardig is. Deze week volgens vervolgonderzoeken. Een positief iets is dat de tumor te behandelen is dus daar houden we ons nu een beetje aan vast. @Springboon succes straks. Heb ook controle om 10.30. Zal mn laatste zijn bij de vk. @voorweeen en flink gerommel. Ik had dat ook heel erg en toch 2 cm ontsluiting al. Dus hopelijk doet het voor jullie ook wat elke cm is meegenomen zeg maar.
@Bubblez opzicht is het niet gek dat de bewegingen van je kindje anders worden, ze krijgt namelijk minder ruimte. Mijn kindje bewoog ook anders sinds vorige week. Ik heb dit wel aangegeven en moest gelijk even langs komen voor ctg. @louan pff wat vervelend die onzekerheid he. Oeh dus zelfs voor ons hou je het nog even spannend
Mmm dus toch bellen? Op linkerzij reageert ze nooit meer, nooit gedaan ook, ik vind het ook niet lekker liggen. Maar zoals vannacht, en gisterenavond en vanmorgen. Dan voel ik dr amper. Ze beweegt wel wat. Maar gewoon zo anders.. Toch even bellen zo..
Ik heb gebeld. Ze snapte mn gedachtegang en gaf ook aan dat ze nu wat minder ruimte krijgt en daardoor nóg wat rustiger kan zijn dan normaal. Of dat ze met dr voeten naar mn rug ligt, al ervaar ik dat niet zo, want als ik dr voel dan voel ik ook dr voetjes en handjes wel. We hebben afgesproken dat ik vandaag alle bewegingen bijhoudt. Elke kleine beweging is er 1. Ik moet haar minstens elk dagdeel voelen. Mag ik vanavond het nog niet fijn vinden dan mag ik langskomen voor het hartje en evt door voor ctg. Maar als ik het eerder niet meer uithoudt mag ik ook eerder bellen natuurlijk. Ik voel dr terwijl ik dit typ even fladderen. Dus dat is de eerste streep.
Morning ladies, @Springboon pff frustrerend zeg. Zou het wel even aangeven bij de controle misschien kun je iets overleggen qua plan met ze als het zo door blijft gaan? @louan fijn dat het iniedergeval te behandelen is! en hopelijk is het verder gewoon niet kwaadaardig. ben heel benieuwd wanneer je word ingeleid, alvast heel veel succes!! komt helemaal goed! @Bubblez ik heb dat bij alle zwangerschappen ook gehad, minder beweging. Bij mijn dochter kreeg ik een ctg en die bleek niet goed te zijn dus ben de dag erna meteen ingeleid, bij zoontje idd wegens ruimtegebrek en bij deze baby ook wegens ruimtegebrek maar hij/zij heeft ook gewoon een heel nieuw ritme gemaakt met wakker zijn. Hou het even in de gaten en anders vanavond gewoon even bellen en langs gaan. @hier een drukke dag. vanmorgen om 8uur stond ik al bij de huisarts voor onze dochter, vanmiddag controle bij de VK en meteen daarna gesprek op school. Vanavond ook nog zwemles dus het is weer lekker vol gepland vandaag Wat namen jullie nou ookal weer in tegen maagzuur? Ik word sinds enkele dagen snachts wakker door de maagzuur en ben dan zo misselijk. Rennies werken niet meer helaas
Thnx!!!! Gaat goed komen allemaal! Druk dagje heb je! Maar dan gaat de tijd wel lekker snel! Opremazol tegen maagzuur! Bent er meteen vanaf! @Bubblez even goed in de gaten houden. Als.je te onzeker ervan wordt gewoon bellen anders blijf je misschien wel bezorgd.
Omeprazol.. tot 20 Mg kun je bij de Kruidvat ofzo halen.. zou wel even ha bellen voor overleg . Maar kan geen kwaad... en helpt echt goed..
Ah thanks haal ik die even op. Zal eerst even overleggen met de vk dan kan ik daarna zo doorrijden naar de winkel
Pak je rust!!! je hebt het blijkbaar nodig. Net terug van controle. Bloeddruk goed en baby vermaakt zich wel. Aftellen nu.
@Stampertje1 Ja precies, gewoon aan toegeven, blijkbaar heeft je lijf rust nodig. @melaniie Hoop dat de omeprazol bij jou net zo goed werkt als bij mij! Anders was ik na die babyshower gisteren echt het haasje geweest denk ik haha. Maar nu nergens last van gehad! Zelfs daarna nog pizza op haha. @louan Fijn dat alles goed was louan. Nu lekker aftellen; jij weet al wanneer, spannend hoor! Hier weer prima geslapen moet ik zeggen. Heb maar uitgeslapen. Vind dit wel een soort "twilight zone weken" hoor....dat wachten en dan thuis zitten: is echt niks voor mij. Ik voel me er steeds minder fijn bij ipv beter haha. Ik ben altijd enorm bezig maar dat kan nu ook simpelweg niet meer. Fysiek niet maar ook mentaal niet (aangezien mijn hersenen inmiddels af en toe echt soep zijn). Dus de dingen die ik zou willen doen, daar heb ik de fut niet voor of kan ik fysiek niet aan. En dat frustreert me dan weer. Vind dit echt een gekke tijd hoor! Toch ga ik proberen ervan te genieten, zeker nu met dit mooie weer. Want ik mag natuurlijk totaal niet zeuren, heb het hartstikke goed voor elkaar zo. En toch heb ik die onrust.... Herkent iemand dat? Iemand tips?
Vind het zo lastig er aan toe geven Huis is een zooi en ik kijk er tegen aan hihi Feest van zaterdag heeft er heel erg ingehakt Maar het was wel gezellig!
Snap het wel hoor zeker als thuis alles al klaar is voor de baby. Er is eigenlijk niks meer te doen dus zit of lig je maar. Maar maak daar maar gebruik van hoor want het wordt strakkies druk zat! Denk dat je nog steeds in je workflow zit. Plan wat meer afspraakjes voor afleiding? Meer baby shoppen? Nog de flink quality time met vriend inplannen? Lekker uiteten dat soort dingen. @Stampertje1 je lichaam geeft het gewoon goed aan dat je ffies niet aan huishouden toekomt. Dan maar even niet niks ergs aan.
@melaniie, gaviscon hielp hier heel goed! En ook ruimtegebrek he? Zo voelt het hier dus ook, alsof ze geen kant meer op kan, maar nu al? Ze heeft nog twee keer bewogen sindsdien. Lig nu op bed, net bij de action geweest en buik is weer mega hard. Hopelijk gaat zoon braaf slapen en kan ik even lekker slapen. Voor alle poetsdrang vrouwen. Ik herken het ons huis is een puinhoop boven. En ondanks dat ik rustig aan moet doen, ruim ik rustig op. Want ik wordt he-le-maal gek van de zooi hier. Vanmorgen dus opgeruimd en geinventariseerd wat ik voor t kantoor nodig was en dat net opgehaald. Straks ga ik dat allemaal op de plek zetten en zorgen dat t kantoor vanavond klaar is. Mn man sjouwt vanavond dan de kasten naar de overloop en die ga ik dan morgen opnieuw invullen. Voor alle dames met een baaldag; hier hetzelfde. Sterkte en knuffels!
Ja denk dat het vooral de maandagen zijn. Dan is mijn man weer werken en dan ben ik ineens weer heel de dag alleen. Ben dan te moe om iets te doen (want vaak is weekend best vol) maar kan ook niet goed stilzitten omdat ik dat simpelweg niet gewend ben. Maar ik probeer het toch want wat je zegt; het is straks druk genoeg! Dus heb mijn loungeset in de tuin opgezet en ga lekker proberen te chillen!
zo weer terug van de vk. kleine weegt nu 2800gram en is mooi gemiddeld in haar groei.. Ze kon zien dat ik het echt zat was en ook oververmoeid ben. In overleg met de gyn. heb ik temazepam gekregen. Deze mag ik gebruiken om hopelijk wat slaap te pakken in de avond/nacht. Wil het niet dan is het toch nacht blijven in het ziekenhuis (krijg dan een zware slaapmed. middels spuit en infuus?). Verder wordt volgende week maandag gekeken of ze al kunnen strippen... En moet ik nadenken over een evt. inleiding (en na mijn ervaring van 2010 ben ik er echt bang/huiverig voor). Maar liefst zien ze dat het toch een dezer dagen doorzet en het spontaan gebeurd.. Maar kon/kan wel meer gerommel verwachten.. Wel is de kleine nu iets gezakt in de bekken, ligt helaas nog niet vast, maar ze maakt zich gelukkig nu wel gereed..