Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Begrijp ik het goed dat je je met name zorgen maakt omdat je zoontje veel beweeglijker was in je buik/je hem veel beter en vaker voelde? Zo ja, waar ligt je placenta nu en waar bij je zoontje? Ik heb het namelijk andersom (mijn dochter nu voel ik veel beter dan mijn zoontje toen) en waar het bij mij aan ligt is dat de placenta bij mijn zoon voor lag en nu bij mijn dochter achter. De placenta voor dempte de bewegingen heel erg. Zei laatst nog tegen mijn vriend en de vk: maar goed dat het zo is en niet andersom, anders had ik me denk ik heel mijn zwangerschap druk gemaakt dat ik haar zo weinig voel.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ligt op dezelfde plek, achterop mn rug als het ware.

De vk dacht dat ze iets gedraaid was en ze wat meer richting mn rug bewoog waardoor ik dr minder voelde. Maar volgens mij is dat t niet. Ik voel haar wel gewoon op dezelfde plek als eerst, áls ze schopt dan voel je dat ook vanaf buiten.

Net in bed tijdens mn tukje heeft ze me even flink van jetje gegeven. Heel druk was ze een kwartier lang. Dus ze kan het wel, goddank he.

Ik hoop nu stiekem maar dat dit bewijst dat ze ook straks buiten de buik kalm is haha. Onze zoon had in mn buik flink temperament en nu nog steeds :p

3. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Ik heb mijn verhaal ook al in een ander topic verteld maar ben er zo vol van, wil het hier graag ook nog een keer vertellen! Sorry als je het dubbel leest!

Wij kwamen donderdagavond in een rollercoaster terecht!
    Donderdag overdag heb ik haar de hele dag niet gevoeld en de verloskundige gebeld. Zij liet mij langskomen in de praktijk en heeft controles gedaan. Het hartje klopte mooi maar ze stuurde mij toch door voor een consult naar het ziekenhuis. Daar kon ik terecht voor een CTG en een echo, een geruststellend idee.
    Mijn man kon die avond niet mee vanwege zijn werk dus mijn beste vriendin ging mee, heel fijn om niet alleen te hoeven gaan!

De CTG was helemaal in orde en er werd nog even een echo gemaakt. Een co- assistent die nog moest leren een echo te maken mocht eerst en de Gynaecoloog in opleiding keek mee. Ze waren erg veel bezig met elkaar wijzen op dingen gemeten konden worden en wat zichtbaar was. Ik kreeg bijna geen uitleg dus ben zelf veel vragen gaan stellen. Dit irriteerde de gynaecoloog in opleiding zichtbaar maar ik ben er wel mee doorgegaan. Op een bepaald moment was ze klaar met het maken van de echo en moest ik aan het bureau komen zitten. Ze keek redelijk ernstig en vertelde mij dat ze een afwijkende groei had geconstateerd van ons meisje. Ze was er niet gerust op en wilde dat ik de volgende dag terug zou komen voor een CTG en over twee weken voor een groeiecho. Ons kindje week echt flink af van haar eigen groeicurve en dit was niet goed. Ook zei ze erbij dat ik mij geen zorgen moest maken maar nogmaals zei ze: het wijkt wel echt af!
    Nou....daar moet je het dan mee doen. Ik kon op dat moment even geen vragen meer bedenken om te stellen, ik was, zoals jullie zullen begrijpen, heel erg overrompeld!
    Die nacht heb ik niet geslapen, mijn man ook niet en we waren beide heel erg bezorgd!

De volgende ochtend zijn we teruggegaan en kregen we weer een CTG, deze was opnieuw goed. Mijn bloeddruk was ook goed.
    De metingen van de avond ervoor werden nog eens bekeken door een andere gynaecoloog in opleiding en zij gaf aan bij de verpleegkundige dat zo'n afwijking weleens vaker voorkwam. Een arts kregen we niet te zien toen we daar om vroegen.

Om 12.00 uur moesten we naar de verloskundige en we hebben daar ons verhaal gedaan. Het zat mij zo hoog dat ik emotioneel alles vertelde. De verloskundige schrok van de situatie en het zat haar ook niet lekker zei ze. Ze heeft een ander ziekenhuis gebeld en gevraagd of we daar terecht zouden kunnen voor een second opinion! Dit kon.
    'S middags zijn we naar dit ziekenhuis gegaan en heeft er een gynaecoloog een echo gemaakt. Zij gaf aan een heel mooi gemiddeld kindje te meten en te zien die goed bewoog! Dat ik minder leven voelde kon zij niet verklaren, ik moest dit ook blijven signaleren en vooral blijven bellen als ik haar weer niet goed voelde maar wat zij kon zien en meten: alles was in orde en gemiddeld qua groei!

Nou, ik snapte er werkelijk helemaal niks meer van. Ik wilde helemaal gerust gesteld zijn maar hoe kan het dat de metingen, met een dag tijdsverschil, zo uit elkaar liggen!
    We hebben de verloskundige gebeld en ons verhaal gedaan. Zij gaf aan het ook heel vreemd te vinden en heeft terugkoppeling gegeven aan de dienstdoende gynaecoloog van ons eigen ziekenhuis. Daar zijn we zaterdagochtend geweest en zij deed metingen die ongeveer overeen kwamen met de gynaecoloog in het andere ziekenhuis.Het lijkt nu dus allemaal in orde! Ook bleek dat er verkeerde informatie was gegeven: niet de gehele groei ''week af'' maar alleen de buikomtrek, ja HALLO, dat is NOGAL een verschil! Echt, ze begrijpen niet hoeveel zorgen je je kan maken met dit soort berichtgeving en maar zeggen dat ik mij niet druk moest maken....

We zijn echt sinds donderdagavond heen en weer geslingerd tussen emoties en dat voelt zo niet fijn! Ik heb mij nog nooit zoveel zorgen gemaakt!

4. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Net op controle geweest.. 0,0 ingedaalden 0,0 ontsluiting :rolleyes: jammer! Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen

5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    @Elke1708 jeetje meid wat een gedoe. Snap wel dat dat even flink voor spanning zorgt. Buikje was normaal meegegroeid bij de second opinion ten opzichte van de echo daarvoor dus? De ene scopiste/gyn meet wat ruimer dan de ander, dus 1 afwijkende groei echo zegt nog niet zo veel. Als de groei van het buikje achter blijft, maar de rest wel wat groeit kan dat namelijk duiden op een slechter werkende placenta. Dat noemen ze brain sparing, alle energie die het kindje binnen krijgt gaat dan naar het hoofdje, waardoor het buikje achter blijft. Houdt in ieder geval in je hoofd dat als ze het echt niet vertrouwen ze je in het ziekenhuis houden!! (Dat helpt mij om enigszins de stres van de stagnerende groei te beperken)

Bleehh @capturethemoment dat is balen zeg!!

@Bubblez hoe is het nu qua bewegingen?

Hier een heel rustig dagje, mijn zoontje is naar de crèche. Heb wel bedden verschoond, gekookt, stofgezogen de de keuken schoongemaakt, maar verder voornamelijk op de bank gehangen (ben trots op mezel)

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

@Jajo heerlijk! Lekker even rust!
    Ze beweegt wel, elk anderhalf uur voel ik dr gemiddeld, vrij zachtjes en bedeesd. Dus het is vast gewoon ruimte gebrek :)
    Ik hou elk dagdeel aan, zolang ze zo blijft bewegen, vind ik t goed. Volgende week donderdag sowieso controle!

Hier een drukke dag gehad. Hele kantoor in orde gemaakt, inkopen gedaan, overloop enigsinds opgeruimd, onze slaapkamer weer beloopbaar gemaakt en verder gekookt. Ik ben helemaal kapot. Ik lig nu op de bank, mag van mn man niks meer doen haha :p

Morgen gaan we kijken bij de psz voor zoon.. in januari wordt hij 2 en gaat hij heen, dus ik wil alles voor de bevalling geregeld hebben. Daar heb ik geen zin meer in met een pasgeboren baby denk ik. Dus ben benieuwd!

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    ik kreeg helemaal geen meldingen meer. heb ik wel vaker last van, super irritant.

@Bubblez fijn dat je meisje weer flink van zich heeft laten horen! hoop voor je dat ze straks dan ook rustig is haha. Mijn ervaring is dat meisjes wel rustiger zijn:p

@Springboon fijn dat controle goed was. Je bent nog "vroeg" waarom denken ze dat je nu al zou kunnen bevallen? En wanneer gaan ze je anders inleiden ongeveer?

@Elke1708 dat is echt even een rollercoaster geweest! maar gelukkig lijkt alles goed te zijn nu. zou echt enorm boos zijn denk ik :oops: moet je nu nog extra controles of dat niet?

@capturethemoment ah das balen zeg! maar wie weet hoe je er volgende week voor staat:)

@Jajo oh heerlijk toch zo'n rustige dag! ik heb morgen de kinderen op de opvang dus ga dan ook lekker rustig aan doen

Hier was de controle vandaag ook goed. baby word nu al geschat op 3300 gram:eek: dat was mijn dochter nog geeneens bij de geboorte. zoontje was bijna 4 kilo dus ben bang dat dit weer een flinke baby is:o: en ik gok op een jongetje.. puur door het gewicht:p had elke x de gedachte van een meisje (en stille hoop ghehe) volgende week weer controle. nog iets meer dan een week en dan 40 weken.. gaat echt zo snel! ik denk zelf dat ik volgend weekend ga bevallen, geen idee waarom:roflmao:

Bubblez vindt dit leuk.
  8. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Jajo Hier ook kampioen bankhangen! Of ja loungeset hangen dan ;)

@Elke1708 Jeetje dat is ook wat zeg! Super rot om mee te maken!

@melaniie Fijn dat alles goed was! Tja gewicht wil toch echt nog niks zeggen over geslacht hoor! Maar ik zou dat dan ook denken ja! Ben benieuwd of je gelijk krijgt. Bij mij schatten ze 'm tussen de 3500-4500 en volgens mij komt er geen nieuwe schatting meer dus vond dat wel heel ruim. Ach ik troost mezelf maar met het feit dat sommige vrouwen moeilijke bevalling hebben met kleine baby en sommige makkelijke bevalling van grote baby. Wachten is enige dat we kunnen doen!

@capturethemoment Jouw kleine gaat jou gewoon verrassen en op 't laatst pas indalen; eigenwijs ding ;)

capturethemoment vindt dit leuk.
  9. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Haha ja denk ik ook... kreeg ook de mededeling dat mijn lichaam gewoon voor 40-41 weken zwangerschap gemaakt is :D
    Dat wilde ik nu net niet horen;)

10. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Zit nu wel met om de 5 min harde buiken op de banko_O toucheren kan toch niets opwekken of wel??

11. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Nee, volgens mij niet, maar gezien de termijn kan er natuurlijk wel wat gebeuren. Mijn zoontje (eerste kindje) was helemaal niet ingedaald tot aan de bevalling. Toen braken met 40,5 de vliezen en kreeg ik weeeen. Ergens gaat het een keer gebeuren.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    volgens mij niet. zou de baby zich nu misschien aan t indalen zijn?

13. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Zo te voelen niet helaas.. heb het gevoel dat de baby het steeds probeert.. ik voel de druk en de steken wel maar blijft maar bovenin hangen... doodvermoeiend .. heb nu ook echt pijnlijke buiken en misselijkheid maar het schiet niets op

14. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    Hoi meiden,

Ik heb alles meegelezen, maar lukt me even niet om te reageren... Ben de laatste dagen zo ziek en moe!

Van het weekend begon op een avond diarree met buikkrampen. De dag erna bleef dat en was super misselijk erbij, bijna de hele dag geslapen. Geen koorts erbij. Weinig gegeten. Gister voelde ik me weer erg goed en had onwijs veel honger. En nu wakker geworden met weer veel kramp, diarree en een teiltje naast me nu want ik voel me zooo misselijk!

Ik weet niet of dit het legen van mijn darmen moet voorstellen (als voorbereiding op de bevalling) of dat ik iets onder de leden heb :( is het herkenbaar voor iemand?

15. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    #2975 Desse, 18 sep 2018
    Laatst bewerkt: 18 sep 2018
    Hier schatten ze de baby tussen de 3 en 4 kilo, maar de VK zei dat het toch vooral het hoofdje is waarop de bevalling makkelijk of minder makkelijk gaat: die extra spekjes volgen daarna toch wel ;)

@louan alvast veel succes met de bevalling!!!

@Bubblez Hier ook een eigenwijze baby die niks heeft met op m’n zij gaan liggen ;) zoet, koud drinken werkt bij haar wel goed en ze reageert meestal ook op de Angel Sound, misschien kun je dat nog proberen als ze weer rustig is?

@Wolky84 ik herken die onrust wel. In een normale vakantie kan ik prima een hele dag met een boek gaan zitten en m helemaal uitlezen. Nu heb ik daar gewoon niet de rust voor. Vervelend is dat he? Probeer ook te genieten en heel leuk dat iedereen zegt dat ik nog moet genieten van de rust zolang het nog kan, maar doe mij toch die baby maar ;)

louan vindt dit leuk.
  16. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    @Elke1708 ik snap dat jullie ontzettend ongerust moeten zijn geweest. Misschien diegene in opleiding gewoon echt verkeerd gemeten..
    Maar gelukkig blijkt het achteraf niet nodig en gaat het goed met der :)

17. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Goeiemorgen meiden,

Even een ego berichtje vanuit hier.

Gister ochtend om 4:00 opgestaan, 5:45 vertrokken en 13:45 kwamen we aan in Frankrijk, het begin stuk zelf nog gereden daarna manlief maar achter het stuur gezet.
    Ik heb de hele weg harde buiken gehad en eenmaal bij aankomst bleven ze maar komen. Ik heb niks kunnen eten van de pijn en slapen ging moeizaam.
    Ben nu net wakker geworden met wederom een menstruatie gevoel. Het komt en gaat, maar is er wel frequent. Zodra ik ook maar iets doe dan wordt mn buik zo hard als een steen, ontzettend pijnlijk. Gister de vk gebeld en moest gaan douchen en slapen zodat het minder zou worden.
    Maar nu lig ik hier dus weer met dezelfde pijn als gister.
    Daarbij ben ik ook misselijk, voel ik flinke druk van onder en moet ik constant naar de toilet voor een soort aandrang terwijl ik niet moet/kan poepen.
    Vind het zo sneu voor mn man en kinderen dat we nu eindelijk op vakantie aangekomen zijn en ik mezelf zo voel, maar het allerliefst pak ik de boel in en rij ik zometeen nog richting huis.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ah wat balen @Pinkblossom. Neem je rust, wie weet voel je je dan beter!

@Desse ik heb geen angelsound ofzo haha :p
    Vannacht had mevrouw disco in mn buik, helemaal fijn, stelt me gerust. Vandaag turfen we gewoon weer opnieuw :p

19. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Jippie ik mag me ook hier aanmelden :D. Ik heb af en toe wel eens stiekem hier gekeken en sommige ken ik vanuit t november topic :). Ik zal vanaf nu meeschrijven.

mxm en Bubblez vinden dit leuk.
  20. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @melaniie omdat het mijn 4e is, verwachten ze toch dat deze sneller zal komen. Daarbij is mijn lichaam nu al uitgeput en willen ze niet nog 2 weken wachten als dit zo doorzet..
    Heb gisteravond een slaappil gehad, heb EINDELIJK! kunnen slapen na 3 weken amper slaap. Wel wakker geworden met wat steken maar voel me we iets uitgeruster.. ik lig nog, want med. is nog niet volledig uitgewerkt merk ik.. maar hier was mijn lichaam en ikzelf echt aan toe!
    De vk zei, als jij zo uitgeput raakt, je lichaam zo rommelt dan nemen we geen risico voor jou en de kleine.. dus vandaar een plan van aanpak.. wat heel fijn is..

Deel Deze Pagina