Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolfmother

Wolfmother Actief lid

16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    Ja zo erg is het niet hoor, anders had ik ook al lang contact opgenomen met het ziekenhuis.
    Maar slapen op zich is wel een uitdaging :|:roflmao:

Pink06 vindt dit leuk.
  2. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

@messteken in vagina duiden indd op indaling van de baby voor zover ik het weet.
    @bloedverlies heb ik niet meer gehad, misschien toch een wondje ofso?

ben net wakker van een middag dut.. sorry dames

Regenboog01 vindt dit leuk.
  3. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    @Wolfmother spannend en ben ook benieuwd.

Ik ben de hele dag al pischagrijnig, bah! Heb gewoon last, nergens zin in en zie erg op tegen de ingeleide bevalling die eraan zit te komen. Ik ben er gewoon ff helemaal klaar mee! Heb een mopperige dochter omdat haar kiezen doorkomen, het is bloedje heet en ik kan zelf bijna niks terwijl ik nog heel veel wil doen.. oh echt.. mijn klaagmodus heb ik gevonden maar niet die uit-knop! Help :( ik baal zelfs van mezelf! Ik ga zo maar naar bed, dan is deze ellendige dag voorbij!
    Ik wil gewoon een prachtige bevalling en mijn kind gezond en sterk in mijn armen hebben en wel nu!!!! Dan hoef ik ook niet meer ‘bang’ te zijn.

Zien jullie een tegenop? Zijn jullie een ‘klaar’ mee? Voelen jullie je ook wel eens een dag of paar dagen gewoon mega chagrijnig?

4. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Die gemene steken herken ik ook wel van mijn zoontje bij vorige zwangerschap. Wekenlang van die gemene steken. Bleek dat hij wel aan het indalen was en nog niet vastzat. Dus af en toe floepte hij wat omhoog om vervolgens weer opnieuw in te dalen. Daarom had ik het zo lang... Op dit moment nog nergens last van gelukkig! Want was echt wel nasty en heb toen ook meerdere malen laten checken op blaasontsteking. Was het niet. Dus denk echt indalen!

5. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Bah vervelend dat je je zo voelt! Kan me goed voorstellen dat ik me ook zo zou voelen als ik in je shoenen zat. Kun je er met iemand over praten? Misschien dat iemand wat lichte taakjes kan overnemen? Zoals paar dagen of uur op dochter passen, datjij even tijd voor jezelf hebt. Of iemand die met et huishouden kan helpen. Misschien lucht dat een beetje op? En wat de bevalling betreft kan ik me goed in je verplaatsen. Is er geen mgelijkheid om natuurlijk te bevallen? Wie weet komt ie zelf nog spontaan? Ik hoop dat ik je wat troost heb kunnen geven. Zit ook in een enorme klaagmodus. Heb vandaag ook lekker lang bij mijn man geklaagd en gehuild. of het hielp: voel me wel "leeg" heb daarna heerlijk bijgeslapen.

HarleyQuinn vindt dit leuk.
  6. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    Gats wat vervelend zeg! Ik herken en snap je gevoel wel. Ik zie er trouwens best tegenop. Alleen steeds vaken denk ik ik heb er wel zin in. Ben wel stiekem ene beetje klaar met zwanger zijn. Mijn organen worden verdrukt, slaap slecht en ben al sinds dag 1 van de zwangerschap verkouden waardoor ik soms geen lucht krijg. Als toetje heb ik nog veel harde buiken.
    Het kan echt allemaal erger!! Maar toch.. soms heel vervelend

7. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ja ik begin er ook wel klaar mee te zijn hoor. Voel mij ZO niet mobiel. Tillen, bukken, traplopen... gewoon een rondje lopen. Ik ben een hijgend paard, word duizelig.... Bah! Daarnaast lig en zit ik echt niet meer lekker en is dat maagzuur ook maar irritant.
    #klaagmodus #sorry

hihi.

LolaBloem en Pink06 vinden dit leuk.
  8. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Wat heerlijk voor mij dat jullie dit ook hebben.. niet leuk voor jullie, maar ik voel me even niet zo alleen.

@LolaBloem nee helaas wegens zwangerschapscholestase moet ik worden ingeleid. Ik zou het fantastisch vinden als hij toch zelf komt, maar die kans is klein. Mijn schoonmoeder is hier heel veel om voor mijn dochter te zorgen en doet ook veel in het huishouden, omdat ik het echt niet meer kan. Ik ben super dankbaar voor die hulp, vind het wel moeilijk om te accepteren evengoed.
    Ik ben in gesprek met een coach en heb over 2 weken weer een afspraak met haar gelukkig..

@Pink06 zo herkenbaar! Irritant he? Ik voel me dan rot omdat ik niet echt kan genieten terwijl ik dat wel wil. Soms ben ik wel eens jaloers op vrouwen die wel nog van alles kunnen en ook genieten. Het heeft totaal geen zin om naar anderen te kijken en dat weten ik ook wel, maar toch voel ik soms jaloezie! Stomme kwaaltjes :p

Pink06 vindt dit leuk.
  9. Wolfmother

Wolfmother Actief lid

16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    Ook ik ben er helemaal KLAAR mee...
    Ik wil mijn lijf terug!
    Laten we vandaag uitroepen tot nationale zwangere KUT-dag ( wel zo toepasselijk die naam :rolleyes:...).

Caro25, LolaBloem, Salvatore en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Goed idee!!! Helemaal mee eens haha morgen weer een nieuwe dag

Pink06 vindt dit leuk.
  11. Vievie

Vievie Actief lid

17 okt 2017
    209
    100
    43
    Wat rot dat jullie zo’n stomme dag hadden vandaag. Het is ook gewoon zwaar soms, zeker met de dagelijkse gang van zaken die gewoon doorgaat en zelf steeds minder kunnen.
    Ik had vandaag een goede dag want verwend met een babyshower. Ben weer helemaal opgeladen!
    En hopelijk morgen allemaal weer een superdag!

Love1987, LolaBloem, Pink06 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Wolfmother

Wolfmother Actief lid

16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    Oh
    Oh fijn dat je een leuke dag had.
    Had je iets verwacht van babyshower?

Jij mag jouw nationale KUT-dag nog in reserve houden voor een andere keer ;)

LolaBloem vindt dit leuk.
  13. Vievie

Vievie Actief lid

17 okt 2017
    209
    100
    43
    Hahaha oh daar ben ik reuze blij mee ;)

Had wel een idee dat er misschien een babyshower zou komen door wat dingen die er her en der gezegd werden. Maar toch niet zo verwacht en voel me echt heel erg verwend!

Wolfmother vindt dit leuk.
  14. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

@Regenboog01 behoorlijk herkenbaar!
    Doordat ik zo moe ben heb ik echt nergens zin in, terwijl ik normaal redelijk actief ben.
    Alles is teveel moeite en van het idee alleen al word ik nog moeier.
    Zou het liefst de hele dag mopperen, maar dat kan ook weer niet.
    Eigenlijk zit ik gewoon mezelf in de weg en baal ik van mezelf.

Wat mij betreft zijn we een half jaar verder hoor. Kind geboren, verhuist en alles weer wat makkelijker.

Snap wel dat je tegen het inleiden opziet!
    Lijkt me ook niet echt een pretje eerlijk gezegd...

@Vievie wat leuk!
    Lekker verwent en genoten dus!!

15. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Bedankt voor jullie reacties meiden.. kunnen we elkaar een beetje steunen wanneer we het nodig hebben af en toe. Lucht alleen al op door het gewoon even van me af te schrijven. Nog een paar weekjes bikkelen!

LolaBloem en Wolfmother vinden dit leuk.
  16. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Slapen is hier ook een hele opgave terwijl ik het echt wel nodig heb. Vannacht om 00:00 uur naar bed gegaan en om 5 uur zat ik beneden na een uur lang maar proberen een goede houding te vinden waarin ik geen last van mijn onderrug en bekken had. Ik heb 1,5 uur beneden gezeten en nadat ik de hond even had uitgelaten om half 7 maar weer in bed gaan liggen. Gelukkig toen nog tot half 10 kunnen slapen.

Ik snap heel goed dat je tegen het inleiden opziet. Ik zie sowieso heel erg tegen bevallen op :|

17. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Alles nog hetzelfde hier! Ik vind zelf dat ik wel heel veel harde buiken heb sinds een paar dagen, maar dat zal wel normaal zijn. En verder voel ik wel wat gerommel, de baby is nog goed gezakt en ik voel hem de laatste dagen ook duidelijk minder bewegen. Nog wel goed, maar niet meer zo tuimelend als eerst, dus ik denk dat hij nu wel "vast" zit. Vanavond om 17u00 naar de gynaecoloog, ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen!

Ik vond de geplande keizersnede langs de ene kant erg fijn, omdat ik dan echt kon aftellen en een uiterste datum wist waarop ik mijn meisje zou ontmoeten. Langs de andere kant maakte ik me extra zenuwachtig en extra gek, juist omdat ik het moment wist en omdat ik dus echt elke minuut aftelde :roflmao: ik wist ongeveer 3 weken op voorhand dat ik een keizersnede ging krijgen, dat waren 3 heeeeele lange weken, haha! Ik heb ook nooit moeten wennen aan het idee dat het een keizersnede zou worden, voor mij was dat gewoon prima. Ik heb ook geen draaipoging laten doen ofzo. Ik voelde me niet minder "geslaagd" als moeder omdat ik niet normaal zou bevallen. Ik lees dat wel vaker, dat vrouwen dat echt zo voelen. Maar ik dus niet, gelukkig!

Ik snap dat het voor jou wel een opluchting was om een keizersnede te krijgen, na een weekend proberen! Ik denk dat ik in jouw plaats nu ook opnieuw voor een keizersnede zou kiezen, als de kans echt 50% is dat het opnieuw nodig zou zijn. Ik heb bij mijn 2de ook lang getwijfeld, maar omdat er bij mij niet echt een reden was om het niet gewoon te proberen heb ik het maar van het lot laten afhangen. Er was een kleine kans op complicaties ivm mijn litteken, en dan moest ik alsnog een spoedkeizersnede, maar dat is allemaal goed gegaan. Ik ga nu weer voor een natuurlijke bevalling, gewoon omdat het logisch lijkt. Maar eigenlijk maakt het me niet veel uit. Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor de ene of andere manier!

Sorry voor het lange verhaal, haha!

Salvatore vindt dit leuk.
  18. HarleyQuinn

HarleyQuinn Bekend lid

24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Oooh ik herken het ook hoor die gevoelens! Ik ben het ook meer als zat! Wil mijn lijf terug en terug wat beweeglijker worden. :(
    Maar ik ben er bijna vanaf nu. Ik zie al een lichtpuntje opt einde van de tunnel... :p (sorry klinkt grof maar dat is mijn oppepper de laatste dagen. Nog maar 19 dagen :D )
    Nu ff opruimen na een zwaar weekend en dan deze week nog doorkomen. Dan zijn de kids naar hun papa en kan ik me rustig voorbereiden naar ons prinsesje toe ❤️

Regenboog01 vindt dit leuk.
  19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    @Regenboog01 hoe voel je je vandaag? Een beetje goed kunnen slapen?

Hier een redelijk goede nacht gehad. Ik ben er maar één keer uit geweest om te plassen, hele prestatie:roflmao:.

Wel een lekker druk weekend gehad. Veel rondgereden nu ik eindelijk mijn rijbewijs heb. Wat een vrijheid geeft dat. Gisteren naar de Action geweest en naar de kinderboerderij. En 's avonds een begin gemaakt met het verven van de schutting. Daar ga ik vanavond maar weer mee verder. Dan hebben we het maar klaar voordat de baby er is:D.

Wel gek trouwens om nu bijna 36 weken te zijn. Bij elk krampje denk ik "hoort dit zo of rommelt het". Terwijl de kans natuurlijk groot is dat het nog wel een paar weken gaat duren.

Pink06 vindt dit leuk.
  20. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    @bozoe wat heerlijk die vrijheid. Kan me goed voorstellen dat je daar lekker van geniet. Je klinkt nog behoorlijk actief!
    Hier niet goed geslapen. Veel wakker, draaien, plassen, kramp in mijn heup en bil.. ik denk ook door het piekeren dat ik lichter slaap en dus sneller en vaker wakker wordt.
    Ik ga vandaag lekker relaxen en lief zijn voor mezelf.. ik geef er even helemaal aan toe, ik heb het echt even nodig.

Deel Deze Pagina