Ik zit met hetzelfde dilemma, ga het dinsdag met de verloskundige bespreken want ik trek het gewoon niet meer. Is er bij jou een mogelijkheid om minder te werken? Bv een paar uurtjes per dag? Dat is wat ik voor wil gaan stellen bij mijn werk in ieder geval, je kindje is nu even belangrijker en als jij je niet goed voelt, dan is het jammer heel jammer voor je werk, maar dit gaat even voor!
Heel eerlijk mijn mening... kies voor jezelf en de baby! Ik snap je gevoel ten opzichte van je werk heel goed, maar je werk gaat ook door zonder jou. En als je lichamelijk zoveel klachten ondervind zou ik stoppen. Meld je ziek. Ik zou deze zwangerschap door werken(Ik doe zwaar lichamelijk werk) tot 34 weken, maar er was mij beloofd dat de laatste 4 weken er nieuw personeel met mij mee zou lopen zodat ik die alles kon leren en diegene de zware taken voor mij uit handen kon nemen. Mijn baas kon deze afspraak niet nakomen en ik stond tot 32 weken alles alleen te doen. En ik kon niet meer kreeg ook verschillende klachten, ik heb me toen ziek gemeld. En weet je het was de beste beslissing ooit. Me werk draait nu ook door zonder mij. Alleen ik snap dat die drempel soms heel moeilijk is ik heb ook moeten leren om toe te geven kon dat in het verleden ook niet.
@laurazoey gek hè, ik had het er net nog over met iemand. Dat het wel lijkt alsof ik nog geen maand terug positief teste voor deze zwangerschap. Tijd vliegt idd voorbij. @Klinker83 als je het niet meer trekt, dan gaan jij en je beeb voor, ik zou dus met de arts overleggen of het niet verstandiger is om dan eerder de ziektewet in te gaan. Dan is je werk toch echt minder belangrijk.
@melaniie en @Pinkblossom geficiteerd met de geboorte van jullie kindjes. Alles wel terug gelezen, maar even wat minder fanatiek/actief in reageren. Merk dat de stagnatie in groei me toch hoog zit (icm voorgeschiedenis van B*) ben super moe en snel geïrriteerd. Heb vanmiddag 2 uur geslapen en zou nu al weer naar bed kunnen. Even doorzetten tot woensdag en dan hopelijk wat geruststelling/een beleid
@Klinker83 en @Clueless01 kies voor jezelf en je kindje. Jammer dan van die paar weken. Dat is dan jammer. Anders loop je jezelf nog weken te stressen om niks. @Jajo ik kan mij dat wel indenken dat je dat heel eng vind. Waarom bel je de vk niet even om je ei kwijt te kunnen? Wie weet kan ze je vanavond wat geruststellen wat je op de been houdt tot woensdag? Dikke knuffel!
Maar je bent al 35 weken en je moet nog werken tot 8 oktober? Dus dan ga je pas met 37 weken met verlof? Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet trekt. Ik zou in eerste instantie op 3 oktober mijn laatste dag hebben maar door het slechte slapen besloten aankomende vrijdag al mijn laatste dag te werken. Ik hoef dus nu nog maar 3 dagen te werken en er viel een last van mn schouders kan ik je zeggen. Ik ben dan 35 weken en vind het mooi geweest. Denk goed aan jezelf en de baby hoor. Het is niet raar dat je niet door werkt tot 37 weken (Vind ik)
Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga morgen naar de dokter en wss zal die wel het zelfde zeggen. Eigenlijk weet ik ook wel wat het beste is voor mezelf en de baby, ik zit gewoon met dat schuldgevoel naar m’n werk en collega’s toe... @Clueless01 minder werken is niet echt een optie denk ik, maar wel een hele mooie oplossing als dat wel kan! Succes met je gesprek dinsdag! @Jajo ik kreeg laatst de indruk dat alles mooi onder controle was? Was dat niet zo? Hoe dan ook snap ik je ongerustheid wel hoor, zeker gezien je voorgeschiedenis! Probeer positief te denken!
Hoi hoi ik kom hier ook mee kletsen, morgen 30 weken maar die paar uur maakt vast niks met uit. Ik lees al eventjes mee dus alle mama's die pas bevallen zijn gefeliciteerd, bij sommige ging de bevalling echt snel zeg! Hoop dat mijn bevalling ook een stuk sneller gaat dan bij mijn eerste. Voor de zwangere dames die het op het werk echt moeilijk hebben een het bijna niet kunnen opbrengen om hun werk te doen, luister naar je lichaam en overleg met de verloskundige. Ik zie ook al een paar bekende van onze december clubje, hoi hoi hier is het wat minder stil hihihi.
@Klinker83 , ik zou gewoon aangeven dat je het toch te zwaar vindt om door te werken tot 8 oktober. Hoe vervelend ook. Je bespreekt wat je nog wel kan (vanuit jouw situatie) en gaat dan gewoon met verlof. Ziek melden is helemaal niet ter sprake op deze termijn, je verlof gaat gewoon in. Wettelijk gezien gaat je verlof ook uiterlijk in bij 36 weken zwangerschap (tussen 34 en 36) dus daar val jij nu al binnen. Je hoeft dan ook geen ‘briefje’ van een vk of arts. Ik snap dat het lastig is ivm verantwoordelijkheidsgevoel, ik had dat ook. Maar denk toch maar aan jezelf.
@Klinker83 de dopler van de navelstreng was idd goed, maar de afgelopen 2 groeiecho’s stagneert ze. Wat betreft je werk; k zou mezelf (gedeeltelijk) ziek melden. Geen vakantie dagen opnemen (wat ik wel herken van mezelf) maar dit is zinde en onnodig. Jij en de baby gaan voor ook al is het voor je gevoel lastig. @Bubblez ik heb woensdag een afspraak bij de gyn. Tot die tijd moet ik het maar even uit zitten. Ze kunnen niet zo veel. @Vl1nder welkom! Weinig actie in het topic vannacht. Meestal valt er wel wat te lezen.. iedereen nu goed geslapen? Hier een pittig nachtje met veel pijnlijke harde buiken. Vandaag gaat mijn zoontje naar de crèche, dus dan maar wat bij slapen
Hier straks toch maar om 09:30 melden bij de verloskundige. Als sinds gister middag heel veel pijn in de bovenbuik Hele nacht geen oog dicht gedaan. Dus op aandringen van de man vanmorgen toch maar gebeld.... ik ben namelijk iemand die altijd denkt *gaat wel over* maar manlief werd echt even pis neidig en kwam met argumenten als het gaat nu niet alleen om jezelf... thaaaa uuuh heeft die wel gelijk in natuurlijk. Hopelijk is het gewoon onschuldig.... maak me nu toch wel zorgen, had gehoopt dat ze aan de tel zou zeggen hoort er allemaal bij.... Mja als je dan te horen krijgt dat ze toch wil dat je langs komt.... werk dus met moeite maar afgebeld en ik moet nog 4 weken tot verlof, maar als ik nu naar manlief luister dan zou het hier denk ik misschien ook wel verstandig zijn. Om na deze week ook met vervroegd verlof te gaan
Hier ook vannacht weinig actie.. Heb ook wel redelijk geslapen. Werd alleen wel vanochtend wakker met het gevoel alsof me schaambot in 2en brak maar na even bewegen werd dat gelukkig minder. We wachten en wachten en wachten maar af.... Heb wel echt het idee dat ik overtijd ga, wat voor mij heel raar voelt want mijn zoontje was met 38+4 al geboren.
You Never know maar wel spannend aan je banner nu te zien de echte laatste laatste loodjes. Hier al sinds het begin het gevoel dat het tussen 24 en 27 nov wordt geen jdee waarom....
@Ashleyrachel fijn dat je even terecht kan! Hopelijk is het niks! @Bezige bij je hebt nog een paar dagen . Dat schaambot.. pff heb ik s nachts ook vreselijk he! Hier heerlijk geslapen! Merk dat ik me wel elke dag wat meer ‘zorgen’ maak. Ik weet niet of ik het me verbeeld of dat het echt zo is. Maar lijk haar iets minder te voelen.. maar ja niet zo gek ook denk ik dan met de ruimte de ze nu heeft. Morgen op controle ben benieuwd! Toen ik zwanger was van mijn zoontje snapte ik niet dat meiden zeiden dat ze er klaar mee waren.. Nou ik ben er klaar mee.. maar ja nog even volhouden! Hahah
Ja zit wel in de fb groep maar vergeleken met daar was het in onze topic echt stil. Vind deze topic leuk en spannend wanneer er iemand bevalt hihihi
@Ashleyrachel wat vervelend die pijn in je buik! Fijn dat je even ter controle gaat en hopelijk is alles goed. Misschien dat je inderdaad iets meer rust moet nemen. @Lisetje ja echt dat schaambot kan zo veel pijn doen. Fijn dat je heerlijk geslapen hebt! Ik heb af en toe ook momenten dat ik haar minder voel maar merk dan dat ze slaapt. Want ze heeft wel een bepaald ritme. En soms als ik er toch al een tijdje niet gevoeld heb ga ik even liggen op me linker zij en vaak komt er dan wel iets van geduw of gedraai. Misschien dat dit bij jou ook werkt.
Hier ook zon pijn in mijn schaambot sinds een paar dagen .. als ik uit bed stap kan ik amper lopen haha!
Vandmiddag controle.. ben benieuwd of hij eindelijk is ingedaald.. heb er al aardig wat pijn door gehad haha!