@Tessss hopelijk breken je vliezen gewoon in bed dan Haha. 120 is prima! De hartslag van de baby moet tussen de 120-160 zijn. Als de basis hartslag van jouw baby op 120 zit mag hij zelfs dippen naar 105 zonder dat ze zich daar zorgen om maken
@Tessss ik kan jouw post ongeveer kopiëren alleen dat van de gebroken vliezen bij mijn dochter niet. Hier ook lig instructies gekregen, maar ben nog een stuk minder ver dus verwacht niet dat het al begint. Hartslag weet ik eigenlijk niet, ik vind m altijd snel klinken maar dat zegt natuurlijk helemaal niets! @Bezige bij balen zeg! Misschien wacht ze tot dierendag
Net controle gehad bij de verloskundige, bloeddruk nog steeds mooi laag, en ons meisje ligt nog steeds rechtsbovenin met haar hoofdje, lijkt haar favoriete houding te zijn Over twee weken mag ik weer komen, echo voor de ligging en een bel instructie advies, nog nooit gehad dus ben benieuwd. Hier een hele lieve mama die me al weken helpt met het huishouden, zou niet weten wat ik zonder haar moest. Heb ook maar een met het ziekenfonds gebeld voor wat ik zoal vergoed kreeg, en heb al een afspraak voor 11:30 voor een zwamgerschaps massage, kijk er enorm na uit. Aangezien mijn rug zo mega veel pijn doet en ik minstens 5x per nacht wakker word. Wie weet slaap ik vanacht als een roosje
Vannacht dat ik dat het hier begonnen was! Ik had weeën om de 3 a 4 minuten. We zijn braaf gaan timen en het kwam dus erg regelmatig! De intensiteit nam toe maar het was nog te doen! Mijn man was erg lief en masseerde de hele tijd mijn rug. We hebben na 1.5 uur de verloskundige gebeld en zij gaf aan dat ik het beste kon gaan douchen, dan zou het wat zakken. Ik ben gaan douchen maar had het heel erg koud dus heb dat niet lang volgehouden en weer terug in bed gekropen. Rond half 8 kwam de verloskundige langs en deed inwendig onderzoek. Ik had nog helemaal geen ontsluiting helaas en het bleken forsere indalingsweeën te zijn Heeft iemand deze ervaring nog meer gehad?! Na het inwendig onderzoek verloor ik overigens mijn slijmprop gepaard gaande met bloed.. Spannend allemaal hoor en dan kan het gewoon nog twee weken duren..
Je hebt groot gelijk!!!! Geniet er van dat je de hulp hebt ingeschakeld. Zo kan jij een goede moeder zijn zonder (al te veel) pijn. Dit is goed voor jezelf zorgen. Ik heb zelf geen huishoudster, maar heb wel afgelopen week wat nieuwe afspraken gemaakt met mijn gezin. Alle kinderen (3 van mezelf en 1 stiefzoontje) in de leeftijd van 13, 9, 9 en 4 jaar hebben nu in de ochtend een taakje en een paar keer oer week doen we met het hele gezin een half uurtje tot een uurtje ‘opruimtijd’. En verder doen mijn man en ik veel samen in het huishouden. Maar het scheelt echt dat de kinderen die taakjes doen, zoals vuilnisbakken verschonen, vuile wasmand van boven naar beneden halen, vaatwasser uitruimen, dat soort dingen. Maar grote dingen zoals ramen zemen of alles afstoffen of keukenkastjes uitruimen en schoonmaken, dat is al tijden niet gebeurd en zal misschien ook nog wel tijden niet gedaan worden... Maar ja, als de lopende zaken maar doorgaan en alles gewoon hygiënisch en schoon is.
@Elke1708 helaas geen ervaring. Maar kan me voorstellen dat je even raar staat te kijken als de VK zegt dat je nog geen ontsluiting hebt. Hartslag van de kleine meid hier ligt telkens rond de 150. Zolang het consequent is en regelmatig is het goed volgens mij hoor. Ik ging vanochtend brood halen op de markt, staat er een wildvreemde vrouw naast me die ineens zegt:" jeetje, loop je nu nog steeds met die buik?" Of van die mensen die vragen hoe lang je nog moet. Waarop ik zeg:" ongeveer 3 weken nog"...en dan een reactie krijgen als "pfff ...jeetje nou sterkte nog!" Terwijl ik het echt nog niet super zat ben ofzo. Tuurlijk slaap ik niet zo goed en kan ik wel wat meer conditie gebruiken, maar dit is de laatste keer dat ik ooit zwanger zal zijn dus geniet ik er echt van tot het laatste moment!
Zou iemand mij ook op de lijst kunnen zetten? 3e kindje....25 oktober....meisje( hoe kan het ook anders haha)
Ik lees dat veel dames een huishoudster hebben. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie per uur betalen en hoe vaak en hoeveel uur ze dan komt?
Mijn schoonmoeder heeft hier het hele huis gedaan toen we op vakantie waren. Maar die kost wel 15 euro per uur en dan is het dus ook familie die wij altijd gratis overal mee helpen. Viel mij echt zwaar tegen. Vooral omdat ik het idee heb dat ik het zelf schoner had gekund. Baalde er ontzettend van dus ik heb nu gewoon afgesproken met mezelf en mijn man dat ik elke dag iets doe. Gister beneden stof gezogen, gedweild en de wc gedaan. Vandaag nog niks (het is niet mijn dag) maar ga zo eerst eens de baby kleertjes van mijn zoontje uitzoeken want die nemen nu veel ruimte in boven. Als dat weg is doe ik boven zuigen, dweilen en de badkamer. Was draai ik zodra er een volle mand is. Denk dat ik die morgen weer kan aanzetten. De keuken doe ik altijd na het eten koken en daar is dus niet veel mee te doen. Grote schoonmaak is pas nog gedaan. Zo hou ik het zelf lekker bij. Ramen lappen doet mijn man vindt hij oprecht leuk maar eerlijk gezegd doen we het niet vaak. We doen het trouwens met die doeken van jemako ideaal!
Kijk das handig! En ik vind leefbaar schoon nu ook prima hoor. Dat komt allemaal wel weer. Eersr maar focussen op de nodige dingen
Deze vrouw vraagt 10 euro per uur. Anderen die reageerden 12.50 en 15. Ze gaat vanaf donderdag elke week de ochtend komen en ik ga uit van 2 a 2.5 uur. Maar dat moet k nog gaan ontdekken.
Oh dat is lekker balen dan als je haar ook nog moet betalen. En ik kan je een hand geven want ik heb ik zo'n dag vandaag. Ben zo moe en lichamelijk even op dus ik denk niet dat ik überhaupt iets ga doen vandaag. Morgen weer een dag. Hier heb ik het geluk dat mijn moeder nu elke week op maandag komt helpen met ons dochtertje en dan ook meteen wat schoonmaakwerk doet. Ik ben sowieso niet zo'n neatfreak dus het grote schoonmaakwerk gebeurt hier sowieso niet vaak. Ik hou gewoon het dagelijkse werk bij en af en toe wat extra's.
He meiden het blijft spannend he allemaal met de laatste loodjes! Ik maak elke dag iets schoon en echt grote schoonmaak doe ik al ik dalijk lekker weer mobieler ben. Vanmorgen controle gehad, alles was goed. Vk heeft me zelfs gestript. Of het iets gaat doen weet ik niet.. ben benieuwd!
Hier gaat ze elke week: Afstoffen stofzuigen Dweilen Spinnenrag verwijderen Badkamer poetsen Wc poetsen Trap zuigen Hondensnot van de ramen poetsen. Glazen tafel en tv schoonmaken En af en toe; Keuken schoonmaken Badkamer en wc grondig reinigen Grondverwarming uitzuigen ramen lappen
Wij hadden om de 2 weken een schoonmaakster voor 3 uurtjes. Betaalde 12,00 per uur. Ben er uiteindelijk mee gestopt, omdat ik 3 dagen ging werken en ik het idee had het zelf beter te kunnen doen Nu hebben m’n man en ik 1x in de 2 weken een schoonmaakochtendje, of nou ja we zijn dan max 2 uur bezig en dan is het huis van beneden tot boven helemaal gedaan. Scheelt ook weer een hoop geld! Ik had vandaag op de planning staan om de zolder wat op te ruimen. We zijn ermee bezig die aan te pakken (hebben een nieuwbouwhuis en zolder stond als laatste op de planning). Ben een heel eind gekomen, maar toen bedacht ik me om alvast het plafond van de dakkapel te schuren. Man, wat een werk Ik was helemaal wit (inmiddels gedoucht), maar het is nu 1 grote bende op zolder. Kon wel huilen.. Moet van mezelf zo toch echt weer even naar boven om te stofzuigen (dweilen mag man straks doen als die thuis is) en de laatste rommel weg te doen. Pff waarom doe ik dit dan ook?! Ik heb mezelf net daarom maar getrakteerd op een marsepein reep