Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Vanmiddag groeiecho en morgen afspraak gyneacoloog... Vanaf dan kan ik gaan aftellen. Ben benieuwd wat de gyneacoloog voostelt wat betreft de bevalling... Ik wil zooooo graag mn meisje in mijn armen.. Nog even geduld hebben pff

2. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    @laurazoey jij moest je schoonmoeder daarvoor betalen?? Mooi is dat...

Wij hebben een schoonmaakster 4 uur per twee weken. In die tijd poetst ze ons hele huis dus op dat vlak moet ik bijna niets doen. Wij hebben in België een systeem van dienstencheques waarmee je 9€ per uur betaalt en daarna nog een stukje terugkrijgt van de belastingen zodat het uiteindelijk op een kleine 6€ per uur komt.

@Tessss heel rot voor je dat ze ermee stopt. Het is zo moeilijk om iemand nieuw te vinden altijd, vind ik... succes ermee!

qwerty123 en Amelie vinden dit leuk.
  3. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    @Elke1708 wat balen dat je nog geen ontsluiting had. Hopelijk is dit wel een voorteken en duurt het niet lang voordat de kleine zich aandient. Ik heb zelf ook wel last van indalingspijn, maar niet zo extreem als wat jij beschrijft.

Hier donderdag weer naar de vk. Laatste paar weken extra controle gehad, omdat baby te groot zou zijn en ik ook teveel vruchtwater heb. Zwangerschapssuiker is al uitgesloten onlangs. De groei zijn ze 2 weken geleden gestopt met meten. Hij is wel groot, maar niet extreem/zorgelijk. Afgelopen week wel weer vruchtwater meting en dat was nu ook goed. Alleen lag de kleine man toen dwars dus moest de dag erna naar het ziekenhuis voor een draaipoging. Daar aangekomen, lag hij weer met z’n hoofd naar beneden. Nu al eigenwijs! Vonden het al zo raar, want bij elke controle lag hij goed. Ben nu wel benieuwd wat ons donderdag te wachten staat. De laatste weken is er namelijk altijd wel iets.

4. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Mmmmmmmmm Marsepein!! Nu wil ik ook!

Wees maar een beetje voorzichtig met al je drukke activiteiten! Nu even rusten!

5. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oke that's it! Ik ga in België wonen! Aju!

Zonnestralen, Spoetnik, Triesje91 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Marsepein heelt alle wonden. ;)

Klinker83 vindt dit leuk.
  7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Pff even een ego post.

Ben zo onwijs moe vandaag, kan wel janken. Komt niks uit mijn handen. Voel me aan de andere kant onwijs opgejaagd en de omeprazol helpt nauwelijks tegen het maagzuur. Bleh

8. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hier hetzelfde "probleem".
    Ze vonden de kleine meid ook te groot en daarom moest ik 2 weken geleden glucosetest laten doen. Ook geen zwangerschapssuiker gelukkig. Maar je wordt wel gelijk bang gemaakt vind ik.
    Vorige week nog een extra groeiecho gehad en toen leken de metingen ineens allemaal wat minder erg...t wordt wel een 8 ponder waarschijnlijk maar niet té groot.

Over huishoudster: lijkt me heerlijk maar vind het zonde van het geld:D
    Hier komt het grootste gedeelte op mij neer. Heb niet echt iemand die me meehelpt ofzo (zelfs manlief doet niet echt veel in huis:oops:)
    Maar misschien ben ik ook te perfectionistisch en wil ik het het liefst ook gewoon allemaal zelf doen:D

9. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Hier net n groei echo gehad, vorige week ook al, maar toen konden ze t buikje niet meten. Vandaag t hoofdje niet. Ik word echt n beetje gek van die onzekerheid hoor. Ik wil gewoon 1 goede meting..

Vorige keer was t hoofdje P15 omtrek en p60 doorsnede en t bovenbeen p31. Vandaag was t bovenbeen p51 en t buikje p79.

T buikje wad vandaag alsnog niet heel top te meten omdat ze er een beetje schuin op zat (dus wsl werkelijk iets kleiner), en dat was ook met t bovenbeentje. T hoofdje vorige keer was ook niet zo goed te meten omdat ze al heel diep in Mn bekken lag en deze keer dus helemaal niet.

Ze zegt dat alles prima is maar ik maak me nu alsnog weer zorgen, is haar hoofdje niet veel te klein??

Over 2 weken weer. Hopelijk gaat t dan beter.

10. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja.. was daar echt boos om. Mijn man had dat geregeld zonder dat ik het wist. En ze zei dat ze in die 2.5 week 10 uur bezig was geweest. Ik vroeg me af waarmee want ik had gewoon voor we weg gingen nog van alles gedaan. Dus kon ik 150 euro betalen. Mijn man doet alles maar echt alles voor hun want die is bouwvakker. Maar hij zegt ook.. mijn uurloon ligt hoger dus ze komen er wel achter.

11. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Blegh. Herkenbaar. Ik had plannen om van alles te doen maar doe het niet. Ben moe moe moe. Heb vanochtend pyjama ochtend gedaan met ons zoontje. Ik zeg vandaag is het zondag ;)
    Hij in zn blote bips om op het potje te oefenen. En we liggen nu op bed. Denk dat wij lekker doorgaan met de pyjama dag en hij in zn blote bips ;)

Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hmm beetje vaag wel inderdaad. Opzich ben ik altijd wel van mening als ze het echt opvallend afwijkend zouden vinden, dat ze je dan niet zomaar naar huis sturen zonder verder onderzoek. Maar dat is ook afhankelijk van de instelling van je verloskundige of arts. Als die altijd een beetje laconiek zijn dan zou ik er ook minder gerust op zijn. Bij ons waren de metingen ook wat afwijkend maar ik vertrouw mijn verloskundige daar wel in.

13. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja deze vk heeft pas sinds een maand haar opleiding af tot echoscopiste. Feit dat t twee keer niet helemaal lukt doet mijn vertrouwen niet groeien. En bovendien was 2 weken geleden alles wel in verhouding en prima bij de gyneacoloog. Ik vind t gewoon klote van die onzekere metingen. Ik moet iemand tegenover me hebben die gewoon zegt waar t op staat..

14. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dan snap ik het helemaal inderdaad. Als je over 2 weken weer een meting hebt zou je kunnen vragen of iemand anders het dan kan doen. Is sowieso fijn om van verschillende mensen metingen te krijgen denk ik.

15. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Lijkt me ook echt heel vervelend @Clueless01 ! Maar als het 2 weken geleden bij de gyn gewoon goed was zou ik me niet al te veel zorgen proberen te maken.

Wij betaalden de huishoudster 12,5 per uur en ze kwam 1x per 2 weken 3 uur. Kleine 100 euro per maand dus. Ze deed altijd de badkamer en beide wc’s en dan nog iets wat ik wilde. Of hele huis stofzuigen, of de ramen zemen, of de keuken, of afstoffen, of etc. etc. Het is inderdaad wel duur maar vond het ideaal. Zeker dadelijk met 2 kleine kindjes en 32-36 uur werken (wij beiden) geen overbodige luxe. Hoop dus snel weer iemand te vinden.

16. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    @Jajo en @laurazoey Niks mis met een snipperdagje. Morgen is er weer een dag om alles te ondernemen. En je bent heel zeker niet niks aan het doen, je bent verdorie een heel levend wezentje aan het creëren!

Ik begin te merken dat ik helemaal geen zin meer heb in mensen. Heb het zo gehad met opmerkingen als ‘nu ben je echt wel dik’ en altijd die zelfde vragen over de zwangerschap en verhalen over andere zwangeren of over de eigen bevalling enz... Ik heb echt zoiets van ‘laat me allemaal gerust’. Herkenbaar?

Jajo, laurazoey en Amelie vinden dit leuk.
  17. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Wat ben ik blij dit te lezen
    Kan mensen op het moment echt niet uit staan hihi

qwerty123 vindt dit leuk.
  18. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    @Stampertje1 Blij dat ik niet alleen ben :). Daarnet aan de schoolpoort weer enkele mooie ontwijkmanoeuvres gedaan :)

qwerty123 vindt dit leuk.
  19. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Bepaalde mensen die ik al niet leuk vind
    Neem ik de telefoon niet voor op en ontwijk ik buiten hihi

Klinker83 vindt dit leuk.
  20. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ja sommige dagen heb ik dat ook.
    Gister ook weer, m'n ex: jemig wat ben je dik, wat een dikke buik.
    Hou je bek sukkel :roflmao:

Stampertje1 en Klinker83 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina