Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik heb normaal nooit last van maagzuur maar nu dus wel. De baby ligt al helemaal ingedaald dus vind het wel bijzonder dat ik er nog zoveel laat van heb. En altijd snachts...

Mijn schoonouders zijn de sjaak. Die wonen het dichtstbij en heb even geen contact met mijn moeder op het moment. Als de baby komt is ze welkom hoor maar schoonouders passen op de oudste. Mn schoonvader is met pensioen dus dat kan mooi ;)
    Mijn vader zou bijna 3 uur moeten rijden voor hij hier is dus dat gaan we niet proberen

2. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    De VK zei gisteren dat het er helemaal aan ligt op welk tijdstip het s nachts zou gebeuren. Is het ergens tussen 1:00 en 3:00, dan denk ik er misschien aan om ze te laten slapen (voor zover ze zelf niet wakker worden). Is het al tegen 5:00/6:00 uur dan vraag ik aan mn man of ie mn moeder belt. Dan kan zij de kinderen meenemen en dan mag zij bepalen of ze niet te moe zijn voor school. Ze stelde me gerust dat het altijd op 1 of andere manier vanzelf wel loopt. Gelukkig schijn ik geen oergeluiden te maken tijdens de bevalling volgens mijn man, dus das ook wel een fijne gedachte (anders zijn de 2 andere kids straks bang voor me haha)

@wiedeltje Ah, kijk dat geeft de burger moed!:roflmao: overtijd lopen vind ik nog niet zozeer het probleem, meer het " gedoe" erom heen zoals bespreken inleiden enz.
    Gelukkig zelf nooit een inleiding mee hoeven te maken omdat mn zoontje op de dag van inleiding zelf kwam:)

Silsil, Klinker83, Triesje91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    @Vrouwke87 veel beterschap voor die kleine!
    @Lisetje wat een geweldig nieuws! GEFELICITEERD! Hoe voel je je? Fijn dat de kleine het zo goed doet.
    @Jajo hopelijk zet het door. Was je al in bad geweest?
    @Klinker83 hier komt me moeder als het nodig is midden in de nacht. Heb een vluchtkoffertje klaar staan. Ze hoeft nog niet naar school, mja is het erg als ze een keertje niet alles mee heeft naar school?
    @Bubblez fijn dat je zo goed geslapen hebt. Hopelijk kan je zo wat dagen goed slapen en voel je je snel weer beter voor dat de kleine komt.
    @Besco wat fijn dat je zo lekker hebt geslapen:)

Vrouwke87 en Bubblez vinden dit leuk.
  4. Gelaarsde Kat

Gelaarsde Kat Niet meer actief

@Lisetje van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter en de verjaardag van je man.

Maagzuur heb ik ook vaak last van. Bij mij helpen 2 rennies soms en als het niet werkt zet ik zoveel mogelijk kussens onder mn hoofd zodat ik bijna "rechtop" in bed lig. Op mijn linkerzij natuurlijk.

5. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Nou ik sluit me aan hoor, hier ook slecht geslapen. Had ook veel krampen ed en maagzuur erbij, heerlijk. Ik heb ook alleen 's nachts soms maagzuur, verder niet. Vandaag ook maar weer eens Rennies meenemen.

Ik zie wel hoe het loopt met m'n zoontje. Als hij er is (co-ouderschap) dan kunnen m'n ouders komen, wonen vlakbij. Dus we gaan het gewoon afwachten hoe t loopt!

qwerty123 vindt dit leuk.
  6. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Daar geloof ik ook wel in inderdaad. Je hoort ook vaak dat kindjes die normaal heel onrustig slapen die nacht dan ineens helemaal niet wakker worden bijvoorbeeld.

7. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    @Lisetje van harte gefeliciteerd! Lekker snel gegaan ook.

Hier vanacht goed geslapen.. weer aan 1 stuk door gelukkig. Zoontje weer naar de psz dus nu eventjes rust.. met 3 kwartier kan om hem weer ophalen en iets later komt mijn moeder hier om hem te vermaken zodat ik kan schilderen. Heb er zin in!

Maagzuur ook last van zo nu en dan. Voornamelijk als ik weer eens een te grote portie ineens heb gegeten of als ik mijn drang om chocola te eten niet kan weerstaan. S nachts niet zo veel last van gelukkig. Ik kan er nog wel mee dealen en wacht braaf tot het weer over gaat.

Vanmiddag weer controle bij de vk en hoop ik te horen dat ze nu volledig is ingedaald. Zo voelt het wel in ieder geval. Als ik even heb gezeten en ik wil weer opstaan en lopen ben ik net een oude diesel. Even goed op gang komen en dan gaat het wel weer.

Geboorteplan heb ik dit keer wel gemaakt met de ervaring van mijn vorige bevalling. Nu is ook nog eens de kans groot dat wanneer ik moet bevallen dat mijn vriend helemaal in hoofddorp zit met werk (woon zelf in enschede) dus wil ik dat mijn moeder erbij is ipv dat ze gewoon beneden zit. Zijn meer praktische dingen eigenlijk..

8. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Goedemorgen meiden ♡.... Oooh ik heb echt heeeerlijk geslapen... Zondag 37 weken en met 37.6 braken mijn vliezen bij de eerste. Toch ergens sterk het vermoeden dit keer de 40 weken te halen.

laurazoey, PerfectLittleTwin, mxm en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    @qwerty123 Ja dat kan kwaad, want dan heeft het popje geen eten op school en dat zou wel een beetje zielig zijn he ;)

Wij gaan sowieso naar het ziekenhuis dus laten slapen is geen optie, tenzij er iemand komt babysitten. Mijn man zei net dat hij haar dan wel eerst in pyjama naar mijn schoonouders zou brengen (is een kwartiertje rijden)...

Fijn dat er toch nog enkele dames zijn die lekker hebben geslapen! Het is jullie gegund :).
    Heb net nog 1,5 uur kunnen bijslapen dus die ellendige nacht is al bijna vergeten!

10. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    O zo ja aan eten zullen ze wel denken toch? Zat al aan boeken ofzo te denken. Nee dat zou wel echt sneu zijn.

Klinker83 vindt dit leuk.
  11. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nou ik heb in ieder geval geen blaasontsteking. Had ik ook niet verwacht maar toch fijn. Verloskundige denkt dus dat het echt de indaling is geweest die de pijn veroorzaakte. Gelukkig vandaag nog geen last gehad maar moet voor de zekerheid nog rust houden. Vanaf morgen mag ik weer langzaamaan dagelijkse dingen gaan doen.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gaviscon deed hier destijds wonderen

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.672
    8.416
    113
    Vrouw
    Wat grappig. Wij zijn op dezelfde dag bevallen.

1986cindy vindt dit leuk.
  14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Bevalplan pak ik die van de vorige keer. Ik zie het niet als een "zo en zo moet het" maar meer dat je er over na hebt gedacht en je wensen uit.
    Zo heb ik er bijv in staan dat ik liever scheur ipv geknipt wordt, en toch ben ik de vorige x op eigen akkoord geknipt.
    Ik had er ook in staan dat ik hem op mn buik wou met de controles zolang dit qua gezondheid bij beiden kon.
    Gewoon een best case scenario, hoe ik het zou willen.

Hier staat oma standby voor zoon. Overdag zal ze hem ophalen en meenemen en snachts komt en slaalt ze hier en neemt ze hem de volgende dag mee naar hun huis.

Ik heb wel wat maagzuur. Maar te verwaarlozen. Als het te erg wordt neem ik weer gaviscon. Tot nu helpt cola prima.

15. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Kleertjes wassen: gewoon doen, desnoods doe je het later nog een keer als het je rust geeft. :p

Opvang oudste: mijn ouders en mijn beste vriendin staan stand-by. Als ik in de nacht naar het zkh moet komt één van hen bij ons in huis tot de ochtend. In de ochtend brengen ze hem, afhankelijk van de dag of naar het kdv of ze nemen hem mee naar huis zo lang het duurt.

Geboorteplan: dit keer wel gedaan zodat de vk mijn wensen bij de hand heeft. Ik snap dat het anders kan lopen maar ook daarover heb ik dingen opgenomen in het plan. Dat de baby dan zoveel mogelijk meteen huid op huid met mijn vriend gaat als ik bijv. nog naar de OK moet. Verder staat er in dat ik max een uur zelf wil persen voor een ingreep (vorige keer 2,5 uur geperst en alsnog een vacuüm, kan jevertellen dat dat niet goed is voor je lichaam). En welke pijnstilling ik het liefste wil hebben maar ook welke ik zeker niet wil (pethidine). En zo nog meer dingen. Is geen enorm document hoor, 1A4-tje

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het valt me vaker op dat mensen denken dat een geboorteplan een "to do" lijst is ofzo. Maar dat is het niet.

Tuurlijk laten ze jou of je kind niet doodgaan "omdat in je geboorteplan staat dat"

Het is naar mijn inzien goed om na te denken over hoe je iets wilt. En hoe je het zou willen zien als het anders gaat. En voor jezelf weten dat er áltijd afgeweken kan worden van je "plan" zonder dat je er later mee zit ofzo. Tis geen draaiboek, meer een ruwe schets

17. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    @Amelie dat is fijn meid en een dagje rust is nooit verkeerd toch?

@bevalplan doe ik niet aan, ik laat het allemaal op me afkomen. Baby’s en een bevalling is niet te plannen, dus dan maar go with the flow.

@Opvang, mijn moeder komt hier in huis. Als we echt a la minuut weg moeten wonen er 2 goede vriend8nnen om de hoek en de buur kan hier altijd even zitten.

Verder blijft het onrustig hier in mijn buik, zet niet echt door, soms om de 8 minuten hardebuiken en dan weer een uurtje rust..

Gelaarsde Kat en Amelie vinden dit leuk.
  18. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    De geboorteplan had ik wel bij beide jongens maar daar deed het ziekenhuis niks mee vandaar dat ik het eigenlijk meer vroeg of jullie het wel of niet doen.

Dus ga het toch maar wel weer doen meer als richtlijn en geen moeten.

Hier toen straks een enorme klodder/prop slijm verloren en daarna krampen/bandenpijn onderin gehad. Heel apart en ben toen maar eerst even gaan slapen en nu is het weer rustig. Schrok wel ff maar zou er wel bij horen. Het is nog veelste vroeg om te bevallen nu dus gelukkig afgezakt.

19. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Ik bedacht net hoe grappig het is dat we eerst allemaal in die NOD-groepjes naar symptomen zochten van een eventuele zwangerschap en hoe erg dat overeenkomt met hoe we nu praten over symptomen van een nakende bevalling :)

Triesje91, Spoetnik, laurazoey en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Pfff, mijn zoontje is al een paar dagen niet lekker. Veel poepbroeken en zo’n blafhoest. Eergisteren wat verhoging (in de avond 38,8), gisteren koortsvrij en vanaf vanochtend ook een loopneus erbij en koorts opgelopen tot 40 graden. En dat dan op mijn uitgerekende datum. Wil hem zo ook niet achterlaten bij mijn moeder of een vriendin mocht het beginnen.

En zou dat gevaarlijk zijn voor de baby, zo’n ziek broertje? Je kan hem ook niet weg houden bij de baby. Laten we maar hopen dat ie snel opknapt (en mij of mijn partner niet aansteekt)!

Deel Deze Pagina