Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Succes in het ziekenhuis! Zo sneu voor die kleintjes en een middenoorontsteking is zo pijnlijk!! :(

Floeperd vindt dit leuk.
  2. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.061
    2.403
    113
    Vrouw
    Nee, we hebben geen duo wagen. Hebben de kinderwagen nog van de vorige en hebben een nieuwe gekregen. Onze kleine man loopt ook al goed, dus we kijken tzt even Haha.

3. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Haha ja hier ook. De gierigaard in mij zou het wel handig vinden als het een meisje is maar als het een jongen is kan ik weer los met kleertjes kopen. Ik vind vooral van die broekjes met bretels en tuinbroekjes enzo heel leuk voor een jongentje.

Triesje91 vindt dit leuk.
  4. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Wat wordt hier veel gekletst, hihi! Als je een dagje niet meegelezen hebt dan is het bijna niet bij te houden, hihi!

Hier inmiddels drie dagen overtijd en vanmiddag om 14.00 uur weer een afspraak bij de verloskundige. Dan gaan we de afspraak plannen bij de gynaecoloog voor de 41 weken, aanstaande zaterdag.
    Vorige week tijdens de controle gaf de verloskundige aan, andere vrouw dan vanmiddag, dat zij het liefste hebben dat ik doorloop tot de 42 weken zodat zij de bevalling kunnen doen. Toen ik aangaf dat ik graag zo lang als mogelijk wil doorlopen maar zelf 41.5 week wel lang genoeg vindt, juist ook qua risico voor de kleine meid. Er wordt behoorlijk verschillend gedacht over doorlopen tot de 42 weken, ook al houden ze het dan om de dag in de gaten met echo's en ctg's. Alleen doorlopen tot de 42 weken voor de verloskundige zodat zijzelf de bevalling kunnen doen gaat mij wel een beetje ver merk ik, hihi! Los van dat inleiden ook niet je van het is met al zijn voors en tegens!

Ik ben benieuwd of ze vanmiddag inwendig onderzoek wil doen om te kijken of die hele fijne voorweeën al wat werk hebben verricht of niet! Ik denk dat het lichtelijk frustrerend gaat zijn als dit niet het geval is maar dat zien we dan ook wel weer. Ik wil dolgraag zo lang mogelijk doorlopen en een natuurlijke bevalling maar dat niet slapen nachten en nachten lang en ook door de paracetamol heen wakker worden van de pijn dat breekt lichamelijk gezien gewoon écht op maar dat zullen velen van jullie herkennen als ik dat hier zo lees!

Sorry voor mijn klaagpraatje!!!

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.673
    8.418
    113
    Vrouw
    Bij de tweede heb ik toch nog wel wat geld uit moeten geven. Tweede ledikant en indd de duowagen. Maar veel kon opnieuw gebruikt worden wat wel erg handig was.

Nu was de grootste klap toch wel de kinderwagen. Onze jongste is er met 2 jaar doorheen gezakt. Nu moest ik er 1 hebben in een hogere gewichtsklasse (25 kg terwijl 15 de standaard is). Er was maar 1 te vinden in die klasse en die was helaas niet tweedehands te koop (Duits merk). Is gelukkig wel zijn geld dubbel en dwars waard.

Van de babykleren gebruik ik nog best wat opnieuw. Van jongen naar meisje is dan denk ik wel een stuk makkelijker dan andersom.

6. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ben benieuwd dan @Elke1708. Opzich kan het elk moment gaan gebeuren natuurlijk. Ik zou inderdaad ook niet per se door lopen tot 42 alleen omdat de verloskundige dan de bevalling kan doen. Ik denk dat het wellicht tegen die tijd veiliger is om in het ziekenhuis te bevallen omdat er toch meer risico's zijn. Ligt er natuurlijk ook erg aan hoe je jezelt voelt. Als je zoveel last hebt is het ook geen doen meer straks om nog te bevallen. Je wilt nog wel een beetje energie hebben. Maar hopelijk is het allemaal niet nodig voor je en heb je deze week een mooie baby in je armen.

7. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Nou, het punt is een beetje dat ik al een aantal keren heb aangegeven dat het slapen zo niet goed gaat en dan krijg ik steeds alleen maar te horen: ooh, ja maar je hebt sowieso genoeg energie voor de bevalling hoor! Dan komt er iets in je los, een soort oerkracht en dan kan je dat gewoon!
    Ik geloof dat best wel dat je dat vanuit een bepaalde kracht doet! Ik vind echt dat het belang van die kleine aap in mijn buik voorop staat en ik doe echt wat voor haar het beste is maar pfoe, ik merk echt dat ik lichamelijk gewoon niet meer kan. Vanmiddag nog maar weer aangeven. Ik vind het zelf zo lastig om aan te geven dat ik het bijna niet meer volhou lichamelijk gezien omdat het dan om mij lijkt te gaan en niet om het kindje maar ik wil na de bevalling ook energie hebben voor haar. Hoop zo dat het vanmiddag even iets serieuzer genomen wordt! Ik voel haar ook steeds minder en dat is logisch omdat ze gewoon veel minder ruimte heeft maar het zorgt ook wel voor een beetje zorgen merk ik!

8. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik zag vandaag in mijn zwangerschapsapp dat ik nog 3 weken en 3 dagen tot de uitgerekende datum heb. En tot nu toe leek er geen eind aan te komen maar toen ik dat zag dacht ik ineens "jeetje, dat is eigenlijk helemaal niet zo lang meer". Nog maar een paar weken met zijn 3tjes, met (redelijk) goede nachten en nog dagen waarop ik helemaal niks hoef, zoals vandaag. Misschien wel de laatste weken ooit dat ik zwanger ben. En misschien dat het niet eens meer zo lang is als ik eerder beval. Dan lijkt het allemaal helemaal niet zo lang meer.

1986cindy vindt dit leuk.
  9. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja zeker die zorgen delen hoor. Ik heb altijd het idee dat als ze het idee hebben dat het allemaal nog wel gaat dat ze dan niks doen maar als ze echt zien dat het niet gaat dat ze dan wel wat meer actie ondernemen. De verloskundige wil ook dat je nog een beetje fit bent na de bevalling neem ik aan. Al is het maar om je gerust te stellen. Het kan al een hele geruststelling zijn om die afspraak bij de gynaecoloog te hebben staan. Dan heb je iets in het vooruitzicht om naartoe te leven. En hopelijk geeft dat wat rust en is die afspraak dan helemaal niet nodig.

10. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Hopelijk word je serieus genomen. Zeggen hoor dat je haar minder voelt! Dat is info die ze serieus moeten nemen.

Hier harde buiken. Ben ineens zo doodmoe ook, geen idee waarom. Kom maar baby ik ben er klaar voor!

qwerty123, Gelaarsde Kat en Amelie vinden dit leuk.
  11. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik herken je verhaal wel. Bij mn zoontje 9 dagen overtijd gelopen (41+2)
    Toen was het met 40 weken voor mij ook een beetje klaar. Uiteindelijk heb ik toen wel samen met de VK een datum afgesproken voor een eventuele inleiding. Dit gaf me zoveel rust! Dan heb je een soort "einddatum". Bij mij het geluk dat mn zoontje precies kwam in de ochtend dat ik ingeleid zou worden.
    Misschien kun je dit ook aangeven bij de VK? Dat jullie samen kijken voor een datum waarbij je uiterlijk door wil lopen?

12. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Gek is dat he! Als je het dan echt opgeschreven ziet staan,komt het ineens wel erg dichtbij!

Amelie vindt dit leuk.
  13. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Ja, ik ga ook echt duidelijker zijn dan ik blijkbaar eerder geweest ben. Ik merk ook gewoon dat ik er mega hoofdpijn van krijg, minder weerstand enz. Nouja, we gaan het zien vanmiddag!

Super lief dat je zo meeleeft en meedenkt, dankjewel!

qwerty123 en Amelie vinden dit leuk.
  14. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Een datum afspreken is misschien wel een heel goed idee ja. Wij hebben zelf al in ons hoofd zitten dat we eigenlijk zondag uiterlijk ingeleid willen worden. Als ik dan denk aan de nachten die ik nog moet doorbrengen misschien wel slapeloos...ik kan het bijna niet opbrengen! Klinkt dat heel slap?!
    Ik heb ook al weken lang voorweeën en dat kost ook gewoon super veel energie!

Ooh, sorry voor al het geklaag!! Sorry en dankjewel voor je luisterend oor!!!

15. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Wat super vervelend dat je zo super moe bent!! Is dat de zwangerschap of ben je misschien te druk geweest in combinatie met de zwangerschap?! Niet fijn in elk geval!

Hoop dat je wat kan rusten meid! Kop op!

16. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nee natuurlijk is dat niet slap! Het is echt zwaar om zo hoogzwanger te zijn, je hele lichaam is in dienst van de baby en mentaal is het ook een uitputtingsslag. En als je dan ook steeds voorweeën weg moet werken en niet slaapt, waar moet je dan in hemelsnaam je energie vandaan halen? Is echt niet gek als je er zo doorheen zit hoor. Vanmiddag gewoon aangeven dat je aan zondag zit te denken en zorgen dat je een datum hebt om naartoe te leven. Dat zal zoveel schelen.

Triesje91 vindt dit leuk.
  17. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hier een dochtertje van 20 mnd. Zij heeft met 13-14 mnd buisjes gekregen en wat een verademing!

Ik herken het wel hoor. Hier komt dochter nr 2. We hebben alleen een nieuwe kamer voor de oudste gemaakt met een tweedehands ledikantje tot ze naar een peuterbed gaat. Babykamer is dus intact gebleven. Aangezien het weer een dochtertje wordt hebben we ook bijna alles kunnen hergebruiken.

18. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.061
    2.403
    113
    Vrouw
    Dit doet me goed. Zit er een beetje tegenop, want je hoort veel tegenstrijdige verhalen. De een zweert erbij, de ander loopt alsnog door te sukkelen. Ik hoop ook zo dat het helpt, want deze gebroken nachten zijn er al vanaf januari en ben kapot... elke nacht 4/5 keer wakker worden. En dan straks ook de baby en een vriend die onregelmatig werkt. Soms vraag ik mij af hoe we het gaan doen haha

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit realiseer ik mij ook vaak.. En kan dan best een beetje in de stress schieten :p

20. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Nou, niks gierigs aan toch! Ik gebruik ook bijna alles van vorige keer. Zou zonde zijn om alles nieuw te kopen als dit gewoon nog goed is. Alleen een co sleeper aangeschaft dan qua grote dingen. Verder bijvoorbeeld wel een nieuwe wipstoel hoes ofzo, gewoon omdat het kan en leuk is :D

En logisch dat je niet over je eigen grenzen gaat zodat de vk de bevalling zelf kan doen. Beetje stomme reden ook vanuit de vk. Als jij er doorheen zit dan moet je het gewoon aangeven hoor.

Deel Deze Pagina