Hier nog wel ooit een oorontsteking maar ze is er lang niet zo ziek van! De troep kan er meteen uit dus in de praktijk is dat dan 1-2 daagjes verhoging en lang niet zoveel pijn. Sindsdien gaat hier het slapen veel beter, eten beter en ze praat inmiddels als brugman!
Ik antwoord straks nog op iedereen. Ben net buiten bij de gynaecoloog. Heb 3cm ontsluiting en ik word vrijdag ingeleid als hij er dan al niet is, want het zou goed kunnen dat hij al vroeger komt. Ben nog een beetje aan het trillen dus ik typ straks verder!
@Elke1708 goed aangeven hoor meid! Ik zou zelf nooit te ver over41 weken willen, juist om het risico bij de kleine. En goed voor jezelf zorgen is belangrijk (dus ook aangeven wanneer het genoeg is), want dan kan je ook beter voor de kleine zoegen. @Besco lekker je rust pakken vandaag! Ik ben ook super moe vandaag. Die dagen zitten er gewoon af en toe tussen. @Klinker83 spannend meid!! En met 3 cm kunnen ze gelijk je vliezen breken, dus zal de kleine er ook wel snel zijn
Dankjewel meid! We gaan er over 1.5 uur heen dus ik vind het wel spannend. Wil wel ook echt aansturen op een CTG want ik voel haar gewoon veel minder en natuurlijk heeft ze minder ruimte maar het geeft mij wel kopzorgen en waarom dan niet even extra controle, toch?!
Na de bevalling heb je een adrenaline boost aangemaakt. Dan kan je je euforisch en vol energie voelen. Dan is bijslapen nog lastiger. Dan komt het ineens heel dichtbij he.
Spannend! Ik hoop echt voor je dat het uit zichzelf begint. Niet zo trillen hoor Meis, komt allemaal goed!
Laatste dagen erg druk geweest dus denk dat dat ook scheelt mijn man was gisteren heel de dag niet thuis tot half 11 dus was een lange dag alleen. Maar ik leg net de kleine op bed en lig nu zelf ook even lekker in bed dus ga maar even slapen. @Klinker83 spannend! Ik wil ook 3 cm ontsluiting hahaha! Hier net naar de vk geweest, alles prima en gewoon maar braaf afwachten. Gelukkig ben ik daar goed in *not*
@Klinker83 spannend hoor! Komt vast helemaal goed. Wel apart om nu een definitieve dag te hebben dat het sowieso gaat gebeuren en anders al gebeurd is.
Spannend @Klinker83 @Elke1708 goed je grenzen nu gaan aangeven, je hebt netjes gedaan hoor want je zit al over de 40 weken en dat is echt heel zwaar.. ze moeten je serieus nemen en zeker wat het bewegen treft.
Ok, even voor de volledigheid: ik moest deze voormiddag om 10u aan de monitor en daar zagen ze idd een verhoogde activiteit dus ik moest toch nog even tot bij de gynaecoloog komen. Superlang moeten wachten tot die vrij was. Die heeft dan nog een echo gedaan (heel leuk wel, want daar had ik me niet meer aan verwacht) en de kleine man blijkt nu 3,4kg te wegen en 50cm groot te zijn. Perfect dus. Hij vroeg dan zelf of hij eens moest checken wat de stand van zaken down under was en ik wou dat eigenlijk wel graag weten. Toen bleek dus dat ik al aan 3cm zat. Hij zei 'ow, dat zit er alle dagen aan te komen, als je wil dan helpen we een handje'? Ik helemaal overrompeld, wist helemaal niet wat hij wou zeggen. Toen zei hij 'als je wil bel ik even naar het ziekenhuis of ze vrijdag nog een plekje vrij hebben om in te leiden, maar alleen als je zelf wil hoor, je mag ook afwachten tot het vanzelf gebeurt, en de kans is groot dat we je voor vrijdag al terugzien'. Ik helemaal in de war. Heb hem dan maar laten bellen naar het ziekenhuis en daar zeiden ze dat ik vrijdag om 6u 's morgens welkom ben. Mijn man was er niet bij dus die moest ik nadien nog effe inlichten dat hij dus ten laatste vrijdag zijn zoon mag verwachten. Voelde allemaal heel onwerkelijk aan. Het ene moment zit in onwetendheid te wachten op alle mogelijke signalen, en het andere moment wordt alles zo heel erg concreet. En nu heb ik het gevoel dat ik plots nog vanalles moet regelen, terwijl ik deze morgen nog vond dat ik er helemaal klaar voor was en ik voel me heel zenuwachtig. Ben wel blij hoor, maar ook heel erg onrustig en een beetje gestresseerd toch wel. En @Elke1708 nu voel ik me ook wel heel erg schuldig als ik jouw verhalen dan lees! Jij zou niet liever willen natuurlijk! Ben benieuwd naar je controle deze middag, hopelijk krijg je ook van dat wereldschokkend nieuws @Jajo Nu kunnen we samen aftellen naar vrijdag. Gezellig toch? @Amelie Heb je al kunnen genieten van je me-time? Sorry voor dit uitgebreide verhaal over mezelf! Vanaf nu concentreer ik me terug op jullie! Voor zover ik me ergens op kan concentreren momenteel!
Ahh @Klinker83 wat spannend!! Het gaat echt opschieten nu. Grote kans dat het wel uit zichzelf komt nu je al op 3cm zit, of niet? Had trouwens net even wat bij te lezen zeg Haha Kilo’s: hier tot nu 6kg aangekomen. Valt me dus reuze mee. Bij m’n dochter was dat 9kg dus ook niet extreem Babyuitzet: logisch hoor dat als je nog veel hebt van vorige kindjes je niet alles nieuw koopt! Wij hebben ook een aantal dingen van onze dochter gebruikt. Het is dat het nu een jongen is, anders hadden we ook haar kleertjes kunnen gebruiken aangezien ze allebei in de herfst zijn geboren dan. Heb een aantal neutrale pakjes die wel in zijn kast nu hangen. Kamertje hebben we wel nieuw aangeschaft (behalve ledikant, maar wel een wiegje), omdat dat de verhuizing niet had overleefd. Maar net als de bugaboo gaat gewoon nog een ronde mee. Scheelt toch weer een hoop geld! Oefenweeën?: gisteravond had ik flinke drukkende steken beneden. Kon amper lopen. ‘S avonds ook aardige harde buiken wat ik niet herkende en menstruatieachtige krampen. Had even het idee dat er wel iets zou kunnen gebeuren. Ook nog last van diarree, terwijl ik m’n hele zwangerschap al last heb van obstipatie. Vannacht wakker geweest en vroeg me echt af of er wat gebeurde. Kan het bij m’n dochter niet zo goed meer herinneren, maar dat ging ook zo snel. Maar goed vanmorgen was er niks meer aan de hand. Misschien dat het iets van oefenweeën waren? Kamertjes: wat een mooie kamertjes zeg!! Gek idee dat daar dan straks weer een baby’tje ligt, vinden jullie niet? Vind het soms nog zo onwerkelijk. Ik zal zo wat foto’s plaatsen. Samen slapen: hier ging onze dochter bij 2e nacht op eigen kamer. Heeft een week geduurd en daarna 6 weken op m’n borst geslapen. Ze had behoorlijke behoefte om bij mij te zijn. Wel steeds in eigen bedje geprobeerd, en vanaf 6 weken toen gelukt. We hebben nu een wiegje aangeschaft, omdat me dat voor het begin toch fijner lijkt. Omdat ik thuis wil bevallen ook wel handig, want dan kan het wiegje eerst op onze kamer. Lijkt me zo zielig dat als het mannetje net geboren is, hij direct al de eerste dag op z’n eigen kamer moet. Maar ik verwacht wel dat we hem in de eerste week wel op z’n eigen kamer doen. Ik slaap nogal licht, dus denk dat ik anders alleen maar wakker lig. Maar we gaan het zien. Vandaag: ik heb gister en vandaag alleen maar in bed gelegen. Zo erg! Dochter naar kdv gebracht en terug in bed gekropen. Ga er zo weer uit om haar op te halen. Ook nog gevraagd of ze donderdag een dag extra mag komen. Dan gaat ze 4x ipv 3. Gaat tegen m’n principes in (heb haar nog nooit 4 dagen gebracht, want vind 3 echt de max), maar ik merk dat het anders me echt even te veel wordt. En daar kan ze wel lekker spelen, bedenk ik me dan maar. Zo maar eens vragen of het kan. Vanaf volgende week is m’n man 6 weken vrij dus dat scheelt al een hele hoop.
@Gewoonsamen Dat zullen idd oefenweeen geweest zijn. Er zal dan wel gauw bij jou ook wat te gebeuren staan! Ik vind dat ook een gek idee, van die kamertjes. Af en toe ga ik in dat kamertje staan en beeld ik me in dat daar al gauw een baby komt te liggen (hij gaat meteen op zijn eigen kamer slapen), maar voorlopig kan ik het me moeilijk voorstellen! Geniet maar van je rust! Als dochter het leuk vindt in het kdv, waarom ook niet... Aan een vermoeide mama heeft ze ook niet veel!
Oeps wat een verhaal, sorry Hier ook nog wat foto’tjes van het kamertje. Krijg ze niet allemaal gedraaid
Mooi kamertje hoor @Gewoonsamen! En ik herken het wel van je dochtertje naar het kdv. Ik heb over 2 weken ook zo'n dilemma of ik haar 4 dagen naar de opvang zal doen. Vind dat toch wel veel, maar ja, die ene keer denk ik dan. @Klinker83 ik zou echt het hele huis door stuiteren als ik jou was. Wat een ontwikkelingen ineens zeg! Super spannend. Maar je wilt wel echt ingeleid worden vrijdag als het niet vanzelf gaat gebeuren komende dagen? Ohh ik ben gewoon zenuwachtig voor jou haha!
Bekijk bijlage 593996 Hebben jullie hier ook wel eens last van? Die reep moet op zegt een stemmetje op mijn linkerschouder. Maar die rechts zit waarschuwt me dat het rechtstreeks naar mijn bips gaat...
@Klinker83 wat spannend ineens. Kan je zien hoe verschillend ze te werk gaan he. De een moet na de 40 weken bijna smeken en een ander wordt het vrij makkelijk aangeboden. Maar daar kan jij niks aan doen. Voor jou is dit hartstikke fijn!