Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    @Klinker83 wat klinkt dat spannend allemaal. Heeft ie je nu niet extra gestript dan, om het een beetje te bevorderen?

@Gewoonsamen ah wat een leuk kamertje!

Ons kamertje is okergeel. Ga geen foto plaatsen, beetje bang om herkend te worden hihi! Wel jammer want het is echt super leuk ;)

qwerty123, laurazoey en Gewoonsamen vinden dit leuk.
  2. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Ik denk eigenlijk ook niet dat het nog tot vrijdag zal duren hoor. Sinds ik terug thuis ben, komt er geen einde aan de activiteiten in mijn buik. Net beslist dat ons meisje deze nacht bij oma gaat logeren. Dan is dat al een zorg minder, mocht er toch nog vanalles gebeuren...
    @laurazoey ja, inleiden ligt vast. Waarom niet he, hij is groot en zwaar genoeg en mijn lichaam is er ook klaar voor... En zo weet ik meteen waar ik aan toe ben, want zo is het vorige keer ook gegaan dus dat is wel een soort geruststelling...

Vrouwke87, Triesje91, Silsil en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    @Besco ik denk het wel. Zat toch stevig te wroeten in mijn ontsluiting :confused: Dat is toch strippen he?

4. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Hahaha als je dacht: wat een vreselijk k*t gevoel is dit heeft ze het vast gedaan. Wat vond ik dat vervelend zeg!

Klinker83 vindt dit leuk.
  5. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Yep. Dan was het zeker dat!

Besco vindt dit leuk.
  6. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hahaha @Floeperd! Zo zit ik er nu bijna elke dag bij. :roflmao:

Spannend @Klinker83! Zou toch wel leuk zijn als het nu goed doorzet.

Floeperd en Klinker83 vinden dit leuk.
  7. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Helaas geen plek donderdag dus ze blijft gewoon thuis. We komen morgen en donderdag vast wel door. Gelukkig werkt man maar tot 3 uur, dus kan daarna wel gewoon rusten als ik wil. Het is meer uit schuldgevoel naar haar dat ik niet meer zoveel kan ondernemen en we dan een minder actieve dag hebben. Maar goed, dat is dan maar zo.

8. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    @Floeperd nee dat heb ik niet hoor, ik eet hele dagen komkommer!

Je kind een dagje extra wegbrengen moet kunnen in deze periode hoor. Ik ben er ook geen fan van, maar voor een kind zorgen is best pittig zo tijdens de laatste loodjes!

9. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hihi denk dat je @Amelie wilde taggen. Zij vroeg of de inleiding vast stond ;) maar ze heeft vast je reactie al wel gelezen :D

Amelie vindt dit leuk.
  10. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    @Klinker83 wat spannend en fijn dat het al wat op gang is gekomen heel veel succes in ieder geval alvast..

Heb niet alles gelezen zoveel :roflmao:

Vrijdag moet ik mij half 12 melden in het ziekenhuis en wordt daarna waarschijnlijk direct opgenomen om een sondevoeding te plaatsen :$ heb het erg moeilijk mee en zit de hele dag al mijzelf in de weg.. bah sorry meiden voor mijn geklaag

11. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    Hee allemaal,

Het is zo’n hectische, emotionele en prachtige week dat ik hier niet ben geweest.

Woensdag 10 oktober ben ik met 41+5 opgenomen voor de inleiding. Om 8 uur kreeg ik de eerste misoprostol (tablet om baarmoedermond te verweken) en om 12 uur de tweede. Baarmoedermond was nog niet rijp en dat zou een paar dagen kunnen duren. Om 16:00 weer controle: ik had 1-2 cm. Ze twijfelden over een derde misoprostol omdat ik 4 a 5 harde buiken kreeg per 10 minuten, zichtbaar op de CTG, als ze medicatie zouden plaatsen, konden ze niet meer terug en was er kans dat het heftig zou worden. Toen werd er toch gekozen voor een ballonnetje, dan kon deze in de nacht zn werk doen. Rond 18:00 is het balonnetje geplaatst en even later begonnen de weeen. Om de minuut... eerst nog wel op te vangen maar ze bleven maar komen. Rond 21:30 viel het balonnetje uit net toen ik naar het bad mocht om de weeen op te vangen. Ik had ruim 4 cm en werd naar de verloskamers gebracht. De weeen werden heftiger en steeds moeilijker op te vangen omdat ik geen rust kreeg. Ook de baby had het hier zwaar mee: de CTG van de baby was niet goed en ik mocht niet naar het bad maar moest op bed blijven. Ik wilde heel graag een ruggenprik, maar dat kon niet want de OK’s waren allemaal bezet en het zou 1,5 uur duren voor ik aan de beurt was. Ze wilden mn vliezen breken om de baby beter te kunnen monitoren met een CTG plakker op haar hoofd. Toen ze gingen breken rond 23:00 had ik 5 cm. Na het breken van de vliezen werd het uiteraard nog heftiger (ik kon echt niet wegzuchten) maar gelukkig mocht ik na een half uur CTG een morfinepompje. Om 0:00 kreeg ik het pompje en man man, die verlichting, halleluja. Om 0:50 riep ik dat ik moest persen. Toen zat ik op 8-9, om 1:00 alle pijn weg en alleen persdrang en zat idd op 10. Ook de persweeen kwamen super snel op elkaar. Bij de 3e of 4e wee stond haar hoofdje al, wee er op hoofdje geboren en wee daarop was ze er op 11 oktober om 1:17. Nog geen kwartier geperst.

Al met al precies wat ik niet wilde en heb het er wel moeilijk mee, zo’n heftig en angstige ervaring.

Door wat opstartproblemen met de ademhaling moesten we een extra nachtje blijven, vrijdag zijn we thuis gekomen. Onze kraamhulp is fantastisch, morgen alweer de laatste dag, wat zal ik haar vreselijk missen (ga al janken bij het idee dat ze gaat).

Onze dochter is fantastisch, prachtig en een super makkelijke wolk van een baby. Ik geniet volop van haar en ben fysiek erg aan haar gehecht waardoor ik haar niet goed weg kan leggen. Hou zoveel van haar! De borstvoeding is inmiddels ook goed op gang.

Kan niet wachten tot de kraamtranen stoppen want jeetje wat ben ik een labiele kwast! Verder volop genieten :)

49FDE498-A3A0-4283-BFCA-390497FE33E7.jpeg

Vrouwke87, water27, 1986cindy en 18 anderen vinden dit leuk.
  12. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Jeetje heftig zeg! Ik kan me voorstellen dat je even nodig hebt om daarvan bij te komen. Neem je tijd. Knuffel lekker veel, het gaat allemaal al zo snel. En natúúrlijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

13. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    @Desse van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
    Ik kan me voorstellen dat je even moet bijkomen van deze ervaring en dat het jammer is dat het niet is gegaan zoals je hoopte. Helaas is dat echt een nadeel van bevallen. We hebben er super weinig invloed op :(

14. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    @Desse gefeliciteerd! We hebben veel aan jou gedacht deze week! Hopelijk heb je na al dat geknuffel de bevalling al een beetje achter je kunnen laten! Geniet nu maar heel erg van je meisje!

@laurazoey ik bedoelde idd @Amelie! Sorry, kan nog niet zo goed nadenken blijkbaar. Had nochtans mijn best gedaan ;)

@Danty88 ik begrijp dat dat heel moeilijk voor je moet zijn! Hopelijk hoeft het niet te lang te duren en heb je snel een gezond kindje in je armen. Want daar doe je het uiteindelijk voor he! Hou dat maar in gedachten! Waarom hebben ze vrijdag gekozen om ermee te starten?

Amelie en laurazoey vinden dit leuk.
  15. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Nog geen nieuws van @Elke1708? Zouden ze dan toch iets op gang hebben kunnen brengen deze middag? Ben benieuwd!

16. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    @Desse GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter. Jeejtje wat moet dat heftig zijn geweest! Hopelijk kan je langzaam aan een beetje bijkomen en het een plekje gaan geven.
    @Klinker83 wat fijn 3 cm! Hopelijk is inleiden niet nodig en komt die kleine ervoor al;)
    @Elke1708 hoe gaat het nu? Wat zei de verloskundige?

Klinker83 vindt dit leuk.
  17. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    @MariekeRox Wat heftig! En wat fijn dat hij nog lekker in je buik zit, maar poeh lijkt me echt een stressvolle periode!

@Danty88 Ziet er heel leuk uit je babyshower! Lekker verwend? :D Wat naar van de sondevoeding joh, ook frustrerend lijkt me omdat eten wel gewoon goed gaat. Gewoon klagen hoor! Het is compleet te begrijpen dat je je rot voelt!

@Jajo Kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent, het zijn echt die laatste loodjes dan he.. nog heeel eventjes!

@bijnamama1988 Dat plassen is echt vermoeiend ja, heel herkenbaar! En ik plas dan ook zoveel, snap niet waar het vandaan komt :roflmao:

@pooh82 Wat een leuk kamertje! Mooi kleurtje op de muur!

@Klinker83 Wat spannend!! Gek idee dat je van het weekend gewoon al bevallen bent hé.

@Gewoonsamen Vind het kamertje echt prachtig, heeel mooi gedaan! En groot gelijk dat je je rust pakt hoor, zo belangrijk om te luisteren naar je lichaam en je hebt het nu gewoon even nodig. Je dochter heeft het vast hartstikke leuk met de andere kindjes op het kdv, en het is met een reden he. Niet schuldig voelen hoor!

@Floeperd Oh heeerlijk die toblerone :p

@Desse Van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter! Heftig zo'n bevalling, ik hoop dat lekker kan genieten van je kraamtijd. Heel veel geluk samen!

Gewoonsamen en Klinker83 vinden dit leuk.
  18. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    #5018 Florina, 16 okt 2018
    Laatst bewerkt: 16 okt 2018
    Uitgerekende datum

Oktober:

13: Elke1708 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    21: Gewoonsamen - 32 jaar - 2e kindje- jongen
    25: Besco - 27 jaar - 2e kindje - verrassing
    25: Pooh82 - 35 jaar - 3e kindje - meisje
    26: JaJo -31 jaar - 3e kindje (w.v. 1 vlindertje) - meisje
    27: Klinker83 - 34 jaar - 2de kindje - jongen
    29: Gelaarsde Kat - 27 jaar - 2e kindje - meisje
    30: Tejas - 31 jaar - 2de kindje -meisje

November:
    3: Laurazoey - 30 jaar - 2 kindje - meisje
    3: Knitknot - 29 jaar- 2e kindje - meisje
    3: Vie87 - 31 jaar - 2e kindje - jongen
    3: Wiedeltje - 28 jaar - 4e kindje - verrassing
    4: Dominique1991 - 2e kindje - meisje
    5: Vrouwke87 - 2e kindje - meisje
    7: Qwerty123- 28 jaar- 2e kindje- verrassing
    8: stampertje - 26 jaar - 2e kindje - verrassing
    9: Triesje91- 27 jaar- 2e kindje - meisje
    9: Amelie - 30 jaar - 2e kindje - verrassing
    11: bijnamama1988 - 30 jaar - 2e kindje - meisje
    12: Reb91 - 27 jaar - 2e kindje -meisje
    16: Silsil - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    18: Bubblez- 28 jaar- 2e kindje- meisje
    19: mxm - 23 jaar - 1e kindje - meisje
    23: marb - 35 jaar - 3e kindje - meisje
    21: 1986cindy- 32 jaar - 4e kindje- meisje
    26: Clueless01 - 25 jaar - 1e kindje - meisje
    30: Surprisebaby - 37 jaar - 4e kindje - meisje

December:
    1: Floeperd - 34 jaar - 3e kindje - jongen
    3: Vl1nder - 27 jaar - 2e kindje - meisje
    6: Zonnestralen - 30 jaar - 3e kindje - meisje
    9: Florina - 28 jaar - 3e kindje - meisje
    14: Danty88 - 30 jaar - 3e kindje - meisje
    17: Riverdale87 - 27 jaar - 2e&3e kindje - meisje

Gelaarsde Kat en Spoetnik vinden dit leuk.
  19. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    @Klinker83 ja samen aftellen!! Gek he?! Wie weet begint het al vanzelf bij je. Ik verwant dat ik nog niet voldoende ontsluiting heb om mijn vliezen te prikken, dus zal dan een ballonnetje krijgen en me zaterdag weer moeten melden.

@Danty88 he meid wat vervelend!! Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet en je jezelf daardoor in de weg zit. Wel denk ik dat je je veel beter gaat voelen, doordat je toch voedingsstoffen binnen krijgt.

@Desse gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Lekker mee knuffelen en van genieten

@Gewoonsamen gewoon doen hoor meid. Kinderen krijgen er niks van om een dagje extra naar de crèche te gaan.

Hier in de middag even een half uurtje geslapen, dat deed me goed. Verder zijn. Er 2 voedingstops en 2 voedingsbh’s (soort korte sporttips) binnen gekomen voor de nacht. Vorige keer had ik een shirtje aan en dan schoven die pads alle kanten op, waardoor ik enorm doorlekte. Hopelijk blijft het zo zitten.

qwerty123 en laurazoey vinden dit leuk.
  20. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Poeh, was vandaag van plan even de stad in te gaan maar toen ik pas een klein stukje onderweg was onwijs veel steken/krampen down there.. :oops: Herken het een beetje als indalingspijn. 29 oktober weer een groeiecho en controle dus ben benieuwd hoe ze dan ligt!

Gister nog even een paar spulletjes besteld, onder andere deze schattige hydrofiele washandjes:

Heb ook nog steeds geen eerste pakje. Zijn jullie er wel allemaal uit?

Gelaarsde Kat, Triesje91, Silsil en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina