Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Harde buiken wel ja, dan spant mn hele buik tot een harde bal.
    Maar die krampen enzo had ik bij zoon ook in rust. Ik denk dat je ze wel vaker hebt, maar ze dan niet voelt omdat je bezig bent. Denk ik.

Tis natuurlijk ook een gok die datum. Althans bij normale conceptie. Bij ons was het een cryo van 5 dagen oud. En ik rekende wanneer hij teruggeplaatst werd in mn cyclus dag 5 dat ik toen zwanger raakte. Maar de gyn in het ziekenhuis rekende vanaf de punctie plus 5 dagen. Dat maakte de dagen verschil. Elke echo komt bij mij zelfs nog hoger, dat ik verder zwanger ben maar dat ga ik niet aanhouden.
    Alleen dus wel 18 11 ipv 20 11. Gezien het in mn eigen cyclus was en niet gestimuleerd.

Maar ach weet je. Ze komen wanneer ze willen. En ondanks dat t nu bij mij nog "te vroeg" zou zijn, zou ik me dr niet druk over maken. Ze is af. Ze is hartstikke groot. Alles doet t.
    Dat geeft wel rust. Als ze komt dan is het prima :)

mxm vindt dit leuk.
  2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Met 36 weken exact zit je in je 37e week

Floeperd en mxm vinden dit leuk.
  3. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Zo denk ik nu ook een beetje. Vind t zoveel relaxter nu. Ik was super bang voor een vroeggeboorte, en al zou ze nu geboren worden is dat ook te vroeg, maar geen paniek. Zo fijn :).

Bubblez vindt dit leuk.
  4. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Goedemorgen! Wat fijn van de goede slapers! Hier ook een goede nacht gehad. Manlief is nu met dochter naar het bos en ik lig nog in bed. Echt een zondag! Zo maar eens douchen.

Vandaag precies 40 weken zwanger. Ben benieuwd wanneer hij gaat komen. Was even vergeten hoe deze tijd was en je echt maar een beetje aan het wachten bent.. Hopelijk blijft hij niet zo lang zitten als z’n zus, die met 41+1 is geboren.

Fijne zondag allemaal!

Surprisebaby, Silsil, water27 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    #5405 qwerty123, 21 okt 2018
    Laatst bewerkt: 21 okt 2018
    Moet je toch niet aan denken:0

Hier ook goed geslapen:).

Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Hier ook heeerlijk geslapen ondanks de verkoudheid!
    Heel veel harde buiken heb ik gelukkig niet. Alleen wel soms zo’n beurs gevoel links of rechts en vaak is dat ook als ik uit bed kom. Misschien dan te lang op de zelfde kant gelegen.
    Zag foto’s voorbij komen van buikvormen . Dat heb ik nog nooit gehad bij mijn buik hihi.wel eens zo billetje wat je dan helemaal links of rechts ziet gaan.

Gister nog naar de baby kinderbeurs geweest. Je kon daar een echo laten maken gratis. Dus dacht ow leuk nog ff stiekem spieken. Maar mvr ligt al helemaal ingedaald tussen de bekken. Dus we konden Geen hoofdje meer zien. Alleen wat handjes en armpjes. Jammer hoor.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Volgens mij komt dat idd doordat je er dan op ligt ofzo. Hier wordt ik soms ook wakker op een zijkant en dat doet dan mega zeer.. alsof er iets klem zat ofzo he? Spierpijn gevoel..

Jammer is dat! Kun je niks meer zien.. alleen dat betekend wel dat je kan aftellen! Ik hoop ook morgen te horen dat ze is ingedaald en vast ligt.

rissie10 vindt dit leuk.
  8. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Ja ik zei t toevallig gisteren tegen de buurman! Vanaf 39 weken ga ik niet meer even alleen 30km verderop naar de stad ofzo. Zit of te wachten of ik trommel iemand op om mee te gaan. Hoop voor je dat hij wat eerder is!

qwerty123 vindt dit leuk.
  9. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Vandaag durf ik nog wel naar mn vriendinnen samen uit eten. Das zon 25 minuten rijden. Mijn man is ook met zn vrienden op pad en niet met eigen auto dus is wel te hopen dat er niks gebeurd haha.
    Maar goed vanaf volgende week durf ik denk ik ook alleen nog maar naar de winkel ofzo hoor.
    Al weet ik bijna zeker dat de baby na 3 novenber komt en vind dat niet zon ramp. Heb me erop ingesteld.

qwerty123 vindt dit leuk.
  10. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Zijn er hier meer mensen met navel problemen :roflmao:.

Mijne komt een beetje eruit en voelt heel strak en gespannen. Maar nu begint t zelfs n beetje open te scheuren op 2 plekjes en dat is nu helemaal rood en opgedroogd bloed.. weet niet of dat allemaal normaal is, maar zal t dinsdag eens vragen. Begint iig wel pijn te doen..

11. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik heb af en toe wel een pijnlijke navel maar echt scheuren erin niet! Zou het wel in de gaten houden!

Gisteren ben ik nog met mn man en kids de hele ochtend en middag op pad geweest. Maak me niet zo druk om het feit dat het ieder moment kan gebeuren. Al probeer ik niet al te ver van huis af te gaan, zal niet overwegen om een dagje Groningen te doen ofzo haha.

12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Met mn man samen zou ik het met 39 weken ook wel durven. Alleen als ik alleen ben of alleen met ons zoontje dan weer minder snel

13. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb ook navelproblemen inderdaad. Staat heel erg strak en boven mijn navel is mijn huid ook aan het scheuren onderhuids. Ik heb van mijzelf een erg diepe navel dus helemaal naar buiten ploppen zal ie niet doen denk ik maar hij komt wel een stukje naar buiten nu. Als ik ook zie hoeveel huid er nu zit wat normaal in mijn navel zit dan vraag ik me echt af waar ik dat normaal allemaal laat. :roflmao:

Wij zijn net even lekker naar het zwembad geweest met onze dochter. Even lekker geen gewicht wat aan je lijf trekt de hele tijd. Maar als je dan uit dat bad moet. Pfoe! Dan lijkt het ineens dubbel zo zwaar. :p

Wij hebben de komende weken geen verre dingen gepland. Sowieso niks gepland, lekker rustig. Stel dat we weg gaan en we gaan samen dan nemen we in ieder geval alle spullen mee. In het ergste geval kom je ergens in een ander ziekenhuis terecht maar de zorg lijkt me er niet slechter op. Bij ons dochtertje gingen we de dag nadat ik was uitgerekend naar een bruiloft 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Dat zou ik nu ook echt niet meer doen tegen die tijd maar dit was mijn beste vriendin en ik was ook nog getuige dus dat vond ik wel het risico waard.

laurazoey vindt dit leuk.
  14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Met zoon zijn we vier dagen voor de bevalling nog een uur verderop naar de bios geweest.
    Man is de avond voor de bevalling nog wezen schieten twee uur verderop.

Ik denk daar niet teveel over na. Net als met zn werk, hij werkt soms ruim 2 uur rijden verderop, daar kunnen we geen rekening mee houden.
    Kijk als ik mn buik gek vind voelen zullen we niet te ver weg gaan. Maar anders ja zou ik dat wel durven.

laurazoey vindt dit leuk.
  15. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oef! Ik hoop inderdaad wel dat dat een keizersnede was. Hoe krijg je het voor elkaar zo'n groot kind te maken! :eek: Hoe groot was zij zelf wel niet vraag ik me af. Dat kun je toch niet fatsoenlijk dragen.

qwerty123 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  16. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Ja met mijn man ga ik ook gewoon nog overal heen. Kom ik hoogstens in een ander ziekenhuis uit als ik ineens moet bevallen. Maar om nou alleen op de snelweg of midden in de stad weeën te krijgen vind ik niet zo’n fijn idee.... vandaag lekker naar t bos geweest en weer gaan lunchen. Elke week met het motto: dit is wellicht de laatste x met zn 3tjes. Kost een hoop geld zo hahaha!

17. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Lieve allemaal,

Eindelijk even de tijd om jullie op de hoogte te brengen van wat er allemaal is gebeurd. Onze dochter is op 18-10-2018 geboren en wij hebben haar Nore genoemd!
    Afgelopen donderdag ben ik ingeleid. Ik had bij binnenkomst al 2 cm ontsluiting maar nog geen volledig verstreken baarmoedermond. Er werd een ballonkatheter geplaatst en de bevalling moest voor 12 uur op gang komen, dan zou ze die dadabb nog geboren worden. De ballonkatheter werd geplaatst en na 1.5 uur viel hij eruit. Toen hebben ze mijn vliezen gebroken en mocht ik gaan lopen om het wat op gang te brebgen. Om half elf werd t infuus aangesloten met oxytocinr, een super lage dosis maar mijn lichaam reageerde erg heftig meteen waardoor ik geen ademruimt meer had tussen de weeën door. Ik heb toen om eem ruggenprik gevraagd, ik had toen pas 4 cm ontsluiting.

De ruggenprik zat om 13.25 uur, om 14.00 uur was ik terug op de afdeling en toen bleek dat ik volledige ontsluiting had. Het was zooooo bizar!
    Ik had enorme persdrang maar mocht nog niet omdat het hoofdje nog te hoog zat.
    De ruggenprik werd meteen gestopt en het infuus werd ook uitgezet.
    Om half 5 heb ik afgedwongen te gaan persen, ik hield het werkelijk niet meer vol het in te houden en 13 minuten later was ze er al!!!!

Iedereen maar vooral mijzelf heb ik doen verbazen dat het zoooo snel is gegaan! Het is mentaal wel even verwerken merk ik want sinds de bloeding bij de verloskundige tot het moment dat je ineens met zijn drietjes naar huis gaat...het is zo snel gegaan en was werkelijk een roes!! Ook dat ik die ruggenprik eindelijk had en dat geen pijn had gedaan en de weeën pijn wegzakte maar er een enorme persdrang voor in de plaats kwam en de ruggenprik alweer uitging en ik al moest voorbereiden op het persen.....het ging zo snel dat ik op hegg momeng zelf amper kon verwerken, ik merk echt dat t nu pas begint!

Het is nu heerlijk genieten, de borstvoeding is helemaal op gang al, aanleggen gaat heel goed, ze drinkt geweldig goed en heeft daar dan ook genoeg aan tot de volgende voeding! Ik ben zo trots op haar en op ons samen

Riverdale87, Surprisebaby, mxm en 19 anderen vinden dit leuk.
  18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat klinkt inderdaad heftig meis. Maar, ze is er!

Prachtige naam! Hartelijk gefeliciteerd!!!

19. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Wat een super leuke naam! En ook de datum heb je goed voor elkaar. Snap dat t allemaal even verwerken is, er is zoveel gebeurd! Geniet van je mooie gezinnetje!

20. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    @Elke1708 gefeliciteerd! :)

Pff wij zijn vandaag weer 1:45 rijden van huis ergens op bezoek. Is de laatste keer hoor. Moet na elk weekend 2 dagen bijkomen van de rugpijn omdat we telkens zo ver auto rijden, echt niet leuk meer. Mn vriend doet net of ik me aanstel, maar hij moest eens weten :|

Deel Deze Pagina