@wiedeltje Gecondoleerd! @Gewoonsamen Super spannend, heel veel succes alvast @Bubblez Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb hoor, maar hoe is het nu met het kamertje en alles wat er nog moet gebeuren? @Elke1708 & @Jajo Van harte gefeliciteerd met jullie dochters! Heel veel geluk toegewenst!
Hahaha @Danty88 je staat er super in! Respect hoor. Laat ze maar kijken. Jij weet waar je het voor doet. Mijn schoonvader heeft sinds 2 jaar maar 1 been en het valt ons op dat kinderen het eerlijk vragen en zeggen maar juist de volwassenen staren wijzen en fluisteren. Zo apart!
Ik had gister het intakegesprek voor de kraamzorg, hebben jullie gewoon voor de standaard 49 uur gekozen? Ik met de eerste voor 24 uur dacht ik, vond dat eigenlijk ideaal. Bij de tweede wel 49 uur maar vond het best veel, m'n moeder was er ook veel maar misschien dat het straks met de derde juist wel fijn is zo'n extra persoon, dus wel weer 49 uur nu. En ik heb eindelijk een eerste pakje gevonden Nu echt de laatste dingetjes afronden, zal zo blij zijn als de babykamer dit weekend hopelijk af is. Geeft toch meer rust..
Uitgerekende datum Oktober: 21: Gewoonsamen - 32 jaar - 2e kindje- jongen 25: Besco - 27 jaar - 2e kindje - verrassing 25: Pooh82 - 35 jaar - 3e kindje - meisje 29: Gelaarsde Kat - 27 jaar - 2e kindje - meisje 30: Tejas - 31 jaar - 2de kindje -meisje November: 3: Laurazoey - 30 jaar - 2 kindje - meisje 3: Knitknot - 29 jaar- 2e kindje - meisje 3: Vie87 - 31 jaar - 2e kindje - jongen 3: Wiedeltje - 28 jaar - 4e kindje - verrassing 4: Dominique1991 - 2e kindje - meisje 5: Vrouwke87 - 2e kindje - meisje 7: Qwerty123- 28 jaar- 2e kindje- verrassing 7: rissie10 -28 jaar - 2e kindje - meisje 8: stampertje - 26 jaar - 2e kindje - verrassing 9: Triesje91- 27 jaar- 2e kindje - meisje 9: Amelie - 30 jaar - 2e kindje - verrassing 11: bijnamama1988 - 30 jaar - 2e kindje - meisje 12: Reb91 - 27 jaar - 2e kindje -meisje 16: Silsil - 29 jaar - 2e kindje - jongen 18: Bubblez- 28 jaar- 2e kindje- meisje 19: mxm - 23 jaar - 1e kindje - meisje 21: 1986cindy- 32 jaar - 4e kindje- meisje 23: marb - 35 jaar - 3e kindje - meisje 26: Clueless01 - 25 jaar - 1e kindje - meisje 30: Surprisebaby - 37 jaar - 4e kindje - meisje December: 1: Floeperd - 34 jaar - 3e kindje - jongen 3: Vl1nder - 27 jaar - 2e kindje - meisje 3: Water27 - 32 jaar - 2e kindje - jongen 6: Zonnestralen - 30 jaar - 3e kindje - meisje 9: Florina - 28 jaar - 3e kindje - meisje 14: Danty88 - 30 jaar - 3e kindje - meisje 17: Riverdale87 - 27 jaar - 2e&3e kindje - meisje 22: Mroz - 30 jaar - 2e kindje - meisje
Uitgerekende datum Oktober: 21: Gewoonsamen - 32 jaar - 2e kindje- jongen 25: Besco - 27 jaar - 2e kindje - verrassing 25: Pooh82 - 35 jaar - 3e kindje - meisje 29: Gelaarsde Kat - 27 jaar - 2e kindje - meisje 30: Tejas - 31 jaar - 2de kindje -meisje November: 3: Laurazoey - 30 jaar - 2e kindje - meisje 3: Knitknot - 29 jaar- 2e kindje - meisje 3: Vie87 - 31 jaar - 2e kindje - jongen 3: Wiedeltje - 28 jaar - 4e kindje - verrassing 4: Dominique1991 - 2e kindje - meisje 5: Vrouwke87 - 2e kindje - meisje 7: Qwerty123- 28 jaar- 2e kindje- verrassing 7: rissie10 -28 jaar - 2e kindje - meisje 8: stampertje - 26 jaar - 2e kindje - verrassing 9: Triesje91- 27 jaar- 2e kindje - meisje 9: Amelie - 30 jaar - 2e kindje - verrassing 11: bijnamama1988 - 30 jaar - 2e kindje - meisje 12: Reb91 - 27 jaar - 2e kindje -meisje 16: Silsil - 29 jaar - 2e kindje - jongen 18: Bubblez- 28 jaar- 2e kindje- meisje 19: mxm - 23 jaar - 1e kindje - meisje 21: 1986cindy- 32 jaar - 4e kindje- meisje 23: marb - 35 jaar - 3e kindje - meisje 26: Clueless01 - 25 jaar - 1e kindje - meisje 30: Surprisebaby - 37 jaar - 4e kindje - meisje December: 1: Floeperd - 34 jaar - 3e kindje - jongen 3: Vl1nder - 27 jaar - 2e kindje - meisje 3: Water27 - 32 jaar - 2e kindje - jongen 6: Zonnestralen - 30 jaar - 3e kindje - meisje 9: Florina - 28 jaar - 3e kindje - meisje 14: Danty88 - 30 jaar - 3e kindje - meisje 17: Riverdale87 - 27 jaar - 2e&3e kindje - meisje 22: Mroz - 30 jaar - 2e kindje - meisje
Wij hebben de standaard gekozen. Heb bij de vorige niets gehad vanwege ziekenhuis opname dus geen idee of het veel of weinig is eigenlijk
Fotooooooo, van het pakje dus. Die kraamzorg mag ook maar vind ik minder interessant haha! @Danty88 mag ik iets vragen? Eet je nu alleen via sonde of eet je ook nog ‘echt’ wat?
We zijn een heel eind op weg! Van het weekend samen geschilderd en mn man de vloer geegaliseerd, de vloer is gisteren gelegd(geen foto nu sorry..) Mn man is nu met zn kameraad aan het behangen en dan de steigerhouten plank eraan en de stopcontacten en schakelaren erop. We verwachten dat ze dat allemaal lukt vandaag. En dan is het klaar!! Dan gaan we zaterdag alle meubels in elkaar zetten. Ik heb alles gewassen en schoon en ruim ik volgende week haar kamertje in. Dan ben ik 37 weken en is het eindelijk af haha. Kraamzorg heb ik 59 uur. De standaard uur plus 10 voor mn bekken. Ik heb liever dat ik dr per dag eerder naar huis stuur dan dat ik baal dat ik te weinig zorg heb. Dus ik heb het maximale gekozen.
Wij hebben ook 49 uur. Dat krijg ik ook vergoed van de verzekering dus waarom niet dacht ik. Vind het wel lekker die extra hulp. Vond het vorige keer ook helemaal niet te veel ofzo maar was ook wel een hele heftige week voor ons. Ik hoop dat het dit keer wat relaxter is allemaal en dat we een beetje een leuke kraamhulp hebben. Mijn moeder en schoonmoeder zullen ook wel regelmatig komen, ook voor ons dochtertje en waarschijnlijk ben ik het na die kraamweek wel even beu om zoveel mensen in huis te hebben dus dan gaan we even lekker alleen met ons gezinnetje zijn.
Ik heb ook de maximale kraamzorg genomen. Vond het vorige keer ook echt niet teveel. Heerlijk juist die hulp! Nu wel wat meer ervaring natuurlijk dus je hoeft niet alles nog te leren, maar vast gesloopt genoeg
Ja vriend keek me aan en moest ook keihard lachen hoor en zei je bent ook zo gek soms je moet toch wat anders wordt het helemaal zn trieste bedoeling
Ja dat is vaak ook het ergste dat de kinderen het juiste voorbeeld nemen haha.. En dankjewel en idd alles voor mijn kleine meid en mijzelf
Tuurlijk mag je het vragen, alles vragen hoor wat je wilt weten. Ja ik moet erbij blijven eten en daar wordt mijn sondevoeding op aangepast. Maar eet minimaal omdat de sonde mijn hongergevoel minder maakt. En in combi met de maagverkleining kan ik niet super veel eten. Dus eet echt dingen wat echt voedingswaarde heeft. Zoals 1 banaan per dag en avond eten en ontbijt/lunch nog iets. Maar ik kan heel weinig vast voedsel verdragen want mijn darmen reageren overal op wat eindigt op de wc met veel pijn en slechte opname door het lijf. Dus het kan ook zijn dat ze het tot de bevalling alleen met sondevoeding gaan doen en ik ernaast moet drinken.
Ik heb mijn zoontje naar de opvang gebracht en ben toen naar de kapper gegaan voor mijn wenkbrauwen. Mijn eigen kapper verft geen haar als je zwanger bent door slechte ervaringen. Deze kapster zei dat ze dat wel doen dus nadat ze met zon touwtje mijn wenkbrauwen had gedaan heb ik high en low lights laten zetten. Heerlijk even een moment voor mezelf en zo zie ik er weer een beetje representatief uit als ik moet bevallen een deze dagen of weken
Ik heb ook maximale kraamzorg. Betaal ervoor dus waarom niet toch.. Gisteren ook mijn wenkbrauwen weer geverfd. Voel ik mij minder "naakt" zonder mascara en lippenstift op tijdens of na de bevalling haha. Zometeen even met zoontje langs alle supermarkten en nog even naar de Hema voor de laatste spulletjes. Kom nog kleerhangers tekort bijvoorbeeld of heb nog geen bakje voor de billendoekjes of een neuspeer. Misschien kom ik nog wel meer praktische dingen tegen. Ergens heb ik sterk het gevoel dat ik dat NU moet doen en niet pas van t weekend. Vreemd. Heb ik nooit..