In jouw geval zou ik de zwaartekracht een handje mee laten helpen. Dus veel lopen/wandelen, meerdere keren per dag in hurkzit gaan zitten (1 minuut per keer) om ruimte te creeëren in je bekken en op een grote gymbal bouncen. Succes... wie weet zet het vandaag gewoon door!!!
@Vrouwke87 zo spannend zeg. Nog geen kleintje. Heeft de vk idd geen plan? Vliezen breken ofzo? Soms kan dat helpen en gaat het ineens heel snel. @Besco snap ik hoor . Je bent ovetijd dus strippen zou goed kunnen om je een handje Opnweg te helpen. @Bubblez gelukkig heb je een afspraak staan. Idd ff doorzeuren zo kunne ze je niet laten lopen hoor! Het gaat ook ten kosten van jou gezondheid.
Het probleem is dat ik al ruim 7 weken zo ziek ben, en het niet weg gaat. Ik eet veel fruit, eet kippensoep, eet gezond, slik vit c, echinicea, gebruik allerlei pillen tegen hoesten en sprays en gedoe (in overleg met de gyn) en mn weerstand wordt niet beter, eerder slechter. Dus die hoop, heb ik enkele weken geleden al laten varen. Rust doe ik ook, zoon is minstens 2 dagen per week bij mn schoonmoeder en zojuist wéér opgehaald. Ik zorg amper voor m omdat ik dat niet kan. En de baby is al klaar. Ik ga dr dus ook mega op aandringen dat ze iets gaan doen ipv me nog weken laten martelen en ziek zijn. Want opknappen om te bevallen gaat hem niet worden, dat geloof ik niet. Ik ben op.
Lieve meid, straks ben je helemaal uitgeput voordat de bevalling überhaupt is begonnen. Volgens mij ben je dat nu al... Natuurlijk kijken ze naar het kindje en het feit dat je nog drie tot vijf weken door mág lopen, maar het welzijn van de moeder zou zwaarder moeten wegen. Ik hoop echt dat ze wat voor je kunnen betekenen. Barst bij de VK in tranen uit, dik het aan wat mij betreft maar laat ze weten dat dit je echt sloopt. Sterkte!
Frustrerend! Hopelijk komt er snel wat op gang. We zitten volgens mij allemaal aan het eind van ons Latijn hier.
Wat frustrerend voor de zieke dames! Het heerst ook heel erg op het moment dus helemaal ontkomen doe je er niet aan. Zoontje heeft ook virus opgelopen op de psz wat niet door wil zetten dus hij steekt mij nu ook mooi aan met zn gesnotter en gehoest (in mn gezicht). Sinds gisteren begint mn keel beetje dikker en slijmeriger en schraler te worden en snotter ik ook aardig dus hopelijk valt het nog mee. Vandaag mooi dagje binnen dus! Wou de ramen gaan lappen met mijn moeder maar dan doe ik de binnenkant wel kan zij de buitenkant doen als ze wil. Verder weer op mn dooie gemak de was opvouwen en strijken en lekker bank hangen. Succes voor de dames die vandaag ingeleid worden.
@Bubblez wat een ellende zeg! Inderdaad maar even flink aandringen. Zo gaat het toch ook niet nog 3 weken? Ik ben nu 39 weken en op een beetje verkouden zijn en erg moe na gezond en ik vind t al behoorlijk zwaar worden. Zo hou je het echt niet vol! Heel veel sterkte en hopelijk gaan ze je helpen. Hier ook een lekkere luier dag. Straks wat was opvouwen enz, maar tot nu toe alleen als een zombie Netflix zitten kijken. Zoontje even naar school gebracht eerst. Nu lekker bakkie koffie erbij en een lading speculaas ik ben inmiddels zo ver dat ik zoiets heb van laat mij maar lekker met rust. De rest van de week laat ik denk ik hulptroepen halen en brengen en boodschappen doen. Ik wil niet meer!
Net bij de dokter geweest. Ik krijg toch antibiotica omdat ik ook onwijs piep in mn ademhaling en ze denkt dat er een bacterie onder het virus zit. Drie keer per dag een pil. En morgen moet het opknappen. Kuur duurt 6 dagen Als het niet helpt, moet ik bij de vk gaan aandringen op inleiden. Ze keek me de eerste seconde aan en zei gelijk "je bent op he" Dus blijkbaar zie ik dr net zo kut uit als ik me voel. Zoon is bij oma. Die heeft hem opgehaald om 09.00. Ik ga in bed. Vind t wel heilig.
@Bubblez Ik zou me idd nu niet meer weg laten sturen bij de huisarts of VK. Dit is voor niemand goed. Voor jou niet, maar het lijkt me voor de kleine ook niet goed als mama zich zo ellendig voelt. Zeker omdat het toch stress met zich meebrengt, lijkt me frustrerend als niemand naar je wil luisteren, iig, zo zal het voelen denk ik. @Vrouwke87 Balen zeg dat het iedere keer weer afzwakt! En ook vermoeiend! @Besco ik laat me om dezelfde reden ook strippen morgen. Gelukkig heb ik geen ervaring met ingeleid worden, maar als ik al die verhalen hoor, zie ik daar heel erg tegenop. Met strippen heb je toch iets meer kans dat het op de natuurlijke manier op gang kan komen (al heeft het bij mn zoontje toen niks geholpen) Morgen bij de VK ga ik vragen of ze een afspraak voor me willen maken voor aanstaande vrijdag voor de inleiding. Op zich wil ik het liefst natuurlijk bevallen, maar aangezien ze haar al op een ruime 8 ponder hebben geschat, wilde de VK me sowieso niet door laten lopen tot de 42 weken. Ik vind het nu ook gewoon zielig worden voor mn 2 andere kids,zeker mn zoontje van 4 snapt gewoon niet waarom het allemaal zo lang duurt. Vandaag blijven ze over op school, dus ik heb even de tijd voor mezelf tot 15:15 En wat ik ga doen? Helemaal niiikkssss!!!
Volgens de huisarts heb ik geen ontsteking in mn oor. Wat natuurlijk fijn is. Ze zag wel iets van teruggetrokken trommelvlies wat voor de pijn zorgt. Heb nu andere neusspray gekregen en dat moet zn ding nu gaan doen. Enige verschil is dat ik alleen zoutoplossing had en nu met xylometa nog wat erbij. Ik moet morgen voor de lunch bellen of het beter gaat dus ze verwacht zelf wel snel verbetering. Ik hoop het maar
Oh wat fijn @Bubblez dat je wat gekregen hebt! Lekker onder de wol vandaag (het is toch koud buiten) en ik duim voor je dat het aanslaat!
Gelukkig dat je nu iets hebt gekregen. Nu heel hard duimen dat het snel helpt. Wanneer moet je weer naar de verloskundige? Ik had nog even iets opgezocht voor je maar daar heb je nu niets aan zie ik, omdat je het niet tijdens de zwangerschap mag gebruiken. Maar dit spul werkt echt goed bij mij als ik ziek ben (niet alleen maar bij verkoudheid). Ik voel me dan meestal een uurtje (of 2) nog slechter dan ik al deed maar daarna leef ik weer helemaal op. Ik deel het toch maar even voor misschien als het aan blijft houden na de bevalling en je geeft geen borstvoeding. https://www.kruidvat.nl/kaloba-verkoudheidsdruppels/p/1445312
Lief van jullie allemaal meiden, echt bedankt! En die ken ik idd, het zou met ziek zijn idd zoveel makkelijker zijn als ik niet zwanger ben, dan mag je pakken wat je wilt. Huisarts begreep me heel goed. Hoopt idd dat het helpt en als het dat niet deed vond ze ook dat ik bij de vk moet gaan pushen. Tis wel genoeg geweest vind ik. Ik heb mn eerste pilletje gehad. Ik heb net het bad aangezet, ga daar eerst nog even in poedelen en dan onder de dekens in bed. Ik reageer vandaag niet meer denk ik Bedankt lieve meiden! Succes aan alle bevallende vrouwen Sterkte en beterschap voor de rest ♡
Ik ga straks deze kopen: Bekijk bijlage 595722 En dan hopen dat ik de ellende wat voor kan zijn, want heb zo met jullie te doen! Ik duim dat iedereen snel opknapt en fris de bevalling in kan gaan.
Jemig, wat zijn er veel zieken! Echt heel veel beterschap gewenst, want het is al zwaar genoeg tijdens die laatste weken zonder verkoudheid erbij. @Amelie Ik ga vanmiddag pas. Net even oppas geregeld. Ik wens ze veel plezier met m'n vijf mannen. Ik ga even genieten van de rust. @Vrouwke87 Ik hoop voor je dat het doorzet. Wel lekker te weten dat het in ieder geval iets heeft gedaan! Je zit al op 3!!
"wat heb je gedaan vanochtend?" "nou uhhhmmm....warme chocolademelk met slagroom gedronken, chocolade kruidnootjes gegeten, even opgestaan om te plassen, tv gekeken,tja.....dat was mijn ochtend!" Ohh...ik ga mezelf toch maar even nuttig maken met de vaatwasser leegruimen....voel me lui!
Jemig wat een hoop zieken zeg! Allemaal Scheterbab!! Hier ook al weken benauwd en verstopte neus, maar ja, behalve af en toe wat aangepaste neusspray met xylometazoline, gaat het nog redelijk. Hier officieel te horen gekregen niet thuis te mogen bevallen ivm de gesloten Verloskundige afdeling sinds vorige week. Ik zou dan naar een ziekenhuis verderop moeten en er zijn minimale ambulances beschikbaar. Dus ivm veiligheid toch een ziekenhuis bevalling. Ik baal er zo van omdat ik dat al 2 gehad heb en nu zo graag thuis wilde bevallen. Ik hou mijn hoop op het nieuws vandaag dat er nieuwe investeerders in gesprek zijn en ze een doorstart maken. Dan gaat mijn vk afdeling weer open en hoef ik niet naar het ziekenhuis En hebben alle mensen hun baan gelukkig terug!!